Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Activision Blizzard ve Kotick efendi Hatun ana karakterlere inanmiyor


Laurelin

Öne çıkan mesajlar

işte o linkteki gibi biz de takımları görüp seyrederken hep o 'the chick'e maruz kaldık, sonra da "kadın gibi davransın" düşüncesi oluştu bunun üzerinden. eskiden token char olarak eklenen, rolü 'kadınlık' olan tek bir karakter olunca diğer bütün karakter çeşitleri erkeklerdeydi. grubun 'techie'si erkek, grubun 'kaslısı' erkek, grubun 'lideri' erkek filan böyle gidiyor. şimdi artık nihayet o 5'te 1, 10'da 1 oranlarından filan kurtuluyoruz, kadınlar başka rolleri de üstleniyor. "ya bu kadın gibi değil, erkeklere özeniyor" olayının çıkış noktası biz zaten kadını tek tip görmüşüz, bir stereotype olmuş.

şimdi her role atılıyor, her çeşit yükü üstleniyor. o yüke göre kendini şekillendirince veya yaşamaya çalışınca neden kadın olmasın? geçen olimpiyatlarda "kadınların göğsü yok böyle kadın mı olur" diye bizi dünyaya rezil eden o dangoz yazarı hatırlayalım. jenna marbles sports bra ve sonra bikini giyip mind blown yapmıştı lmao

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Zamanında bir profla feminizm hakkında sohbet ediyorduk ve çok katıldıgım bir lafı vardı.

"Feministler empowerment'ın ve kimligin peşinde kendi yollarını çizmek yerine erkeklerle yarışmayı tercih ettiler"

Erkeklerin çok bariz bir şekilde fiziksel üstünlügüne ragmen STRONG WOMYN WHO NEEDS NO MAN kafasına girip dalga geçilip oturmaları gerekti yani. MGS'de The Boss, Ghost In The Shell Motoko'su hariç hiç böyle kendi ayakları üzerinde durabilen bir dişi karakter hatırlayamıyorum, ilk aklıma bu ikisi geliyor.

Bir yandan, erkeklerin güçlü kadın karakter yazmasını beklemek de ayrı bir mallık. Çünkü kadınlar çok şahane erkek karakter yazıyor vidya dünyasında, das.

Kısacası az veya kötü kadın ana karakterden şikayet eden insanların gidip kadın karakter yazması lazım. Market'ı var, SJW parası yersiniz ne güzel.

http://i.imgur.com/0KjobRe.jpg
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Rewendor said:

bloodrage


Bunu yapmayaydın iyiydi ya. Güzeldi yani memnunduk halimizden..

Güçlü ve klişe olmayan, kendi gibi olabilen kadın karakterleri geçmişte rpglerde gördük aslında. Fall from grace ve annah mesela iki çok iyi örnek. Genellemelerden yola çıkarsak birine feminine diğeri masculine gibi diyebiliriz ve birbirlerine tam olarak zıt iki karakter bunlar, ama ikisi de erkeklere ihtiyaç duymayan ve bağımsız olarak var olabilen kilit karakterler. Önemli olan misal feminine olan gracein bile trope/klişe olmaması, hatta trope olan isminin tersine bir doğasının olması. Keza annah femme fatale görünüm / erkeksi tavırlar / duygusal iç dünya gibi karman çorman (çünkü tiefling) bi dünyaya sahip.

Yazar önemli burda, çünkü peygamberimiz MCA'in diğer oyunlarında da Kreia gibi Kaelyn gibi (biraz eski oyunlardaki karakterlerden aparmalar olsa da muadillerine göre) orijinal kadın karakterleri görmek mümkün. Oyunlar harici misal dizilerde bu işi en iyi yapan adam belki de Joss Whedon, taa buffyden firefly a giden bi "güçlü ve ayakları üzerinde durabilen kadın" portresi var ve birbirini tekrar etmiyor (avengers saylanmaz IP onun değil sdf). Rothfuss reyiz güzel açıklamış aslında, bu klişeler kafalara yerleşmiş durumda, yazar bunun bilincine varabilirse bilerek ve isteyerek kendini bu kısırdöngüden kurtarıyor.

Cümlelerimi hepimizin anası kutsal, beyler anne dendi hişş arka taraf hooooop diyerek bitirmek istiyorum. TŞK
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...