Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

oyunlarda cozunurluk dustukce karakterin gorus alani daralir mi


senko

Öne çıkan mesajlar

değişmez.
eskiden 2d oyunlarda değişiyodu ama 3dler fakrlı bir mantıklıc alıstığı icin değişmiyor.

3d oyunlarsa oyun senin sectiğin cözünürlüğe göre herseyi bastan ciziyor, eğer oyundaki kamera 90 dereceyse, 800x600'dada 1280x1024 dede yine 90 derece olur. samin dediği gibi fov'la değiştirebilirsin.

ha genelde yenı oyunlarda 4:3 16:9 durumu yasanıyo bikac senedir, ikisi farklı acılar verebiliyo.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

benim bildiğimde değişmez. fps lerde fov var dendiği gibi bunun için ama o da görüntüyü bozuyor. balık gözüne kayan bi yapısı var. zaten belli bir sınıra kadar multilerde serbest diye hatırlıyorum.

yani ben bi ara tfc'yi en 400 - bilmem kaç oynuyordum. p75'im o kadarını destekliyordu :p sonra yeni pc alınca görüş alanım aynı idi yüksek çözünürlükte de
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

fov cogu oyunda 80-90 arasi birsey. hatta wide formatin da gelmesiyle birlikte cok daha da dustu bu oranlar.

quake de falan da hem mouse sensitivity conversion hemde gorunurluk acisindan en ideal aralik 120-130 dur.

oyle 360 la oyun oynayan birinin olabilecegini sanmiyorum, insan gibi kabul edilebilecek derece max 180-200 civari biseye tekabul ediyor.

ki oda modsuz mumkun degil zaten. promod gibi custom cozunurluk le falan fov ayarlari iyice rahatliyor elbet ama onun disinda limitlerin ustunu zorlamak hile gibi birsey.

hatta konuyla ilgili 2 de link birakayim,
http://www.codinghorror.com/blog/2007/08/widescreen-and-fov.html
http://strlen.com/gfxengine/fisheyequake/compare.html
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Oyunun yapılışına bağlı ama bu olayı etkileyen çözünürlükten ziyade, genişlik ve yükseklğin oranı. 4:3 ile 16:9 arasındaki oran farkı gibi mesela.
Diyelim 1024x768'den (4:3) 1280x800'e (16:9) çevirdin çözünürlüğü. Eğer görüş alanı değişmezse bu sefer görüntünün yayılması gerekir; o zaman da karakter şişko gözükebilir. Bunu da kimse istemez yani, adam sonuçta belirli bi orana göre oturtmuş görüntüyü.
DirectX'te nasıl bilmyiorum da, OpenGL'de default olarak görüntünün boyunu değiştirirsen her şeyi scale eder. Üstteki olay yani. Eğer scale etsin istemiyosan özel ayar yapman gerekir.
O yüzden millet eskiden oyunları görüntü oranı değişmicek nasıl olsa diyerek yaptı. Hatta eski oyunların çoğu şu anki 16:9 monitörlerde şişik gözükür mesela, bundan işte.
Scale olayından kurtulmanın tek yolu görüş alanını değiştirmek işte. WoW'da falan görüş alanının değişmesi ondan. Kimi oyunlar biraz scale edip biraz görüş alanını değiştirebilir ortalama bi şey olsun diye.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...