Jump to content
Bone

kararsızlık ve seçim yapmakta zorlanmak

Öne çıkan mesajlar

§ 20 May 2016, 13:52
son zamanlarda bunu çok yaşıyorum.

başkası veya hayat senin yerine seçim yaptığında işler daha kolay, elinde tek bir ihtimal var demek oluyor. seçeceğin bir şey olmayınca da sonuçlarına katlanıyorsun.

ama seçimi senin yapman gerektiğinde işte orda ne yapacağımı bilemez oluyorum. daha önceki seçimlerimin hep kötü sonuçlandığını düşündüğüm için de tamamen boka sarıyorum ben.

olayı basitleştirmek için şöyle bir örnek vereyim.
100 tane şirkete başvuruyorum. sadece bir tanesi geri dönüş yapıyor ve beni işe alacağını söylüyor. elinde tek iş imkanı bu olduğu için itiraz etmeden şartlara bakmadan gidip başlıyorsun.
öte yandan bir şirket gelse sana, "Bodrum'da deniz kenarında iş imkanı var, evin de bizden ve deniz kenarında, ama 1.5 milyar vericez aylık. Hakkari'de bir iş var, onu seçersen 15 milyar maaş vericez" dese, işte orda ne karar vereceğini bilemez hale geliyorsun. ne yapacaksın hangisini seçeceksin, kararsız kalıyorsun.
elbette en iyisi Istanbul'da Kadıköy'de 7.5 milyar maaş olurdu, ama öyle bir imkanın yok, şirket sana onu vermiyor. illa şu ikisinden birini seçeceksin...

seçim yapmaktan korktuğun için de boş geçiriyorsun ve iki iş alanı da başkasına gidiyor.

hayatta böyle bir döngüye girmişsek nasıl kurtulmalı?
bahsettiğim tarz şeyi yaşamış başkaları var mı vs...
daha kolay karar verip kararlarının arkasında durabilmek için neler yapmalı...

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 20 May 2016, 13:57
Yazı-tura atılabilir.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 20 May 2016, 14:00
sadece analiz et, secenekler üzerinden senaryolar yazma şöle olur böle olur diye onun sonucu olarak evde oturuyorsun sürekli olarak. senaryo yazdıkça %99 kötüye gidiyodur olaylar kesin sonrada geciyo zaman işte

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 20 May 2016, 14:01
pros vs cons bakıyorsun hangisinin daha iyise onu seçiyorsun (araya duygusal bişey girmediği sürece).
Mesela google da çalışmak istiyorsun ama sana microsoft(çok alakasız ama olsun) benzer pozisyon teklif ediyor. Google mı zorlayacaksın yoksa microsofta razımı geleceksin?

Bekarken kafan daha rahat ama bir bağlılığın oldumu beynini patlatman lazım çünkü verdiğin karar birtek seni etkilemiyor.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 20 May 2016, 14:38
neutrino said:

Yazı-tura atılabilir.


/thread

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 20 May 2016, 15:39
Problem ne yapacağını bilmemek değil. Hayatının sorumluluğunu almak istemiyorsun. Çocuk gibi yaşamak kolayına geliyor. Biraz büyü.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 20 May 2016, 16:29
masa "biraz büyü" demekle olmuyor işte. bir tarafta Hakkari'ye gidip riskli yüksek maaşla işe girmek diğer tarafta Bodrum'a gidip konforlu ama düşük maaşla çalışmak gibi iki uç örnek var. "biraz büyü sorumluluk al" diye gidip Hakkari'de çalıştığın zaman bu sefer sürekli kendi kendini eleştiriyorsun, "yahu işte maaş var diye geldin buraya, bok mu vardı, üç kuruş daha fazla para var diye hayatını rezil ettin" diye kendine kızıp duruyorsun. ne kadar büyümek olarak bakarsan bak, bu bahsettiğim pişmanlık içinde yaşamaya devam ediyorsun.

Daesu said:

sadece analiz et, secenekler üzerinden senaryolar yazma şöle olur böle olur diye onun sonucu olarak evde oturuyorsun sürekli olarak. senaryo yazdıkça %99 kötüye gidiyodur olaylar kesin sonrada geciyo zaman işte


hmm mantıklı, bu dediğini deniyeceğim.
benim sorunum sürekli senaryolar yazmak, sürekli düşünmek ve diğer seçeneğin ezikliğini çekmek gibi gözüküyor.
senaryo yazmak yerine giriştiğim işin devamını getirmek için çabalamak kafamın daha rahat olmasını sağlayacaktır.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 20 May 2016, 16:32
ikizler burcu

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 20 May 2016, 16:36
milyar...

kendi işini kur sen millete 1500 teklif et.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 20 May 2016, 16:44
ölüm korkusunu ensemizde hissettiğimiz anlardan biri.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 20 May 2016, 16:46
Asteroth said:

neutrino said:

Yazı-tura atılabilir.


/thread

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 20 May 2016, 16:47
Bone demek istediğim seçimlerine güvenmelisin. Kimse senden daha iyi bilemez seni mutlu edecek şeyi. Eğer iki seçenek arasında kalıyorsan. Hangisi seni hedeflerine daha çok yaklaştıracak onu düşünebilirsin.
Eğer hedeflerinin ne olduğuna emin değilsen. Hayal kurmalısın.
Bone 5 yıl sonra nasıl bir insan olacak, nasıl bir iş istiyor, nasıl bir hayat istiyor?
Ayrıca hakkariye vali yapsalar dahi gitme(:

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 20 May 2016, 16:53
deniz kenarı iyidir.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 20 May 2016, 16:58
isveç gören adamın kadıköyü istemesi nasıl bir kezbanlık abi.

git stokholmde 2.5k euroya yaşa işte

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 20 May 2016, 17:00
isveç ne ya. isveç'te moda sahil mi varmış.

bi kere tinerci yoktur orda. kadıköy'ün tinercisi bile bir başka.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 20 May 2016, 17:08
Fırsatlardan hangisini kaçırsan daha çok üzülürdüm bunuda göz önüne al. Ne bileyim 10-15 sene sonra dönüp baktığında pişman olmamak için..

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 20 May 2016, 17:14
Balls.

https://en.wikipedia.org/wiki/Milgram_experiment

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 20 May 2016, 17:14
Napolyonun bi sözü var ''Kararda duygusallığın yeri olursa hata payı artar.'' Öncelikle herşeyini bi gözden geçir.Şu an ülkenin durumu ortada. Hakkari'de 15 bin kazanıp hergün ölüm tehlikesi atlatacağıma giderim deniz kenarında 1.5'k ya razı olur rahat yaşarım diye düşünebilirsin. Bu sadece bi örnek. Bi tarafta para seni cezbeder ama hayat tehlikem varsa ne edeyim o kadar parayı. İnsan için huzur, mutluluk en önemlisi sağlık denen kavramlar daha önemlidir.Nasıl ve ne şekilde mutlu olacaksan oraya yönel. Mutluluğun huzurun ilk planda olacak şekilde karar verirsen en azından o yönde bi pişmanlık yaşamazsın. Ha dersen ki ben para hastasıyım ne olursa olsun fazla para daha iyidir git hakkariye kazan paranı o ortamda.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 20 May 2016, 17:46
bende de benzer durum var, san franciscoya gidip kuzenimin restoranında (illegal) çalışmak mı, istanbulda gayet güzel bir işte devam etmek mi ya da ne kadar devam etmek? plaza hayatı rahatlığından kopmak korkutuyor biraz.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 20 May 2016, 17:52
kararsızsan reddet.net

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 21 May 2016, 02:29
zaidral said:

bende de benzer durum var, san franciscoya gidip kuzenimin restoranında (illegal) çalışmak mı, istanbulda gayet güzel bir işte devam etmek mi ya da ne kadar devam etmek? plaza hayatı rahatlığından kopmak korkutuyor biraz.


kos san francisco ya sonra bir sekilde work permit almanin yolunu bul.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 21 May 2016, 03:49
karar verememe sorununu, tamamen farkli sartlar altinda ama cok cok temelde bakarsak ayni sekilde diyebiliriz yasayip hata yaptigim icin.. (tam olarak is degil :P)

oncelikle para odakli dusunme (bunu is icin diyorum. karar verme/vermeme icin degil) geldigim son yerde para odakli yasayanlari goruyorum da.. abi iyisi de var ama kotusu daha cok. gelecek odakli dusunmek lazim. (ben hakkari'ye gidersem ve 15sene burada kalirsam?? ya da buradan cikmak istersem nasil cikarim? diger insanlarla iletisimim gelecegime nasil etki eder? vs vs) ben 5sene sonra bu isi komple yapmayi birakirim diye hedefliyorum. akilli insan isi degil.

karar verememek aslinda karar verecek yeterli bilgi olmamasi ya da dogru sorulari soramamak aslinda. pros-cons cok bi boka yaramiyor bu durumda (terazisi tezekten olanin dirhemi bok olur misali, bilgi cok toplanamamissa, dogru sorulari aklina getiremiyorsan ulasacagin sonuc sonucsuzluk olabiliyor) e bu durumda hangisini kacirirsan uzulurdun gibi bir duruma dayanarak karar alamiyorsun.

kisa vadede bir cozum degil ama dogru sorulari sormayi ogrenmek lazim hacit. bir de sebep sonuc cikarimlarini unutmamak.

"karar al, bas gec brah!" bu da sikintili yalniz. cok kotu karar, karar almamis olmaktan daha kotu aslinda.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 21 May 2016, 06:37
Beyler size kaç kere söyledim iri memeli olanı seçeceksiniz diye.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 21 May 2016, 07:07
o kolay. onu hep yapiyoruz.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 21 May 2016, 07:12
iri meme goreceli bi kavram

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Kayıt olun ve aramıza katılın!

Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap

Hemen giriş yap



×
×
  • Yeni Oluştur...