Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Yeni DirectX alternatifi; Vulkan


-Bonesoul-

Öne çıkan mesajlar

Rasmon said:

İlk videoda genel olarak open GL ile alınan benzer fps değerleri çok daha düşük cpu kullanımı ile alınıyor.

Bu durumda daha düşük maliyetli gpu ların yeterli olabileceği söylenemez mi?

böyle birşey olacağına inanmıyorum, neden dersen: oyun yapımcıları "ya performans çok iyi, ne yapalım, kimsenin görmeyeceği çakıltaşlarını yere serpiştirelim gani" diyecek. dx10 ertesinde yaşadık bunu. tessellation ile suratlar güzelleşir derken adamlar yere taş koyup ona bastı, üstüne gölge bastı filan. hayatta izin vermezler ucuz kartlarla yüksek performansa. en son hairworks ile yaptılar işte, bir adamın saçtı, kalan ekranın yarısı kadar performans yiyor, şaka gibi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hairworks yüksek settings'e ortak olur, ya da low seçersin toptan herşey kapalı.
http://techreport.com/r.x/crysis2/city-trees-water-mesh-620.jpg
crysis 2'de örneği yaşandı. adamlar suya tessellation bastı.

"daha çok" olmasına gerek yok, dx12 gerekli yapacakları oyun %40 hızlanacaksa %40 ağırlaştıracak şeyleri koyarlar perde arkasında.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 8 ay sonra ...
ATI
https://www.youtube.com/watch?v=GlzKPBIjZPo

Nvidia

http://www.dsogaming.com/wp-content/uploads/2016/05/DOOMx64_2016_05_15_18_24_02_679.jpg
http://www.dsogaming.com/wp-content/uploads/2016/07/dv-3.jpg
http://www.dsogaming.com/news/doom-benefits-greatly-vulkan-vulkan-versus-opengl-performance-comparison/

vulkan çoşturmuş, %60 fps boost ne lan. birde amd teknolojisi değil miydi bu. nvidia dövmüş gene.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

of abi allah askına khronos grup bi nedir ne degildir diye bi bakın. amd mantle'a baslayıp, khronos consortium vulkanı yapmaya karar verince mantle'ı iptal etti, cunku ikiside aynı cızgıde gıdecegi belli idi.

evet mantle ile vulkan cok yakın konseptler iceriyor ama bu demek degil ki amd avantajlı. directx 12'de vulkana aynı sekılde yakın bir architecture sunuyor.

amd'de nvidia'da khronos groupta promoter member, her ıkısınıde api spesifikasyonları ıcın esıt derecede voting rightlara sahip ve vulkan api yayınlanmadan cok cok once ikisinde speclere erisimi var.

said:
ki temeli mantle zaten. Her sekil amd avantajli


su cumle cehaletten baska bir sey degil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

vulkan api hersekilde opengl uzerınde performans alacak o zaten 1-2 senedir belli ama sıkıntı vulkan api ile gelistirmenin opengl ve dx11'e gore daha zor olması.

aynı ps3 cell islemci muhabbetı vulkan ıcınde donebilir bi ihtimal. ps3 cell islemcisi cok guclu idi ama developerlar gelistirme surecının cok teferruatlı olmasından sikayetci idi surekli.

vulkanın ilk previewlarında da aynı sey dile getirildi surekli, evet api guclu ve fark yaratıyor ama gelistirme surecı daha zor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

+ indie ve small studio'lar icin vulkanın accessable olmaması, en azından hazır framework & engine kullanmayanlar için.

unity3d tarzı frameworkler hemen gecis yapacak, monogame icin calısmalar da var.

yine de ben sahsen vulkan icin asırı derecede heyacanlıyım. api'yi unify ediyor, opengl es gibi mimariye yonelik subset apiler ortadan kalkacak, hepsi direk tek koldan yürüyecek, en azından simdilik plan bu.

apple ise hala kendi apisini ittirmeye (metal) calısıyor. bir kere de birileri cıkıp standartları ayrıstırmaya kalkmasa olmaz zaten. hazır microsoftta directx sevdasından neredeyse vazgecmeye baslamısken, apple metal cok iyi olmadı. ne guzel butun endustri tek bir api standartı kullanacaktı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...