Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Acemi şoföre tavsiyeler


ahmedinejad

Öne çıkan mesajlar

Ehliyet alalı 5-6 sene olmustu ama hiç araba ihtiyacım olmamıştı Ankara'da toplu taşımanın nispeten rahat olmasından dolayı. Şimdi evlendik pederin eski arabasını aldım dizel 2009 symbol. Bu babacum'un duvardan uçtuğu araba modeli iste.

Az buçuk kullanıyorum sitenin etrafında boş yollarda falan iyice alışmaya çalışıyorum ama bazı seylerde yardıma ihtiyacım var.

Mesela dik yokuşlar hangi vitesle çıkılır. Yarım debriyaj cok zararlı bir sey midir? Arabanın genel olarak sürekli kontrol edilmesi gereken yerleri filtreleri falan nelerdir.

Böyle bir tuto lazım bana. Bir el atan olursa sevinirim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Tabi yokuşuna göre de değişiyor da mesela kuzey Ankara'dan aktepe'ye çıkan cok dik bir yokuş var. Hatunu annesine götürüp getirirken çıkmak zorunda kalacağım bol bol. Dusuk vitesle çıkmak daha iyi gibi geliyor ama 2 midir 3 mudur en ideali nedir bunun. Normal yokuşlarda sorun olmuyor zaten araba hissettiriyor kendini. Ama yanlış vitesle cok dik yokuşa girip ortada kalmak istemiyorum. Hoş yokuşta kaldırmakta sorun yasamıyorum pek.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

teoriye uygun yapmaya uğraşma hiç, tecrübe edin bol bol. yavaş yavaş daha kalabalığa karış. zamanı gelince anormallikleri farkedersin zaten, veya ilerde bakarsın daha az nasıl aracı yorarım, az eskitirim, az yakarım vs diye

önce bi kazasız belasız kullanmayı öğren kullanmaya alış her türlü koşulda
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yokuş çok dikse 1'de çıkarsın.

Çıkış mesele değil, en kötü el frenini çekip kaldırırsın arabayı da esas inerken vitesi çok arttırma, bir yandan motor freni yaparak in, sadece düz frenine güvenme.

Trafikte korna çalanları sallama, heyecan yapma, kendi temponda kaldır durdur arabanı. Yaya ışığı değişince korna çalmaya başlayan odun çok. Hızlı giderken özellikle takip mesafesini tam uygulamasanda rahat ani fren yapabileceğin kadar mesafe bırak.

Herşeyi geçtim, trafikte kendin hariç kimseye güvenme. Sinyal vermeden dönen, bakmadan arayoldan zımba gibi çıkan bi ton çomar var her yerde.

Motorlara çok dikkat et trafikte, aynaların kör noktasına girerlerse arabanın, farketmeden çıkarsın üstlerine.

Bir de kararlı hareketler yap, bir yöne gidiyorsan son saniye fikir değiştirme, hani yanlış dönüş yaptıysan devam et ilerden başka yol bulursun yoksa ona tepki veremez diğer sürücüler.

Sollamaya başka sollayan arabanın arkasından çıkma karşıdan araba gelip gelmediğini görmüyorsan.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi baktın motor boğuluyor devir azalıyor hemen at 1 vites aşağı bu her araçta, her hacimde değişir standardı yok ki :) motor her zamanki devrinden biraz daha devirli olsun ve bağırsın en güzel ayar o işte. yarım debriyajda baskı balatanın ömrü birazcık azalır ama yokuşta araba kaydırma- stop ettirme falan ihtimalin kalmıyor ve inanılmaz rahatlık bence. baskı balata 100 bin km gidiyorsa 95 gider diyorlar işte öyle bir yanı var sadece.

onun dışında abi panik hareketler yapma trafikte, bir caddeye çıkmaya karar verdiysen çık öyle ürkek ürkek yol ortasına kadar burun çıkarıp son anda fren yaparak falan trafikteki direk araçları kontrpiyede bırakma :D aynalarını düzgünce kullan şerit değiştirirken laaaaak diye sinyalle aynı anda fırlama, önce güzelce bir kontrol et sonra nazikçe geç. yayalara yol ver, gerekirse korna ye çok problem değil ama yol verirken de dikkat et yan şeritten gelen araç falan varsa yayanın göremeyeceği şekilde sakın yol verme, bizim kayınpeder ezdiriyordu kadının birini böyle az daha. ben bunu yaparken genelde yolu kesiyorum geçemesinler yanımdan diye sfds
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

canavarlıkla ne alakası var olm, yaşlı başlı teyzeler bi saat bekliyor görüyorum bir allahın kulu yol vermiyor minibüs caddesinde hemen kapatıyorum yolu çapraz durarak genelde anlıyor arkadakiler de. güzel kız olunca da yapıyorum mesela erkek olunca hiç sallamıyorum
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

elimin altında hazır geziyorum

http://www.tuningport.com/images_buyuk/f49/KALE-KILIT-FIAMM-TIP_100549_1.jpg

baston kilit mi kaldı demeyin araba bundan :(

http://i822.photobucket.com/albums/zz146/DarrinD/Mk4/DSC_0064.jpg

neyse trafikte bişi olursa yakalanmam gibi pek iğne deliğinden bile geçiyor araba asdafds
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ahmedinejad said:

Tabi yokuşuna göre de değişiyor da mesela kuzey Ankara'dan aktepe'ye çıkan cok dik bir yokuş var. Hatunu annesine götürüp getirirken çıkmak zorunda kalacağım bol bol. Dusuk vitesle çıkmak daha iyi gibi geliyor ama 2 midir 3 mudur en ideali nedir bunun. Normal yokuşlarda sorun olmuyor zaten araba hissettiriyor kendini. Ama yanlış vitesle cok dik yokuşa girip ortada kalmak istemiyorum. Hoş yokuşta kaldırmakta sorun yasamıyorum pek.


lan benim hatunda orada oturuyor, ne komple teorisi kurdum 2 dkda varya ahah.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ankara trafiği nasıl bilemiyorumda genel geçer kural trafikte ürkmemek. Ürktükçe insanlar üstüne geliyor çünkü. Viteste bir kural yok arabayı hissetmekle alakalı eğer araba boğuluyorsa vites düşürmen hatta 2 vites düşürmen şart. Ortaklardaki yokuş örneğin normalde 2 ile çıkılıyor ama önünde bir araba varsa ve seni yavaşlatırsa mecburen 1 e düşüyorsun. Dizel arabaların torkunun yüksek olması biraz kolaylaştırır işini.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Lectre said:

ahmedinejad said:

Tabi yokuşuna göre de değişiyor da mesela kuzey Ankara'dan aktepe'ye çıkan cok dik bir yokuş var. Hatunu annesine götürüp getirirken çıkmak zorunda kalacağım bol bol. Dusuk vitesle çıkmak daha iyi gibi geliyor ama 2 midir 3 mudur en ideali nedir bunun. Normal yokuşlarda sorun olmuyor zaten araba hissettiriyor kendini. Ama yanlış vitesle cok dik yokuşa girip ortada kalmak istemiyorum. Hoş yokuşta kaldırmakta sorun yasamıyorum pek.


lan benim hatunda orada oturuyor, ne komple teorisi kurdum 2 dkda varya ahah.

ACABA
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yokuşa hızlı girersen girdiğin vites ile devam edersin baktın araba boğuluyor bir alt vitese düşersin.Onda da geç kalırsan iki alt vitese bile geçebilirsin.Bayır aşağı içinde inerken boşta inme araç viteste kalsın motor gücü ile in.Yarım debriyaj konusu araç için iyi birşeydir diyemeyeceğim.Nek adar sık kullanırsan o kadar sık balata ve dişli yersin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ilk birkaç aylık acemiliği üstünden atınca iyi kullanıyorum artık diyeceksin. sakın deme genelde kazalar iyi kullanıyorum diyenlerin başına geliyor.

bir de trafikte hiçbir zaman sinirlenme müziğini aç tatlı tatlı git. geçen burda okumuştum heralde birisi trafikte sinirlenen iyi şöför değildir demişti. kesinlikle doğru
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Shean said:

Lectre said:

ahmedinejad said:

Tabi yokuşuna göre de değişiyor da mesela kuzey Ankara'dan aktepe'ye çıkan cok dik bir yokuş var. Hatunu annesine götürüp getirirken çıkmak zorunda kalacağım bol bol. Dusuk vitesle çıkmak daha iyi gibi geliyor ama 2 midir 3 mudur en ideali nedir bunun. Normal yokuşlarda sorun olmuyor zaten araba hissettiriyor kendini. Ama yanlış vitesle cok dik yokuşa girip ortada kalmak istemiyorum. Hoş yokuşta kaldırmakta sorun yasamıyorum pek.


lan benim hatunda orada oturuyor, ne komple teorisi kurdum 2 dkda varya ahah.

ACABA


lan adam evlendik demiş yazdırdığın şeye bak.

kusura bakma ahmedinejad, ben tesadüfü ön plana çıkarmıştım, şu arkadaşın çirkin oyununa alet oldum :P

bende trafikte aynı durumdayım bu arada yazın yazın.

yokuşlarda durduğumda araba geri kaçar çarparsam diye korkuyorum bide böyle avm otoparklarına parkederken arkamda biri bekliyorsa yavaş parkederim mahcup olurum diye basıp geçiyorum o ara.

var mı çözüm :P
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Lectre said:

ahmedinejad said:

Tabi yokuşuna göre de değişiyor da mesela kuzey Ankara'dan aktepe'ye çıkan cok dik bir yokuş var. Hatunu annesine götürüp getirirken çıkmak zorunda kalacağım bol bol. Dusuk vitesle çıkmak daha iyi gibi geliyor ama 2 midir 3 mudur en ideali nedir bunun. Normal yokuşlarda sorun olmuyor zaten araba hissettiriyor kendini. Ama yanlış vitesle cok dik yokuşa girip ortada kalmak istemiyorum. Hoş yokuşta kaldırmakta sorun yasamıyorum pek.


lan benim hatunda orada oturuyor, ne komple teorisi kurdum 2 dkda varya ahah.


komplo teorisi kurmasi gereken ahmedinejad gibi geldi bana
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

manve said:

Lectre said:

ahmedinejad said:

Tabi yokuşuna göre de değişiyor da mesela kuzey Ankara'dan aktepe'ye çıkan cok dik bir yokuş var. Hatunu annesine götürüp getirirken çıkmak zorunda kalacağım bol bol. Dusuk vitesle çıkmak daha iyi gibi geliyor ama 2 midir 3 mudur en ideali nedir bunun. Normal yokuşlarda sorun olmuyor zaten araba hissettiriyor kendini. Ama yanlış vitesle cok dik yokuşa girip ortada kalmak istemiyorum. Hoş yokuşta kaldırmakta sorun yasamıyorum pek.


lan benim hatunda orada oturuyor, ne komple teorisi kurdum 2 dkda varya ahah.


komplo teorisi kurmasi gereken ahmedinejad gibi geldi bana


ama ilk öğrenen benim, yani ahmedin haberi yokken düşünebiliyorum, evli olduğunu okumamışım bide aradan dikkatsizlikten ahah
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...