cemad Mesaj tarihi: Mayıs 19, 2007 Mesaj tarihi: Mayıs 19, 2007 sc abartıldığı kadar iyi değil zaten daha iyi:P
DoruK Mesaj tarihi: Mayıs 19, 2007 Mesaj tarihi: Mayıs 19, 2007 tüh be ben de warcraft 3e expansion yapçaklar sanmıştım...
Sam Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2007 Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2007 sc ve expansionları 8 milyon satmış. the sims ve expansionları 42 milyon satmış. halk arasında buna GG diyoruz. popülerlikten bahsetmeyin bana çünkü tutarlılığı yok. popülerlik oyunun iyiliği konusunda tek başına kriter olamaz. ha ayrıca 'milyonlarca adam' halen oynamıyor büyük sıkış olmuş, neyle ölçülmüş bunun mmo aylık abonelik bedeli gibi mi sayılıyor nedir hesabı? bone sc2 için demedim zaten ortada olmayan oyuna ne lafım olacak. bilakis iyi görünüyor ama archon lazım. eksik. :p hayır ben bu başlıkta bunun tartışmasını yapacak değildim zaten istemediğimi belirtmişim, çıkıp "neden diablo istediniz sc varken" gibi mesnetsiz bir soru sorulunca cevap verdim. kendim durduk yerde bok atmış değilim. lakin desteksiz sallamaları düzeltmek gerekiyor.
Enginar Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2007 Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2007 baska zaman olsa 1 saniye düsünmeden diablo derdim ama artik kilictan, büyüden, item dan, gina geldi :P. sc2 ilac olacak insallah.
ColdShadow Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2007 Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2007 yaf nerede desteksiz sallama var alla aşkına. simsle starcraft karşılaştırması yapma şimdi. bu titanicle terminator filmini karşılaştırmak gibi bir şey. Teki her türlü insana hitap ediyorken diğeri sadece erkeklere ve strateji sevenlere hitap ediyor. yani bilgisayar oynayan erkeklerin hepsine değil. ama bilgisayar oyunu oynayan bayanlar zaten oyun diye sims oynuyorlar ve çoğunluğu da böyle tartışılacak bir şeyi yok. sims ve starcraft karılaştırması süper cidden... daha fazla diyecek şey bulamıyorum yani... [ Mesaj 20 Mayıs 2007, Pazar - 04:33 tarihinde, ColdShadow tarafından güncellenmiştir ]
Cons Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2007 Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2007 ben oyun şöyle yada böyle demedim yanlış anlaşılmasın. sadece sam in dediklerini anlatmaya çalıştım. sc dahil hiçbir rts i sevmeyen bir insanım beceremediğim için.
ColdShadow Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2007 Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2007 cons iyi bir örnek olmuş dediğime :=)
Spiegel Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2007 Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2007 strateji sevmeyen biriyim ama ben bile heyecanlandım wow un açılış sayfasında starcraft 2 yi gördüğümde. keşke mmo su da olsa bunun
arcane Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2007 Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2007 "SC2 yapıyoruz" dediklerinde "Çok iyi ama yanına Diablo da yapın" diye karşılık verdim. Aslında onların yanına Warcraft da istedim ama tepki vermeyin diye çaktırmıyorum.
Nomak Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2007 Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2007 hadi ya sims 2 ezmiş sc yi oynanmaz artık
Rewendor Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2007 Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2007 Sam, sana popülerlik dışında onlarca argüman saydık SC'nin kalitesini kanıtlayan, ama baş edemeyeceklerini görmezden gelip sadece popülerliğe göz dikip sırf ona cevap yazıyosun nedense :)
Kojiroh Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2007 Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2007 Tüh ya ilk oyunun 2148129 expine ek olarak ikinci oyun ve onun 182741982 expiyle The Sims ezmiş SC'yi. Üzüldüm :(
DiadanLocke Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2007 Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2007 Valla açıkçası ben biraz hayal kırıklığına uğradım SC çıktığı için. Gerçi kore more deyince tahmin etmiştim sc olacağını :) SC çıktığında koredekiler delirmiştir :D ama D3 çıksaydı dünya sallanırdı be! :)
Norak Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2007 Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2007 videoda Zeratul'un Kerrigan ile hand to hand (ayağı var gerçi kerrigan'ın topuklu hemde :p) dövüşmesi enteresan ehe. bide baştaki marine komutanı Tychus Findlay'ın double murder dan dolayı içerdeyken çıkması da ilginç. demekki terran umutsuz moda geçiyor bi ara. aha kaybettik kim varsa salın üstlerine diye.
sabonis Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2007 Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2007 sc'ye abartılıyor demek nedir anlam veremem... cliff olayının bu kadar efektif kullanıldığı, karışık ve dengeli ünite basmanın getirdiği avantajlar ve ayrıca supply'ın sınırlı olması çok büyük yeniliklerdir... 3 ırk olması da bir yenilik sayılabilir hatta, nitekim dünyada düzenlenen turnuvalarda 3 ırkla da şampiyonluklar alınmıştır sayısızca, bu da oyunun dengesini kanıtlar, sadece oyun kutusunun arkasında yazmasıyla bunun arasında dağlar kadar fark vardır kim daha çok tank basıp yollarsa kazanır stratejisinden çıkmıştır bu oyunla beraber strateji oyunları. ayrıca yukarda bahsettiğim gibi değişik ünitelerden ordu kurmanın avantajından kastım, rakibin 20 tane x ünitesinden bastığını gördüğünüzde, 8 tane y ünitezi 3 tane z ünitesi ile o 20 x ünitesini silersiniz... başka kimse nasıl cevap vermemiş çok şaşırdım... small, medium, large üniteler var, bu ünitelere Normal, concussive, explosive ve splash türü ataklar ayrı ayrı damagelar vururlar. sırf bu şekilde rakibinizi alt etmeniz mümkündür... ayrıca üniteler boylarına göre bazı yerlerden geçemezler, siz de üssünüzün belli yerlerini kapayarak büyük ünitelerin ordan geçmesini engelleyebilirsiniz... daha ne olsun ya... yenilik getirmemişmiş. sadece ünite tipleri ve atak tipleri ve bu atak tiplerinin değişik damage'lar vermesi değişik ünitelere ve de cliff olayı, ünitelerin vission olayı yeter........
Dynun Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2007 Konuyu açan Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2007 sabit fikirliliğimi koruyacağım. sc'yi beğenmedim beğenmeyeceğim. blizz küstüm sana.
Masteis Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2007 Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2007 biz salağız resmen... said: Ending bonus Successfully complete the game on the hard difficulty setting to see a 20 second clip of StarCraft 2 running under the WarCraft 3 engine !! Adamlar tee 2004'te sc2 yapılcağına dair bi ipucu vermiş lakin biz yıllardır "acaba bu kenkler napcek bu sefer" diyip heyecanlanıp birbirimizi yiyoruz. PEH...
LathspeLL Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2007 Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2007 Starcraft gelmiş geçmiş en iyi RTS'dir, tartışmam bile bu konuyu. Demin gameplay videolarını izledim SC2'nin resmen oynamak için yanıp tutuşuyorum. Farklılaştırmadan harika bir hale getirmişler. Görsellik oynanışın önüne geçmemiş, desteklemiş. Harika harika. Çekilin RTS'nin kralı geliyor.
sabonis Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2007 Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2007 starcraft'dan daha iyisi varsa hero'ları ekleyerek ve bütün özellikleri azar azar geliştirerek gelen w3'tür o oyun.
Sam Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2007 Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2007 gene okumadan anlamadan, ölümüne cevaplar. popülerliğin kıstas olamayacağını belirten bir örnek göstermişim, sims'le sc kıyaslaması diye anlaşılmış. e bravo.. rew valla göremedim pek öyle birşey, "10 yıldır oynanıyor milyonlarca kişi tarafından" filan dendi ancak. bakın mesela sabonis arkadaşımız çıkıp ayağı yere basan birşeyler söylemiş. teşekkür ederim kendisine. onun söylediklerine cevaben yazıyorum: şimdi cliff olayı. starcraft'ta higher ground olayı o zamanın diğer oyunlarına göre sınırlıydı. sadece düz zemin ve yüksek zemin vardı ve bunların arasındaki etkileşim görüş alanını etkilemekle ve "düz zeminden yukarıya yapılan atışlar %50 isabet şansına sahiptir" kuralından ibaretti. aynı zamanlarda başka strateji oyunlarında birkaç ayrı yükseklik seviyesi görülebiliyordu ve %50 şans gibi muğlak bir kural yerine kademeli menzil artışı, kademeli, hesaplanmış isabet şansı görülebilir. yenilik yok bu açıdan hatta gerisinde zamanın. sınırlı supply gene başka oyunlarda bulunabilir aynı zamanlarda çıkan. ikiden fazla ırkı düzgün (dengeli demiyorum çünkü 10 tane filan yama çıkardılar neredeyse hepsinde gameplay ayarı bulunan, birim maliyetinden dmg'lere kadar, muhtemelen yamalarla bu kadar çok ayar yapılmış ilk oyun) yapmış belki de ilk oyundur evet ama ikiden fazla ırka sahip oyunlar gene mevcuttu. bütün birim ve binaların birbirinden değişik olması gibi. şimdi kim daha çok tank basarsa olayına gelince maalesef hak veremiyorum çünkü 'zerg rush' diye bir kavramı üretmiş oyundur. 'million men march' gibi efsanevi yaratıcı bir 'strateji' yayınlanmıştı hatta blizz sitesinde. öncesinde de rts'lerde bu sıkıntı vardı lakin sc bunun resmen anıdı olmuştur. combined arms olayı maalesef zayıftı. rakibin 20 x ünitesini bastığını gördüğünüzde genelde gg oluyordu siz 8 tane y, 3 tane z ünitesi basamadan. :p hatta bu olay wc3'te de devam etmiştir daha çeşitli olduğu halde unit rosterlar. birim boyları ve dmg çeşitleri konusunda başka örnekler var sc'nin yaptığı şekilde değilse de o zamanlarda. bu açıdan ilk oyunlardan olabilir ilki olmasa dahi evet. tabii ölümüne fandom bir yana eleştirilerimin bir diğer nedeni de rts'yi yanlış bir yola yönlendirmesidir. sc'nin etkisi diğer strateji oyunlarında 2000'den sonra hissedilmeye başlayınca soğudum zaten ki oraya kadar en beğendiğim oyun türüydü. başarılı bir oyun olduğunu inkar etmedim hiçbir zaman, kendim de oynayıp keyif almışımdır. ikincisini de müthiş heyecanla olmasa dahi bekliyorum. ayrıca terran'a da süper düper uzay gemisi lazım, yalnız protoss'a independence day gemisi vermek olmuyor. :p
ColdShadow Mesaj tarihi: Mayıs 21, 2007 Mesaj tarihi: Mayıs 21, 2007 zerg rush örneği komedi olmuş resmen. abijim bu oyunun dengeli olması olayı zaten her atağa karşı karşı bir atağın ve savunmanın olması. zerg rush dediiğini iyi bir oyuncu karşılar, hatta adamı rush yaptığına pişman eder. sadece bunu yazdım diğer şeylere bir şey yazmıyorum. çünkü sadece bu yazdığın şey zaten scyi kötülemek için boş yere salladığının göstergesi ki bunu neden yapıyorsun hala anlamış değilim. blizzardla bir problemin mi var acaba :) ilginç yane...
Quel-Thul Mesaj tarihi: Mayıs 21, 2007 Mesaj tarihi: Mayıs 21, 2007 said: şimdi cliff olayı. starcraft'ta higher ground olayı o zamanın diğer oyunlarına göre sınırlıydı. sadece düz zemin ve yüksek zemin vardı ve bunların arasındaki etkileşim görüş alanını etkilemekle ve "düz zeminden yukarıya yapılan atışlar %50 isabet şansına sahiptir" kuralından ibaretti. aynı zamanlarda başka strateji oyunlarında birkaç ayrı yükseklik seviyesi görülebiliyordu ve %50 şans gibi muğlak bir kural yerine kademeli menzil artışı, kademeli, hesaplanmış isabet şansı görülebilir. yenilik yok bu açıdan hatta gerisinde zamanın. hangi başka strateji oyunları acaba? said: sınırlı supply gene başka oyunlarda bulunabilir aynı zamanlarda çıkan. hangi? :P said: ikiden fazla ırkı düzgün (dengeli demiyorum çünkü 10 tane filan yama çıkardılar neredeyse hepsinde gameplay ayarı bulunan, birim maliyetinden dmg'lere kadar, muhtemelen yamalarla bu kadar çok ayar yapılmış ilk oyun) yapmış belki de ilk oyundur evet ama ikiden fazla ırka sahip oyunlar gene mevcuttu. bütün birim ve binaların birbirinden değişik olması gibi. abi 10 tane yama falan çıkardılar, evet. neden kötü birşeymiş gibi söylüyorsun? 3 tamamen farklı ırk arasında %100 dengeyi oturtmak bi anda olacak işmi, bu dengeyi zamanla patchlerle ince ayar çekerek sağladılar, 10 tane yama çıkması blizzardın kalite bi firma olduğunu gösterir, çıktı oyun eeh gerisinden bizene demez blizzard, oyunu çıktıktan sonrada biçok patch ile geliştirir. neden çok patch çıkması kötü ki? said: birim boyları ve dmg çeşitleri konusunda başka örnekler var sc'nin yaptığı şekilde değilse de o zamanlarda. bu açıdan ilk oyunlardan olabilir ilki olmasa dahi evet. hamgü oyün? :P hangi oyunlar diye sordum, boşuna arayıp yazmana gerek yok biliyorum starcraft çıktığında cliff sistemini çok iyi kullanan, farklı ırkları birleştiren oyunlar olduğunu, ama bu oyunların sadece tek özellikleri vardı, mesela myth, starcrafttaki senaryonun yanında senaryosu zayıf, savaşlar bir kaos, kontrol sıfır bir oyundu bence. ikiden fazla ırkı birleştiren oyunlarda vardı ama sc'nin yanında diğer özellikleri sıfır kalıyordu. sc tüm bu özellikleri harmanlayıp ortaya efsane bişey çıkarttı, kitabı çıkarılabilecek kadar derin bi senaryo, kullanışlı interface, müthiş ses efektleri, 3 apayrı ırk, cliff kontrolü ve bu oyunu bnet gibi gelişmiş bi ortamdan multi oynama şansı, ve unuttuğum bi çok şey... herkese körlemesine savunmayın şu oyunu diyorsun da bence sen körlemesine sevmiyosun scyi, bi şans daha ver :=) öf yoruldum saçmalamış olabilirim, tekrar okuyamayacam :P
Öne çıkan mesajlar