Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

The Elder Scrolls III: Morrowind


Masticore

Öne çıkan mesajlar

LastManStanding said:

işte büyü skilleri var hepsi resist geçiyo, conjurationda da deadra felan çıkarmak lazım onlarda mazotu çok yakıyo, şansları da düşük.2 kere fail oldunmu manasız kalıyon :) melee skili kasmadım hiç ordan da yırtamıyom.


bir kaç guide vardı zamanında uyguladıklarımı yazıyordu şiret oyun sitelerini engelledi giremiyorum asf. Neyse canım elder çekti gene :
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

morrowind de factionların yapısı cok kotuydu. legion a girmisim, general olmusum, hala askerler tanımıyor ve posta koyuyor vs. bir faction da kralım, ama ona baglı ek factionlar umursamıyor. ornegin blades de almıs basını gitmissin ama legion un umrunda degil, lejyon da almıs basını gitmissin blade in umrunda degil. fighters guildde almıs basını gitmissin kimseni umrunda degil.

o donem icin inanılmaz bir oyundu morrowind. daggerfall un uzerine kat kat guzellesmisti.

Ancak yıllar gectikce zamanla bu tur mekanıkler duzelir sanıyor insan. oblivion i gectim, skyrim de bile factionlar ve bu factionların tum questlerini bitirdiginizde dunyaya etkisi hala tırt. insan oyunun bu yonune bir civi cakarlardı diye bekliyor.

konsola interface kasacaklarına buna kassalardı daha mutlu olurdum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

müzikler çok güzeldi...

oyun sana tek seçim yapma şansı verse o dediğin olabilirdi, ama aynı anda bütün factionlara katılabiliyorsun ve hem büyücü hem savaşçı hem tief olabiliyorsun bunlar olunca zaten olay kafadan saçma oluyor

yani, hem legion olup, hem de blade olacaksın ayrıca gidip fighter guilde katılacaksın...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

evet çünkü 1000 tane npc'nin herbirinin senin hangi sidequest'i yaptığına ayrı tepki verdiği bir oyun yok. ayda 150 milyon $ abone bedeli toplanan oyunlar bile öyle bir imkan sunmuyor. en son grafikli fps'ye bakıp "insanlar maket gibi ya" diyen bilgisayar okuma-yazması olmayan insanlar gibi beklentilere giriyorsunuz bazen.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

1000 ayrı npc olmasına gerek yok, rpglerin yaptığı gibi belli factionlara ait npcler pcnin factionına göre standart tepkiler verebilir, bununla ilgili choices&consequences eklenebilir, bide bunları destekleyecek dialog koydun mu...

Aaa rpg oldu oyun. Ama biz oblivian oyunlarından bahsediyoruz, o yüzden salla. CUF CUF CUF ATEŞ ETMEYE DEVAM PANPA
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ikisinden birinden vaz geçmek lazım, açık mı olacak kapalı mı...

morrowind i sadece blade olarak oynana bilir yapsalar veya skyrim keza öyle eleştirilerin %80 ortadan kalkmış olur ama bunda oyunu çok tek düze ve sıkıcı yapabilir ama tekrar oynana bilirliği artar, kendi kendine kısıtlama koyabilirsin oynarken ve rp ninde kendin yapabilirsin ama dinazor rpg ciler bunada yanaşmıyor.

witcher gibi bir hikayesi olsa, metin ve dialog yazmak kolay, tek ırk, tek cinsiyet ve tek ana karakterin var arka planı ve gelişimi belli, olup ve olabilecekleri zaten çok önceden tasarlanmış... bunu yapmak kolay

ama elder scroll, -sayıları tam hatırlamıyorum- da 8 ırk ikişer cinsiyet ve blade mecburi olmak kaydı ile katılma imkanın olan 6 kadar gurup var ve bunların her biri farklı dünya görüşünde ve amaçlarında olan organizasyonlar...

heyhat gönül istedi ki, bunu yapa bilseler ama çok para ve vakit isteyen bir iş...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

axedice said:

1000 ayrı npc olmasına gerek yok, rpglerin yaptığı gibi belli factionlara ait npcler pcnin factionına göre standart tepkiler verebilir, bununla ilgili choices&consequences eklenebilir, bide bunları destekleyecek dialog koydun mu...

var zaten bunlar. ama insanlar "BEN ASASİNOLARIN LİDERİYİM, SIDEQUESTTE İMPARATORU ÖLDÜRDÜM TANIYIN BENİİİİİ" diyor.

"kayserililer faction'ından hasan emmi için bakkaldan ekmek almışsın helal" diyen faction npc görürsen bana da söylersin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

New Vegas open world + rpg öğelerini birleştirmek için o kadar yüksek bi bütçeyle yapıldı ki amarika cari açık vermeye başladı.

Hele arcanum. 10 yıl önce orclara yönelik ırkçı tutumu kodlamak için filipinli köle kodırlar çalıştırmışlar troikanın bodrumlarında. Yaa yaa
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ikisinde de side quest veren biri diğer bir side quest veren için yaptığınla ilgili birşey demiyordu. "duydum ki diyarın en meşhur silahşörünü öldürmüşsün" demedi hiçbir npc arcanum'da. "hepimizin düşmanı sezar'ı öldürmüşsün helal, içkiler müessesemizden" diye gelmediler kumarhanede.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Genel Yönetici
O dedigini yapmak hic zor degil, yapan oyunalr da var.

Elder Scrolls serisi CRPG degil ama, en CRPG oyunu Morrowind ama o bile eksik bazi bazi. Cok guzel oyun kendisi ama CRPG degil. CRPG'den kasit masaustu oynar gibi oynamak neredeyse bu arada. Karakterlerin, dunyanini, oykunun guzel bir sekilde sana bir deneyim vermesi. Divinity, Avadon, Baldur's Gate, New Vegas gibi.

Morrowind dunya ve karakterler olarak atmosfesi saglayamiyor oteki Elder Scrolls oyunlari gibi. Bunu iki nedeni var:

[list]
[*] Yaptiklarinin etki yaratmamasi, ana gorevi bitirince bile pek bir halt olmuyor.
[*] Dunyanin cansiz olmasi. Bununla kastim dunya duruyor, sen bir sey yapmadan ilerlemiyor. Oblivion'da bu cok asiri belirgindi hatta, dunya yok olurken bir bir ay boyunca side quest yaptigimizda bekliyordu bizi her sey. Kral bir git gel diyordu, oyun zamaniyla 2 ay sonra gelince hic bir tepki vermiyordu mesela
[/list]
Bunlar immersion olduren seyleri iste serinin. Oynarken tamamen zevk alip eglenmek istiyorsan bu kusurlari kabul ederek oynayacaksin, o zaman tadi cikiyor oyunun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

morrowind immersion bakımından gömer divinity vs'leri, sadece new vegas'ı ayırıyorum o listeden.

evet grafik olmadan immersion bir yere kadar, oyun oynadığımı her saniye hissettiren bir oyunun o dünyada yaşıyormuş hissini vermesi imkansız konu, dialog vs ne olursa olsun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

araya laf girmiş değiştiriyorum:


8 ırk x 2 cinsiyet x 7 organizsayon x 10 görev x vs vs daha gidiyor,

olsa güzel olur ama yapmak zor, değer mi onu konuşmak lazım...

hikaye ve ilerleyiş tasarlanırken, oyuncunun vereceği olası tepkileri de hesaplayıp hata sınırlayıp o olasılıklara göre konun ilerlemesini sağlarsan eğer o dediklerinizi yapmak çok kolay olur.

oblivion da misal, dünya batarken sana görev mörev vermen der veya belgi bölgelerin dışına çıkarmaz veya gözünü açtığın gibi oyun yapım aşamasında tasarlanmış bir şekilde gözünü açıp o şekilde oynamaya başlarıdın.

ha sana bir iki şekil çeklerdi özgür olduğunu hissederdin...

burada daha farklı bir oyun anlayışı sunuyorlar adamlar, adam bilmiyor mu, cooldown koysun o zamanda oraya gitmeyince oyun patates olsun, tamam gerçekçi ama oyun bu nihayetin de, ve pekala sende otokontorl ile bunu sağlaya bilirsin
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ona cevap zaten ama yanlış anlaşılmasın diye düzeltme yaptım

özetle,

oyunu tasarlayan, şunları şunları yapmana izin var, oyunun başında veya ortasında deli dana gibi sezara dalamazsın, benim istediğim şeklide benim izin verdiğim biçimde olacak ve benim tasarladığım şekilde sonuçlanacak zira ben o şekilde yazdım, b*k olmasın dialoglar derse oyun evet çok güzel olur ve ben misal istemeye istemeye new californiya olarak oyunu bitirmiş olurum

oyunu veya masaüstü oynarken falan bu şekilde tasarlamak çok kolay ve daha tatmin edici, doğru...

ama skyrim misal bu şekilde tasarlaman için oyunun bütün yapısını değiştirmen lazım.

bir kere nord dan başka ırka izin yok, blade dışında veya greybeard dan başkasına katılamazsın, onlar ile de yapacakların sınırlı ve belli bir düzen içinde ilerleyecek, her yere girip çıkamazsın, belli bölgeler seni çok zorlar sonra gir, oyun belli bir silsile ile ilerliye bileceği için muhattap olacağın insan sayısı sınırlı,....

nw gibi oldu evet oyun
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yoktu arcanum'da da "sidequest'te şunu yapmışın bravo" diyen önemsiz npc'ler. tes serisindeki gibi konuşulacak çok npc yoktu zaten. tepkiler stat, race vs'ye göreydi, o da var zaten tes serisinde.

ayrıca sırf text ile seslendirmeli oyunların içeriği birebir denk olamaz. öyle olsa kitaptan sinemaya aktarırken 10 saat çekmek gerekirdi her filmi. illa ki ekonomik kullanılacak aktörlerin zamanı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam atma din kardeşiyiz. Belirli npcleri öldürünce ilgili town guardlardan - rep alıyorsun, healer olunca +rep geliyor townlarda herkese falan. Gayet önemsiz sidequestlerin direk etkisi var oyun dünyasında. Dünyadaki son firearms mastersa zaten kendi köşesine çekilmiş bi münzevi, expertler harici kimse tanımıyor adamı. Bunlarla ilgili illa flavor text olmasına da gerek yok, bi indikasyon koysunlar yeter.

Ya bates in malikanesini alınca bile insanların tepkileri değişiyor ehu, şu oyunla oblivianı skyrimi falan aynı cümlede kullanmak tam heresy.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

reputation morrowind'de de var. dinamik olarak değişiyor bir sürü etkene göre ayrı. faction standing'ler, statlar, ırk vs. arcanum ve ondaki reputation sistemini zaten yapan oyun kalmadı artık.

münzevi filan değil gidip melee master'ı öldürüyorsun, adam meşhurlar meşhuru. arcanum muhteşem ama onda da yok tes'ten talep ettiğiniz şeyler. kaç kere oynadım oyunu çeşit çeşit charla.

diğer oyunların başlıklarında olmayan en uçuk istekler hep bu başlıklarda nedense.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

morrowind için düşünelim

tasarımcı tahtaya düz bir çizgi çekti, alta başlangıç yazdı üste bitiş, ortayı üçe ayırdı ve bunları aynı sona bağladı

başlangıca lora uygun olarak dark elf olarak başladın ve göçebe kavmin dışına çıkmanda yasaklandı

oyunun ortasında sana fırsat verildi, telvani, göcebe ve blade olabiliyorsun hikaye ona göre ilerleyecek, bu gurupların adamı olduğun için bundan sonra dünya bunların verdiği görevler ile şekillenecek yani, telvani isen bütün dünya telvani evi etrefında dönecek

ve bunlarında yanında diğer organizasyonlar ile de ilişkin olacak ama bu yine üsteki üç seçim ile alakalı olacak

oyunun sonu da aynı yere bağlandığı için farklı tarzda bitireceksin ama sonuç hep aynı olacak...

evet nasıl oldu

böyle tasarlarsan oyunu, herşey hem basit ve ucuz olur...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

yoktu arcanum'da da "sidequest'te şunu yapmışın bravo" diyen önemsiz npc'ler. tes serisindeki gibi konuşulacak çok npc yoktu zaten. tepkiler stat, race vs'ye göreydi, o da var zaten tes serisinde.
arcanum la tes in etkileşimini de kıyasladın ya...

tes e de new vegas gibi doğru dürüst bi ekip tarafından yapılmış bi oyun lazım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...