Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

D&D Başlamak


Aragorn

Öne çıkan mesajlar

D&D oynamayın oynatmayın! Bu sistemin hiçbir getirisi yok arkadaşlar. Dünya ne kadar fantastik olursa olsun kendi içinde bir tutarlılığı olmalı. Her saçmalığın içinden "Bu dünyada böyle" diyerek çıkamazsınız. Öncelikle rol yapabilirliğinizi arttırın. Bunu yaparken zaten hayalgücünüzün ve olaylara bakış açınızın ne kadar genişlediğini göreceksiniz. Sistem sistem diye kasmayın. Önce kendi zamanınızda normal karakterler ile oynayın sonrası zaten çorap söküğü gibi güzel bir şekilde gelecektir. Ben 2-3 yıldır oyun oynuyorum (daha fazla da olabilir hesaplayamadım) bu yaz bir oyuna başladım rol yapabilmenizle çok alakalı her şey. Şu anda ben daha önce oyun oynamamışım diyorum. Bi deneyin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ohoo dike tremor groundgint totem bi dane raistlinin enlarged empowered hightneed silenenced spell'i bosa gider (bide genelde power wordler silenced kullnılamaz yanı coğu dm izin vermez house rule gibi bişey)

O değil daha kötüsü acarım spell reflect celik aynı diye ölür raistlin falan
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Genel Yönetici
Raistlin o büyüsü 9. Seviye. Power Word : Death

Silent casting farklı bişi.İyidir ama her mage öğrensin , silence yemesin(Power Word'ler sesiz yapılamaz.)

edit:Cüce yazmış zaten.Demek ki tam okumak lazımmış her yeri.

[ Mesaj 13 Nisan 2007, Cuma - 05:11 tarihinde, GERGE tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 3 hafta sonra ...
  • 3 hafta sonra ...
Raistlin vs. He-Man ftw

Bence arkadaş grubunuz arasında bir kurban seçin, Dm olsun o. Sonra size bir hikaye anlatsın (aklına ne geliyorsa illa fantastik olması da gerekmiyor) ve sizleri hikayenin kahramanı yapsın. (kahraman derken mahallenin bakkalı dahi olabilirsiniz) Hiç zar ya da kural kitabı da kullanmayın. Tamamen bilginiz dahilinde aklınıza ne geliyorsa (tabii ki mantık çerçevesinde ve oyunu cıvıtmadan) yapın. Yavaş yavaş oyun sistemi kafanızda oturmaya başlayacaktır zaten bu yolla.
Sonra aksaklıkları görmeye başlayacaksınız eğer doğru yolda ilerliyorsanız (her dinlediğinizi duyuyor musunuz? , herkes her yeteneğe sahip olmalı mı? vs. gibi) işte bu evrede yardımınıza zarlar ve daha önceden oynadığınız bilgisayar oyunları (bir fallout, arcanum vs. oynamalısınız -en azından sistemi kavrayana kadar-) yetişecek.
Bir süre sonra da gelişmenizle paralel olarak çeşitlilik isteyeceksiniz. Burada DM'in hayal gücü ve yeteneğine bağlı olarak Monsters Manuel gibi kitaplar yardımcı olabilir size.

Eh tüm bu sıraladıklarımı tamamladığınızda zaten siz de birşeyler biliyor olacaksınız artık. En azından GURPS'un temelini kavramış olacaksınız. Bence D&D vs. boş biraz. Hatta açık konuşmak gerekirse oyuncuyu kısıtlıyor. Tamam kurallar koyması DM'in ve oyuncuların rahat etmesini sağlıyor ama her FRP oyuncusu o kuralları kendisi koyabilecek çizgiyi çizebilecek zeka ve beceriye sahiptir diye düşünüyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Gerçi konu bayağı dağılmış geyiğe dönmüş :)

Ama D&D iyidir, severim ben, rahattır hemen başlanır oynanır falan... Başlangıç için ideal bence..

Bu arada zamanında başka bir foruma yazdığım yazıyı koyayım belki yardımcı olur.

[ Mesaj 28 Mayıs 2007, Pazartesi - 16:29 tarihinde, Rewendor tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Masaüstü FRP ve RPG nedir?

FRP (Fantasy Role Playing) veya onu kapsayan daha geniş bir başlık olarak RPG (Role Playing Game) diğer masaüstü oyunları (Monopoly, Risk ve benzeri oyunlar) gibi belli bir sayıda oyuncunun (ki en ideal oyuncu sayısı 4-6 arasıdır) masa başında oynadığı bir oyun türüdür. Diğer masaüstü oyunlara zar kullanımı, şans gibi açılardan benzemekle beraber RPG oyunları çok daha kapsamlı kurallar ve içerik, çok daha uzun süre oyun ve kazanma/kaybetme gibi amaçlar olmadan oynanabilmesi gibi özelliklerle diğer oyunlardan ayrılır. Oyunun esas amacı insanlara gerçek hayatta olanak veya cesaret açısından yapamayacakları şeyleri yapmış hissi verme, hayallerindeki şeyleri yaşama imkanı sunmak ve böylece hoş vakit geçirmelerini sağlamaktır. Elbette bunlar da çeşitli kurallar çerçevesinde yapılır. Herkesin izlediği filmlerden, okuduğu kitaplardan ya da çevresindeki hikaye ve olaylardan etkilenip de özendiği şeyleri yapma fırsatı olarak insanlara çok şey vaadeden ve bu yüzden kolayca insanın kanına girip bağımlılık yapan bir oyun olduğundan kısa sürede geniş bir kitle edinmiş ve genişlemiştir.


Oynamaya nasıl başlanır? Oynamak için neler gereklidir?

Herkesin zamanında beğendiği bir film veya kitap karakteri olmuştur, herkes "Şunun yerinde bir ben olsaydım/ben şöyle yapsaydım" diye içinden geçirmiştir. Kimi zaman bir yıldız savaşında jedi şovalyesi, kimi zaman parmaklarından yıldırımlar püskürten kudretli bir büyücü, kimi zamansa ikinci dünya savaşında hayatta kalmaya çalışan ve farkında olmasa da ileride çok şeyi değiştirecek bir askerdir bu düşünülen kişiler. İşte RPG oyunları insanlara bu düşüncelerini oyun içinde de olsa gerçeğe dökme fırsatı verir. Bir nevi terapi işlevi gördüğünden psikologlarca da basitçe kullanılmış bir methoddur. Oynanması için bir zar seti birkaç parça kağıt/kalem ve oynanacak dünyaya göre gerekli sisteme göre kural kitapları gereklidir. Ayrıca oyunu bilen bir oyun yöneticisi de çok faydalıdır başlayanlar için. Oyun bir oyun yöneticisi ve oyunculardan oluşur. Genel gidişatta oyun yöneticisi olanları söyler, oyuncular da olanlara göre tepkilerini ve yaptıklarını diye özetleyebiliriz. Örnek olarak Oyun yöneticisi "Karanlık, salon büyüklüğünde taştan duvarlardan örülmüş bir odadasınız. Yerde çamurlu toprağı hissediyorsunuz. Odada pek bir şey yok. Kaynağı belirsiz çok hafif bir loş ışık sayesinde genel hatlarıyla birbirinizi ve içeriyi görebiliyorsunuz. Önünüzde geniş ama yıpranmış ahşap bir kapı var. Kapının arkasından ise ritmik olmayan tıkırtılar geliyor." diye durumu anlattıktan sonra bir oyuncu "Asamı kaldırıp etrafı daha da aydınlatmak için gerekli büyü sözcüklerini söylüyorum" der, bu sırada ikinci oyuncu da "Tıkırtıları daha iyi duyabilmek için kapıya yaklaşıyorum" diyebilir. Oyun yöneticisi oyuncuların yaptıkları hareketlerden sonra olan değişiklikleri belirtir... Ancak savaş, büyü gibi oyunun önemli noktalarında ya da oyuncunun belli temel hareketler dışında yapacağı şeyleri başarıp başaramayacağını görmek için zar sistemi kullanılarak sonuç belirlenir. Oyuncular tecrübe kazandıkça ve yeni şeyler yaşadıkça gelişirler, ve ustalaçtıkça yaptıkları büyülerin etkisi, ya da savaşlardaki isabet oranları zarlara eklenen puanlarla kurallara göre artar. Görüldüğü üzere iyi bir oyun yöneticisinin konuya, sisteme ve dünyaya hakim, betimleme gücü yüksek ve hazırlıklı olması gereklidir.


Sistemler, Dünyalar...

Oyuncuların tercihine göre pek çok dünyada oynanabilen RPG oyunları insanlara geniş bir yelpaze sunmaktadır. Kimi oyuncular şovalyeler, sihirli kılıçlar, büyücüler, vampirler, ejderhalar, korsanlar ve hazinelerle dolu mistik bir ortaçağ temalı oyunlara merak sararken kimi oyuncular uzay gemileriyle savaşıp jedi forcelarını kullanmayı ya da gauss rifle'larının şarjörünü önlerindeki hydralisk'lere boşaltmayı tercih eder. Kimileriyse Normandiya çıkartmasında yer almayı daha çekici bulur. Bu yüzden oynanacak evrenin önceden seçilmesi oyuna başlangıcın ilk adımıdır. Pek çok hazır dünya (Forgotten Realms, Star Wars, StarCraft, Cyberpunk, Dragonlance...) arasından tercih yapabilmekle beraber oyuncular yeterince bilgi ve tecrübe kazandıktan sonra kendi dünyalarını yaratıp her şeyi kendi istedikleri gibi de biçimlendirebilirler. (Bu gerçekten çok uzun ve zaman isteyen bir şeydir. Oldukça zorlar. Ama bittikten sonra inanın en çok eğleneceğiniz yer burasıdır.)

Dünya seçimi dışında sistem seçimi de önemlidir. Sistem bir oyundaki kurallar zincirinin adıdır. En çok bilinen sistem D&D tarafından kullanılan D20 sistemi olmakla beraber çeşitli sistemler de mevcuttur. Sistem oyuncuların karakter özelliklerini, oyunun yapısını yakından ilgilendirdiği gibi detaylara da girmek ama bunu oyuncunun kendini Calculus dersindeymiş gibi hissetmesini sağlamadan yapmak açısından önemlidir. Her sistemin çeşitli avantaj ve dezavantajları olmakla beraber kişisel tavsiyem bir sistem seçilip oyun yöneticisi tarafından gerekli yerlere "modifiye" yapılmasıdır. Tabii bu kadar tecrübe kazanana kadar standart bir sistem de yeterlidir.


Oyuna başlarken...

Oyuna başlamadan önce oyun yöneticisinin oyunu önceden planlayıp düşüncelerini bir yere not almış olması önemlidir. Oyuncuların yapacağı çoğu şeye hazırlıklı olmalı ve hikayenin genel gidişatını önceden belirlemelidir. Kısacası ciddi bir oyun öncesi oyun yöneticisinin uzunca bi işi vardır. Bunun dışında teker teker oyuncularla görüşüp karakterlerini onaylamak ve hikayeyle bağdaştırmak zorundadır. Oyuncular ise öncelikle yöneticiden oyun hakkında aldıkları ipuçlarına göre ne tür bir karakter yönetmek istediklerine karar vermeli, oynadıkları dünyaya göre bir karakter özgeçmişi yazmalı ve ona göre karakterinin özelliklerini belirlemelidir. Bu konuda zaten yeterli bilgiyi kitaplardan bulmak mümkün. Karakterler yaratıldıktan sonra oyun içerisinde de rollerine uygun davranmaları gerektiğinden karakter seçimi önemlidir. Örneğin bir şovalyenin nasıl yoldan geçen insanlara "Naber lan moruk" tarzı bir selam vermesi ya da bir barbarın aldıkları görev için kütüphanede araştırma yapması abes kaçar.


Gerekli kitapları ve eşyaları nereden bulurum?

Gerekli kural kitaplarını artık tüm büyük kitapçılarda bulabilirsiniz. İstanbul'da Sihir (Beşiktaş) ve Gerekli Şeyler (Nişantaşı) aklıma ilk gelen yerler. Bunun dışında zar seti, başlangıç setleri ve ilerisi için geliştirmeler -add onlar- da buralardan bulunabilir. Yine internetten e-book olarak da bu kitapları indirebilirsiniz. (Fakat hem print etmek masraflı olacağından hem de karman çorman olacağından tavsiye etmem)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...