Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

RunUO; App. mısınız? Her zaman!


deadwoll

Öne çıkan mesajlar

Hiç bilmeyenler ve az bilenler için olan azıcık da geyik içeren bölüm...

[spo]App. nedir?

Günümüz mmorpg oyunlarını oynayan playerları app. ne demek pek bilmezler onların litaratüründe noob demektir aslında. Ayrıca "naber la apepe?" şeklinde diyaloglara rastlarsanız da bilinki bu diyaloğu kuranlar UO oynayan sıkı dostlardır.

Oyunu kurduk ne yapacağız şimdi?

Öncelikle update ediyorsunuz, sonra UOGateway indiriyorsunuz, orada patiUO ismiyle yer alacağını düşündüğüm ismi buluyorsunuz public serversten ya da port ve ip numberla kendiniz oluşturuyorsunuz.
Eğer tembel, şişko ve çirkinseniz razor kuruyorsunuz ve UOgatewayin settings kısmından razor: yes yapıyorsunuz.
Tabii obezseniz ve bu sizin pisboğazlılığınızdan kaynaklanıyorsa, UO'da onu kascam bunu kascam derken 50 yaşına geldiyseniz ve hala kız arkadaşınız yoksa EasyUO kuruyorsunuz. Daha sonra www.easyuo.comdan istediğiniz scripti indiriyorsunuz oyundayken play tuşuna basıp bir şeyler yemeye gidiyorsunuz. Geldiğinizde ise istediğiniz skill 100 olmuş oluyor. Hatta ve hatta bu program o kadar programdır ki, yeterli itemle birisine attack verirseniz kendi gider o adamı döve döve öldürür. (wrestling skilliniz yüksek olmalı)

Cin olmadan adam da çarptık peki ya şimdi?

İşin en önemli kısmını zaten patiUO'da oynamak isteyenler biliyordur büyük ihtimalle. Ama yine de anlatayım, mousenizin sağ tuşuna basılı tutarak adamı/kadını istediğiniz her yere götürebilirsiniz! Bu gerçekten önemlidir, ben UO'ya ilk başladığımda her şeyi biliyordum ama adamı nasıl hareket ettireceğimi bilmiyordum ne yazıkki :(

Daha önce hiç uo ya da rumuo oynamadıysanız şunları yaparak daha katlanılır bir süreçte öğrenebilirsiniz oyunu;

Craft char kasarak, tailoring, blacksmithing, mining, taming gibi skillerinizi kasmalısınız en başta. (Taming diğer dallardan çok ayrı olsa da yeni nesil runUO sunucularında çok koaly kasıldığından insanlar ilk taming kasarlar.)
Benim favorim mining ve bs ikilisiyle başlamaktır, sistem şöyle işler, charınızı Minoc'ta açarsınız, madene gidip her yeri sömürürsünüz, bu arada 70 80 skille ulaşırsınız (çok hızlı geliyor skiller ph açıksa) daha sonra biriktirdiğiniz orelarla tear kite shield yaparsınız belli bir süre, o skill vermemeye başladığında daha zor yapılan bir şeye geçersiniz ve bir süre sonra platemail gorget basmaya başlarsınız. (Özellikle bu ikisini yazıyorum çünkü ingot başına en çok parayı bu ikili kazandırır.)
...

Biliyorum pek bir şey anlatamadım ama, oyuna girip biraz çırpındığınızda yukarıda yazdığım basit şeyler size baya hız kazandıracaktır.

Eee para da kazanmaya başladık şimdi?

Normalde tailor kasın, bodcu kasın demem gerekir burada ama patiUO da bodcu kasmak imkansız olacak büyük ihtimalle çünkü adam başı bir acc. alabileceğiz. Zaten bodcu sistemi berbattır. Eğer ilk charınız craftmen ise zaten ona (mining, bs, tailoring, carpenty, lumberjacking, magery, medit.) bu skilleri kasacaksınız demektir. Diğer charınız ise eğer pveden hoşlanıyorsanız tamer olmalı muhakkak. Yanınızda gezen nightmare ve Whitewyrm'ın gücünü hissedeceksiniz :P .
Eğer PvP yapacağım, app. yet plx! diye makro yapacağım diyorsanız elinizde bir çok seçenek olacak necromancyden chivlary'e kadar. Zamanla doğru templatei oluşturacaksınız.[/spo]


Sphere - RunUO farkları;

* Spherede contex sense menüsü yoktur, yani bir objeye (playere, vendora, cheste vs.) ilgili menü açılmaz. RunUO'da var ve baya kullanışlı.
* Chivlary, necromancy ve focus isimli yeni skiller var, bu skiller gayet dengelidir ve yeni taktikler geliştirmek yeni tatlar almak için mükemmeldirler. Özellikle chivlary ve focus warriorların gerçekten işine yarar. (stamina, hp ve mana regen. hızlarını arttırır)
* Warriorlar'ın silahlarına göre abilityleri var. Örneğin spear armor ignore ve paralyz vurur. Tabii bunlar belli manalar karşılığında çalışırlar. O yüzden de warriorlar manaya önem vermelidir runUO'da.
*Spherede olmayan pek çok ability vs. vardır. Bunlar aklımda kaldığınca;

-mana regen rating
-hp regen rating
-stamina regen rating
-Faster Casting
-Faster Casting Recovery
-Stat artıları
-Stamina, hp, mana artıları
-Hit rating
-Defance rating
-Lower mana cost
-Lower reagent cost
-Elemental resistler
-Hit lightning etc.
-Hit lightning area etc.



olarak sıralanabilirler. Belli sınırları vardır. Mesela mantıklı serverlerde LMC sınırı %40tır. Yani bir spell cast ettiğinizde %40 az mana harcarsınız.

*Alan etkili büyülerin işleyişleri farklıdır, abzürd dmgler vermez, instant kill çekmezler, vortexler çabuk cast edilebilir, size saldırmazlar, ama spheredeki kadar da güçlü değillerdir.
*Playerlara saldırdığınızda vurmasanız da criminal durumuna düşersiniz. Crim olduktan 10 sn sonra guard zoneda guard çağırılsa da guardlar gelmez. Ama siz crim kalmaya devam edersiniz bir süre daha.
*Para kasma sistemi biraz farklı olduğundan (100 gpye res scroll satarak ya da balık tutarak zengin olunamıyor.) M'ler değil K'lar konuşur genelde. Tabii bazı özel şeyler için insanlar değerli Mlerini gözden çıkartabiliyor seve seve.
* En hızlı tamingle para kasılır, gerek düşen propslu itemlerin iyi paralar etmesi gerek iki üç vuruşta yatan monsterların arkalarında servet bırakması sayesinde taming çok karlıdır ve kolay geliştirilir spheree nispeten.
* Serverlerin kullandığı basitleştirici komutlar sayesinde potion kullanımı daha kolaydır ve daha ön plandadır.
*Bandaj sistemi farklıdır, dmg aldığınız anda bandajlarınız yırtılmaz, skillinize bağlı olarak daha az heal ederler, ayrıca bandajın tamamlanma süresi dex.inize bağlı olarak değişir.
*Item Insurance diye bir şey vardır, bu sayede öldüğünüzde itemleriniz patır patır loota dökülmez, bankanızdan sizi kesen kişiye insure parası gider. Bu sistemin getirilmiş olma nedeni itemlerin gerçekten değerlenmesidir, aylarca uğraşıp dfden düşürdüğünüz toteminizin hınk demeden loota düşmesi gerçekten berbat olabilir :) .
*RunUO'da birisine res attığınız zaman res atılan kişiye reslenmek ister misin? diye bir soru gelir. Bu soruyu cevaplamadan kımıldayamaz. Bu da reskillin önüne geçen güzel bir sistemdir.
*Warlock tabir etiğimiz template pek kullanışlı değildir runuoda, nedeni ise itemlerin verdikleri özelliklere bağlı olmasıdır karakterinizin.
*RunUO'da item>yetenek gibi bir şey olduğunu söyler sphere oyuncuları. Halbuki item önemli olsa da eğer siz yetenekliyseniz çıplak olarak istediğiniz herkesi öldürebilirsiniz :)
*RunUO'da thieflik öldü denilse de biraz yetenekle thiefler zengin olurlar. Açıkçası baracoon kasmaktan ya da basmaktan çok thiefimle gidip ps çalmayı tercih ederdim eskiden.
*RunUO'da PS sistemi vardır, bu scrollar gerçekten kıymetlidir ve skillerinizi 100'ün üstüne çıkartırlar. Bir de Power Statlar vardır, onlar ise stat capinizi arttır.
*Magic Resistance, resisting spells skilli sizin büyülerden alacağınız dmg.i etkilemez. Itemlerinizin verdiği resistancelar etkiler dmg.i . Resist. spell paralyz büyüsünün ne kadar kalacağına, curse'ün ne kadar resist ve stat düşüreceğine ne süreyle düşüreceğine falan bakar.
*PKlar mavilere saldırmadıkları sürece GZde gezebilirler, tabii maviler PKlara saldırabilir GZ'de.
*Bonding sistemi vardır. Sizinle beraber uzun süre kalan hayvanlarınız bonded olur ve veterinary sayesinde onları resleyebilirsiniz. Eh günlerce bir Ww'ye skill kastırdığınızı düşünürseniz bu gayet gereklidir.
*Fishing skilli pek karlı değildir, ama denizden cıkardığınız chestler sayesinde zengin olabilirsiniz. Hem birçok süs eşya çıkar :)
* Sims oynar gibi kendi evinizi dekore edebilir her ayrıntısını kediniz belirleyebilirsiniz.

Benden bu kadar şimdilik, eksiklerimi tamamlayıp pati halkına yardımcı olursanız sevinirim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yanlız arada atladığınız bir şey var. "Sphere'de insurance yok, RunUO'da var." değil olay. "Sphere'de insurance yapılamıyor, RunUO'da yapılabiliyor." demek lazım. RunUO'da default olarak insurance var o ayrı da, istenirse kapatılabilir.

Sonuçta RunUO Sphere'e göre kat kat üstün bir çok yönden. Sphere'de yapamayıp da RunUO'da yapabileceğiniz bir çok şey var. RunUO'da bunları isteğe ayarlayabilirsiniz, Sphere'de isteseniz de yapamazsınız. Yada yapsanız da çoğunlukla yarım yamalak ve bug dolu oluyor.

[ Mesaj 14 Haziran 2007, Perşembe - 11:40 tarihinde, Mirage tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ayrıca RunUO 2002'den beri üzerinde çalışılan bir emulatordür ve Sphere'den daha hızlı gelişmektedir. Bunun nedeni scriptlerinin daha ayrıntılı olması ve ilgilenen kişilerin daha fazla olmasıdır. RunUO önceden Krrios (yanlış yazdım sanırım ismi) isimli kişinin kendi emulatorü üzerine geliştirilmiştir (Krios ile Ryan birleşerek başlamışlar bu işe).

RunUO'da bazı Magery büyüleri Sphere'dekinden farklı işler. Örneğin Protection ile büyü yaparken başkası vurduğunda fizzle olmazsınız ama büyü yapma süreleriniz uzar. Tekrar yapana kadar da etkisi geçmez. Sonra Magic Reflection elemental resistleri arttırırken fiziksel resistansı düşürür. Reactive Armor ise tam tersi, fizikseli arttırırken elementalleri düşürür.

RunUO'da Sphere'deki AR yerine 5 farklı resistans özelliği vardır. Bunlar physical, fire, ice, poison ve energy'dir. Silahlar yapıldığı hammaddeye göre farklı tip hasar verirler ve karşı taraf o türde resistans ile savunur. Büyüler ise türüne göre farklı resistanslara etki eder.

Chivalry, Necromancy, Focus'un RunUO ile geldiğini düşünmüyorum. Bunlar Age of Shadows ile gelenler. Script'i yazıldığında Sphere'de de olurlar. AoS'den sonra Samurai Empire geldi, bununla birlikte Bushido ve Ninjitsu skill'leri eklendi. Bu skill'ler de gayet dengelidir. Son olarak Mondains' Legacy ile Spell Weaving geldi. Spell Weaving biraz dengesizdir, fakat yakın zamanda dengeleneceğini ümit ediyorum :) Yeni patch çıkardıklarında mutlaka dengeyi bozuyorlar satılsın diye, sonra dengeliyorlar zaten. Necromancy büyülerinden bazılarından kurtuluş yoktu bir zamanlar. (Bkz: NecroArcher *imbalanced*)

RunUO ayrıca yanında Razor isimli bir araç geliştirmiştir. Bu araç ile serverda bir takım kolaylıklar sağlayabilirsiniz. (Bu kolaylıkların bazılarını UO'nun şuanki hali ile ekstra bir şey olmadan sağlamak imkansız fakat şuanda betası devam eden Kingdom Reborn'da buna imkan sağladılar ve Razor vb. programlara ihtiyaç kalmayacak.)


Benim de eklemek istediklerim bu kadar şimdilik, aklıma gelirse daha yazarım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
runuo da item ı olan kazanır. sphere de pvp bilen. sphere!!!


tanıyanlar bilir öyle bir şey olmadığını ; )

çoğu serverda tek kasmışımdır ve toplu kasanların hep benden 5-10 kat itemları olmuştur. ama her nasıl oluyorsa "runuo'da item'ı olan" kazanamadı

edit: Az edit kesmedik zamanında :P

[ Mesaj 14 Haziran 2007, Perşembe - 15:50 tarihinde, xaty tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

xaty ve mirage güzel anlatmışlar ama ben bunlara bir kaç şey eklemek istiyorum. sphere scripting cidden başlı başına bir dil gibi, sphere scripting bilen adam gerek vb vb. ama runuo yu her c temeli bilen adam çok rahat yazar. bu sebepten de spherede olanaklar kısıtlı iken runuo scripterların yapabilecekleri sınırsızdır. hem sphereden web'e vb vb girdi çıktı yapılması zor iken runuo ile her tür platforma uyarlama mümkündür. bu yüzden teknik açıdan bakarsak runuo pwnz sphere.

neden hala sphere isteniyor ? çünkü runuoda olabilen ve kullanılan bazı sistemler var. mirage güzel demiş ; insurrance var ama bu kullanılabilir bırakılacağı anlamına gelmiyor. yani insurrance olmak zorunda değil , sadece olabilme şansı var.

itemı olan kazanır demişsiniz. xaty de durumu güzel açıklamış ama bir şey eklemek istiyorum , serverda championlar , psler , arfitactler olmadığı sürece istediği kadar kral itemı olsun adamın gayet güzel keserler.

runuo sevmediğiniz şeyler runuoda olmak zorunda değil. bunlar eklenebilir ve çıkartılabilir. o yüzden hala sphere ulan illa da sphere diyenler ya diablodaki item karmaşıklığını anlamayacak kadar aptal ya da anlamak istemeyecek kadar tembel.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...