Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Civilization VI


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
su anda bi sebep yok. unite disbandın neden apra getirdiğini anlamıs durumda deilim acıkcası, veya border dısında neden unite satabildiğimizi
Mesaj tarihi:
oyunun geri kalan öğeleri gibi test edilmediği ve ihmal, ahmaklık olduğu ortada ama kompüter exploit etmiyorsa, ki etmiyor(?) sen de etmezsin, eden salakla da oynamazsın. yamasız bile çözülebilecek bir şey. "mahvoldu oyun!!111" denecek nesi var anlamadım.

öte yandan altın mevzusunda alakalı civiclere bir el atmaları lazım. kimisi güzel scale olurken kimisi yerinde sayıyor. duruma göre civic seçmektense kuvvetli civiclere göre civ'ini şekillendirmek daha mantıklı.

çifte ünite veren her şey direkt kırık.
Mesaj tarihi:
venetian arsenal cidden yaptığım en imba wonder sanırım, çat çat sıfırdan donanma kurdum yarı sürede. öte yandan AI gemi yapmadığından çok işime yaramadı lol. sonlara doğru bitirmeden bıraktım beni sinirlendirenlerin hepsini nukeleyip. hidrojen bombası bayağı kuvvetli olmuş bu sefer.
Mesaj tarihi:
Ben o bonusu sadece yaptığın şehirde zennediyordum, bide tüm şehirlerine etki ediyormuş. O kısmı fixleseler bi nebze normalleşir yine.

Civ5 o kadar modlanmasına rağmen yine adam gibi faith veren pantheon yok, taş varsa din sende yoksa gitti. Başkentte 3 quaryle başlayınca science victory kastığım oyunda yanlışlıkla religious aldım öyle de snowballing var.
Mesaj tarihi:
evet benim de aklımdan bile geçmedi BÜTÜN şehirlere etki edeceği, bir baktım öbür şehirden de çift çıkıyor. dedim yok artık labran ceyms. deniz savaşları için iwin button niyetine koymuşlar.
Mesaj tarihi:
Oyunun metasında -delete unit abartı para olayını bug varsayıyorum meta değil- en büyük eksik science / production farkı bence. Science hep çok önden gidiyor. Civ5 o açıdan daha dengeliydi, ilk şehirlerinde araya wonder sıkıştırıp yine kilit binaları yapabiliyordun. Bunda full campus gitmesen bile bi yerden sonra çağının hep gerisinde kalıyorsun, ufak şehirler zaten future agede gerçek birer westworld oluyorlar.

Bulabildiğim tek çözüm yemeden içmeden apprenticeship > workshop sonra industry kasıp özellikle t50+ şehirlerinde campus vs diğer districtler öncesi bunları bitirmek. Bide wide gitmenin hiç bi dezavantajını göremedim hala, belki multide kalite spotlar için mücadele olursa luxury-amenities midgamede yetersiz gelir falan.

Wonder/district micromanagementı çok istediğin wonderları faillaya faillaya öğrenilen bişey, multi atmaya başladığımızda herkeste oturmuş olur. Ki production yettiği sürece her şehre ihtiyacına göre farklı districtler yapmaya başlıyorsun bi yerden sonra, o açıdan hala cookie-cutter build yok gibi, denge açısından önemli bi artı. Suzerain sistemi keza güzel olmuş, özellikle savaşın ortasında levy military hayat kurtarabiliyor. Din savaşları falan ufak tefek güzel eklentiler yapmışlar civ5e dönünce eksikliğini hissediyor insan. Ama rezil UI ve bilgi eksikliği ile slow production meta oyunu kitliyor şu anda.

Ya bide o gossipler nedir. Tankla tüfekle savaştığım çağda ekranın yarısı gossip doluyor falance courttaki lady in waitingin duyduğuna göre brezilyalı bir şövalye ata hızlı binme upgradei almış yaaa yaaa diye. Lan bana ne elin sidikli horsemaninin temizlediği encampmenttan, at onu ayrı bi ekrana okuyalım istersek. 5 gossip birden verip her yeri kaplıyorlar bide.
Mesaj tarihi:
ekranın tam ortasına backgroundlu mesaj koyan insan evladı umarım işsiz kalır. neyin kafası bu anlamadım. dosya editlemekle falan kapatılıyordur umarım da bir yolunu bulurlar, kaparız.
Mesaj tarihi:
Keşke oyun çıkmamış olsaydı ya.

1 ay daha bekleseydik. O bir ayı sadece oyunun balansını ayarlamak için harcasalardı. Çıkar çıkmaz noob ordusu olarak multi atmaya başlasaydık. Şimdi içimde kaldı. Dönüp civ5 oynayasım da gelmiyor, civ6 henüz oynanabilecek bir durumda değil. Arada derede kaldık resmen.

Yalnız Katibim'in industrial versiyonunu loopa aldım resmen. İşin komik yanı alakasız alakasız streamlerde de duyuyorum falan çok komik oluyor.
Mesaj tarihi:
axedice said:


Bulabildiğim tek çözüm yemeden içmeden apprenticeship > workshop sonra industry kasıp özellikle t50+ şehirlerinde campus vs diğer districtler öncesi bunları bitirmek. Bide wide gitmenin hiç bi dezavantajını göremedim hala, belki multide kalite spotlar için mücadele olursa luxury-amenities midgamede yetersiz gelir falan.


Yalnız o pruductionda yaşadığın sorunlar wide gitmenin sonuçları olabilir.

Luxuryler haricinde district ve builder fiyatları dezavantaj. Districlerin fiyatlarını belirleyen iki faktör varmış:

-Herhangi bir district diğer ülkelerdeki ortalama sayıdan azsa %25 indirim alıyor.

-Technology ve civic seviyesinin yüksek olanı district fiyatlarını arttırıyor.

Yani civic ve techi eşit hızda ilerletmek ve rakiplerinden az şehir yapmak district yapımını önemli ölçüde hızlandırabilir.

Bir de bu oyunda nüfusun bilime etkisi Civ 5'deki kadar fazla değil.
Mesaj tarihi:
Bahsettiğin önemli ölçü ve builder dezavantajı ne kadar panpa? Net bişi var mı? Builderlardan yana sıkıntı yaşadığımı hiç hatırlamıyorum.

Scienceın da popla orantılı olmaması wide ı destekleyen bi durum, ne kadar campus o kadar science a dönüyor olay. NQ - multiclerin yorumlarına bakıyorum herkes wide gidip patlayan da classical rushlarını savunamadığı için patlıyor. Gerçi denemek için bi de tall oynayacağım şimdi, bakalım avantajı var mı.
Mesaj tarihi:
Ha bide districtlerin 6 tile içindeki tüm şehirlere bonus vermesi olayı var ki direk sıkıştırıp wide gitmek üzerine

Şunu da redditte gördüm asdasd

https://i.redd.it/o2lk8n8huoux.png
Mesaj tarihi:
bingildak said:

oyun neden pixar animasyonuna döndü ya


ben bu kisma neden o kadar takildiginizi anlamiyorum. civ2 (danismanlar) ve civ4 (cgi liderler) te bu konularda baya civik oyunlardir. sanki tum serisi civ5 mis baska hic versiyonu olmamis gibi tartismayalim su grafik ve animasyon isini artik.
Mesaj tarihi:
axedice said:

Bahsettiğin önemli ölçü ve builder dezavantajı ne kadar panpa? Net bişi var mı? Builderlardan yana sıkıntı yaşadığımı hiç hatırlamıyorum.



Sayı istiyorsan, işte %25 ucuzluğun olmayacak. Civic/tech etkisinin de formülü var bir yerlerde.

Builderların da fiyatları yaptıkça artıyor ve haliyle her yeni şehir için belli bir sayıda builder lazım.

Ama zaten wide gidersen büyük sıkıntı yaşarsın iddiasında değilim. Neticede ben de şimdiye kadar wide oynadım. Fakat tall gitmenin de avantajları var.

Tall dışında deneyeceğim bir başka şey, luxury almasın diye nüfusunu ikide sabitleyeceğim şehirleri büyük şehirlerin etrafına yapıp büyük şehirleri onların industrial districtlerinden faydalandırmak. Luxury durumuna göre nüfusları biraz daha fazla da olabilir.
Mesaj tarihi:
axedice said:

Ha bide districtlerin 6 tile içindeki tüm şehirlere bonus vermesi olayı var ki

şunu yalnız oyun içinde test ettim ve göremedim ben. factory kurdum, 6 tile içindeki komşusu şehre hiçbir şey vermedi. district'lerin birbirine uzaklığı mı, şehirlerin mi?
Namessar said:

ben bu kisma neden o kadar takildiginizi anlamiyorum. civ2 (danismanlar) ve civ4 (cgi liderler) te bu konularda baya civik oyunlardir. sanki tum serisi civ5 mis baska hic versiyonu olmamis gibi tartismayalim su grafik ve animasyon isini artik.

birşey yanlış yapılınca "serinin 10 yıl önceki oyununda da böyleydi" deyip savuşturabiliyoruz yani? unutmayayım bunu, işe yarar. :)
Mesaj tarihi:
Sam said:

axedice said:

Ha bide districtlerin 6 tile içindeki tüm şehirlere bonus vermesi olayı var ki

şunu yalnız oyun içinde test ettim ve göremedim ben. factory kurdum, 6 tile içindeki komşusu şehre hiçbir şey vermedi. district'lerin birbirine uzaklığı mı, şehirlerin mi?


Districtler otomatik olarak vermiyor; district içindeki bazı binalar, mesela electronics factory veriyor.
Mesaj tarihi:
evet ben de onları diyorum, yaptım o bonus verenlerden birini, komşu şehre baktım, prod artmadı. prod'a hoverlayınca da bonus kalemi gibi birşey yoktu. şehirlerin arasında 5 hex vardı.
×
×
  • Yeni Oluştur...