Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

İş hayatı ana başlık


Aceace

Öne çıkan mesajlar

akirafes said:

valla çok alakasız ama benim arkadaşın şirketinde ilkokul mezunları 25-125 bin tl maaş alıyor. Deli gibi para kazandırıyorlar şirkete. Her birinin altında benim hayat boyu alamıyacagım araba bar. Şirketi merak ediyorsanız ana konusu timeshare oteller zinciri son otellerini yalovada yapıyorlar.
Bu şirkette ise uni mezunları cok dusuk ucrette çalışıyor Avukat muhasebe. idari bölümlerde. nerdeyse asgari ücret.




zamaninda buralar degersizdir die antalyada butun deniz kenari arsalar sulalesine kalmis insanlar var, turizm patlayinca 2000 yilidna yurumus gitmissu an paraya para demiyorlar.

Bu adam nie okusun ki simdi?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ZaugnaKhaldun said:

- New manager integration yaptım; birkaç aylık takım lideri hakkında kolektif olarak ekibinden feedback aldım; sonra onları bir araya getirip aynı feedback'i lider ile paylaştım; ortak aksiyonlar çıkardık. devamında lider ile birebir toplantı; artı o liderin lideriyle de birebir toplantı yaptım
- yurtdışından c-level biri gelecek; onun için talent, işten ayrılma, diversity falan gibi bir sürü saçma datanın 2016 - 2018 arasında nasıl ilerleme kaydettiğini çıkarttım.

Abi bu terimlerin Türkçe karşılığı yok mu? dsgf.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

GEd said:

akirafes said:

valla çok alakasız ama benim arkadaşın şirketinde ilkokul mezunları 25-125 bin tl maaş alıyor. Deli gibi para kazandırıyorlar şirkete. Her birinin altında benim hayat boyu alamıyacagım araba bar. Şirketi merak ediyorsanız ana konusu timeshare oteller zinciri son otellerini yalovada yapıyorlar.
Bu şirkette ise uni mezunları cok dusuk ucrette çalışıyor Avukat muhasebe. idari bölümlerde. nerdeyse asgari ücret.




zamaninda buralar degersizdir die antalyada butun deniz kenari arsalar sulalesine kalmis insanlar var, turizm patlayinca 2000 yilidna yurumus gitmissu an paraya para demiyorlar.

Bu adam nie okusun ki simdi?


bilgi güzel birşey çünkü
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

senko said:

GEd said:

akirafes said:

valla çok alakasız ama benim arkadaşın şirketinde ilkokul mezunları 25-125 bin tl maaş alıyor. Deli gibi para kazandırıyorlar şirkete. Her birinin altında benim hayat boyu alamıyacagım araba bar. Şirketi merak ediyorsanız ana konusu timeshare oteller zinciri son otellerini yalovada yapıyorlar.
Bu şirkette ise uni mezunları cok dusuk ucrette çalışıyor Avukat muhasebe. idari bölümlerde. nerdeyse asgari ücret.




zamaninda buralar degersizdir die antalyada butun deniz kenari arsalar sulalesine kalmis insanlar var, turizm patlayinca 2000 yilidna yurumus gitmissu an paraya para demiyorlar.

Bu adam nie okusun ki simdi?


bilgi güzel birşey çünkü

Yine alakasız bir şey: Eskiden değersiz sandıkları deniz kıyılarını kızlara verimli icerdeki toprakları erkeklere bırakırlarmış. Ne ilginç.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

pattisliborek said:

ZaugnaKhaldun said:

- New manager integration yaptım; birkaç aylık takım lideri hakkında kolektif olarak ekibinden feedback aldım; sonra onları bir araya getirip aynı feedback'i lider ile paylaştım; ortak aksiyonlar çıkardık. devamında lider ile birebir toplantı; artı o liderin lideriyle de birebir toplantı yaptım
- yurtdışından c-level biri gelecek; onun için talent, işten ayrılma, diversity falan gibi bir sürü saçma datanın 2016 - 2018 arasında nasıl ilerleme kaydettiğini çıkarttım.

Abi bu terimlerin Türkçe karşılığı yok mu? dsgf.


vardır kasmadım
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Fin said:

hr olan diyalogum ise giriste evrak kurek verirken
istifa edince dilekceyi veriyorum baska turlu selam bile vermem.


dogru hr bu olmali zaten.

isin icerigini bilmeyen birisini is ile ilgili konularda yetkili kilinca olaylar boka sariyor.

mulakat falan yapmasini da istemem. ilani versin, gelen cv'leri toplasin, benim dedigim sekilde filtrelesin, bilgiyi bana iletsin, sonrasinda da izin-kagit-kurek isini yapsin ve de tatilden tatile, evraktan evraka kostursun yeterli.

insan kaynaklari yanlis bir tanim bu arada.

getir goturcu daha dogru.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ZaugnaKhaldun said:

- New manager integration yaptım; birkaç aylık takım lideri hakkında kolektif olarak ekibinden feedback aldım; sonra onları bir araya getirip aynı feedback'i lider ile paylaştım; ortak aksiyonlar çıkardık. devamında lider ile birebir toplantı; artı o liderin lideriyle de birebir toplantı yaptım
- yurtdışından c-level biri gelecek; onun için talent, işten ayrılma, diversity falan gibi bir sürü saçma datanın 2016 - 2018 arasında nasıl ilerleme kaydettiğini çıkarttım. Yine bu kişi için, organizasyonun swot analizinin (bir kısmını) yaptım
- Israil'de yeteri kadar iş başvurusu almıyoruz; o yüzden de işe alım ekibiyle oturdum konuştum; Polonya'daki jewish community center ile iletişime geçtik (ilanlarımızı siz de yayınlar mısınız) diye. Bence güzel bir fikirdi bu arada şu olaydan ötürü)
- Ayrılan, yeni giren birkaç kişinin sağlık sigortası durumları tam olmamış (sistem düzgün işlememiş), ona müdahale ettim
- "Çalışan nasıl takdir edilir" (sdfsds) diye birkaç makale ve öneri (birkaç = 106) sorumlu olduğum takım liderleriyle paylaştım
- Bir tane yeni müdüre, yetenek yönetimi hakkında eğitim verdim


Daha var üjbej bir şey; bunlar 3 günde yaşananlar bu arada; 2 gün ofis dışında tüm gün toplantımız vardı yönetim ekibiyle.

Bugün öğleden sonram rahat, buraya girdim size özet veriyorum


baya heyecanlı yazmışsın ama derinliği olan bir şey göremedim yaptıklarında. -niv menicır integreyşın = kişinin bağlı çalışanlarına "gençler liderinizin nesinden memnunsunuz nesinden değilsiniz" demekmiş işte. sigaraya çıkıldığında bile bunun fiğdbeki alınır sonrasında liderle laf arasında paylaşılır bak böyle böyle yapsan daha iyi olur sanki diye.
-işten ayrılma konusunda zaten klasik bir anket doldurtuluyor işte. neyin analizi anlamadım. şu kadar kişi şu sebepten çıkmış falan mı.
-çalışan milliyet çeşitliliği şirket politikası olabilir git israilden adam al bunun arnavutluktan adam almaktan farkı ne sanki iyileştirme yapılmış bir konu gibi bahsetmişsin. uluslararası bir şirkette standart olan bir durum bu.
-sağlık sigortası falan filan komik olmuş bu. 3 günde şu kadar fotokopi çektim yazmış olmanla aynı etkide
-liderden birinin çalışanı sohbet esnasında "liderim tarafından hiç takdir edilmiyorum ik bey/hanım" der. ik -> google "çalışan nasıl takdir edilir" -> forward to leader (oh be ne iş becerdim ama)
-yetenek yönetimi ile ilgili eğitim vermek = kişisel gelişimle ilgili milyonlarca liderlik okulu / danışmanlık şirketi tarzı bir yerden ücretle alınan slaytların paylaşımı. he bunda yanılıyor olabilirim kişi gidip yetenek yönetimi ile ilgili spesifik bir konuda lisansüstü seviyede akademik çalışma yapmıştır o zaman saygı duyarım.

özetle, işe alımlarda vs ik'ya bu kadar rol verilmesini doğru bulmadığımdan wot kastım. özellikle de teknik pozisyonlarda yapılan iş görüşmelerinde. bunun sebebi tr'deki teknik bölüm mezunu arzının fazla olması. başvurular bu kadar fazla olmasa ik'nın seçimleri daha da önemli hale gelecek. giriş seviye bir pozisyona 5k başvurunun olduğu ülkede üni, gpa, yaşanılan şehir, stajlar gibi filtreleme yapınca zaten başvuruların %90'ini uçuruyorsunuz sıfır emekle. geri kalan 500 kişiden 200'ü iş arayışından vazgeçmiş olsa kalan 300'ün 50'si niyet mektubu yazmış olsa zaten diğer başvurulara göz bile atılmıyor. tr'deki işe alımdan sorumlu ik'cının düşünce yapısı bu şekilde. artık o 50 adaydan da referansı olan 10 tanesini 3 ayda yaydıra yaydıra mülakata çağırıp tipi hoşa gidenleri teknik mülakata çağırıyorlar. sıfır emekle kestirip atılan diğer adayların çoğunun bu süreçten haberi bile yok. ülkede iş gücündeki arz/talep dengesizliğinden elbette ik'cılar sorumlu değil ancak 5k kişi değil de 100 kişi başvursa bir pozisyona, bu sefer çok daha derinlemesine bir araştırma gerekecek, çünkü önerilen adayın pozisyon için uygun olmama ihtimali artacak. 5k kişide itü/odtü/boğaziçi mezunu, 3 ortalama üstü, stajları-referansları sağlam olan 50 aday bulmak gayet mümkün. kim seçilirse seçilsin ik işini kötü yapmış olmayacak.

büyük bir otomotiv şirketinin argede bir pozisyon için mülakatına gitmiştim 2 sene önce. adını bile bilmediğim bir üniversitenin 3 yıllık bölümü varmış. oradan mezun bir ik'cı girmişti. sonuç olumsuz oldu ki mesele bu değil. mesele neye göre olumsuz olduğu, bunun kararını veren kişinin yetkinliği vs. ne yazık ki uluslararası otomotiv firmalarının tr'deki ortakları hep aynı anlayışa sahip işe alım konusunda: ambalaj iyi olsun cv vs şık dursun, hem şirketin prestijini yayabilecek ego potansiyeline sahip olsun (sağda solda ben şurada şu pozisyondayım diye böbürlenip duracak) hem şirkete prestij katacak o ayrıcalıklı profile sahip olsun. yabancıları el üstünde tutsun, onlara karşı bizi mahçup etmesin. çok derinlemesine bilgi sahibi olmasına gerek yok, tekniği/kapasitesi de ortalama olabilir verilen işleri yürütsün yeter. işbaşı yapan kişiler de hemen bu profile bürünüyor bak o konuda çok başarılıyız. yabancılara hizmet etmekte üstümüze yok. şirket jargonunu öğrendikçe, şık giyinip toplantılara iştirak ettikçe, biraz da excel ve powerpoint slaytı hazırladıkça tamam diyoruz olduk biz. egolar şişiyor, sosyal ortamlarda havalar atılıyor, ceo modunda paylaşımlar vs. yani aslında ik'cılarda değil sadece problem, bizim insanımız böyle. uluslararası dev şirketlerin düşük nitelikli işlerde ucuza çalışan üni mezunu operatörleri.. ama olsun prestij önde gelir gerisi fasa fiso.

biraz uzun oldu. söyleyeceklerimi sonlandırırken ne yazık ki "kuyruk acısı yüzünden wot döşemiş" tarzı ad hominemlerin önüne geçmek için kendimle ilgili bilgi vereyim (tabi ki buna gerek olmamalı): havacılık alanında; iyi teknik bilgi ve düşünme yetisi gerektiren, uluslararası katı mevzuatlara tabi (dolayısıyla bu isterlere hakimiyet gerektiren), kalitenin ön planda tutulduğu (dar toleranslar) bir işte ve işin göbeğinde bir pozisyonda çalışıyorum. teknik anlamda kendimi geliştirebileceğim bu kadar imkan (tezgah, teçhizat, veteran/danışmanlar, ücretli teknik dökümanlar vs.) tr'de başka hiç bir yerde yok. maaş iyi, çalışanlar daha önce bahsettiğim profille alakası olmayan, aynı kafa yapısına sahip olduğumuz kişiler. yani hakkımda en hayırlısı olmuş diyebilirim. iş görüşmesine geldiğimde ik falan hiç devrede yoktu. ik'cı arkadaş ingilizce yazılı test yaptı bir tek sonrasında teknik mülakat ve üst düzeydekilerle görüşmeler oldu. 5 yıl sonra nerede görüyorsun kendini falan muhattap olmadım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben de rocket science yapıyorum demedim ki bu arada, sordular cevap verdim : )

editleyip şunu ekleyeyim de "triggered" olmasın: Xaenin'in yukarıda yazdığı şey doğruydu, şirket kalitesi / içerideki HR kalitesi birbiriyle orantılı ama etrafımızda karşılaştığımız insanların %91'inin (küsüratlı yazdım inandırıcı olsun) HR / İşe Alım deneyimleri boktan olduğu için; şirketlerinde de HR bir bok yapmadığı için (doğru bu arada) haliyle bir algı var. Ben de tek başıma değiştirmeye çalışmayacağım bunu bu arada; o yüzden geyik takılıyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

GEd said:

akirafes said:

valla çok alakasız ama benim arkadaşın şirketinde ilkokul mezunları 25-125 bin tl maaş alıyor. Deli gibi para kazandırıyorlar şirkete. Her birinin altında benim hayat boyu alamıyacagım araba bar. Şirketi merak ediyorsanız ana konusu timeshare oteller zinciri son otellerini yalovada yapıyorlar.
Bu şirkette ise uni mezunları cok dusuk ucrette çalışıyor Avukat muhasebe. idari bölümlerde. nerdeyse asgari ücret.




zamaninda buralar degersizdir die antalyada butun deniz kenari arsalar sulalesine kalmis insanlar var, turizm patlayinca 2000 yilidna yurumus gitmissu an paraya para demiyorlar.

Bu adam nie okusun ki simdi?


Para kazanmak için üniversite okunması gerektiği varsayımı zaten günümüz üniversite sisteminin niye kötü olduğunun cevaplarından biri.

Gidip bir felsefeciye sen niye üniversite okudun ki bak okumamış şu kadar para kazanıyor demek çok komik mesela. Zaten para kazanmak için üniversite okunmamalı. Para medeniyetimizin en ulvi derecelendirme sistemi de değil.

Lafım meclisten dışarı bu arada, cevap yazmana gerek yok.

Sırf Türkiye'den de bahsetmiyorum. Mesela ABD'de üniversite okumak için bir dünya borç yapıyor insanlar. Zaten mezun olunca maaşınla onu ödüyorsun. Aynı mantık, yüksek maaş için üniversite okuyorsun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Xaenin'in yukarıda yazdığı şey doğruydu, şirket kalitesi / içerideki HR kalitesi birbiriyle orantılı


Neye gore, kime gore?

belki bazi sektorlerde (firma imajini sisirmek icin) gerekli olabilir ancak cogunlukla kaldirsaniz etkisi olmayacak bir kisim HR.

bizde ve altimizda calisan firmada HR'da 8 kisi calisiyor toplam. sebebini cozebilmis degilim. max 2 kisi orada, 1 kisi burada calisiyor olmasi lazim.
(not: su anda 1000 kisi direkt, 150-170 civari endirekt gibi bir sayi var)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

akirafes said:

valla çok alakasız ama benim arkadaşın şirketinde ilkokul mezunları 25-125 bin tl maaş alıyor. Deli gibi para kazandırıyorlar şirkete. Her birinin altında benim hayat boyu alamıyacagım araba bar. Şirketi merak ediyorsanız ana konusu timeshare oteller zinciri son otellerini yalovada yapıyorlar.
Bu şirkette ise uni mezunları cok dusuk ucrette çalışıyor Avukat muhasebe. idari bölümlerde. nerdeyse asgari ücret.

devre mülk dediğin şeyin %90 ı scam değil mi zaten ? garip değil yani devremülkcülerin altında deli arabalar olması.

ciftlik bankın tosununda da deli araba var
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Dragonfire said:

HR sadece işe alım yapan kişi değil özünde çünkü.
Türkiye için durum farklı olsa da HR'ın yaptığı arkaplanda bisürü iş var.
Yurtdışına sponsorlu gittin, senin çalışma iznin vs işlerini hızlıca çözebilmenin yolu HR dan geçiyor.


haci ben hep yurtdisinda calisiyorum. tr'de calistigim sure oldukca az.

firmalarin anlastigi 2. firmalar olur.

HR tekrar ediyorum, getir goturcudur
-X bey, su su su evraklar gerekiyor....
-Y hanim, X bey'in evraklari ektedir
-X bey, saglik kontrolunuz icin....
-Dr. Z, X bey yarin gelecek.

getir
gotur

network olayi tabii ki iyi adamlarin.
bos vakit var hayvan gibi bi kere, tutup da okey oynayacak hali yok kahvede.

*oracle duzgun bir workflow sistemi yapsa hr'a gerek bile olmaz la.
dokuman kontrol sistemleri hayvani sonucta.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya işte o işin bir ayrımını yapmak gerekiyor:

HR dediğin şey, eskiden muhasebenin içerisinde maaş ödeme, sgk falan diye bakılan yerdi. Sonradan kendi birimine evrildi ama "personel işleri, özlük işleri" oldu; buraya da muhasebe biriminden bu işleri yapan kişileri kaydırdıla. Bu dediğim de yine işin evrak tarafı, maaş ödeme, sigorta falan gibi kısımları için. 90'larda bir yerde bir kırılma yaşandı, "çalışan bağlılığı, çeşitlilik, yetenek yönetimi, yönetici geliştirme" gibi daha "soft ama katma değerli işler" konuya dahil olunca bir evrim geçirdi. Evrim geçirirken İK departmanını sıfırlamadılar tabi ki; muhasebeden özlük tarafına geçenler, sonra da "İnsan Kaynakları" yapmaya başladılar birdenbire ama insanların kendileri evrim geçirmedi, kafa yapısı değişmedi (ve piyasada boktan dediğiniz İK'cılar ya bu iş yapma tarzından gelen deneyimli insanlar; ya da şirketlerindeki İK kültürü, özlükten öteye geçemiyor)

TL;DR: İK işi düz operasyon işinden zaman içerisinde daha komplike bir şeye dönüştü, ancak insanlar veya şirket kültürü dönüşemedi.

----

Yukarıda bahsettiğiniz konuların önemli bir kısmı, bu eski tip işlere ait ve bu işler ortadan kaybolmadığı için onlara yeni bir ad verildi: "HR Operations". HR'ın içerisinde ayrı birimler oluşturuldu veya bu konuda hizmet alınmaya başladı çağrı merkezi vs gibi. Yanlış bilmiyorsam Unilever'in bu tip işlerini Accenture yapıyor mesela, Unilever'in asıl HR'ı yapmıyor. Benim çalıştığım şirkette de böyle: İşe alım, yan hak operasyonu, sistem yetkilerinin oluşturulması, maaş ödenmesi, çalışma belgesi düzenlenmesi gibi konular için hep IBM'den destek alıyoruz: Filipinler, Polonya, Dubai'de "HR Operations" yapan insanlar var bu işler için.

Bu işlerin hepsi için organizasyon dışından destek alabildiğim için; ben de yan gelip yatıp maaş alıyorum yani sizin anlayacağınız (/s)

PS: Çok uğraştım minimum düzeyde plaza dili kullanmak için, teşekkürler arkadaşlar
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...