Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

mmorpg'lerde oyun sonları


Bone

Öne çıkan mesajlar

mmorpg'ler genelde "yaratık öldür, xp kas, max levela çık" odaklı hazırlanıyor.

şu ana kadar bir sürü mmorpg oynasam da (uo, lineage 2, ragnarok online, wow, ao, daoc, coh, cov, lotro, everquest 2)
sadece ikisinde maximum levela çıkıp end game olaylarını görebildim.
biri uo diğeri wow.

uo'da skillerini 100'lüyorsun. blacksmithin tekinden güzel bir kılıç satın alıyorsun, arkadaşlarını toparlayıp dungeona gidiyorsun ve orda champion kesmekle uğraşıyorsun. champion kesip içinden çıkan itemları alıyorsun. özellikle skill arttıran scrollar bulunuyor, bunları kullanıp skillerinin max sınırını arttırıyorsun.
bir de championların championu var, onu kesmeye gidebiliyorsun. gerçi hiç gitmedik oynarken.

wow'da da benzer bir sistem var. skill yerine levelını maxlıyorsun. önce tier 1 dungeonlara, sonra tier 2 dungeonlara, daha sonra tier 3 dungeonlara gidiyorsun, yaratıkları öldürüp questleri tamamlayıp itemları toparlıyorsun.
tabii şimdi end game instancelar arttı, heroic dungeonlar bile oynayabiliyorsun.

diğer mmorpg'lerde oyun sonuna kadar gelemedğim için ne olduğunu bilemiyorum.

e, daha iyi dungeonlara girip daha iyi itemlar toplamak dışında farklı bir end-game sunan bir oyun var mı ki?

wow "item kasmalı oyun" diye eleştiriliyor da, başka bir tarz end-game göremedim ben mmorpg'lerde.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Pre-cu swg'de item kasma felan yoktu end-game'i oyuncular kendi yaratiyordu o yuzden gercekten farkli bir oyundu. Tuccar olup galaksinin her parselinin ele gecirmeye felan calisabiliyordun ya da bh isen mandalorian armor toplamaya calisiyordun vs. ayni sekilde potbs de ona benziyor yanliz oyun guzel degil =P.

Neyse artik tekrardan aoc'a kaldik krallik kurup savunmak olabilecek en uzun ve tatmin edici end-game'lerden biri heralde.

[ Mesaj 21 Ağustos 2007, Salı - 13:49 tarihinde, Sylian tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yani mmorpg'lerde sadece iki tip son var.
biri eq/wow tipi, dungeonlara gir, bossları öldür, item kas.
diğeri de daoc/war tipi, rvr yap dur.

eve'nin sistemini merak ediyorum, end-game'inde nasıl bir sistem bulunuyor?


uo demişsiniz de, fazla abartıyorsunuz yahu uo'yu.
"en başı aslında".
evet, o son champion'u öldürmek oyunun en başı, çünkü bol bol chat yapmaya zaman kalıyor :S
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Eve için konuşayım evede end-game yok.PVE para kasmak için sadece.Oyun pvp temelli tabii pvpdede end game diye bir şey söz konusu değil. pvp sirket sirkete karşı yada alliance alliance'a (alliance =holding diyelim ,birden fazla şirket aynı çatıda)karşı yada 1 blok diğerine karşı şeklinde olabiliyor ,tabii bunlar tamamen oyuncuların politik tercihleriyle yönlenen şeyler .Pvp zevkine savaştan bir system veya /region üzerinde hakimiyet savaşına kadar uzanan bir skalada cereyan ediyor.
Evede en önemli şey para ( 1.5 yıllık eve tecrübem bunu söylüyor :P ) ,o kadarki oyuncuların neredeyse tamamının bir pve/miner accountu var.
Pvp ciddi riskli ,gemiyi kaybedince bir gemi parasına (çoğu zaman daha fazlası) mal olmuş olan ekipmanların uzaya bir ışık demeti halinde saçılıyor :) yada düşmanın eline geçiyor.
Bu yüzden evede temel düstur ''Fly what you can afford to loose ''

[ Mesaj 21 Ağustos 2007, Salı - 15:39 tarihinde, jagd tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
warhammerin degisik bi quest yapisi var ama, onu yarin yazarim, baskasi yazmazsa benden once.



Warhammer'ın en ilginç olayı Public Questler , zaten yapımcılar da çok heyecanlı bu konuda . Bu questler alınmıyor , bir mekana girdiğiniz zaman burada public quest olduğu size söyleniyor , isterseniz katılıyorsunuz . Sonuç olarak o zonedan geçen herkesin katıldı büyük ve eğlenceli bir quest haline geliyor , şimdi yeni kalktım kasamıyorum bütün bunları yazıcam uzun uzun da , uykuluyum hala gidin youtubedan izleyin df .

Bir de en çok ilgimi çeken ve muhtemelen WoW'a bakarak ders aldıkları ve gerçekten çok iyi ettikleri bir nokta var , "mantıklı" quest yapısı . Yani WoW'daki gibi bir quest almaya giderken 20 tane ayı öldürüp de , questi aldığınız adam sizden 20 ayı öldürmenizi istediğinde saçınızı başınızı yolmanızı gerektirecek bir durum olmuyor çünkü Warhammer'da bir yere giderken bir şey kestiyseniz gittiğiniz yerde onu ölü isteyen birileri elbet oluyor ve gittiğiniz zaman sizi çağırıp "ben ayılardan nefret ederim , sen de buraya gelirken 20 tane kesmişsin , helal , tbr , al sana para , al sana XP , hadi görüşürüz" diyor , böyle de güzel anlattı Paul Barnett abimiz .
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...