fenn Mesaj tarihi: Ekim 25, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 25, 2015 Sattığım arabada el freni nerede bilmezdim. Ah ulan ah Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
senko Mesaj tarihi: Ekim 25, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 25, 2015 El freni ile nası kalkioz ya, fırlamaz mi araba ileriye El frenini indirirken yarım debriyaj mi yapmak lazım bi taraftan Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
KuddusiMavra Mesaj tarihi: Ekim 25, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 25, 2015 arabayı hareket ettirmek için gerekenleri yapıyorsun. tek fark el freninde olacak elin ve arabanın kalktığı noktada el frenini indiriyorsun. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
jacabo Mesaj tarihi: Ekim 25, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 25, 2015 otomatikte gerekebiliyor el freni Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Ekim 25, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 25, 2015 Selam, "Max Damage" said: Yarım debriyajla uzun süre kullanmak baskı balatasını yediği gibi yakabilir de. Hani yokuşta dur kalk trafiğe girdiğinizde uzun süre yarım debriyaj yapınca pis bir koku geliyor ya. İşte debriyaj balatasının kokusu o. Her an sıyırmaya başlayabilir. Baskı balatayı yarım debriyaj ile yakabilirsiniz veya aşırı ısıtıp kavramada sorun yaşamaya başlarsınız. Düz yolda bile kaldırırken düzgün tutunma yapmaz ve araç sirkelemeye başlar. Bu aşırı ısınan balata yüzünden olur. Aynen aşırı ısınan fren balatasının tutmamaya başlaması gibi. El freni ile kalkmak daha az sorunlu ama bunda da gazı adam gibi ayarlamak lazım. Aracın poposunu yola bastıran tofaşk gençleri gibi bir hava yaratmamak gerek. Aracın çekişe geçip hafiften popişi yoklamaya başladığını hissedeceksiniz ve el frenini bırakırken gaz vereceksiniz. Fazla gaz ile dik yokuşta patinaja da geçebilirsiniz. Haftaiçi iş çıkışı Beşiktaş'da oduncular yokuşu misal; bir de arnavut kaldırımı döşeli :P Otomatikler bile tırtlayabiliyor. Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
µh Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 teşekkür ederim cevaplarınız için. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
BonePART Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 Arnavut kaldırımı yol tutuşu arttırmak için değil mi zaten? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
elesso Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 jacabo said: otomatikte gerekebiliyor el freni yazılmıştır ama otomatikte el frenindense normal fren daha iyi oluyor. 2 ayağı birden kullanmak pratik oluyor yokuşta kaydıran otomatik arabaysa. abi bide bakımsız küçük motorlü düz vites araba yarım debriyajla kesinlikle kalkmıyor yokuşta :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
-Deno- Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 araba kullanmaya başladığımdan beri hep manual kullandığım için en büyük derdim yokuşta dur kalk yapmaktı. hele arkamda falan araba varsa araba durmasın diye dua ediyodum sdfs. bi kaç kere başıma geldiğinde hallettim ama bildiğin başımdan aşağı kaynar sular dökülüyordu kaçırıcam diye ahah. tam el freni ile kalkmayı öğreniyordum babamın arabası ile (seat ibiza - herhalde manual'ı en zor arabalardandır), sattık arabayı. mayıs'da da clio aldım işte, onda hill holder var. aşırı kafam rahat. hatta ilerde otomatik + hill holder olunca hepten rahatlarım ahah. zevk için geri geri yokuş çıkıcam yakında. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Crawler Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 Manuel araçlar için; Ayağınız yeterince büyükse şöyle de yapabilirsiniz; Sağ ayak topuğu ile frene, ucu ile gaz'a, sol ayak ile debriyaja. Bu durumda yine el frenine gerek kalmıyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
dana22 Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 otomatik arac ne kotu birseydir abi ..cocuk parkinda akulu araba surmek gibi.. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Crawler Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 Bir de otomatik araç kullanıp, sol ayağı frene, sağ ayağı gaza koyanlar görüyorum. Böyle yapanlar varsa gitsin sürücü belgesini tekrar alsın. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
kayserili Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 Sol ayak frende, sağ ayak gazda araç kullanabilmek büyük meziyet yav. Ben çok uzun yola çıkıyorum, deniyim diyorum 15 saniye falan becerebiliyorum. Sol baldıra kramp giriyo zaten hemen. Tabi büyük saçmalık aynı zamanda. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 Selam, BonePART said: Arnavut kaldırımı yol tutuşu arttırmak için değil mi zaten? Yok, değil bence. bakımı ve tamiri kolay, aşınma derdi olmadığı için de tercih ediliyor gibi. Bir de asfaltlama dertleri olmuyor yokuş dik olunca sanırım. Meret yıllar içinde öyle güzel aşınıyor ki honlanmış gibi pırıl pırıl oluyor ve tutunma azalıyor haliyle : Bilmediğim bir kerameti varsa da aydınlanmaya hazırım :) Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Liebe Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 elesso said: jacabo said: otomatikte gerekebiliyor el freni yazılmıştır ama otomatikte el frenindense normal fren daha iyi oluyor. 2 ayağı birden kullanmak pratik oluyor yokuşta kaydıran otomatik arabaysa. abi bide bakımsız küçük motorlü düz vites araba yarım debriyajla kesinlikle kalkmıyor yokuşta :) 98 model 1.25 motor fiestam ile herhangi bir yokuşta gösteri yapabilirim sana nasıl fırlıyor araba dssfds Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
BonePART Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 paramecium said: Selam, BonePART said: Arnavut kaldırımı yol tutuşu arttırmak için değil mi zaten? Yok, değil bence. bakımı ve tamiri kolay, aşınma derdi olmadığı için de tercih ediliyor gibi. Bir de asfaltlama dertleri olmuyor yokuş dik olunca sanırım. Meret yıllar içinde öyle güzel aşınıyor ki honlanmış gibi pırıl pırıl oluyor ve tutunma azalıyor haliyle : Bilmediğim bir kerameti varsa da aydınlanmaya hazırım :) Saygılar. Valla bence yol tutumunu arttırmak için yapılıyor. dik yokuşların hepsi arnavut kaldırımı çünkü ama dediğin gibi asvalt zor tuttuğu içinde olabilir haklısın. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Zikko Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 sürtünmesi arttığından tutuş artıyor Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 Selam, Abi ayakkabı tabanı bile tutunamıyor parlamış taşın yüzeyine :) Belki iri dişli lastikle falan olabilir. Genelde çok yağış alan yerlerde ve asfaltlamanın zor olduğu yerlerde uygulanıyormuş. Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
nutella yerim Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 -Deno- said: araba kullanmaya başladığımdan beri hep manual kullandığım için en büyük derdim yokuşta dur kalk yapmaktı. hele arkamda falan araba varsa araba durmasın diye dua ediyodum sdfs. bi kaç kere başıma geldiğinde hallettim ama bildiğin başımdan aşağı kaynar sular dökülüyordu kaçırıcam diye ahah. tam el freni ile kalkmayı öğreniyordum babamın arabası ile (seat ibiza - herhalde manual'ı en zor arabalardandır), sattık arabayı. mayıs'da da clio aldım işte, onda hill holder var. aşırı kafam rahat. hatta ilerde otomatik + hill holder olunca hepten rahatlarım ahah. zevk için geri geri yokuş çıkıcam yakında. debriyaj ile kalk cok daha kolay, araba yokusta dururken sol ayak debriyajda, sag ayak frende olsun, daha sonra debriyajdan ayagını yavasca cek, arabanın bagırdıgını duyunca frendeki ayagını cek ve gaza yuklen, el frenine hiç gerek yok Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
yildirimokur Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 Kafam güzel, el feneri diye okudum. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
kzpmaza Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 "nutella yerim" said: -Deno- said: araba kullanmaya başladığımdan beri hep manual kullandığım için en büyük derdim yokuşta dur kalk yapmaktı. hele arkamda falan araba varsa araba durmasın diye dua ediyodum sdfs. bi kaç kere başıma geldiğinde hallettim ama bildiğin başımdan aşağı kaynar sular dökülüyordu kaçırıcam diye ahah. tam el freni ile kalkmayı öğreniyordum babamın arabası ile (seat ibiza - herhalde manual'ı en zor arabalardandır), sattık arabayı. mayıs'da da clio aldım işte, onda hill holder var. aşırı kafam rahat. hatta ilerde otomatik + hill holder olunca hepten rahatlarım ahah. zevk için geri geri yokuş çıkıcam yakında. debriyaj ile kalk cok daha kolay, araba yokusta dururken sol ayak debriyajda, sag ayak frende olsun, daha sonra debriyajdan ayagını yavasca cek, arabanın bagırdıgını duyunca frendeki ayagını cek ve gaza yuklen, el frenine hiç gerek yok ohaaa dur bi deniyim bunu Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
guncel Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 hill holder varken hiç zorlamaya gerek yok Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
-Deno- Mesaj tarihi: Ekim 27, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 27, 2015 kzpmaza said: "nutella yerim" said: -Deno- said: araba kullanmaya başladığımdan beri hep manual kullandığım için en büyük derdim yokuşta dur kalk yapmaktı. hele arkamda falan araba varsa araba durmasın diye dua ediyodum sdfs. bi kaç kere başıma geldiğinde hallettim ama bildiğin başımdan aşağı kaynar sular dökülüyordu kaçırıcam diye ahah. tam el freni ile kalkmayı öğreniyordum babamın arabası ile (seat ibiza - herhalde manual'ı en zor arabalardandır), sattık arabayı. mayıs'da da clio aldım işte, onda hill holder var. aşırı kafam rahat. hatta ilerde otomatik + hill holder olunca hepten rahatlarım ahah. zevk için geri geri yokuş çıkıcam yakında. debriyaj ile kalk cok daha kolay, araba yokusta dururken sol ayak debriyajda, sag ayak frende olsun, daha sonra debriyajdan ayagını yavasca cek, arabanın bagırdıgını duyunca frendeki ayagını cek ve gaza yuklen, el frenine hiç gerek yok ohaaa dur bi deniyim bunu ya bu hep aklımın bi köşesindeydi eski arabada da uygulama fırsatı olmamıştı işte. deneyecek arkadaş, sen de boş bir yokuşta dene gene de sdf. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Ekim 27, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 27, 2015 Selam, Clio diesel ile yapmayın ama; araç çok kolay patinajda kalıp burun kıvırıp duruyor. Onca patırtıya minim kımıldamıyor bir de :P Ben o işi A4'ümle çok rahat yapıyordum ama Renault o uygulamaya uygun bir araç kesinlikle değil! Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Liebe Mesaj tarihi: Ekim 27, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 27, 2015 abi nasıl clio uygun olmuyor anlamadım valla :D babam temprada da bana böyle öğretmişti bana, şimdiki 17 yaşındaki arabamda da öyle kullanıyorum, kayınpederin dizel i20de de öyle kullanıyorum son model clio niye 100 yıllık arabaların yapabildiği basit bir şeyi yapamasın :) lastiklerde mi problem vardı acaba senin denediğin yoksa bahsettiğimiz yokuşlar eşek öldüren cinsten yokuşlar mı :D Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar