Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Fallout 4 #3


Sam

Öne çıkan mesajlar

yemin ediyorum 0 onyargiyla basladim oyuna ve gayet umutluydum bu sefer degisik ve daha iyi bi deneyim olucagina ama 30 saatin sonunda elimizde olan F3'den bile daha kotu olmayi basarabilmis bi bok cuvali sadece.

factionlarin ici bombos ve tek cumleyle ozetlenebiliyo butun ideolojileri

BoS: fanatik hivemind

Railroad: post-apoc SJW

Institute: bencil teknoloji hastalari

ya insan biraz derinlik koyar madem ki butun hikaye factionlara dayali olucaksa

hadi BoS'in stili degismez, bi tane beyinsiz fanatik faction olucak zaten de en azindan bi moral choice koy, ilginc karakterler serpistir factionlara ya

su synth olayindan mukemmel moral dilemmalar cikabilirmis. hem nerde benim lone wanderer endingim? butun factionlari birbirine dusurup kendime gore bi son neden yapamiyorum?

synthlere acidigim icin onlari kurtarip, institute'in teknolojisini calip, brotherhood'un ideolojisini degistirip kendime gore bi yol cizip neden oynayamiyorum?

rezalet, baska bisey degil
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

"combat değişmemiş" demek için şuursuz olmak lazım. gözü kapalı bile farkedilir çünkü.


evet degismemis. taktiksel olarak hicbir degisiklik yok, butun degisiklik artik daha rahat ratatata diye gidebiliyo olmamiz.

suna bi turn based modu eklemek cok mu zor? ranged olani disarmlayip, melee olanin bacagini kirip, beni flanklamaya calisana head atmak gibi gercek RPG mekanikleri koymaktan ziyade ya dumbed down splinter cell modu ya da call of duty mantigiyla oynaniyo oyun.

ya lanet olsun hala str'i 3 olan karakter fatman kullanabiliyo daha otesi mi var bunun?

2016 yilinda bunu rpg diye oynuyosunuz
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

2006'tan beri değişmemiş olan tek şey şu "fo2 rehash yapsınlar yoksa bombalarım" mantığı. yok turn-based filan, obsidian bile yapmadı. olmasın da zaten bayağı dandik fo1 & fo2 combatı artık. açın iki random encounter yapın da görün nasıl köhne kalıyor artık. continuous turn based 100 kat iyiydi 15 yıl önce bile. o da zaten efektif olarak real-time.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

iyi siz devam edin onunuze 8 tane mirelurk cikinca backpedal yapip ratatata diye kursunlamaya ve bu oyuna rpg demeye.

turn based olmasa bile bi pause modu konur ve ordan turnumuzu ayarladiktan sonra real time olarak dusmanlar ne yapicaksa yapar vs vs

ayrica 5'li partimiz olur, companionlarin skillerini levellariz, milyon tane adamakilli sey konulabilirmis ama tabi ki butun para pazarlamaya gittigi icin onumuze F3 2015 edition kondu.

ya hala morrowind motoru kullanilmiyo mu zaten ben daha ne konusuyorum ki lol
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Apis said:

Yahu şu inşaat modunda benim gibi tam birleşmeyen duvarlar, farklı açıları olan düz duvarlara sinir olan yok mu?

Şu duvar, köşe vs. için otomatikman yanyana 0 birleştirmenin yolu yok mu?


Tek parçalık duvar, taban ve tavanlar istediğin şekilde birleşiyor. Sorun birkaç parçası birlikte gelen seçenekleri kullanınca çıkıyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

taktiksel olarak çok değişiklik var. sırf hotkey, cover, melee, quickitem mantığında patlayıcılar falan yeter. realtime paradigmasını kabul ettikten sonra şu anki kombat sistemi bütün falloutlardan daha iyi.

turn based yapamazlar mı, yapabilirler ben hala turn basedin çok eğlenceli olduğunu düşünen biriyim. invisible inc mesela ne kadar zevkli. bu fallout serisi için ama artık düşünülemeyecek bir şey. tüm mantığı farklı. bunu sunduktan sonra bir geri gidiş olacağını düşünmüyorum. lateral bir flanker filan şeklinde olabilir ancak. fallout tactics gibi bi fallout tactis 2 filan çıkar.

grafikler de fallout serisinin güçlü tarafı olmadı. HİÇ olmadı yani. orada nostalji yapacak bir durum da yok 1 ve 2 yi referans vererek.

yani çakın, çakılması gereken bir release bence ama usturuplu.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

nostalji falan yaptigim yok, Fallout tactics'i geri istiyorum da demiyorum ama biktik artik VATS'li FPS'i alin size RPG yaptik diye sunmalarindan.

4 tane farkli class'i olan companionlari secip, yari turn based mekanikli muhtesem bisey cikabilirdi ortaya.

1 assassin, 1 ranger, 1 heavy melee, 1 heavy weapons bi de player character ne secerse ondan konup, pause menude komutlarimi versem neden olmasin?

bi tane de main companion secersin, ordu gibi takip etmezler seni combata girmedigin surece, oldu bitti

oyun basinda hangi modu secmek istedigin sorulur, ben RPG modunu secerim, begenmeyen FPS modunu secer, herkes istedigi gibi oynar

ama yok

o development parasi pazarlamaya gitti
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben de halen turn-based oyun oynuyorum, konsolda oynadığım neredeyse herşey turn-based. ama şu oyuna turn-based olmaz, iğreti durduğu gibi geri de gidilmez.

yazdım birkaç sefer fo1 & fo2 arayanlar dead state oynasın diye çünkü bayağı her bakımdan benziyor combatına kadar. kimse yüzüne bakmadı ama işte gördük burada.

tomkat sen xcom2 oyna, sana göre rpg firaxis xcom demek ki.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

"combat değişmemiş" demek için şuursuz olmak lazım. gözü kapalı bile farkedilir çünkü.


eeee... degismemis? VATS aciyorum, kafaya nisan aliyorum ve max 2 shot oluyorlar su anda. degisen bir sey goremedim :)

baslarda action point yetmez iken mecburen real time oynattiriyordu bana, o kadar :)

degisti degisti diye VATS da oyunun ilerlemesini kastediyorsan o da beladan baska bir sey acmadi su ana kadar. istedigim parcaya tiklayamiyorum, geri alana kadar adam covera giriyor, ornegin 3 mermi aticam. ilk nisan adldigim parca birden sifirlaninca cancella ilk atisa geri done, bir daha baska parca sec vs vs vs vs.

herhalde bir sneak olayi degismisti, su anda beni detect eden falan kalmadigi icin o da anlamsiz kaldi. o baslarda ucuncu kattaki abileri girise toplama olaylari da kalmadi yani.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben turn based diyince neden akliniza izometrik rpg geliyo ki?

first person olarak dag bayir, yikik sehir gezmesi guzel tabi ona bok atmiyorum ama pause menu olur, ordan companionlari seceriz, assassin olana git APlerini 1 numarali dusmanin arkasina git, bogazini kes olarak harcariz, ranger olanin VATS'indan en arkadaki dusmana head attiririz, heavy class olan minigunla dusuk hit sansiyla ortaliga ates acar, player de ustune kosan berserker dusmana yine VATS'dan bacaga nisan alir vs vs vs

bu zor bisey degil ve oyundan aldigin zevki 5'e katlar
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tomkat said:

ben turn based diyince neden akliniza izometrik rpg geliyo ki?

first person olarak dag bayir, yikik sehir gezmesi guzel tabi ona bok atmiyorum ama pause menu olur, ordan companionlari seceriz, assassin olana git APlerini 1 numarali dusmanin arkasina git, bogazini kes olarak harcariz, ranger olanin VATS'indan en arkadaki dusmana head attiririz, heavy class olan minigunla dusuk hit sansiyla ortaliga ates acar, player de ustune kosan berserker dusmana yine VATS'dan bacaga nisan alir vs vs vs

bu zor bisey degil ve oyundan aldigin zevki 5'e katlar


tactical view da dragon age origins istiyorsun yani
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Komutan said:

Apis said:

Yahu şu inşaat modunda benim gibi tam birleşmeyen duvarlar, farklı açıları olan düz duvarlara sinir olan yok mu?

Şu duvar, köşe vs. için otomatikman yanyana 0 birleştirmenin yolu yok mu?


Tek parçalık duvar, taban ve tavanlar istediğin şekilde birleşiyor. Sorun birkaç parçası birlikte gelen seçenekleri kullanınca çıkıyor.


Aslında derdim köşeler vs.'nin oturmamasıydı. Şöyle yapılıyormuş o da; [video]https://www.youtube.com/watch?v=DvXTp3UyL1Q?feature=oembed" width="459">



Önce bir duvar, sonra tavan ve akabinde 90 derecelik ikinci duvar
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

vats'tan bahseden kim? combat dediğimiz şey vats'tan mı ibaret? vats hile mode zaten saymıyorum bile ben onu.

horace kabaca anlatmış değişiklikleri. silahların davranış şekilleri, işlev ekleyen/değiştiren modların etkileri, gerçek anlamda positional damage diye de onun saydıklarına ekleyeyim. fo2'den fot'a combat nasıl ilerlediyse burada da öyle bir sıçrama sözkonusu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tomkat said:

ben turn based diyince neden akliniza izometrik rpg geliyo ki?

first person olarak dag bayir, yikik sehir gezmesi guzel tabi ona bok atmiyorum ama pause menu olur, ordan companionlari seceriz, assassin olana git APlerini 1 numarali dusmanin arkasina git, bogazini kes olarak harcariz, ranger olanin VATS'indan en arkadaki dusmana head attiririz, heavy class olan minigunla dusuk hit sansiyla ortaliga ates acar, player de ustune kosan berserker dusmana yine VATS'dan bacaga nisan alir vs vs vs

bu zor bisey degil ve oyundan aldigin zevki 5'e katlar

bu efsane kötü bir sistem. shooter xcom bureau yapmışlardı, onu oyna ve gör nasıl kötü.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

vats'tan bahseden kim? combat dediğimiz şey vats'tan mı ibaret? vats hile mode zaten saymıyorum bile ben onu.


ahahahah ne guldum valla. alemsin.

sonucta oyun dondu dolasti ustumdeki loot abarinca FO3 teki gibi aynen VATS ac 2 cak, siradakine gec haline geldi diyorum. ayni tas ayni hamam. baska bir hamama mi benziyor bu?

basta cok da uzulmustum beni realtime oynattiriyorlar diye :) buraya da aglamistim. ama ne bileyim 2 vats cak gec yapacaklarini biraz oynayinca :P vur diyince oldurduler yani.

survivalda susturuculu silah/sniper kombosu ile one man army gibi gidiyorum su anda.

bu arada positional dmg dediginiz ne arkadas? flank ettim dmg artisi var olayi mi? valla varsa oyle bir sey bana o da farketmiyor. ates ettigin otomatik yuzu sana donuyor zaten, sneak vurdugum da arkadan onden nerden vurursan vur sneak bonus o kadar yuksek ki one shotlaniyor. bana gene degisen bir sey yok.

hatta daha kotu bir sey var, hp si yuksek bir mob u sadece bir uzvunu, ornegin kafayi sifirlayip oldururdum eskiden. burada kafa 0 hp etrafta kosturan bir mob oluyor karsinda, abaniyorsun abaniyorsun gebermiyor :P illa o toplam hp bitecek arkadas. bu mudur improvement?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Apis said:

Komutan said:

Apis said:

Yahu şu inşaat modunda benim gibi tam birleşmeyen duvarlar, farklı açıları olan düz duvarlara sinir olan yok mu?

Şu duvar, köşe vs. için otomatikman yanyana 0 birleştirmenin yolu yok mu?


Tek parçalık duvar, taban ve tavanlar istediğin şekilde birleşiyor. Sorun birkaç parçası birlikte gelen seçenekleri kullanınca çıkıyor.


Aslında derdim köşeler vs.'nin oturmamasıydı.

Önce bir duvar, sonra tavan ve akabinde 90 derecelik ikinci duvar


Anladım, sen direk duvar yaparak başladığın için sıkıntı yaşamışsın. Ama o videodakinden de kolay bir yöntem var. Önce zemin parçalarını yerleştir. Zemin derken kastettiğim floor; videoda floor kullanmadan direk foundation üzerine koyuyor duvarları ki o daha zor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya olay aslında real time fps olmasında değil ki.
bak git system shock 2, vampire bloodlines gibi oyunlar ne güzel kotarmış bu olayı.
gayet de rpg sistemini yaşıyor.

fallout 4 tamamen düz fps ayarında gidiyor. rpg'yi çöpe atıyor. combatının kötü olmasının nedeni o.

hem turn based tps yapmak imkansız değil. xcom bureau bok gibi bi oyundu.
xcom'u gösterip "tbs oyun yapılmaz artık" demek gibi bişi bu :D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ayağı sağlam bir beklentiye dayanmayan subjektif arzularınızı yerine getirememesi falloutun ya da bethesdanın kabahati değil. yoksa niye new yorkta geçmiyor ben new yorkda geçse severdim demekten çok farklı değil mesela. turn based olsun ama değişik böyle. sebep? ya 3 ve NV de sen zaten silmiş olmalısın bu seriyi artık kaç yıldır şikayeti bırakıp başka serilere yelken açmak lazım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Namessar said:


tactical view da dragon age origins istiyorsun yani


ilk dragon age hic de fena degildi, digerlerini oynamadim. rpg soslu yarim ekmek fps yakismiyo fallout atmosferine.


Sam said:


bu efsane kötü bir sistem. shooter xcom bureau yapmışlardı, onu oyna ve gör nasıl kötü.


burolusunu oynamadim ama enemy unknown bence 88/100'luk bi oyundu.

hem buro xcom markasindan ekmek yemek icin devler tarafindan sicilmis bi oyun zaten, onu baz alarak izometrik olmayan turn based sisteme kotu demek ne kadar dogru?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...