Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Starfield


pattisliborek

Öne çıkan mesajlar

arayüz meselesi maalesef konsol öncelikli yapmaya başladıklarından beri hep sıkıntılı, ben oblivion sonrasında beğenmedim hiçbirini pipboy'un esprisi hariç. gamepad ve tv düşünmeden yaptıkları son arabirim oblivion'daydı. fo76'da hala değiştirilemeyen 1-2 tuş vardı. burada en azından o yoktur umarım.

kendi donanımımı benchmarklayan video buldum da 1080p'de 60fps görünce upscaling olmadan, bu oyunu düşünerek aldığım makinenin 1 yıl gecikme ertesinde bu kadar eskimesi bayağı sinirlendirdi. şu oyunu upscaling'e göre yapmışken bütün metodları ve üstüne frame gen de koymamakla cidden kendilerini büyük sabote ettiler.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

kizillelma, 02.09.2023 13:45 tarihinde dedi ki:

Pete Hines on Starfield, Bethesda and bugs: "We embrace chaos"

Head of publishing on why the developer prioritises player freedom over less buggy games, and facing expectations around its sci-fi epic

https://www.gamesindustry.biz/pete-hines-on-starfield-bethesda-and-bugs-we-embrace-chaos

❤️

sorunuyla seviyoruz, daha sorunlusunu da sevdik. icerik miktariyla, turuyle sorunlar arasinda bir iliski de var tabii ki. fakat gunumuz AAA oyununun asil derdi bu degil. bu adamin, benzer konumdakilerin development cycle'i kisaltip yapim butcesini pazarlamaya kaydirdik demesini beklemiyorum ama ozellikmis gibi pazarlama malzemesi yapmak piskinlik.

redfall icin odada fil var fil. arkane'de anca beyin gocu diye tarif edilecek bir degisim oldu. mucadeleyi prey gibi oyunlardan taraf olan kesim kaybetti. roportaj yapacak konumdakinin bundan haberdar olmasi ve deginmesi isi. redfall'u cilalasan ben oynarim, epey kisi de oynar. fakat ne kadar post-launch support olursa olsun telafi edilemeyecek bir kayip var. bethesda icin pek karismayan bir dagitimci denirdi, o yuzden surecle alakalari oldu mu bilmiyorum. bence olmamistir. ne oldu bu arkane'e... herkesin olmasa da bethesda'nin meselesi olsaydi keske.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

1 yıl ertelemeden sonra ne kadar yamayla hafifletebilirler, pek ümidim yok ama dlss modunu koyup gene fo4 zamanı yaptığım gibi idare edeceğim mecburen artık. 4k %50 scale ile 60'a yaklaşabilirsem şükredeceğim, sanki mümkün olabilir gibi 50-60 arası bazı şeyleri önceki optimized settings videosundaki gibi kısarak.

  • Like 1
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Şu dandik grafiklerle bile, oyunda rtx yok bişe yok, kaplamalar yakından baya boktan gözüküyor, 4090 ı bile ağlatmış. Üstüne dlss de yok, 6 aya adam olur. Böyle sorunlu çıkan diğer oyunlar gömülüyor genelde, bunda sağlam hype oldu kimse teknik tarafının leşliğinden bahsedemiyor

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

3060 ti ile  2k ultra dlss mod ile mutlu mesut oynuyorum. Teknik acıdan en iyi release olan bethesda oyunu olabilir.  gunfightlar ve ai eglenceli, zero gravity combat hoş olmuş ama yine çok eksikler var.  ilk başlarda space combatlara alışamadım ama gamepad ile elite dangerousu aratmıyor, daha realístik olabilirdi bir cok sey. inventoryler yine angarya. 

modlarla filan cok guzel olur herhalde cok fazla gezegen var level 16 yim daha ana goreve hic dokunmadim.  silahlarin kaplamalari guzel ayrica.  uc gezegenlerin son leveli 75 ama cap yok, starship building baya eglenceli olmus ama cok skill puani istiyor.

 

en bayık olay şuan gezegenlerde araç olmaması , boost pack var demiş todd ama gravitiy yüksek gezegenlerde çok zor exploration çorak arazide koş koş baydım, gemiye bagli bir arac olsa cok hos olurmus. 

reampage tarafından düzenlendi
  • Like 1
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ulan bi daha planet survey görevi alırsam. baygınlık geçirdim. procedural da nms tier bu arada.

sözde gezegende hayat var mı diye araştırıcam, gezegene bi iniyorum her yer bitki dolu ve her indiğim yerde 3-5 yapı var. topkek.

evrenin unuttuğu gezegen ama bi iniyosun zırt pırt başka gemiler iniyor sağa sola. maksat oyuncu sıkılmasın. bi tane adam buldum sakatlanmış beni gemime götürsene dedi yokluğun ortasında. med verdim hadi ok dedim, oyun beni 3km otun bokun içinde koşturdu. ulan dedim koşmayayım bu yol bitecek gibi değil gemiye fast travel yapıp oraya yakın bi yere ineyim. zaten yakın bi yer işaretleyemiyon iğrenç bi arayüz olduğu için. neyse zorladım işaretledim indim, görev yerini göstermiyor. sanki başka gezegene indik. geri dönmek zorunda kaldım ve illa yayan devam ettim. işin komiği adamın gemiye geldiğimde benim işaret 400m ilerdeydi. eyw dedi 75xp verdi geçti uyuz herif.

procedural görev bir yana, procedural gezegen de şöyle. 3-5 canlı var, biri balon gibi havada asılı zaten etkisiz, 2 tanesi hep savaşıyor, birini buldun mu diğeriyle savaş halinde oluyorlar hep. nasıl hayatta kaldıysalar artık bunca zaman lol. 3-4 biome var ama yine aynı canlılar. sıkıntıdan gebermekle yapaylık arasında efsane bir denge kurulmuş procedural için. taa sayfalar önce konuşmuştuk bunu, böyle yapacaklarsa hiç yapmasınlar 1000 gezegen pr'ı için kaynağı 10 gezegeni doldurmaya harcasınlar diye.

neyse bu konuya değineyim dedim onun dışında devam şu an.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya problem rpg oyunu oldugu icin onemli degilden ziyade bence travel olaylari uzay denilen gercekligi yansitmiyor boyle oldugu zaman rpg tarafida zarar goruyor. uzayda isinlanan space explorer rpsi yapiyoruz gibi oluyor. loading ekranlari degil benim bahsettigim. 

adamlar uzay gemisini tasarlamis kac jump atlayabilecegi yaziyor ne kadar helium-3 koyabilecegin belli oyunda o da var, ama eger explore ettigin bir yerse onceden bu mekaniklerin hepsini override edip zink diye teleport olabiliyoruz istedigimiz yere. olay rpgsiyse kusura bakmasinlar catir catir o jumplari manuel yapmamiz gerekliydi her jumpta baska bir event cikabilirdi karsimiza sonucta space travel riskli diye ahkam kesiyoruz surekli. sonra 20 jump tp atiyoruz.

 

en azindan stargateler koy. fuel stationlar koy vb. bunlarin hepsi doable olup yapmadigi seyler bethesdanin. olay sadece loading degil. loading olsun o sorun degil ama gerceklikse role playse. bence alakasi yok uzay ile.  

reampage tarafından düzenlendi
  • Like 1
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya isteyen yapsın da istemeyen de yapmasın? ben 50dk eve online'da gemi parçasının en ucuz olduğu yere otopilota bırakıp ER bölümü izlemiştim. "vaktimle ne yapıyorum ben" dedim bıraktım sonra oyunu.

morrowind'de 2 saat balmora'dan gnisis'e koşmuştum. hala zevki aklımdadır ama bir daha yapmadım yani silt strider'lara bindim. sonraki oyunlara fast travel eklediler zaten. şimdi fast travel kalkmasını isteyen görmüyorum.

gerçek uzaydan bahsedeceksen aslında bütün ftl travel fast travel efektif olarak. tasarımcı belirliyor ne kadar hızlandırılacağını. ışık hızında gitmek de malum yetersiz ama ışık hızına ulaşmak bile bilinen fizik kanunlarına göre imkansızken ftl travel ne hızda olacak bu tamamen tasarımcı x kişi senin ne kadar vaktini yemek istiyor. uzayı büküp anında gitmek de var sci-fi'da ama daha sinematik diye böyle kayan yıldızlarda tünelde filan gidiyoruz oyunların çoğunda. birisinde warp motoru geminin üstünde, yok öbüründe gateway boostluyor filan bunların hepsi teori. "adamın 5dk'sini yesek dayanır ama 15dk yapsak sıkılır" diye hesaplanıp belirlenen şeyler. "bir oyun yaptık ftl 3 ay sürüyor sistemden sisteme, lt olsa 10 yıl sürecekken" demiyor kimse. öyle film de oyun da yapan yok yani. 🙂

bg3'te şimdi dungeonın ortasından şehrin öbür ucuna ışınlanıyorum tıklayıp. immersive mi? hayır ama vaktimi yemiyor. recall scroll yok, gate yok birşey yok öyle point & click. isteyen koşabiliyor mu kanalizasyon içinden 10dk boyunca geldiği rotadan geri? evet. o da memnun ben de memnun, neden herkesin vaktini zorla çalsın ki oyun? ben de manuel travel'ı severim ama devamlı yapılacak birşey değil hani. fast travel'da random encounter dediğin olay her oyunda yapılabilir ama ben sadece harita üzerinde indiana jones tarzı nereden gittiğini adım adım gösteren arabirimlerde yapıldığını gördüm, o da tam anlamıyla fast travel değil, map travel oluyor aslında fo1/fo2 gibi. map travel olunca da manuel travel koymuyor oyunlar. nihayetinde gerçekçilikten ziyade convenience meselesi. "görev al sonra şu sisteme git/geri gel" deyince insanlar bayılmasın diye bunu tercih etmişler.

senin dediğin gibi yapılmasının bedeli muhtemelen oyunda quest'lerin yolladığı alanların kendi yerel bölgesinde kümelenmesi olurdu. yapılabilir tabii ama daha mı daha mı kötü biraz kişisel tercihe bakıyor, o da immersion'ı başka şekilde etkileyen bir durum. ona da karşı değilim ama. oyun fast travel kullanmadan ne kadar zaman yiyor birkaç kere deneyince anlarım kendim. ama bana sorarsan red dead online'da yaşadığım "10km ötede git şunu öldür" questi için atı otopilota bırakıp, elime telefonu alıp yatağa yatıp kurt sesleri duyunca kalkıp at üstünden atmadan elle durumu düzeltip sonra tekrar yatağa dönüp mobil oyunuma devam etmem immersive değil. çünkü 10dk ormanda at koşmasını izlemek, 2dk combat sonra tekrar 10dk at koşması ilkinden sonra bayık yani bu bir hakikat. atı elle süreceksem de %75'i buysa game time'ın bu da keyifli değil. ve ben atla otopilot kullanıyordum 150 saat sonra bile ama insanlar para verip tren istasyonundan fast travel yapıyorlardı hep. ha tren gerçek değil tabii o da ışınlanma.

ha gene burada da gerçek ölçekli değil bu arada, bütün eyaleti geçmek 16dk sürüyormuş. oyun nihayetinde ödün vermek zorunda. gerçekliği vermek istese randomly generated alanları ve randomly generated encounter'ları serpiştirip 16000dk yapar. st louis'den blackwater'a seyahat deneyimi gerçek ama keyifsiz olur.

tldr: dediğine karşı değilim ama seçim olmalı. herkesin aynı ölçüde keyif alabildiği birşey değil.

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...