senko Mesaj tarihi: Haziran 15, 2010 Mesaj tarihi: Haziran 15, 2010 das sorum budur cozunurlugu 1080p yapmak yerine 720p yaparsam oyunlarda fpslerde fln elemanin gorus acisi azalir mi yoksa degismez mi?
nileppezdel Mesaj tarihi: Haziran 15, 2010 Mesaj tarihi: Haziran 15, 2010 Oyundan oyuna değişiyor sanırım o. Görüş alanının etkilendiği oyunlar da vardı sanki..
Dwinz Mesaj tarihi: Haziran 15, 2010 Mesaj tarihi: Haziran 15, 2010 genelde mmolarda görüş açısı azalıyordu sanırım.
Rhox Mesaj tarihi: Haziran 15, 2010 Mesaj tarihi: Haziran 15, 2010 bazı oyunlarda evet, ama gennellikle farkı yaratan şey ekran ratio su 16:10 4:3 den daha geniş görüş açısı veriyor çoğu oyunlarda (mesela TF2) ama mesela bioshock da tam tersi söz konusu oyundan oyuna fark eden birşey
Sam Mesaj tarihi: Haziran 15, 2010 Mesaj tarihi: Haziran 15, 2010 fps'ler için ondan çözünürlük değil de fov ayarının sorumlu olması lazım. çözünürlük düştükçe aynı alan piksel piksel de olsa görüntüleniyordu.
arcane Mesaj tarihi: Haziran 15, 2010 Mesaj tarihi: Haziran 15, 2010 Bioshock'da o olay için yama gelmişti diye hatırlıyorum.
Cuce Mesaj tarihi: Haziran 16, 2010 Mesaj tarihi: Haziran 16, 2010 değişmez. eskiden 2d oyunlarda değişiyodu ama 3dler fakrlı bir mantıklıc alıstığı icin değişmiyor. 3d oyunlarsa oyun senin sectiğin cözünürlüğe göre herseyi bastan ciziyor, eğer oyundaki kamera 90 dereceyse, 800x600'dada 1280x1024 dede yine 90 derece olur. samin dediği gibi fov'la değiştirebilirsin. ha genelde yenı oyunlarda 4:3 16:9 durumu yasanıyo bikac senedir, ikisi farklı acılar verebiliyo.
Xenocide Mesaj tarihi: Haziran 16, 2010 Mesaj tarihi: Haziran 16, 2010 age of empires 'ta değişiyodu mesela sdf
BiTcH_oFBaT Mesaj tarihi: Haziran 16, 2010 Mesaj tarihi: Haziran 16, 2010 benim bildiğimde değişmez. fps lerde fov var dendiği gibi bunun için ama o da görüntüyü bozuyor. balık gözüne kayan bi yapısı var. zaten belli bir sınıra kadar multilerde serbest diye hatırlıyorum. yani ben bi ara tfc'yi en 400 - bilmem kaç oynuyordum. p75'im o kadarını destekliyordu :p sonra yeni pc alınca görüş alanım aynı idi yüksek çözünürlükte de
BonePART Mesaj tarihi: Haziran 16, 2010 Mesaj tarihi: Haziran 16, 2010 fovla alakali bisi genelde oyunlarda default 120 gelir 120 derece bi aci gorursunuz quake ikide felan biz 180 oynuyoduk 360 oynayan adam gormustum eauhehahueauh midesi bulaniyo insanin
Cuce Mesaj tarihi: Haziran 16, 2010 Mesaj tarihi: Haziran 16, 2010 yok ya giderek ksıtılar fov'u half life 2 de 90 sanırım tfde biraz arttı bu l4d lerde daha da duzuk 80 mi 70 mi ne, coddada öle baya düşük. vietnamdan sonra bflerdede düşük baya. eskiden öleydi ama 160-180 oynardık, fantastik seylerdi
BonePART Mesaj tarihi: Haziran 16, 2010 Mesaj tarihi: Haziran 16, 2010 abi ben iste fps oynaren cs yeni felan sayiliyodu o nedenle haklisindir insan gorusu iste yaklasik 120 derece http://en.wikipedia.org/wiki/Vision_span ama abi cidden 360 quake 2 felan deneyin cok cok komik oluyo
Kharon Mesaj tarihi: Haziran 16, 2010 Mesaj tarihi: Haziran 16, 2010 fov cogu oyunda 80-90 arasi birsey. hatta wide formatin da gelmesiyle birlikte cok daha da dustu bu oranlar. quake de falan da hem mouse sensitivity conversion hemde gorunurluk acisindan en ideal aralik 120-130 dur. oyle 360 la oyun oynayan birinin olabilecegini sanmiyorum, insan gibi kabul edilebilecek derece max 180-200 civari biseye tekabul ediyor. ki oda modsuz mumkun degil zaten. promod gibi custom cozunurluk le falan fov ayarlari iyice rahatliyor elbet ama onun disinda limitlerin ustunu zorlamak hile gibi birsey. hatta konuyla ilgili 2 de link birakayim, http://www.codinghorror.com/blog/2007/08/widescreen-and-fov.html http://strlen.com/gfxengine/fisheyequake/compare.html
DareJedi Mesaj tarihi: Haziran 16, 2010 Mesaj tarihi: Haziran 16, 2010 Bende hep merak ederdim çözünürlük yüksek olduğunda alan genişlermi diye tamam görüş açısı değişmez ama misal MW2 de binanın köşesini göremezken çözünürlük artınca bina küçüleceğinden acaba köşesi görünür hale gelirmiki :)
Silphatos Mesaj tarihi: Haziran 16, 2010 Mesaj tarihi: Haziran 16, 2010 320*240 cs ve hldm oynuyordum ben 2mb s3 virge daha fazlasında çöküyordu adasd yani değişmiyor ama fov adı üstünde field of view değiştirir
Rewendor Mesaj tarihi: Haziran 16, 2010 Mesaj tarihi: Haziran 16, 2010 Bi arkadaş da bilgisayar çökmemesine rağmen 320*200'de oynuyodu CS'yi, "abi kafalar kocaman kocaman işte head shot ihtimali artıyo" diye :D
Giovanni Mesaj tarihi: Haziran 16, 2010 Mesaj tarihi: Haziran 16, 2010 abi eskiden 640 480 mi 800 600 mü diye hesap yapardık adam 720p 1080p demiş ya ahah
imamizer Mesaj tarihi: Haziran 22, 2010 Mesaj tarihi: Haziran 22, 2010 eski monitorumu emekli ettiğim vakit aldığım 22" monitorde (wide screen)1920 X 1080 çözünürlükte wow inanılmaz farketti. kesinlikle görüş açısı genişliyor wow da. ben söylemeden eve gelen arkadaşlarım dahi görüş açısının genişliğini fark ediyorlardı.
Deathblade Mesaj tarihi: Haziran 26, 2010 Mesaj tarihi: Haziran 26, 2010 Çoğu oyunda değişir, yeni eski farketmez. Oyuna bağlı
Kojiroh Mesaj tarihi: Haziran 26, 2010 Mesaj tarihi: Haziran 26, 2010 Oyunun yapılışına bağlı ama bu olayı etkileyen çözünürlükten ziyade, genişlik ve yükseklğin oranı. 4:3 ile 16:9 arasındaki oran farkı gibi mesela. Diyelim 1024x768'den (4:3) 1280x800'e (16:9) çevirdin çözünürlüğü. Eğer görüş alanı değişmezse bu sefer görüntünün yayılması gerekir; o zaman da karakter şişko gözükebilir. Bunu da kimse istemez yani, adam sonuçta belirli bi orana göre oturtmuş görüntüyü. DirectX'te nasıl bilmyiorum da, OpenGL'de default olarak görüntünün boyunu değiştirirsen her şeyi scale eder. Üstteki olay yani. Eğer scale etsin istemiyosan özel ayar yapman gerekir. O yüzden millet eskiden oyunları görüntü oranı değişmicek nasıl olsa diyerek yaptı. Hatta eski oyunların çoğu şu anki 16:9 monitörlerde şişik gözükür mesela, bundan işte. Scale olayından kurtulmanın tek yolu görüş alanını değiştirmek işte. WoW'da falan görüş alanının değişmesi ondan. Kimi oyunlar biraz scale edip biraz görüş alanını değiştirebilir ortalama bi şey olsun diye.
Öne çıkan mesajlar