Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Yokuşta el freni ile kalkmak


µh

Öne çıkan mesajlar

-Crawler- said:

Bu arada baskı balata denilen şey öyle yarım debriyaj ile tükenecek bir parça değil bunu da belirtmek isterim


OLAY ANINDA TÜKENİR VE YOLDA KALIRSIN demiyorum ben de, ama 60.000 km. gideceğine 40.000 km. gider gereksiz yıpratmayı alışkanlık haline getirirsen.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

µh said:

Arabaya zarar verir mi?

Hem genel olarak yokuşta el freniyle kalkıyorum hem de oturduğum yer çok yokuş ve dar bir sokak, park ederken yokuşta daracık yerde iyice kaldırama yanaşmak gerekiyor ben de el freni kullanıyorum hep.

debriyaj balatasını falan zorlar mı böyle bir kullanım?


bir şey olmaz ya,kaç kez yokuşta el freni ile araba kaldıracaksın ki?
en garantisi her zaman el freni ile kalkıştır.
otomatik viteslerde ise hiç güvenme otomatik vites diye; kesinlikle el freni ile kalk.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,
"Max Damage" said:

Yarım debriyajla uzun süre kullanmak baskı balatasını yediği gibi yakabilir de. Hani yokuşta dur kalk trafiğe girdiğinizde uzun süre yarım debriyaj yapınca pis bir koku geliyor ya. İşte debriyaj balatasının kokusu o. Her an sıyırmaya başlayabilir.


Baskı balatayı yarım debriyaj ile yakabilirsiniz veya aşırı ısıtıp kavramada sorun yaşamaya başlarsınız. Düz yolda bile kaldırırken düzgün tutunma yapmaz ve araç sirkelemeye başlar. Bu aşırı ısınan balata yüzünden olur. Aynen aşırı ısınan fren balatasının tutmamaya başlaması gibi.

El freni ile kalkmak daha az sorunlu ama bunda da gazı adam gibi ayarlamak lazım. Aracın poposunu yola bastıran tofaşk gençleri gibi bir hava yaratmamak gerek. Aracın çekişe geçip hafiften popişi yoklamaya başladığını hissedeceksiniz ve el frenini bırakırken gaz vereceksiniz. Fazla gaz ile dik yokuşta patinaja da geçebilirsiniz.

Haftaiçi iş çıkışı Beşiktaş'da oduncular yokuşu misal; bir de arnavut kaldırımı döşeli :P Otomatikler bile tırtlayabiliyor.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

jacabo said:

otomatikte gerekebiliyor el freni


yazılmıştır ama otomatikte el frenindense normal fren daha iyi oluyor.


2 ayağı birden kullanmak pratik oluyor yokuşta kaydıran otomatik arabaysa.

abi bide bakımsız küçük motorlü düz vites araba yarım debriyajla kesinlikle kalkmıyor yokuşta :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

araba kullanmaya başladığımdan beri hep manual kullandığım için en büyük derdim yokuşta dur kalk yapmaktı. hele arkamda falan araba varsa araba durmasın diye dua ediyodum sdfs. bi kaç kere başıma geldiğinde hallettim ama bildiğin başımdan aşağı kaynar sular dökülüyordu kaçırıcam diye ahah.

tam el freni ile kalkmayı öğreniyordum babamın arabası ile (seat ibiza - herhalde manual'ı en zor arabalardandır), sattık arabayı.

mayıs'da da clio aldım işte, onda hill holder var. aşırı kafam rahat. hatta ilerde otomatik + hill holder olunca hepten rahatlarım ahah. zevk için geri geri yokuş çıkıcam yakında.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,
BonePART said:

Arnavut kaldırımı yol tutuşu arttırmak için değil mi zaten?


Yok, değil bence. bakımı ve tamiri kolay, aşınma derdi olmadığı için de tercih ediliyor gibi. Bir de asfaltlama dertleri olmuyor yokuş dik olunca sanırım.

Meret yıllar içinde öyle güzel aşınıyor ki honlanmış gibi pırıl pırıl oluyor ve tutunma azalıyor haliyle :

Bilmediğim bir kerameti varsa da aydınlanmaya hazırım :)

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

elesso said:

jacabo said:

otomatikte gerekebiliyor el freni


yazılmıştır ama otomatikte el frenindense normal fren daha iyi oluyor.


2 ayağı birden kullanmak pratik oluyor yokuşta kaydıran otomatik arabaysa.

abi bide bakımsız küçük motorlü düz vites araba yarım debriyajla kesinlikle kalkmıyor yokuşta :)


98 model 1.25 motor fiestam ile herhangi bir yokuşta gösteri yapabilirim sana nasıl fırlıyor araba dssfds
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

paramecium said:

Selam,
BonePART said:

Arnavut kaldırımı yol tutuşu arttırmak için değil mi zaten?


Yok, değil bence. bakımı ve tamiri kolay, aşınma derdi olmadığı için de tercih ediliyor gibi. Bir de asfaltlama dertleri olmuyor yokuş dik olunca sanırım.

Meret yıllar içinde öyle güzel aşınıyor ki honlanmış gibi pırıl pırıl oluyor ve tutunma azalıyor haliyle :

Bilmediğim bir kerameti varsa da aydınlanmaya hazırım :)

Saygılar.


Valla bence yol tutumunu arttırmak için yapılıyor. dik yokuşların hepsi arnavut kaldırımı çünkü ama dediğin gibi asvalt zor tuttuğu içinde olabilir haklısın.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

-Deno- said:

araba kullanmaya başladığımdan beri hep manual kullandığım için en büyük derdim yokuşta dur kalk yapmaktı. hele arkamda falan araba varsa araba durmasın diye dua ediyodum sdfs. bi kaç kere başıma geldiğinde hallettim ama bildiğin başımdan aşağı kaynar sular dökülüyordu kaçırıcam diye ahah.

tam el freni ile kalkmayı öğreniyordum babamın arabası ile (seat ibiza - herhalde manual'ı en zor arabalardandır), sattık arabayı.

mayıs'da da clio aldım işte, onda hill holder var. aşırı kafam rahat. hatta ilerde otomatik + hill holder olunca hepten rahatlarım ahah. zevk için geri geri yokuş çıkıcam yakında.



debriyaj ile kalk cok daha kolay, araba yokusta dururken sol ayak debriyajda, sag ayak frende olsun, daha sonra debriyajdan ayagını yavasca cek, arabanın bagırdıgını duyunca frendeki ayagını cek ve gaza yuklen, el frenine hiç gerek yok
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

"nutella yerim" said:

-Deno- said:

araba kullanmaya başladığımdan beri hep manual kullandığım için en büyük derdim yokuşta dur kalk yapmaktı. hele arkamda falan araba varsa araba durmasın diye dua ediyodum sdfs. bi kaç kere başıma geldiğinde hallettim ama bildiğin başımdan aşağı kaynar sular dökülüyordu kaçırıcam diye ahah.

tam el freni ile kalkmayı öğreniyordum babamın arabası ile (seat ibiza - herhalde manual'ı en zor arabalardandır), sattık arabayı.

mayıs'da da clio aldım işte, onda hill holder var. aşırı kafam rahat. hatta ilerde otomatik + hill holder olunca hepten rahatlarım ahah. zevk için geri geri yokuş çıkıcam yakında.



debriyaj ile kalk cok daha kolay, araba yokusta dururken sol ayak debriyajda, sag ayak frende olsun, daha sonra debriyajdan ayagını yavasca cek, arabanın bagırdıgını duyunca frendeki ayagını cek ve gaza yuklen, el frenine hiç gerek yok


ohaaa dur bi deniyim bunu
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

kzpmaza said:

"nutella yerim" said:

-Deno- said:

araba kullanmaya başladığımdan beri hep manual kullandığım için en büyük derdim yokuşta dur kalk yapmaktı. hele arkamda falan araba varsa araba durmasın diye dua ediyodum sdfs. bi kaç kere başıma geldiğinde hallettim ama bildiğin başımdan aşağı kaynar sular dökülüyordu kaçırıcam diye ahah.

tam el freni ile kalkmayı öğreniyordum babamın arabası ile (seat ibiza - herhalde manual'ı en zor arabalardandır), sattık arabayı.

mayıs'da da clio aldım işte, onda hill holder var. aşırı kafam rahat. hatta ilerde otomatik + hill holder olunca hepten rahatlarım ahah. zevk için geri geri yokuş çıkıcam yakında.



debriyaj ile kalk cok daha kolay, araba yokusta dururken sol ayak debriyajda, sag ayak frende olsun, daha sonra debriyajdan ayagını yavasca cek, arabanın bagırdıgını duyunca frendeki ayagını cek ve gaza yuklen, el frenine hiç gerek yok


ohaaa dur bi deniyim bunu


ya bu hep aklımın bi köşesindeydi eski arabada da uygulama fırsatı olmamıştı işte.

deneyecek arkadaş, sen de boş bir yokuşta dene gene de sdf.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...