Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Fallout 4 #3


Sam

Öne çıkan mesajlar

Ya ben sonunda almaya karar verdim oyunu ve oynadım bir süredir. Tabi detaylı oynadığım için uzun sürdü baya daha hikayeyi bitirmedim. Fakat şunu söylemeliyim ki oyun fallout 3ten veya sikirim 4ten fersah fersah çok daha iyi. Ha "neden yapmamışlar ki" bunu dedirttiren yanları var her betesta oyununda olduğu gibi ama açıkçası bu oyun beni beteşta açısından biraz umutlandırdı. Oyuncunun IQsuna hakaret şeklinde olmayan oyunlar yapabileceğini göstermiş oldu.

Bir kere herkesin kabul ettiği gibi mekanlar çok iyi tasarlanmış. Ve sadece grafik olarak değil seni gönderdikleri çoğu mekana kendine has bir hikaye yazmışlar diarylerden bilgisayarlardan toplayabileceğin baya da güzel hikayeler var. Hiç bir şekilde satış arttırmaya yönelik bir hareket değil ancak çok belirli bir kesime hitap eden bir detay, olmasa oyuncu kitlesinin %80sini çok da üzülmez. Oyunu yaparken gerçekten sadece oyun yapmak için değil fallout dünyasını ve hikayesini severek yaptırdıklarını hissetiren bir detay. Çok güzel mekanlar tasarlanmış combat pit gibi ve muhtemelen aslında içindeki npcler ile intereaksiyona girmesi planlanılmış başta ama sonra vakit olmadığı için sadece mekan olarak kalmış. Açıkçası bu üzdü, yani bu mekanlara bu kadar güzel hikayeler tasarlanmışken (karşılıklı çatışan raider grupları falan gibi) bunlara dahil olmak yerine sürekli şurayı temizle şunları öldür gibi questlere koşturulmak bence çok büyük bir potansiyeli kaçırmak olmuş. Hikaye orda, mekan orda, yap gitsin işte quest onun için :) Questlerin %90nının combat oriented ve area sweep tarzı olması biraz can sıkıcı. Mekanlar bu kadar çeşitli ve üzerine düşünülmüş olmasa gerçekten bir kaç saat sonra bayabilirdi ama baymıyor. Ama fallout 1 ve 2deki gibi birbirine hiç bir şekilde benzemeyen tonlarca görev yok. Dolayısıyla bir süre sonra yaşadığın immersiondan çıkıp kendini fps oynuyormuş gibi hissetmeye başlıyorsun. Aynı şekilde dünya tasarımı ve "dungeon"lar fantastikken şehir kısmı yetersiz kalmış bu da tabi combat oriented olmayan questlerin azlığına yok açmış doğal olarak.

İlk gördüğümde çok yadırgadığım diyalog sistemi şimdi mantıklı gelmeye başladı. Neden derseniz %100 seslendirilmiş bir oyunda hem bütün cümleyi okuyup hem de adamı dinlemek istemem açıkçası, resmen vakit kaybı olur. Birinden birini tercih ederim. İkisinin de avantajları var. Hızlı okuyan biri olduğum için okumayı tercih etsem de bazen de seslendirilmiş oyunların yarattığı sinematik etki hoşuma gitmiyor değil, özellikle grafikler iyi olunca. Npclerin davranışları, tepkileri,diyalogları ve monologları da sikirim 4 gibi oyunların fersah fersah ötesinde ve oyuncunun IQsuna hakaret eder bir havada değil. Eskiden olduğu gibi "Grand scale bir oyun yapıyoruz kardeşim" bahanesinin arkasına saklanıp NPClere sürekli tekrar eden embesil diyaloglar ve monologlar vermenin bir avantaj değil dezavantaj olduğunu kavramışlar mesela :p oyunda beni en çok rahatsız eden şeyin NPC düşmanların silah sesine veya yakınlarında birinin ölmesine verdikleri tepki. stealth sistemi gerçekten bir immersion killer. adamın gözü önünde arkadaşını öldürüyosun 1 dakka etrafta dolanıp sonra "çok fazla jet almışım keh keh" deyip yoluna devam ediyor. Yapma beteşta bunları işte, hiç stealth koymasan daha iyi şunu yapacağına.

Neyse kısacası bence haksızlık edilmiş oyuna. Hikayenin sonuna gelmedim daha henüz hikayede beni rahatsız eden pek bişey olmadı. beyin yolculuğu biraz saçmalamanın sınırlarına yaklaşmış görsel ve mantıksal olarak ama olur o kadar diyelim. bi dahakine daha iyi bir bilim danışmanı tutarlar hehe.

dip not: biraz yorumları okudum. başta verilen power armor ve minigunı çok nadiren kullandım. oyunun ilersinde bile daha düşük armorla takılıyorum genelde (hardda oynuyorum) mutant basacağım zaman rp yapasım gelirse power armor giyoyorum. 50 tane falan fusion core birikti o yüzden. npc etkileşimleri pek iyi değil evet ama fallout 1 ve 2de de her npc ile acayip detaylı bir etkileşimin olmuyordu. sadece bazıları ile oluyordu. Burda da öyle bazı npcler sadece quest giver bazıları biraz daha detaylı. daha iyi olabilirdi ama çok kötü de değil. oyunun rpg kısmından şikayet edenler gittikleri bölgelerdeki logları, hikayeleri vb okudular mı acep :p kimse bahsetmemiş keza bundan çünkü. mekanların tek olayları modelleme sanılıyor yorumlardan ama her mekan belirli bir hikayeye spesifik bir şekilde modellenmiş. sadece güzel modelleme değil, bir hikayeyi yansıtacak şekilde modelleme. emek var beyler, haksızlık etmeyelim.

oyun mekanikleri fallout 1 ve 2ye göre basit evet oyun fps temelli çünkü. bu da bir tercih meselesi. fallout 1-2 gibi oyunlar farklı stratejik düşünme tarzı gerektirirken bu da farklı gerektiriyor. biri satranç gibi biri tenis gibi. ama tabi stealth sistemi mesela gerçekten gerzekçe, oyuncunun zekasına hakaret eder gibi. yani fps yapıp da yine oyuncuyu düşünmeye ve strateji yapmaya zorlayan bir oyun mekaniği yapabilirlerdi. yapmamışlar. düz fps ve oldukça kolay exploit edilebilen bir stealth mekanizması. Yani sorun fps olması değil, bana hoş bir değişiklik olarak geldi. Fakat sistem gerçekten basit sanki combattaki bütün planlama strateji silinmiş hepsi armor ve silah modlamaya yüklenmiş gibi duruyor.

ama yine de yani ben hala her mekanda ayrı bir hikaye için log vb gibi bir şey bulmaya takıldım. gerçek bir rpg severin bunun hakkında yorum yapmadan geçmesi demek içten içe aslında "meeeh kim okuyacak şimdi bu kadar diyalogu"cu olduğunu gösterir sdf oyunu almadan önce baya bi baktım bu konulara kimse bahsetmemiş oyunun bu yanından. betestadan o kadar beklenmeyecek bisey ki ben biraz etkilendim acikcası. kimse mi okumuyo olm onları.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Feamer said:

başka türlü olmasının mantıklı bir açıklaması yok, önceleri öyle yaptılar diye doğru kabul edilmemesi yanlış, dogmatik ve skolastik bir düşünce.

yanı nasıl olacak?

bir zırh giyiyorsun, metalden ve ağır, giydiğin gibi de, zırh sana ekstra kuvvet sağlıyor, büyü ve sihir kavramlarından bağımsız olarak


o tarz exoskeletonlar günümüzde bile var yav? bütün zırhı çıkardığında kalan o power armor iskeleti o gücü sağlayan exoskeleton oluyor. yani gauss rifledan, pulse rifledan daha mantıklı ve bilimsel öyle diyeyim sana. misal

https://www.youtube.com/watch?v=MhIah_G5eFU
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Laurelin said:

ya power armori cok erken veriyor oyun bence onu tartisalim


tartışmayı yine açmak gibi olmasın amaaslında burda güzel bir detay ekleme fırsatını kaçırmışlar. 100-200 sene öncesinden kalma pek de işe yaramayan ilk model külüstür bir power armor yapıp, oyuncuya çok güçlü bir zırh sunmadan onu heycanlandırabilirlerdi. gerçi sanırım zaten öyle yapmaya çalışmışlar ama yine de çok overpowered. oyunun başında illa deathclaw dövdürmeye gerek yok yani. ya da ne bileyim acayip zarar görmüş bir powerarmor olur, onu tamir edecek skilli almak için de araya biraz zaman sokabilirler.

ama yinede sonuçta oyunun ilk 5 dakkasında karşına power armor çıkmayacak diye bir şey yok. bu bir hayat simülasyonu doğru yerde doğru zamanda olduğun için böyle bişeyle karşılabilirsin, düşük ihtimal de olsa. asıl oyuna yansıtılması gereken 100 senedir vaultta kapalı kalmış birinin bir power armorı çok da efektif kullanamaması durumu olmalı. bunun yerine bu işi bateri ile power armor modelleri ile halletmeye çalışmışlar ama olmamış. Ama oyun fps olarak oynandığında hardda bile oldukça basit olduğu için BOSa girdikten sonra bile PA kullanmadım çoğu zaman, 50+ fc birikti o yüzden.

bu oyundaki PA ile fo1-2deki PAyı karşılaştırmak biraz da manasız gibi çünkü yanlış hatırlamıyorsam fo1-2deki PA nerdeyse tamamen BPS exclusive bir item iken burda raiderlarda bile var ve patlamadan önce geliştirilmiş bir zırh zati. o yüzden sağda solda olması çok da garip değil. başka yapılabilecek bir şey, belki power armor kullanmak ya da maintain etmek bazı perklerin veya statların gerekliliği olabilirdi. erkenden power armor bulsan bile çok efektif kullanamayabilirdin misal.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Redeagle said:

Eğer oyunun başında hediye edilen bir itemın, haritanın en uzak ucundaki aslında orada olduğunu bilmemen gereken bir şehre encounterlarda geri load ederek yürüyüp oradaki belirli bir dükkandan çalarak elde ettiğin itemla aynı olmadığını farkına varabiliyorsan sıkıntı yok.


E yani bu oyunun ve hikayenin tercihi. Fallout 1-2de de o power armor olduğu şehirde oyuna başlayan bir karakter olup bir encounter sırasında öldürülen bir bos paladinine rastlayıp onun power armorını elde edebilirdin yani. burda bir mantıksızlık yok. mantıksızlık başka yerlerde. oyuna başladığında ilk 5 dakka içersinde karşına power armor çıkmasının ne hikayesel açıdan ne de fizik kuralları açısından tutarsız bir yanı yok :p tutarsız olan yerleri daha başka.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

XLegolas said:


ama yine de yani ben hala her mekanda ayrı bir hikaye için log vb gibi bir şey bulmaya takıldım. gerçek bir rpg severin bunun hakkında yorum yapmadan geçmesi demek içten içe aslında "meeeh kim okuyacak şimdi bu kadar diyalogu"cu olduğunu gösterir sdf oyunu almadan önce baya bi baktım bu konulara kimse bahsetmemiş oyunun bu yanından. betestadan o kadar beklenmeyecek bisey ki ben biraz etkilendim acikcası. kimse mi okumuyo olm onları.


Sen bizi guldurdun. Allah ta seni guldursun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

XLegolas said:



E yani bu oyunun ve hikayenin tercihi. Fallout 1-2de de o power armor olduğu şehirde oyuna başlayan bir karakter olup bir encounter sırasında öldürülen bir bos paladinine rastlayıp onun power armorını elde edebilirdin yani. burda bir mantıksızlık yok. mantıksızlık başka yerlerde. oyuna başladığında ilk 5 dakka içersinde karşına power armor çıkmasının ne hikayesel açıdan ne de fizik kuralları açısından tutarsız bir yanı yok :p tutarsız olan yerleri daha başka.


Ben sana bunun oyunun veya hikayenin tercihi olmadığını söylemiş miyim? Hayır. O iki örneğin birbiriyle aynı şey gibi sunulmasının yanlış olmasının en büyük nedeni zaten iki oyunun farklı tercihleri olması. Yazıyı okursan neden PA erken veriliyor dememişim. "Birinde erken veriliyor, diğerinde erken alman için exploit yapman gerekiyor, o yüzden aynı şeyler değiller" demişim.

Ha raider kampının 10 metre uzağında plug and play power armorun düz ovada 200 senedir sahibini bekliyor olmasının hikaye ve fizik kuralları açısından ne kadar saçma bir şey olduğu tartışmadan önce daha ciddi bissürü tutarsızlık olduğu başka bir gerçek.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya PA da kitlenip kaliyor tartisma, oynamayanlar genelde obzesif bicimde o trailerdan gordukleri 5. dk da gelen power armora takmis bicimde elestiriyor verimsizce, keske oyunun BUTUN sorunu o PA olsaydi

RPG namina hicbirsey yok oyunda
choices & consequences diye birsey yok
usttekine bagli diyaloglar les otesi
karakterler skyrim sigliginda, akilda kalici olmadiklari gibi duzgun muhabbet edemiyorsun bile
oyun baslangici ve konsept super olsada yeteri kadar islenmemis, hikaye oyunun yarisindan sonra havada kaliyor
factionlar facia otesi, sirf olsun diye BoS koymuslar, diger 3 faction hep patates, BoS da onceki oyunlardan gelsitirilmis faction zaten
endingler ME3 den kotu, orda kirmizi, yesil mavi vardi en azindan, burda birebir hepsi ayni, tek factionda sadece tek kare degisiyor

butun bunlara bagli olarak oyunda birsey basarmislik hissi yok, sandbox shooter direk minecraft tier

fo1- water chip - master
fo2- geck - enclave
fo3- babani bul - enclave
NV- platinum chip - hoover dam (ulysses ve elijah bonus)

bunlarin hepsinde bi orgu vardi fo3 u saymaz isek, enteresan karakterler ve kaderini domat ve misir ekmenin otesinde degistirebilicegimiz communitlyler vardi

gelelim mekanik facialar

repair olmamasi ve modlama basta guzel duruyor ama ilerledikce kaynak bollugundan itemlarin bir onemi kalmiyor, bole guzel spare part sistemi yapmisken bunu cikarmak oyuna uzun donemde zarar vermis

skillerin kalkmasi gene uzun donemde ayri facia, perk bazli sistem sulandirilmanin son hali. lockpick ve hack anlamsiz otesi, alsaniz bile cok az yerde gercek advantaj sagliyor

speech checkler random charisma uzerinden 3 seviye olarak korkunc sig bir bicimde isliyor, 10 charisma ile bile en dusuk speech check ust uste failliyabiliyor

gene weapon skill olmamasi ve perklerin auto-energy-non-auto-pistol gibi aptal bir sekilde ayrilmasi ayri facia, bunlara tek puan vermeden bile oynaniyor oyun, bir elimde 10mm, digerinde lazor sniper oyniyorum. oyunun basinda bir smg verdiler bleed damageli masallah minigundan 2-3 kat etkili, ilk saatlerde gene 700cap e satin aldigim wastelander chesti hala giyorum

scrap o kadar cok varki artik anlami kalmiyor, daha cok bole minor annoyance olarak duruyor, bi fiber opticler bi nuclear material az bulunuyordu, masallah enstituye bir girdim adamlarin yer paspasi (evet yer paspasi) bile 2 nuclear materialmi ne barindiriyor, butun esntituyu soysan kimse hoop demiyor, her faction daha ilk tanistiginda bogrune basiyor seni cunki

silah skillerinin gene olmamasi yukarda dedigim gibi kotu, skyrimde bile neye odaklanicaginizi seciyordunuz, 2 handmi, 1 handmi yoksa sword&boardmu vs, burda herseyin uzmanisiniz, vats kullanmadan borderlands modunda her silahla steamrollaniyor oyun gayet

cephane cok bol heryerde, bazilari fiskiyor direk. fusion corelar hep 100/100 geliyor, oysa 200 sene sonra decay filan bahane edilip random ciksaydi belki PA dengelenirdi, oyunun yarisina geldigimde kalan tum yarisini hic PA dan cikmiyarak oyniyabilicegim kadar core birikmisti heh

ikinci kategorideki hatalari beeelki modcular toolkit ciktiktan sonra ugrasip duzeltebilir uzun vadede amaaaa ilk kategorinin duzelme sansi yok

7/10 filan oyun, goty filan tartismay gerek yok dsfaadsf
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yazdıklarının çoğuna katılıyorum tek tek yorum yapmama gerek yok o yüzden. oyunun fazla kolay olduğu gerçek ve bir quest tamamladığın zaman ya da bir raider base'i temizlediğin zaman FO1 ve FO2deki gibi
bir şey başarmış hissetmiyorsun. Benim tahminim fakat aslında yazdıklarının bir kısmının betestanın başta farklı şekilde planladığını sonradan vakit kalmadığı için kesip attığı yönünde. tamamen spekülatif bu ama. sebebi de bariz bir şekilde player ile interact etmesi için hazılanıp da muhtemelen vakit kalmaması sebebiyle sadece combat encounter olarak bırakılan yerler vb (misal combat zone). Oyundaki survival ayarında NPClerin ölebilir olması, sneakin çok daha zor olması gibi mantıklı ve belirli oyuncuları mutlu edebilecek detaylar konulabilirdi. Gerçi ölmesi hikaye açısından sorun yaratacak npcler olduğu için böyle yapmışlar sanırım ama onları da henchman yapmayıver birader ama işte bu özgürlüğü sağlayamadığın zaman tam olarak open world olmuyor. yine ben bu oyunda betestanın en azından mekan, hikaye vb açısından fo1-2 fan kitlesine daha hitap eden bir oyun yapmak için uğraştığına ikna oldum, mekanik açısından olmasa bile. bence fo3ten daha başarılı bir oyunda dünyanın sadece görsel olarak değil yazılı detay olarak dizaynı açısından. benim için betestanın bir oyununun 7/10 bile alması oldukça umut verici bir durum :p bilmiyorum eski oyunlarındaki tutarsızlıklardan,çark diyaloglardan vs o kadar tiksinmiştim ki (özellikle sikirim 4) farklı bir şirket yapmış gibi geldi adeta, konsol oyuncusuna yönelik skill sistemi olmasa betesta komple değişmiş diycem.

buarada oyun ne kadar modlanabilir haberi olan var mı? skill sistemi düzeltilebilir mi misal?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

aquila said:

bende iki secenek var zaten tekerde, sarcasm-no.


ya onları ben shortcut olarak düşünüyorum. evet tam olarak ne diyeceğini bilememek rahatsız edici amma velakin hem bütün diyaloğu okuyup hem de sonra üstüne dinlemek istemem açıksa söyeldiğim gibi. Bu kadar uzun bir oyunu %100 seslendirmenin oldukça zor bir iş olduğunu tahmin ediyorum o yüzden yine haklarını vermek lazım. Sikirim 4 gibi npcler moronistik diyaloglara girmiyor en azından bir gelişme var yani. Belki 10 sene sonra doğru kıvamı tuttururlar (tabi oyuncu ortalama zekasının da biraz artması lazım bunun için :p)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Skyrimin diyaloglar fersah fersah ondeydi bu oyundan, isin aciklisi o

Bi bioware gibi duzgun yapamiyorsan su teker olayini hic yapmicaksin, gerci mass effect disinda duzgun kullandiklari oyun yok onlarinda, ordada shepardin karakteri goturuyordu ve bole sacma ve kisirdongu degildi paraphrasing

Moralityi kaldiriyorsan oyun sonu da1 gibi duzgun conclusion getiricen hariketlerine, su halde yaninda companion yoksa istedigin gibi teror estirebiliyorsun bedel odemeden
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

XLegolas said:


ya onları ben shortcut olarak düşünüyorum. evet tam olarak ne diyeceğini bilememek rahatsız edici amma velakin hem bütün diyaloğu okuyup hem de sonra üstüne dinlemek istemem açıksa söyeldiğim gibi. Bu kadar uzun bir oyunu %100 seslendirmenin oldukça zor bir iş olduğunu tahmin ediyorum...


seslendirme ile beraber diyalog seçenekleri öyle avangart, yepyeni bir icat değil ki. 20 yıldan fazla oluyor lucas oyunları o işi yapalı. sadece umursamak gerekiyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bu arada kimse pek itiraz etmemiş ama ben rpg oyunlarında kendi karakterimin seslendirilmesine tamamen karşıyım bu oyundan sonra. mod ile wheeli kaldırdım, diyalogları önce okuyorum, kendime en uygununu (bazen baya zor oluyor bana uygun diyalog seçeneği) seçip tıkladığımda karakterim öyle bir ses tonu ve vurguyla söylüyor ki benim yazılısından ilk anladığımdan bambaşka bir şey çıkıyor ortaya. mesela genelde en good-straight-wise seçeneği seçtiğinde karakter resmen bir oldman edasına girip öyle bir ses tonuyla konuşmaya başlıyor ki sktir lan demekten kendimi alamıyorm. oyuna karşı motivasyon böyle ufak tefek şeylerin birikmesiyle zaman içinde paramparça oluveriyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

XLegolas said:

"neden yapmamışlar ki" bunu dedirttiren yanları var
Çok güzel mekanlar tasarlanmış combat pit gibi ve muhtemelen aslında içindeki npcler ile intereaksiyona girmesi planlanılmış başta ama sonra vakit olmadığı için sadece mekan olarak kalmış.
Açıkçası bu üzdü, yani bu mekanlara bu kadar güzel hikayeler tasarlanmışken (karşılıklı çatışan raider grupları falan gibi) bunlara dahil olmak yerine sürekli şurayı temizle şunları öldür gibi questlere koşturulmak bence çok büyük bir potansiyeli kaçırmak olmuş.
Questlerin %90nının combat oriented ve area sweep tarzı olması biraz can sıkıcı.
Ama fallout 1 ve 2deki gibi birbirine hiç bir şekilde benzemeyen tonlarca görev yok.
bir süre sonra yaşadığın immersiondan çıkıp kendini fps oynuyormuş gibi hissetmeye başlıyorsun.

Neyse kısacası bence haksızlık edilmiş oyuna.
Oyuncunun IQsuna hakaret şeklinde olmayan oyunlar yapabileceğini göstermiş oldu.


şu eleştirdiğimiz kısımları sen de görebiliyorsun ama sonuç olarak bizim eleştirilerimizin haksızlık olduğunu mu düşünüyorsun?

gayet de oyuncunun IQ'suna hakaret eden bi oyun bu.

Fallout 1'de hatırlıyorum da, oyunun başında bile mafya patronuna gidip konuştuğumuz bir quest oluyordu. interaction yapıyorduk, questte farklı şekilde ilerleyip farklı itemlar kullanma şansımız vardı.
Fallout 2'de mafya savaşının arasında kalıp taraflardan birini seçebiliyorduk felan.

bir dünyanın parçası olduğumu hissettiriyordu.

Fallout 4'ü ne zaman açıp oynamak istesem, "raiderları öldür, radroachlar geldi, raiderları öldür, raiderlar saldırıyor"dan öte bir quest göremedim ve bu gerçekten insanın oynama şevkini de kırıyor.

XLegolas said:

üzerime rushlanmadan önce belirteyim pillars of eternity'i expert mode'da hiç zorlanmadan bitirdim sdf

XLegolas said:
ama yine de yani ben hala her mekanda ayrı bir hikaye için log vb gibi bir şey bulmaya takıldım. gerçek bir rpg severin bunun hakkında yorum yapmadan geçmesi demek içten içe aslında "meeeh kim okuyacak şimdi bu kadar diyalogu"cu olduğunu gösterir sdf oyunu almadan önce baya bi baktım bu konulara kimse bahsetmemiş oyunun bu yanından. betestadan o kadar beklenmeyecek bisey ki ben biraz etkilendim acikcası. kimse mi okumuyo olm onları.


"en birinci benim en zorda bitirdim" diyerek crpg sever olunmayacağının bir kanıtı.

yahu çok basit bir kural vardır, "show, don't tell".

evet, planescape torment'te mekanları, cisimleri, karakterleri uzun uzadıya tanımlaması yapılıyordu ve bunları okuyorduk. ama bunlar "sırf uzun yazı okuyalım" diye konulan şeyler değildi, o anki odayı ve o anki sahneyi daha iyi hissedebilelim diye uygulanan metodlardı. yine show'a dahil yani.

oblivion, skyrim ve fallout 4'ta olan ve burda bahsettiğin "kitap okuma" mevzusu ise tamamen tell. sana fallout'un wasteland'inde insanların nasıl çileler çektiğini gösterebilirdi, nasıl zorlukla yaşadıklarını, bulduklarıyla güvenlik çemberi oluşturmaya çalıştıklarını sunabilirdi. onun yerine açıp bilgisayar açıp orda ingiltere'de yaşayan kuzenine mesajla "ya biz çok çile çekiyoz biliyon mu kuzen, çok üzülüyorum her gün ağlıyorum" yazmış ve o şekilde "tell" ediliyoruz meseleyi.

nereye gitsem boş mekanlar, insan varsa bile sohbet edemiyorsun, oyunun başından beri sıfır dialog ilerliyorsun.
"lore" dediğin şey sırf kitap okumaya dayalı. onun dışında etrafta ne oluyor ne bitiyor zerre anlayamıyorsun.
"ya bana ne hikayeden, yaratık öldürsek yeter" düşünen oyunculara hitap etme kaygısıyla bu yöntemi izliyorlar. bol bol quest, bol bol yaratık öldürmece, lore isteyen de gitsin kitap okusun. skyrim'de de bilmemkaç bin kitap var diye övünülüyordu, burda da bilmemkaç bin log var diye övünülüyor.

öte yandan planescape torment'le kıyaslayacak olursak, orda çevrendekilerle "lore" mevzuları üstünden tartışabiliyordun. oturup saatlerce log okumak yerine, felsefe yapıyordun karşılıklı. ya da mesela beş bin tane log okuyup questlere hiç bir etkisi olmaması gibi bir olay yaşamıyordun, lore konusunda bilgin ne kadar arttıkça, karakterine ve questlere de etkisi oluyordu bu bilgilerin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...