Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Nihal Atsız


Apache

Öne çıkan mesajlar

Marx'ı tanıyorum zaten.Öenmli olan lafın ünlü olmasıda değil bence yanlıs bir ifade sekli hepsi buydu yoksa insanlar istedigini dusunebilir."dine inanmıyorum." diyenin kafasını keselim demem,diyemem.Ama "din afyondur." diyene karsı cıkarım."Din insanları uyutuyor benim dusuncem bu" desin ama bole olunca sence de biraz kaba olmuyor mu?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

"Din, kitlelerin afyonudur" lafının doğruluğunun yanlışlığının tartışılması sözkonusu değildir. Burada demek istediğim bahsi geçen lafın tartışmasız bir doğru olduğu değil; insanlığa mal olmuş, insanlığın kollektif bilincinde belirli bir karşılığı bulunan bir olgu olduğudur. Nasıl ki Descartes'ın "Düşünüyorum, öyleyse varım" deyişini yanlış veya doğru diye sınflandırmak anlamsızsa aynı şekilde Marx'ın deyişi için de olmamış demek saçma olacaktır.
Tekrar ediyorum Marx'ın lafının tartışılmaz bir gerçek olduğunu iddia etmiyorum; buna karşıt veya lehte görüşler üretilebilir ancak bu görüşler "Din, kitlelerin afyonudur." lafının insanlığın düşün tarihindeki yerini sarsamayacağı muhtemeldir.
Atasözleri de toplumların kollektif bilincinin ürünleri olmaları sebebiyle benzer özelliktedirler. Mesela, biri kalkıp "Bin bilsen de bir bilene danış." derse, bu atasözünün doğruluğu-yanlışlığı genelde tartışılmaz çünkü o söz artık topluma mal olmuştur; artık insanların zihninde temsil ettiği sabit bir değere sahiptir. Aynı şekilde içinde argo olan bir atasözüne de düzgün bir şöyleyiş değil denemez.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

din deyince bir tek islam dini var sanki

din kitlelerin afyonu lafi dusunebilen bir adam icin son derece mantiklidir

3000 yillik insanlik tarihine bakin

dunyada "birbirini kes oldur, mileltin sirtindan gecin soyup sogana cevir nefret et" diyen din varmi?

yok

E savaslara bakiyoruz gunumuzde bile savaslar hep Din eksenli

burda bir tuhaflik yokmu?

hristiyanliktata muslumanliktada birbirinizi sevin diyor ayni tanriya inaniyorlar hatta
peki neden 1000 kusur yildir bu iki dinin mensuplari birbirini kesip biciyor?

afyon iste kardesim

biri diyorki bak senin yaraticina kiufur etti bu
digeri diyorki bak bunnar seni yaratani inakr ediyor dogru yola getiricez

ikiside gazliyor

dinin kendi afyon olmasada bunu afyon gibi kullanan insanlar var
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ha bu arada hangi din olduğu neden önemli?

kızıl derili dini olunca afyon olabiliyomu?

eğer "dine afyon denrimi cok kaba tabir"se derdimiz kızıl derililerin inanclarınada diyemeyiz hangi din olduğu önemli olmaz.

ama artık kalıplaşmış bi cümle bu böle kullnılıyor böle anılıyor böle biliniyor, böle söylendiğinde kimin söylediği anlaşılıyor, tam olarak bu şekilde anlaıtyor derdini.
yanı "din kitlelerin afyonudur" ladı "din kitleleri uyuşturudan" daha fazlasını anlatıyor aslında.
ona bakarsan bizdede tonla kaba saba atasözü var deyim var o var bu var, onlaradamı laf edelim onlarıdamı dövelim yanı nedir?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Din halkların afyonudur lafını hakaret olarak algılamak için olaylara sadece din ekseninden bakmak gerekir. Buradaki tartışmalar bile dinin insanların düşünme, sorgulama gibi yetilerini kaybetmesine yol açtığının ve tek doğru ilkesi etrafında bilinçlerini tek taraflı olarak kayıtsız şartsız teslim ettiklerinin ve de bizden olmayan kafirdir mantığına büründüklerinin kanıtıdır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Adam beni burda kaybetti iste....

*Devir propaganda devridir ve her Türkçü az veya çok propaganda işinden anlamalı, eline geçen her fırsatta da propagandasını yapmalıdır... "Çok Türk komünist vardı" diye bilinmesi bize ne kazandırır, ne kaybettirir; bir düşünün hele? Bu olay doğru olsa bile açık açık yazmak yanlıştır. Komünizmi Türk'ün üzerinden atıp kürde yamayacaksınız, işte propaganda budur.

Başlıca amacınız Doğrucu Davut'u oynamak değil, her zaman ve her yerde Türk'ün çıkarlarına göre söylemlerde bulunmak olsun.


(Aslında bu cevabı buraya eklemek yerine size özel ileti ile göndermek gerekirdi ama aynı hataya düşen diğer arkadaşların da okuması için ekledim.)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

orthanx: benim demek istedigim dine inanmayana karısmam demek ama sen yanlış anlamışsın yada ben doğru düzgün yazamamışım.

victor: savaşların din eksenli oluşmasının sebebi dinin değil,insanların ilkelliği.

fedayikin: o lafı hakaret olarak almak demek dine saygı duyulduğunun göstergesidir.

(DipNot:Uzun bir süre mesaj yazamayabilirim tatildeyim çünkü :D)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Saygı duymak ile hakaret birbirinin zıttı olan iki kelime değildir. Örneğin "Tek gerçek din İslam'dır" demek nasıl Hıristiyanlığa hakaret değilse "Hiç bir din gerçek değildir" demek de İslam'a hakaret anlamını taşımaz. Ama işi sırf din ekseninden bağnaz bir bakış açısı ile görürseniz evet o zaman saygı duymak -saygı duymamak-ret-kabul ekseninden iş çıkar hakaret eksenine kayar ki bu çok tehlikeli sonuçlar doğurur Madımak'da yaşadığımız üzere.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

O zaman saygı duyduğun birisininin arkasından da konuşmazsın.

Bu mantıkla gidersek saygı duymanın zıttı hakaret etmemektir. Aynı şekilde saygı duymanın zıttı arkasından konuşmaktır. Bu şekilde düz mantığa devam edersek arkasından konuşmak ile hakaret etmek aynı şeylerdir.

Birini yapıyorsan diğerini yapmazsın ile birisinin tersi şudur çok farklı iki şeydir. Birisine veya bir şeye saygı duymayan her insan hakaret edecek diye bir şey yoktur. Saygı duymuyorsun o zaman küfür içindesin dini yobaz bakış açısıdır. Esas saygı duymamak bu bağnazlıktır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Aslında dediğin şeyi ben iyi anladım ya da anladığımı düşündüm ama quote içindeki argümanını hatalı buldum. Şöyle ki;

Şimdi senle ben bu başlıkta konuşulduğu üzere örnek vereyim; din afyon mudur değil midir bu konuda zıt görüşlerdeyiz. Sen diyorsun ki: "din toplumların afyonudur, toplumların geri kalmasına, yeni fikirleri benimsemesine engeldir"; ben de diyorum ki: "bugünün geri kalmış pekçok toplumu eskiden marx'ın fikirlerini benimseyenler değil miydi?" Bu durumda bizim birbirimizin görüşüne saygı duymamız mümkün değildir ama birbirimize saygı göstermemiz istenen bir durumdur.

Hem böylece karşımızdakinin görüşüne saygı duymadan da hakaret etmeyebiliriz :P

kısaca karşımızdakinin fikrine gösterdiğimiz saygı ile karşımızdakine gösterdiğimiz saygı arasında bir fark gördüm ben o bakımdan. evet, anlatabildim sanırım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Evet zaten bende onları söylüyorum o sebepten bir sorun yok. Quote içerisinde de anlatmak istediğim ikisi birbirinin taban tabana zıttı değildir idi. Örneğin Müslümanlık ile Hıristiyanlık birbirinin zıttı değildir ama ya birisisindir ya diğeri. İkisi birden olmaz. Ama birisinden birine inanman diğerine hakaret etiğin anlamını çıkartmaz. Aynı şekilde saygı duymak ile hakaret etmek de bu durumda olduğu gibi birbiri ile ilintili, birisi olduğunda diğeri olmayan ama birbirinin zıttı da olmayan iki durumduru anlatmaya çalıştım. Durum bundan ibaret.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 3 hafta sonra ...
×
×
  • Yeni Oluştur...