Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Total War: Warhammer


Sorieno

Öne çıkan mesajlar

yıkma olayı biraz manidar oluyor doğru ama ona yönelik bir düzenlemeden ziyade garnizonların biraz daha güçlenmesi veya -gerçi kasabaya ikinci savunma binası yapınca yol geçen hanına dönmüyorlar ama- savunma binalarının 4 değerli bina hakkından birini harcamaması lazım...

yazarken aklıma geldi, bu bine yapım hakkı ve bu hakkın bu kadar az tutulması ismi totalwar olan bir oyun ile bağdaşmayan şeyler, tw:r ve sonrası için pek sorun olmuyordu ama bu oyunda sorun yaratıyor bence...

bu arada:

https://www.youtube.com/watch?v=32n9nz13aOw
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

nerede yanlış yaptım bilmiyorum ama 420. turdayım. Chaos. VH.

Norska tamamıyla benim vassalım.

İmparatorluk Güney Prenslikleri dışında Vampirleri de ezere ortada kırmızı bir top halinde duruyor.

Güney Prenslikleri'nden Tilea Bretonya ve işte Güney kısmı tamamıyla kavurdu.

Cüceler birleşti, Yeşilderili falan kalmadı :D

Yani en az toprağı olanın 15+ en fazla olanın 40+

Böyle bir ortamda 2 ordu ile, ki 2. ordu meh birimlerden oluşuyor, geziyorum. Nereye gitsem adamlar en az 3 full ordu ile dibimde bitiyor vurkaç beklenmedik yerden gir toprakları yık parçala da bunalttı artık. Oyunda bir sürü devlet olmasına rağmen hızlı ilerleyen turlar, 6 devletin olduğu oyunda yavaş geçmeye başladı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

harita açıldığı için, haraketleri gördüğün için vs. gibi nedenlerden doğru daha ağır turnler geçiyor...

kaos ile oynamadım, oynayınca belki adamları biraz daha güçsüz oluyordur -sırf bu ve havadan asker basan ai yüzünden hard oynayacağım ama ona da gönlüm elvermiyor neyse...- adamlar güçlü, seçilmişler baya sağlam adamlar, süvarileri çok iyi, beastler iş yapıyor, lordlar kallavi ama screamer hellcannon çok kuvvetli bir birim, 4-5 tanesi 1k adam adamlar alır gibi geliyor bana...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

AI sana göre 2.5 kat daha kolay ve fazla koalisyon kuruyor. Bunu kaldıran bir mod kurmazsan (steam atölyede var), 100'üncü tura doğru 3-4 ülke kalıyor haritada ve oyun baymaya başlıyor.

Hatta Hard ve Very Hard zorlukta rakip AI'nin Public Order bonusunu (+8 mi ne) kaldıran modu da tavsiye ederim, etrafta isyanlar patlak vermeye başlayınca daha da neşeli oluyor ortam.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

güzel oyun, baya zevkli, önceki totalwarlardan daha farklı deneyim veriyor, warhammer evrenini iyi yansıtmışlar...

tabi bazı aksaklıklar ve devam eden yanlışlıklar bu oyunda da var...

ha totalwar ile muhabbetim yoktur, warhammeri görmesem de olur diyorsanız, (str. oyunlarına bir zaafınız vardır diye farz ediyorum) kusursuz kadı kızını aramaya devam edebilirsiniz ama benim naçizane tavsiyem, para sıkıntısı yoksa ve en az 50-100 saat oynayacaksanız (ben 300 den aşağı düşmüyorum twlarda), bunu mu alayım şunu mu alayım diye arafta kalmıyorsanız (öyle bir oyun mu var ki?) rahatlıkla alınacak bir oyun olmuş.

adı üstünde oyun zira, bana para kazandıracak bir yazılım olmadığı için ufak tefek aksaklıkları artık kendime dert emiyorum, bünyeye yazık...

son olarak, TW:W bu hali ile, heart of iron IV dan çok daha düzgün, sağlıklı ve rafine bir oyun, ha bunu niye yazdım, çünkü artık kaygılanmayı bırakıp bombayı sevmeyi öğrenmek lazım, kusursuz oyunun çıkması genel piyasa durumu içinde çok uzak bir ihtimal...

artı modlar var,

dün çok az göz gezdirdim ama Radious işi güzel olmuş gibi, birkaç yukarıda alıntıladığım mod benim için daha önemliydi ama oda galibe kanlı dlc çıktığı için çalışmıyordu...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

varyhard empire, dwarf ve ork oynadım, 10 turn kadarda vampire yaptım, öyle bir şey ile karşılaşmadım, veya gördüm ama kale almadım zira hatırlamıyor, şundaki tek dedim cücelerin 10 kişi kalsa bile savaşmaya devam etmesi ve saf tutması ve lorların ölmemesi

öyle ki, cüceler ile oynarken 2 kere falan waagh yapabildi, ha mesela chaos en kuzeydeki şehri kuşattı, 4 horde ile ben iki tane gönderdim + garnizon ile oto tepeliyorsun.

matematik olarak 10 turn içinde sana kuvvetli saldıramıyor olması lazım, saldırsa bile saldıracağı bölge baş kentin olduğu için o süre içinde yapabileceği max orduyu sadece garnizonla rahat durdurabiliyorsun.

diğer taraftan cüceler zaten çok kuvvetliler, dwarf warrior ilk seviye adamın ama orkların ona muadil çıkara bilmesi için boss ve black ork yapması lazım ki, buda belli bir süre geçmesi demek, ama senin bu süre içinde güçlü ekonomi ile rahat 25 tane kadar besliyor olman lazım bunlara artı olarak cüce lordları çok abartı güçlüler, doğru puan dağıtıldığında zorlanmadan ork muadillerini 1e1 de indiriyorlar, zaten düşük olan liderlik puanları iyice dibe vuran orklarda kaçıyor. burada dikkat edilmesi gereken husus ise ai hile gibi 6-7 tane okçu ile gezmesi, bu sorun yapıyor, ama çok dert değil... tabi vary hard için konuşuyorum, normalda nasıl olur bilmiyorum, zira benim very hard ork oyunda black ork bile dwarf w. rahat indiremiyor

+ etrafta kolisyon kuracağın, çok fazla cüce clanın olması ki, şartlar olgunlaştığında orduları ile sana geçiyorlar, tabi orklar içinde geçerli ama ben kendi oyunum da hiç böyle bir şey görmedim, ai ise çok az yapıyor...

ama herşeyden önce doğru str. ile ilerlemek lazım, yanlış iş yaparsan taktik başarılar ile kurtaramıyorsun veya çok zor oluyor.

binaları ona göre yapman lazım, teknolojiyi ona göre araştırman lazım, ilk sefer önceliğini iyi belirlemen lazım. misal benim cüceler için önerim, ilk iş olarak kuzeyde ki toprakları almak, sonra güneye açılmak...

ama haklısınız, kuzey orklarına bulaşmadan, 6-7 adamla güneye inersen, hep senin yürüyüş mesafenin bir adım dışında duran ai orkları takibe girersen bir anda tepene bine biliyorlar, artı kuzeyden de inerek veya güneyden çıkarak, orklarda toprak altı kullanıyor iki şehrini rahatça yağlamaya biliyorlar, bütün bunlara ek olarak grudge book da başarılı olamadığın için iç huzur ve diplomasi cezası da alıyorsun, bir çok sorun doğuruyor tabi...

strateji doğru olduktan sonra cüceler ile elini kolunu sallaya sallaya etrafı toparlıyor olman lazım,

ha çok zorlanıyorsanız radious un modları yüklenebilir hele cücelere felaket birimler ekliyor
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Olayı idrak edememiş. Oyunun başında AI arası combatlar yüzünden çok farklı oyun gidişatları çıkabiliyor. Mesela ben ilk oynadığımda nasıl denk geldi bilmiyorum. Kendi aralarında bu salaklar 3 waagh çıkardı ki oyunun daha 10. Turn u bile değildi. 6x orduya karşı ilah olsan duramazsın oyunun o kadar erken döneminde.

Campaign e yeniden başladım snowballing faceroll geçti mesela.

Rng faktörü cüce oynarken oyun başında çok etkili.

Çüceler en op ırk sanırım chaos oynamadım doğrusu. Gerçekten tam Çüceler yani. Kaybedecek bile olsa panik olmuyor bodur piçler. Son damlaya kadar diretiyolar. Empire ve orclar o bakımdan çok iyi. Baktılar ki ezilecekler hiç kasmadan davayı satıyorlar hehe. Hele yampir oynarken terör üniteleri o kadar güzel çözüyor ki clutterları. Anında topuk düşman hehe.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

idrak ile, iyi oyunculukla alakası yok, cüceler çok güçlü, bir lvl 16 mavi skill lord, iki ironbreaker, iki hammerer ile tam takım, 1 baş necromancer lord, 3 vampire hero, iki elit iskelet, büyük silahlı biri 6. seviye, iki süvari, iki eli sopalı büyük canavarı adını unuttum, iki küçük canavar gerisi zombi ve iskelet toplamda 20 birim orduyu harita köşe ve birazda coğrafi şartları kullanarak neredeyse yok ediyorsun, 50-60 iskelet kaldı geriye... tam takım ordu ile ki elit askerler olmadan ve 6 arbalet, 1 tüfek, 1 top, 2 mancınık toplam 1500 kadar baş ile 6000 zombi ve iskelet alabiliyorsun 700 kayıp ile, orklar içinde benzer sayılar yakalanabilir, okçu oklar sorunu çözülürse.

diğer mesel 10. turnde 3 waagh çıkarması meselesi ise kendi aralarında savaştıklarını farz ediyorum çünkü 3 kabile ile komşu olamazsın, 3 waagh 3 ordu demek yanı toplamda 6 ordu yapar, bunlar o kadar erken veya hadi 50. turn olsun kendi aralarında savaşmadan bu seviyeyi yakalayamazlar, kendi aralarında savaştıkları için zaten sana musallat olmazlar, hadi hepsi üzerine çullanmaya karar verdi bir süre sonra zaten waagh zamanlı bir şey bir süre sonra yok oluyor geriye 3 ayrı ordu kalır ki zaten dediğim gibi 10-30. turn ork ordularını greenskin lordlarının başlangıç birimleri hariç dwarf war. ile çok rahat kovalayabilirsin
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...