Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

2020 ve sonrası oyun grafikleri


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi: (düzenlendi)
Scalanova, 14.07.2023 23:35 tarihinde dedi ki:

Bende okumamistim ilk cumleden sonrasini simdi donunce tam tersini anlatmissin, lol.

 

kinaye maksatlı yazarken özellikle belirtmek gerekiyor forumda, lol.

Bone tarafından düzenlendi
Mesaj tarihi:

@axedice @Scalanova@Black-ice

mesele bittiyse esas şu içeriğe yorum yaparsanız sevinirim,

 

 

Bone, 14.07.2023 01:32 tarihinde dedi ki:

oyuncuların bakmadığı dikkat etmediği bazı "detay" yerler var. ışıklandırma teknikleri, parlamalar, yansımalar, camların kırılması... gibi. her sene hep aynı grafikler görüyoruz gibi hissettirse de, bu tip detaylara baktığımızda inanılmaz bir gelişim yaşanmış durumda.

 

 

 

Mesaj tarihi:
Bone, 16.07.2023 21:57 tarihinde dedi ki:

 

3 kişi olsa ne olmasa ne Black, sırf laf atmak için böyle yazdığının da farkındayım.

bi konuda fikir belirteceğin zaman illa o konunun karşısında duran bi kitle varmış gibi davranmana gerek yok sen kendi düşüncelerini yazabilirsin sadece. illa her konuda belli kitlelerden daha donanımlı olduğunu ispatlamana gerek yok. biz zaten öyle olmadığını biliyoruz.

Mesaj tarihi:

Aga bakmadığımızı dikkat etmediğimizi nerden çıkartıyorsun? Hani benim gibi grafiği önemde son sıralara koyan adam bile cyberpunkı geforcenowda en üst kalitede oynayıp gelişmelere övgüler diziyorken neyine itiraz edelim yazdıklarının? Açıp hangi teknolojiler kullanılmış dlss ai upscaling bilmemne nasıl çalışıyormuş analiz vidyosu izlemiyorum ama görünce de anlıyorum o ışık yansımalarını bilmemnelerini.

Yani kusura bakma senin kadar yakından takip etmediğim için asşlkadşs bi dahakine dersime daha iyi çalışayım madem.

  • 2 hafta sonra ...
Mesaj tarihi: (düzenlendi)

bilgisayarlarımızın kapasitesi kesinlikle gelişti son 20 yılda, grafiklerde de gelişme var teknoloji olarak.

3lamjnlyr3871.jpg

ben suçu oyun geliştiricilerinde buluyorum. tembelleştiler ve kötüleştiler zamanla.

aVbB6jO_460swp.webp

çok iyi grafikli dediğimiz sözde oyunlar fps sizlikten ağlıyorlar. optimizasyon yerlerde.

kullanılan oyun motoru harika bile olsa tembellikten ruhsuz bir oyun çıkartabiliyorlar. en güzel örneği:

tek bir ölüm animasyonu yerine bir dünya olması oyunu o kadar canlı hale getiriyor ki... günümüz geliştiricilerinin pek uğraşmadığı şeylerden.

ve piksel/polygon olarak evet çok gelişsek de oyunlar birbirine benzemeye başladı biraz, donkey kong grafiği ile half-life arasındaki grafik gelişimini gözle görebilsek de günümüzde pek gözle görülür bir gelişme yok.

çoğu ray tracing videosunda RT'siz hali bana daha güzel gözüküyor mesela... çünkü RT de bir tembellik aracı oyun geliştirici için. ışığı verdim oh ne güzel yansıyor diyor kendi kendine. halbuki RT'siz oyunlarda o sahnede ışığın geliş açısını yansımasını hepsine dikkat etmeleri gerekiyor.

ve bu sözde son teknolojiler hala oturabilmiş teknolojiler de değil. rtx4090 bile olsa RT açınca 30 fps alınıyor çoğu oyunda.

mesela foruma soralım:

son 3 senede en muhteşem grafikli oyun hangisi? ve 2010 lu yıllardaki crysisden ne kadar daha iyi?

bunu da bırakayım hatta:

 

Oce4n tarafından düzenlendi
  • 2 yıl sonra ...
Mesaj tarihi:

@razzRaziel bu videodaki konuları daha iyi anlar anlatır sanırım.

 

videodan anladığım şey, Burley Diffuse Model ve GGX Specular Model kullanırsanız, Lambert Diffuse Model ve Blinn-Phong Specular Model kullanmaktan daha gerçekçi grafikler elde edersiniz demesi.

ama bunun neden o kadar fark yaratacağını ve ışıklandırma veya kaplama tekniklerinden daha fazla önem taşıyacağını pek algılayamadım.

grafiklerle uğraşanlar belki neden öyle olduğunu daha iyi açıklar.

 

 

Mesaj tarihi: (düzenlendi)

@Bone

ya o eleman biraz ergen kafasında ve çok abartıyor. geçmiş videolarından birine yazmıştım hatta, kendi fotolarını arkada şimşekli falan koyup kasıntı pozlar vermen cringe diye. tamam videolarına kasıp araştırmasını yapıyor ama @Samin dediği de doğru. ergenliğinden olabilir.

 

brdf, ışığın yüzeyi nasıl sardığını ve yoğunluğunu belirleyen bi hesaplama. sadece unreal değil diğer motorlar ve 3d modelleme programları falan hepsi kullanır. hepsi değiştirme seçeneği de sunar. mesela koyayım cinema 4d'de nasıl etkilediğini gör: https://streamable.com/yxzgxk

görüldüğü üzere sadece modeli değiştirmek değil, o modelin ayarlarını değiştirmek bile tamamen farklı sonuçlar almanı sağlıyor. 

e bunun dışında material shader'ın (kod tarafı), onun ayarları, ışıklandırma sistemin ve ışık tiplerin, kullandığın texture'lar, modelin detayı, art direction'ın, teknik elemanlarının yeterliliği vs bir sürü etken var. yani eleman aşırı abartıyor.

 

ayrıca şu thumbnail'e koyduğu karşılaştırma bile süper boktan.

od-trailer-screenshot.jpg

şu soldaki od knock trailer'ından alınma. harika skin shadingi var ve oradaki soft dim ışıkta beyaz ten için tam olması gerektiği gibi gerçekçi. buna gelmiş rubber trash demiş.

 

CGoZvtZ.png

bu da sağdaki perfection dediği adam. suratına flash ışık çarpılmış, parmağını sürsen şlorp diye kayacak yağlı ve bronz tenli bir yüz. yani yüzünü sabunlu suyla yıkasan bile suratının yansıması tamamen değişiyor. bu olaylar çok değişken şeyler. realism budur diye birini seçemezsin.

 

diğer oyunlardan bahsettiği plastik gibi görünen yüzler ok plastik gibi. ama işte şu bahsettiğim diğer etkenlerden de olabilir, illa unreal default brdf kullandılar diye değil.

razzRaziel tarafından düzenlendi
  • Like 1
  • Tesekkurler 1
Mesaj tarihi:
Sam, 01.10.2025 08:09 tarihinde dedi ki:

Grift interactive 🤦‍♂️ ragebait farmer izlemeyin abi.

adamin dedikleri cok hatali degil. firmalar ue ile lops diye oyun portletiyorlar onune. optimization, ozen vs yok.

adam diyor ki "yaptiginiz hareketler genelde hep short cut ey sirketler. tuketici icin bunlar dogru degil."

sen nvidia'nin, ue'nin sozcusu musun ki tuketici icin kotu olan, bu fast food cozumleri savunuyorsun?

Mesaj tarihi:
razzRaziel, 01.10.2025 13:45 tarihinde dedi ki:

bu olaylar çok değişken şeyler. realism budur diye birini seçemezsin.

 

peki anlamak için şöyle basitleştirmeye çalışsam;
retro grafikler için: Lambert Diffuse Model + Phong Specular Model + Gouraud Shading + No AA
yenilikçi grafikler için: Burley Diffuse Model + GGX Specular Model + PBR Shading + TMAA
diyebilir miyiz?

Mesaj tarihi:

bunu demenin bize faydasi ne olacak sayin @Bone? oyun mu yapiyoruz beraber?

mesela ben retro grafikler icin, 3dfx + mehmet ali erbil + huysuz virjin desem olur mu @razzRaziel?

yenilikci grafikler icin zendaya fx + jd vance + taylor swift?

  • Haha 2
Mesaj tarihi:
dasaaa, 02.10.2025 15:51 tarihinde dedi ki:

bunu demenin bize faydasi ne olacak sayin @Bone? oyun mu yapiyoruz beraber?

mesela ben retro grafikler icin, 3dfx + mehmet ali erbil + huysuz virjin desem olur mu @razzRaziel?

yenilikci grafikler icin zendaya fx + jd vance + taylor swift?

 

3Dfx mi kaldı agali? Michelle Pfeiffer 67 yaşına gelmiş, Kim Basinger 71 yaşına gelmiş, Rutger Hauer ölmüş, Alan Rickman ölmüş, Bullfrog kapanmış, Psygnosis kapanmış, sen bana 3Dfx diyorsun, Mehmet Ali Erbil diyorsun, Huysuz Virjin diyorsun.

Tabii ki Zendaya, Taylor Swift, Gal Gadot oynayacak. film sektörünün en güzel 3 kadını. sen ne sandın?

×
×
  • Yeni Oluştur...