Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Fallout 4 #3


Sam

Öne çıkan mesajlar

contra olmasa da hakkınız aod cidden.
Namessar said:

eskiden de cripple ettin mi herif dusuyordu accuracy si. head i cripple edersen perception kaybediyordu. bacaktan vurursan yavas geliyordu.

bana hala improve etmis kismi gostermis degilsin.

horace yazdı, ben yazdım geçen sayfalarda. dönüp okursun samimi olarak soruyorsan.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

buyrun, mekanik. bence sen gecmiste ne oynadiginin farkinda degilmissin daha cok.



said:
Fallout 3 and Fallout: New VegasEdit
Although body part damage can be achieved through manual aiming, V.A.T.S. allows more effective targeting of particular body parts. The effects of crippling specific body parts are listed below.

Crippling the head will reduce overall accuracy and Perception (-4) of the target. If inflicted upon the player character, the screen will intermittently get fuzzy and a ring will be heard through the speakers, loosely simulating the effects of a concussion.
Crippling the torso will result in the target flinching far more often from shots than normal. This can also affect the player character, throwing off aim and interrupting attacks (even in V.A.T.S.).
Crippling an arm will drastically reduce accuracy and may disarm the target if a weapon is held in the attached hand. This is particularly evident when using a scoped weapon, such as a sniper rifle. The weapon itself is not destroyed, and the target can pick it up again or use another weapon from their inventory.
A crippled right arm also reduces base melee damage done by 10% if wielding a one-handed weapon. If wielding a two-handed weapon (or unarmed), one crippled arm reduces base damage done by 5%, two crippled arms reduce base damage done by 10%.
Crippling a leg will result in impaired mobility. Creatures who rely on leaping attacks (e.g. deathclaws) will no longer be able to use them.
Crippling both of the player character's legs disables special melee and unarmed moves that are executed outside of V.A.T.S., such as Mauler or Ranger Takedown.
Crippling the held weapon will ruin it and make it unusable, and/or send it flying out of the target's hand. Although the condition is zero and it cannot be used, it can still be collected and repaired, or used for repairs. The player character's weapon may be damaged by enemy fire as well. If the weapon's Condition depletes, it will be unequipped as opposed to flying out of the hands. If it is an explosive ordnance (like a frag grenade), it will explode, dealing its damage to the target holding it (and any others nearby). Grenades can be targeted by V.A.T.S. while in the air after being thrown as well.
Some enemies have alternate targets: Robots, ants, and others have special targetable parts that when crippled will push them into a frenzied state, where they ignore discern between friend and foe and will attack anything.
Crippling any body part will result in the target momentarily pausing to clutch the now crippled body part or reel from the injury.

When using explosive and melee weapons specific body parts cannot be targeted while in V.A.T.S. The enemy is simply targeted as a whole.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Rpg olmak gibi bi derdi kalmamış artık falloutun, sandbox mod engine yapıp sürmüşler piyasaya. Minecraft with gunz işte bi nevi, ayıp olmasın diye de dandini bi hikaye koymuşlar.

Neyse ki witcher3 var da open world ARPG done right örneği verebiliyoruz. Teşekkürler gerılt (tu)

Bu arada faction conflict, choices&consequences, oldschool fallout tipi TB combat ve hardcore zorluk istiyorsanız buyrun Age of Decadence var. Steamde demosu belej. Fpsli minecraft oynamak istediğinizde buna geri dönersiniz
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

namessar okudun mu yazıyı lmao, seni haksız çıkarıyor. hani kol koparıp adam öldürüyordun nv'de? ne oldu?

evet aod gibi 98-shit'leri oynayın cidden arkadaşlar. fo4'e aman dokunmayın. steam'de 450000 kişi oynuyor zaten, siz almasanız da fo5 yapacak bütçe çıktı şimdiden. oynamasanız da kimseden birşey eksilmiyor gene.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

xcom'un içine etti firaxis ismini alıp, ben de gittim xenonauts aldım onu oynadım. burada da isteyen de gitsin aod oynasın fo4 beğenmediyse, kimse birşey kaybetmiyor.

"hayır ben übermensch'im sadece ben anlarım oyundan" iddialarına hacet yok oyunun nasıl çalıştığını bile anlamadan.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:


evet aod gibi 98-shit'leri oynayın cidden arkadaşlar.


fo4'e aman dokunmayın. steam'de 450000 kişi oynuyor zaten, siz almasanız da fo5 yapacak bütçe çıktı şimdiden. oynamasanız da kimseden birşey eksilmiyor gene.


tabi rpg soslu cod sandivicini begenmeyenler direk 640x480 nostalji gozlukluler di mi?

Sam said:



fo4'e aman dokunmayın. steam'de 450000 kişi oynuyor zaten, siz almasanız da fo5 yapacak bütçe çıktı şimdiden. oynamasanız da kimseden birşey eksilmiyor gene.


abi tamam adam fanboymus zaten daha niye burda tartisiyorum ki lol
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tamam git witcher oyna, mgs oyna. tutan yok. ben gelip gidip witcher başlığında kimsenin zevkine limon sıkıyor muyum? o denli beğenmiyorsam zaten oynamam yani, hayat o kadar uzun değil sevmediğim şeyleri yapıp sonra dövünmek için.

eleştiri elbette ki yapılır ama anlayıp yapılır, bilip yapılır. temelsizce yapılınca haterlık olur, onun da fanboy dediğinizden farkı yok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

tamam git witcher oyna, mgs oyna. tutan yok. ben gelip gidip witcher başlığında kimsenin zevkine limon sıkıyor muyum? o denli beğenmiyorsam zaten oynamam yani, hayat o kadar uzun değil sevmediğim şeyleri yapıp sonra dövünmek için.

eleştiri elbette ki yapılır ama anlayıp yapılır, bilip yapılır. temelsizce yapılınca haterlık olur, onun da fanboy dediğinizden farkı yok.


İnsanların beğenmemesini bu kadar kafaya takma bence. Ne bileyim, mesela ben de XCOM'u çok seviyorum ama sen olumsuz şeyler yazınca zevkimin içine limon sıkılmış gibi hissetmiyorum.

Beğenmiyorsan oynama görüşüne ise katılıyorum. İnsanların saatlerce oynadıkları hatta bitirdikleri oyunlara bu kadar sövmeleri çok saçma. Hani film olsa seyredilir neticede süresi kısa. Ama rezalet olduğu düşünülen bir oyuna neden zaman harcanır?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya insanların beğenmemesi sorun değil. hatta insanların oynamadan beğenmemesi de değil. (bu axedice'a da gidebilir) mesela horace oynamadan beğenmemiş ve eleştirdi, onunla bir tartışmam oldu mu? olmadı çünkü belli bir context dahilinde eleştiri. belli bir düşünce var şirketin, serinin, oyunların gidişatı üzerinden.

bu yukarıdaki serzenişim zaten "combat değişmedi çünkü tek atıyorum" falan diye oradan çıkıp kanguru mahkemesi kıvamında savlarla gelinmesinden çıktı. ona da hiç giresim yoktu normalde de ortaya açık spoiler için şikayet geldi, "ben beğenmedim oyunu, herkesin zevkinin içine edeyim ohh ne güzel" mantığında insanlar var yani.

yoksa cidden şurada gelip zaman harcayasım yoktu hani. sevmeyene sevdirecek değilim. sevmeyen de beni sevmekten alıkoyamıyor.

ps: xcom eu bence de kendi içinde kötü oyun değil ama kötü xcom, ama ben de anladım ki firaxis artık kendi kafasına göre birşey uydurdu gidiyor, hergün xcom2 başlığına uğrayıp "bırakın bunu xenonauts oynayın" diye yazmıyorum. bir rahatsızlık olması gerek o kadar işsiz olmak için.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sam sen neden beğenmeyen adamlara karşı tartışıyorsun ki. beğenmeyen beğenmesin yani sanane. sen beğendiğinle oyna. forumda kimseye bir şey kanıtlamak zorunda değilsin. ondan sonra insanlar fanboy deyince kızıyorsun ama funboy gibi davranıyorsun gerçekten.

oyunun kombat mekaniklerinde gelişen hiçbir şey yok, tam aksine taktiksel anlamda geriye gitmiş. kombatta geliştiğini hissettiğin taraf gunplay. silahların recoili, ammo'su, modları, vuruş hissi, hitbox denk gelme hissi diğer oyunlara göre fersah fersah daha iyi. diğer yanda kombatta taktiksel diyebileceğimiz crit, vats, stealth, alert status, aggro range, ses ve ışığa tepki hepsi ya gerilemiş ya bozulmuş.

aynı şekilde companionların kombatta davranışı bir o kadar kötü. random aşağı düşüp bütün mobları aggrolamaları, senin önüne geçmeleri. zırt pırt etrafta teleport olup aggro çekmeleri. subtle gameplay'de sana baya engel teşkil ediyor. bunu düzeltme gereği duymadan release etmişler.

vats'da limb'in 0% a indiğinde elden silahın düşmemesi, kafadan shotgun ile 0% a düştüğünde stagger olmaması, swing yaparken yaptığı eli 0% düşürmenin stagger etmiyor olması aslında taktiksel kapsamın ne kadar törpülendiğini yansıtıyor zaten.

ben oyun sırasında limb dmg vererek taktiksel bir avantaj kazanamadım. sadece suicide bomberlarda bomba olan ele vurmanın avantajı var, bu kadar.

melee başlı başına komik bir durumda zaten. 16 str ile pa kullanarak slow weapon ile swing yaparken 5 str ile takım elbise giyen ve elinde silah olmayan adam heavy attack bloklayabiliyor (hiç damage almadan). yetmezmiş gibi herhangi bir limb damage almıyor. üzerine gelen 100 mps kamyonu serçe parmağınla durdurup serçe parmağının hasar görmemesi gibi bir şey asdasd. melee disarm ve limb dmg perk lvl 4 olana kadar literally çalışmıyor. o zamana oyun bitmiş oluyor zaten.

blitz perkunu gördünüz mü bilmiyorum. eğer görmediyseniz açın bir level 2 blitz perku oyunda napıyor inceleyin. ondan sonra tactical combat ile ilgili argümana girmezsiniz. oyuna teleportation koymuş adamlar.

developerın derdi taktiksel anlamlı veya zor kombat olsun değil, nobrainer kesime kaliteli fps deneyimi yaşatmak. bunu da gunfight ı geliştirerek yapmışlar işte. borderlands gibi oynuyorsun. guns blazing her yere giriyorsun. hiçbir yerde planlama yapmana gerek olmuyor.

oyunun genelinde olan mevzu kombat içinde geçerli:
amaç derinlik yaratmak değil, eğlenceli hale getirmek.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

su bizim forumun guncel oyun piyasasindaki yeri ile vatan partisinin turk siyasetindeki yeri kesisiyor sanirim, bu kadar out of touch olunur piyasa ile :P

hani tek uye oldugum komunite bura degil, disardan ozellikle yeni nesilden birkac arkadasim var ve konusmalar basitce "fallout 3 un ruhunu tasimasi iyi olmus, new vegas cok kotuydu" seklinde geciyor hep :P hani zor tutuyorum kendimi patlamamak icin, fallout 3 gibi dandrik oyunun ustune gelmsi new vegas gibi sahane bir seyi begenmiyorlar diye ama trende bakinca mantikli

yeni nesilin attention span belli iste, hikaye filan hic okumayip dan dun girmeyi, sulandirilmis basit ama disardan kompleks gozuken hikayeleri seviyorlar, sayfa sayfa diyalog veya moral dilemma filan hsoalrina gitmiyor, griyi seviyorlar vs. eh gunumuzde oyun gelsitirme masraflari tavan yapmisken ve butun yapimcilar teknoloji ilerledikce artan maliyetlerden sikayet ediyorken sulandirmayi bizzat hedef kitle isteyince yapicak birsey yok. less qq more pewpew istiyor halk hani. o yuzden iki gorev yapinca general ilan ediliyoruz, 3 gorevde paladin oluyoruz ki bunu morrowindde uniforma giymessen zilgit yedigin derinlikte imperial legioni yapan capta adamlar yapiyor.

http://i.imgur.com/IliHjNQ.jpg

yeni trend su iste yani lol

hani turk siyaseti gibi iste, bi yanda elitst degisime direnen ve "dolari yasaklicam" kafasinda degisime direnen elsitist bir kitle var, obur yanda pay2win mobile shitleri dayayan ve candy crush tier avam takimi. eh iki bok arasinda secim yapamiyinca ortaya en cok oyniyana yonelmeye mecbur hissediyorsun, bethesda iyide hani liderlik vasfi yok derken buluyorsun kendini :(


[hr]


oyunun diyalo/hikaye kismi husran benim icin direk, fallout 3 den bile daha kotu nasil ebcerdilerse. hani fallout 3 de bile sagda solda milletle muhabbet ediyim diye kasardim bu oyunda ise 2-3 cumleden fazla konusmuyor kimse, skyrim bile bes on kat iyi oyunun su halinden, orda bile muhabbet edebiliyorduk bole aptal degildi. hani bin satir diyalog okumaya bende karsiyim ama bu kadarda bos olmamali konusmalar, karakterlerin ici bombos hani terminal okumak disinda cidden kesfedemiyorum oyunu. immersionin icine ediyor bu durum hani geri kalan elestiriler bence onemli degilde rpg olma iddeasi ile piyasaya cikan bir oyunu gectim cow of duty bile sunun yaninda shakespeare duzeyind ekaliyor lol

onun disinda oyun tam bekledigim gibi, sandbox kismini genisletmelerinden ve skyrimin op otesi craft sistemi yerine duzgun ve dengeli bir mod sistemi getirmelerinden memnunum. ilk kasabada armor cape vurmak gibi bri sacmalik yok cok sukur. power armor dinamikleri gayet guzel gene, cidden olmus hani. inventoryide power armor tasima doneminin bitmesi, power amorla yuzmenin kalkmasi filan guzelde hani ilk 10 dakikada vermeyip boyle duzgun bri quest ile kastirsalar daha guzel olurmus peh

modlarla bir halta benzer gene, fallout 3 u modlar bile kurtaramamisti benim icin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...