Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Elder Scrolls V: Skyrim


Sam

Öne çıkan mesajlar

yoo, vendorun biri erken kalkıyor çalışmaya başlıyor, öbürü gece geçe kadar çalışıyor demir dövüyor filan. daha oblivion'da bile ayın belli günleri başka şehirlere giden npc'ler vardı. uesp.net'te filan yazar hepsi.
Redeagle said:

Adam bana şehri satamadıktan sonra gidip yatıp uyusa ne olur ki? Sarhoşu, dilencisi, yankesicisi olmayan şehri ne yapayım ben?

dilenci de var sarhoş da var ki?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

geçenlerde demiştim de gene diyim, "aman kendi samimi düşüncemi foruma yazarsam millet ne der" gibi bir endişem yok. halen kiosk npc'lerle dolu rpg'ler yapılırken bu alanda en gördüğüm en iyi örneğe (öbürü de oblivion'du, oyundaki en iyi yenilikti zaten) gözünün önündeki npc'nin neci olduğunu görmeyen birisi böyle deyince, müsaadenle konuşayım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ya abicim en sonunda dayanamayıp kurdum skyrimi ama bi banka falan birşeyim yok mu benim dragon kemikleri ve pulları çok ağırlık yapıyor sürekli birşey alıp atmaktan gına geldi. Kemiklere de kıyamıyorum + ileride daha ne kadar dragon var ne gelicek hiç bilmiyorum şimdilik 2 tane öldürdüm. Biri tamamen şans eseri noluyo lan derken karşıma çıktı debelene debelene kestim bunları satmak veya atmak istemiyorum lazım olabilir keza neyse soruma geleyim banka veya benzeri birşeyim yok mu bu oyunda depo mepo veya nasıl idare edicem ben bu yük olayını ?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Seru said:

tomkat said:

rogue actim

sneak+archery+smithing+alchemy+illusion disinda bi seye kasmam gerekiyor mu


lockpick, pickpocket? enchanting ve speech de iyi gider bence.


onlar cok gereksiz

kendi kendine ilerliyor zaten lockpicking pickpocket

speech de oyundaki ene gereksiz perk heralde

smithingden yaptigin silahlari satip zengin oluyosun zaten

benim mage ile 50k param vardi oyun bittiginde hepsi enchantingden geldi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Açın witcherıda dilencisi sarhoşu nasıl olur görüverin. Morrowindden beri aynı olan ruhsuz şehir anlayışının üstüne saklambaç oynanabilecek çocuklar eklenmekten başka bir şey yapılmamış.

Oyun güzel olabilir de bu çağda hala tormentten döneminden daha canlı gözüken şehirler yapamamaları insanı düşündürüyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yok torment döneminden bir milyon yıl filan ileride skyrim, bioware oyunları filan var öyle donuk, kıpırdamayan npc'li artık.
witcher'da şehirde gördüğün adamı başka şehire yürürken gördüğünde haber verirsin oblivion'a yetişti diye.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tomkat said:

Seru said:

tomkat said:

rogue actim

sneak+archery+smithing+alchemy+illusion disinda bi seye kasmam gerekiyor mu


lockpick, pickpocket? enchanting ve speech de iyi gider bence.


onlar cok gereksiz

kendi kendine ilerliyor zaten lockpicking pickpocket

speech de oyundaki ene gereksiz perk heralde

smithingden yaptigin silahlari satip zengin oluyosun zaten

benim mage ile 50k param vardi oyun bittiginde hepsi enchantingden geldi



he sen perk'lerden bahsediyorsun, ben skill'lerden bahsediyorsun sandım.

bana göre lockpicking, pickpocket ve sneak perk'leri gereksiz.

speech iyi oluyor, en azından merchant'ların her ürünü almaları perk'i verilmeli. alchemy bana göre süper gereksiz, hiç perk vermedim lvl 49'um. keza iluzyon da öyle sadece eğlence katma amaçlı alınabilir. roleplay havasına girmek istiyorsan iluzyona verilmeli.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Donuk npcli bioware oyunlarındaki her bir karakter sana o karakterin rolünü bethesta oyunlarındakinden 50 kat falan daha fazla satar. O ruh yok bethestadakilerde. Ne seslendirme sanatçıları üstün performans ortaya koyuyor ne de söyledikleri cümlelerle önüne gelenin yoluna quest atması dışında başka bir olayları var.

2 witcher oyununda da geceleri dolanırken şehirlerde fakirlerin olduğu semtlerde evsizlerin ateşin başında ısınmaya çalıştığını, hastaların sokaklarda cürümeye bırakıldığını görürsün. O yerlere akşamları askerler bile uğramaz. Gerektiğinde serseriler yolunu keser. Zengin semtlere gittiğinde herkes evine çekilmiş ortamlar iki üç kaçakçı ve güvenliği sağlayan lejyonlara kalmıştır ancak. Yasa dışı işlere bulaşmak istersen şehirlerde dolaşacağın yerler bellidir. Gerektiğinde tavernaya girersin sarhoşlar yerlerde yuvarlanır, satıcılar arka odalarda sana mal satmaya çalışır, alt katta kadın pazarı kurulmuştur. Çok içen gerektiğinde sana dayılanır bir güzel döversin. İnsanlar yatsın kalksın, gezsin falan bu oyunlarda yapıldığı kadarıyla bile yeterli.

Bethesta mühendislerine yaptırttığı geniş dünyayı, senaristlerine ve yazarlarına doldurtmayı başaramıyor. "Sana bi questim var abi" den öteye tematik canlılık veren npcsi çok az.

edit: ayrıca gelipte witcher ile skyrim karşılaştırması yaptığım tek nokta canlı şehirler meselesi. Gelip "oo ama skyrimde dağa çıkabiliyoruz, hatta ata bindim" falan olayını tartışmıyorum. Bu kadar güçlü bir teknik ekipleri varken, yazarlarının falan bu kadar odun olmasını kavramakta güçlük çekiyorum o kadar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

iyi de bioware oyunlarında konuşan npc sayısı bethesda oyunundaki konuşan npc sayısının 10'da 1'i filan, ben bu kıyaslama olaylarında hep 4 tanesi bir araya gelse bir tes oyunu içeriği çıkmayacak oyunlar görüyorum. 50 saatlik oyun vs 200 saatlik oyun. sorun orada.

üstüne basınca "generic comment" tepkisi verme hariç parmakla sayılır gerçek anlamda konuşan npc o oyunlarda. en büyük asari şehrine gidip 4 kişiyle filan konuştum yani.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yazarları odun değil redeagle, hitap ettikleri kitle odun. Yoksa bethesda gibi bütçeye sahip bi firma için yapılmayacak şey değil iki üç adam gibi diyalog. Fakat konsol bebesi olarak nitelediğimiz yetersiz kitle asıl hedef pazarları olduğu için, iqsu bi domatesten fazla olan ikincil pazara yönelik fazla yatırım yapmıyorlar.

Samin kiosk tanımı da ayrı garip geliyor bana. Bi kişiliği ve motivasyonu olan, yeri geldi mi buna göre pcyi manipüle etmeye çalışan npcler kiosk, ama patır patır random quest yumurtlayan npcler kiosk değil? Kiosk tanımlarımız farklı belki.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...