Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

oyunlarda cozunurluk dustukce karakterin gorus alani daralir mi


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
bazı oyunlarda evet, ama gennellikle farkı yaratan şey ekran ratio su 16:10 4:3 den daha geniş görüş açısı veriyor çoğu oyunlarda (mesela TF2) ama mesela bioshock da tam tersi söz konusu oyundan oyuna fark eden birşey
Mesaj tarihi:
fps'ler için ondan çözünürlük değil de fov ayarının sorumlu olması lazım. çözünürlük düştükçe aynı alan piksel piksel de olsa görüntüleniyordu.
Mesaj tarihi:
değişmez.
eskiden 2d oyunlarda değişiyodu ama 3dler fakrlı bir mantıklıc alıstığı icin değişmiyor.

3d oyunlarsa oyun senin sectiğin cözünürlüğe göre herseyi bastan ciziyor, eğer oyundaki kamera 90 dereceyse, 800x600'dada 1280x1024 dede yine 90 derece olur. samin dediği gibi fov'la değiştirebilirsin.

ha genelde yenı oyunlarda 4:3 16:9 durumu yasanıyo bikac senedir, ikisi farklı acılar verebiliyo.
Mesaj tarihi:
benim bildiğimde değişmez. fps lerde fov var dendiği gibi bunun için ama o da görüntüyü bozuyor. balık gözüne kayan bi yapısı var. zaten belli bir sınıra kadar multilerde serbest diye hatırlıyorum.

yani ben bi ara tfc'yi en 400 - bilmem kaç oynuyordum. p75'im o kadarını destekliyordu :p sonra yeni pc alınca görüş alanım aynı idi yüksek çözünürlükte de
Mesaj tarihi:
yok ya giderek ksıtılar fov'u half life 2 de 90 sanırım tfde biraz arttı bu l4d lerde daha da duzuk 80 mi 70 mi ne, coddada öle baya düşük.
vietnamdan sonra bflerdede düşük baya.

eskiden öleydi ama 160-180 oynardık, fantastik seylerdi
Mesaj tarihi:
abi ben iste fps oynaren
cs yeni felan sayiliyodu
o nedenle haklisindir

insan gorusu iste yaklasik 120 derece
http://en.wikipedia.org/wiki/Vision_span


ama abi cidden 360 quake 2 felan deneyin
cok cok komik oluyo
Mesaj tarihi:
fov cogu oyunda 80-90 arasi birsey. hatta wide formatin da gelmesiyle birlikte cok daha da dustu bu oranlar.

quake de falan da hem mouse sensitivity conversion hemde gorunurluk acisindan en ideal aralik 120-130 dur.

oyle 360 la oyun oynayan birinin olabilecegini sanmiyorum, insan gibi kabul edilebilecek derece max 180-200 civari biseye tekabul ediyor.

ki oda modsuz mumkun degil zaten. promod gibi custom cozunurluk le falan fov ayarlari iyice rahatliyor elbet ama onun disinda limitlerin ustunu zorlamak hile gibi birsey.

hatta konuyla ilgili 2 de link birakayim,
http://www.codinghorror.com/blog/2007/08/widescreen-and-fov.html
http://strlen.com/gfxengine/fisheyequake/compare.html
Mesaj tarihi:
Bende hep merak ederdim çözünürlük yüksek olduğunda alan genişlermi diye tamam görüş açısı değişmez ama misal MW2 de binanın köşesini göremezken çözünürlük artınca bina küçüleceğinden acaba köşesi görünür hale gelirmiki :)
Mesaj tarihi:
eski monitorumu emekli ettiğim vakit aldığım 22" monitorde (wide screen)1920 X 1080 çözünürlükte wow inanılmaz farketti. kesinlikle görüş açısı genişliyor wow da. ben söylemeden eve gelen arkadaşlarım dahi görüş açısının genişliğini fark ediyorlardı.
Mesaj tarihi:
Oyunun yapılışına bağlı ama bu olayı etkileyen çözünürlükten ziyade, genişlik ve yükseklğin oranı. 4:3 ile 16:9 arasındaki oran farkı gibi mesela.
Diyelim 1024x768'den (4:3) 1280x800'e (16:9) çevirdin çözünürlüğü. Eğer görüş alanı değişmezse bu sefer görüntünün yayılması gerekir; o zaman da karakter şişko gözükebilir. Bunu da kimse istemez yani, adam sonuçta belirli bi orana göre oturtmuş görüntüyü.
DirectX'te nasıl bilmyiorum da, OpenGL'de default olarak görüntünün boyunu değiştirirsen her şeyi scale eder. Üstteki olay yani. Eğer scale etsin istemiyosan özel ayar yapman gerekir.
O yüzden millet eskiden oyunları görüntü oranı değişmicek nasıl olsa diyerek yaptı. Hatta eski oyunların çoğu şu anki 16:9 monitörlerde şişik gözükür mesela, bundan işte.
Scale olayından kurtulmanın tek yolu görüş alanını değiştirmek işte. WoW'da falan görüş alanının değişmesi ondan. Kimi oyunlar biraz scale edip biraz görüş alanını değiştirebilir ortalama bi şey olsun diye.
×
×
  • Yeni Oluştur...