Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

RPG'nin RPG olması için gerekli öğeler


Xenocide

Öne çıkan mesajlar

internette baktığımda birçok kişi
rpg = baldur's gate ya da fallout 2 şeklinde tanımlıyor. illa izometrik olacak mesela.

oysa eskiden rpg'ler izometrik de olurdu, tam üstten de olurdu, first person şeklinde de olurdu.
rpg illa şu kamera açısından olacak diye bir kaide yoktu. ya da illa şu şu özelliklere sahip olmalı, ben beğenirsem rpg olur vs...

eski rpg'lerde (80'lerde veya 90'ların başından bahsediyorum) teknik yetersizlikler ve tasarım konusunda eksiklikler yüzünden bazı şeyler olurdu.
mesela might & magic serisinde 4-5 karakteri de aynı ekrandan yönetmek zorundasın. oysa yeni oyunlarda böyle bir rpg yapsan, o 4 karakterin de dünyada kendi konumları olurdu ve portre değiştirdikçe karakter de değiştirmiş olursun. bu tasarım imkanı artık var.
ve daha da stratejik savaşlara imkan tanır, iki karakteri önde iki karakteri geride savaştırabilirsin böylece.

bence rpg'ler geliştirilmeye müsait.
örneğin arena ve daggerfall'da karakterin gözünden görmeye mahkumduk. morrowind ile istediğimiz zaman third person kameraya geçiş imkanımız oldu. dark messiah of might & magic ise, first person kamera ile kombolar yapma imkanı getirdi.
ama gelişme dragon age 2 ve mass effect gibi olmamalı. gelişme olmuyor o zaten, gerileme oluyor.

vtm bloodlines ve heavy rain birleşimi bir rpg yapılabilir.
mesela şöyle bir sahne geliyor aklıma.
evinizdesiniz. lavaboya gidip elinizi yıkıyacaksınız (the ship veya the sims gibi temel ihtiyaçlarımızı giderme opsiyonu olabilir). giriyorsunuz, musluğu açıyorsunuz. bunlar hep first person kamerayla gerçekleşiyor. elleriniz uzanıyor, akan suda yıkanmaya başlıyorlar. sonra musluğu kapatıp ellerinizi silkeliyorsunuz. havluya uzanıp elinizi kurulamak istediğiniz sırada aynada kapı eşiğinde bir yaratık olduğunu görüyorsunuz. siz geriye döndüğünüzde size hırlamaya başlıyor.
tam bu sırada 1-2 saniyelik karar anı çıkıyor, heavy rain'deki seçim menüsü gibi.
lambanın üstünde 1 işareti var. 1'e basarsanız lambayı kapıp yaratığa geçirtir. kapının üstünde 2 işareti var, 2'ye basarsanız kapıyı yaratığın suratına kapatıp size bir iki saniye kazandırır. süpürgenin üstünde 3 var, 3'e basarsanız süpürgeyi kaptığı gibi yaratığın böğrüne geçirir.
bunun ne avantajı olacak? yaratıkla savaşmadan önce kendinize avantaj sağlamış olacaksınız. ilk saldırıyı siz yaparsınız ve silahınızı çekmeye fırsatınız olur.
eğer o 1-2 saniyede karar vermezseniz ilk saldırıyı yaratık yapar ve sizi yaralar. böylece yaralanmış vaziyette dövüşmek zorunda kalırsınız.

hani bazı oyunlarda (özellikle konsol aksiyon oyunlarında) var buna benzer şey, ama onlarda yapılan (mesela god of war gibi oyunlar) simon says vari button mashing sekansları oluyor. onu yapmazsanız bölümü geçemezsiniz. ya da bazı oyunlarda "press x to not die" şeklinde konuluyor.
bu benim dediğim daha farklı bir hadise. oyunu nasıl oynadığınızı ve sahneleri değiştirme imkanı bu. heavy rain'in seçimleri veya alpha protocol'un dialogları gibi.

aklıma başka bir sahne geldi mesela.
yukardan gargoyle geliyor size doğru, üstünüze iniyor ve yere kapaklanıyorsunuz.
iki seçiminiz var burada. 1- yumruk vurmak. eğer üstüste yumruk vurursanız gargoyle'a zarar vermiş olursunuz. geriye doğru gider, ama siz kalktığınız anda size bir daha saldırır. 2- tekme vurmak. eğer tekme vurursanız çok daha uzağa gider, çok az hasar alır, ama kalktıktan sonra ona önce siz saldırabilirsiniz.

hani illa sırf bu şekilde yaratık kesmeniz gerekmiyor. dediğim gibi bazı oyunlarda var buna benzer şeyler ama "üç kere X-Y-Z'e basarsanız boss'u öldürürsünüz" şeklinde. bu ise savaşlarda olan olaylara göre değişen seçenek imkanları. gargoyle'la savaşırken illa bunu yapmak zorunda değilsiniz. eğer "melee" skilli yoksa bu seçenek çıkmayacak zaten. onun yerine "dodge" skilliniz varsa yaratık uçup üstünüze gelirken dodge edebilirsiniz. ya da "trap" skilliniz varsa bir ağ atarsınız üstüne, dolanıp yere düşer. vs.
bunun gibi sınırsız imkan var dövüşlere uygulanabilecek.

sanırım deus ex 3'te bu dediklerime benzer özellikler konmuş. izlediğim videolardan öyle bir izlenim edindim.
oyun çıkıp oynadığımda daha iyi görürüm artık var mıdır yok mudur...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tutarlı olmasına, karakter gelısımıne ve ıtema falan fılan gerenk yok bence.

güzel hikaye + etkileşim ( sadece farklı sonlar deil, baya etkileşim dünyayla ) + yarattıgın karakterın atmosferını verebılmek ( shiny grafiklerden daha onemlı bu ) +sıradan olmayan eklentıler.

Bunnar lazım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

1 gargoyla yumruk vurmak, Elinizin kırılmasına ve yaralı gezmenize neden olur. 2, gargoyla tekme atmak :D

Seviyorum seni bone :D güzel şeyler Die hard arcade de aynısı var :D


Abi en basitinden fallout 2 de ve 1 deki gibi bi dialogda Adama hastr lan diyip şehre bi daha girememe gibi şeyler olmalı yada questi yapmayınca adamın sana bu sırrı sende biliorsun bu yüzden ölmen gerek diyip saldırması ya.Onu öldürdün diye x şehrinin y kısmında herkesin sana saldırması yada sana tepki koyması felanım.Birde Rpgler artık mümkünse ortaçağ olmasın SCience fiction yada post apo olsun artıkın açmıyor medieval.Hoş medieval'a da razıyım kral artur vs vs.Açmıyor fantastik çağ ya leş harbi bildiğin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ufak detaylara cok onem veriyorum ben bide, insani oyun dunaysinin icine cekmek icin en onemli ve yaratmasi en ustalik gerektiren seylerde bunlar, gereksiz gorulup atlanirsa oyun baya anlamsiz hale geliyor, filmden farki kalmiyor

misal son yillard aen begendigim mini detaylardan biri Mass Effect 1 de gemiyi teftise gelen alliance amiraliydi, xenofobik amcam haldur huldur bizi elestiriyor, yonetim seklimizden geminin bridge dizaynina akdar sorguluyordu, burda normandy nin turian ortak yapimi oldugu ve daha efektif CIC sundugu ici nturian dizayninin alliance gemisidne ilk kez denendigini filan anlatiyordu shepard paragonda, ama adamla hic ugrasmayip "ben spectreim bas git" diyip kiskisliyabiliyordukta

gene backgrounda gore degisen gorev cok iyiydi, shepardin annesini arayip konusmasi filan cok gercekciydi "annecigim canim beniiiiim" moduna girmiyor profesyonel bir sekilde iki subay arasindaki bir konusmayi duyuyorduk filan


gene baldurs gate 2 deki stronghold questleri baya baya iyiydi, paladinimi birakip warrior acmistim sirf keep icin

fable 3 baya kotu bi oyun olmasina ragmen detay isinde iyiydi baya, cesitli questlerden gelen hatira esyalarin sanctuaryde trophy roomu suslemesi, veya kazandigim paralar ile varyemezcilik oynamak filan cok hos detaylardi, dragon age 2 de ise koca ev vardi misal ama seks sahnesi haric herhangi bir kullanimi olmadi benim icin

oblivionda misal buyuk bi savasa aktildigimzi kasabaya koylulerin bizim heykelimizi dikmesi bu kucuk hos detaylardan birine ornekti


bide new vegasda buldugum underground hideout dan bahsetmesem olurum, kesfettigimiz bu bunkerin yapay zekasi bizi V.R. simualtorune sokuyordu zorla, yavas yavas bulmacalari ve tuzakalri gecip serverin coreuna ulasinca bunker bizim oluyor

bunkerin en ilginc ozelligi quest yaptikca cesitli dekorasyonalrin acilmasi misal, boone un askiya takili beresi veya talent questini bitirince duvara asilan gitar filan

gene en iyi storage modu bu misal, armory diye bir oda var duvardaki askilara topladiginiz silahalri asip koleksiyon yapabiliyorsunuz, gene mermi ve cephane sorter i var, koca bi alana raflari yaymis mermiler, elbombalari filan bu raflara diziliyor kutuya koydukca sirf sunun yuzunden abuk subuk gorudgum her mermiyi topluyorum misal

ust katta mutfak icin icki ve yemek raflari yapmis eleman gene otomatik kendini sort eden, duavrda dergileri koyucak rack var benzer sekil, arka tarafta butun chemleri koydugumuz ayni mantik calisan ecza dolabi var, yaninda koca 3 rafa pure waterlari dizebiliyoruz

kucuk bitanede sera koymus bu bunkera, sebze meyve ekip 3 gunde bir harvest edebiliyoruz bunlari, oyundaki dlc ile gelenelr ahric hemen hemen her sebze meyve yetisebiliyor burda

teleporter pack ve gun eklemis gene abimiz, sayisini bizim belirledigimiz miktarda ECP ile bu portera geri donebiliyoruz, gene ayni odada V.R. simualtor eklemis, girip survival modunda kapisiyoruz

butun hideoutu bi reaktor calistiriyro haliyle, teleporter ve V.R. online iken deli gibi guc gidiyir, hideot ta LUZUMSUZ ISE SONDUR uyarisini takmayip acik biraktigimiz her isik elektirik cekiyor, kullanima gore 3-10 gunde bir 1000 cap verip nukleer yakit siparisi veriyor, reaktoru kapayip fuel rod degisimi yapiyoruz manuel olarak (bayada rad yiyoruz bu arada asfd)

oyundan aldigim zevki baya bi arttirdi su
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Genel Yönetici
Diablo filan RPG değil zaten. En önemli şey, EN yani, immersion olayı. Karakter gelişimi olmasa da olur bence. Lineer da olabilir oyun bir BG2 gibi, ama içine çekmeli.

Başka gerekli öğe yok bence. Dialog'dur, karakter gelişimidir, hepsi immersion'un öğeleri.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

şöyle açıklayalım
klasik lamer oyuncu rpgsi:
KRALIN ADAMA İHTİYACI VAR, ORKLAR TOPLANMIŞ YARDIM EDİCEKSİN KRALA
hmm yok istemiorm ben...
GEL LAN
ama...
SUS
KRALIN EMRİ
zorla bir savaşa sokulursunuz...

fallout:
gözünüzün önünde masum bir aileyi power armorlu adamlar katleder.
2 tepki şansınız var

mm cool... kanım kaynadı adamlara.
ya da
ŞARRAFSIZLAR! BULACAGIM OGLUM SİZİ!
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Viktor said:

soyle bir yanlis algi var

rpg turunun koku FRP oldugu icin icinde karakter gelsitirme sistemi olan her oyun RPG dir diye bri algi olusmus

RPG olup zerre zevk vermeyen role sokmayan RPG ligi karakter gelsitirmeden ibaret yiginla zevksiz oyun var, mass effect 2 gibi pure shooter var misal rpg diye satilan


yok anlatilmak istenen oyle degil, her karakter gelistirme olan oyun RPG olacak diye bir sey yok, daha cok soyle:

phi:= RPG -> K.Ge.

0 0 | 1
0 1 | 1
1 0 | 0
1 1 | 1

istisnalar kaideyi bozabilir...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...