Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Tr içi otobüs firmaları (?)


Drall

Öne çıkan mesajlar

Antalya İstanbul gidicem haftaya, otobüse binmeyeli de bin yıl oldu. Lastiğin tanesi olmuş onbin lira, güvenilir mi otobüs firmalarına hala? Varan, pamukkale ve kamilkoç vardı zamanında. alınıyo mu bunlardan hala bilet? Yoksa blablacar mı bakayım?

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

eski ulusoy / varan dönemi bitti maalesef, şöförler / muavinler kendi çalışanlarıydı otobüsler de kendilerinindi. şimdi firmalar sadece isim hakkı veriyor, şöför kendi otobüsünün üzerine firma ismi yapıştırıp taşeron çalışıyor. bunları düzenli denetliyorlar mı bilmiyorum. ayrıca çok hızlı kullanıyorlar, ben mümkün olduğunca uzak duruyorum açıkçası.

geçen hafta sonu thy iç hatlara gidiş dönüş 600tl'ye bilet sattı, bunları yakalamak lazım. tabi birkaç ay sonrasına satıyorlar ve değişim / iade yok. spontane seyahatlerde de iç hat tavan fiyat 1150tl şu an sanırım bir şey değil bence. havayolları iç hattan bir şey kazanmıyor zaten asıl kar dış hatlarda.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Obilet diye bi site vardı, ordan bakabilirsin. Saat 22-23 civarı pamukkale veya kamilkoc vardır muhtemelen, biraz takılıp sonra uyusan sabah istanbuldasin. 

Tek kişiysem, zamanla ilgili sıkıntı yoksa bence tercih edilebilir. Havalimani, transfer, beklemeler vs bi çok şeyden kurtarıyor 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

2 saat önce, Stringray dedi ki:

eski ulusoy / varan dönemi bitti maalesef, şöförler / muavinler kendi çalışanlarıydı otobüsler de kendilerinindi. şimdi firmalar sadece isim hakkı veriyor, şöför kendi otobüsünün üzerine firma ismi yapıştırıp taşeron çalışıyor. bunları düzenli denetliyorlar mı bilmiyorum. ayrıca çok hızlı kullanıyorlar, ben mümkün olduğunca uzak duruyorum açıkçası.

tam bu bilgiye ihtiyacım vardı, varandan alayazdımdı sağol uyardığın iyi oldu. 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kamil Koç'un 50bin tane falan otobüsü var heralde, taşeron sistmei olmadan imkansız. Kamil koç'tan uzak durun. Uçak da ayrı sıkıntı, güvenlikle kavga mı çıkacak, deodorant yüzünden çantanı bagaja mı gönderecekler bin türlü stres. Havaalanına gitme ve havaalanından eve dönme süresini de katınca uçak da 6 7 saati buluyor.  Antalya havalanı nispeten rahat, ama Sabiha'dan şehir içine otobüs bulması bile apayrı dert. 

En rahatı kendi varsa kendi araban. Ben kendimi yormadan 100-110 ile gidiyorum, mola vermiyorum. Yavaş gittiğim için hem yorulmamış oluyorum, hem benzin maliyeti az oluyor, hem radar vs dert etmiyorum, en fazla uçaktan 1 saat uzun sürüyor, evden çıkma-eve girme arası süre.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben kimsenin tutup da ithal lastik aldigini dusunmuyorum. Zaten sehirler arasi kullanilan setra, neoplan, merc travego vs cogu sehirler arasi otobuslerde en yaygin olcu 295/80 r22,5 kullaniyor. Bu olcude yerlilerin fiyatlari 5-6k arasinda guncel.

Ikincisi lastigin dis derinligi belli bi seviyenin altina dusunce lastigin modeline ve bir kac tane daha faktorle 2 tane yol cikiyor regrooving ve retreading olarak. Regroove denilen lastik dislerini kaybettikten sonra hala daha kaucuk derinligi izin veriyorsa lisansli yerden ayni desen acilip derinlik katiliyor. Bunun paylari zaten lastikte var. 

retreading de ayni sekilde iskelet izin verdigi olcude baya bir adimdan gecerek tekrar otoklavlamayla "kaplama" yapilmasi olayi. 

Her bir kaplama, kaplamadan itibaren orjinal lastigin omrunun 75-85% i kadar omur katiyor; ustune esas maliyet celik teller vs ile iskelette olunca kaplama islemi lastik alma fiyatinin belki 40-50% si kadar. 

Hatta bazi markalar kendi lastiklerini retread icin getirince indirim yapiyorlar islemde vs. Michelin, continental, semperit hepsinin ayri teknolojisi var. 

50 dakika önce, miyaw33 dedi ki:

Sonra otobanda hızla giderken önüne lastik kaplaması çıkıyor habire

bu da tahmin edebileceginiz gibi lisanssiz "gel abi hallederiz" diye sanayide yapilan versiyonlari. 

veya yuk sinifinin ustunde yukleme, belki az yaklsin (rolling resistance dussun) diye fazla sisirilmis lastik yuzunden, belki dis derinligi kabul edilir limitlerin altina inmis lastige gec yapilmis retreading islemi yuzunden, belki de hasarli lastik iskeleti yuzunden oluyordur. 

bknz michelin in kendi "kaplama" sayfasi https://business.michelinman.com/mrt

 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...