forgiver Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 kız arkadaşının babasına ne dediniz Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Baggio Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Lord_Argos said: fren bakımı gecikmiş aniden akan trafikte hiçbir sebep yokken durmuş Bunları geçelim şimdi her şeyden önce. Ya daha hızlı gidiyormuşsun, ya takip mesafen azmış, ya da dikkatin başka yerdeymiş. Bunların ikili-üçlü kombinasyonları da olabilir. Adam fren yaptığında da ayağın gazdadır muhtemelen, frene geçene kadar iş işten geçmiştir. Gelelim esas soruna; Lord_Argos said: Sonra acaba el freni çekmek yerine motor frenimi yapsaydım diye düşündüm. Birde öyle birşeyde el freni çekip sağ kırmayı önerenler olmuştu ama araba takla atarmı emin olamadım, fikirlerinizi almak istedim. 1. Debriyaja frenle birlikte basılmaz, araba iyice yavaşladıktan sonra stop etmesin ve/veya stop etme sürecinde son 2-3 dişlide araba frene rağmen öne doğru öksürmesin diye basılır. O an kısa sürede vitesi küçültüp verimli bir motor freni yapamazsın zaten ama en azından debriyaja basmasan olurmuş. 2. Orta sınıf ve üzeri bir binek araca (ticari, jeep vs. demiyorum, düz binek) takla attırmak için özel uğraş sarf etmen lazım. Öyle 80'den 40'a inerken sağa kırdın diye takla atmaz. Fazla film izlemeyin, onların altında roketimsi basınçlı gaz düzeneği oluyor. Fakat öyle manav gibi el freni + tam sağ yaparsan arabanın kontrolünü kaybedip ön tamponun yerine sol kapınla vurabilirsin adama, ya da sağ arkadan gelen biri duramayıp çok rahat sana girebilir. En güzeli debriyaja basmadan sert fren yapıp, ABS'li araba olduğunu kabul ediyorsak, ölçülü bir şekilde minik minik sağ-sol yaparak lastik-yol arası sürtünmeyi arttırarak fren mesafesini kısaltmak. Bunu profesyonel bir eğitim/bilgi olmadan sadece tecrübe olarak söyüyorum ama, topiğin geri kalanını da okumadım, belki daha verimli bir tekniği de olabilir. Gerisi kısmet artık. Takip mesafesi ve fren yapmaya hazırlıklı bir kafada olmama durumlarında zaten ne kadar uğraşsan boştur genelde, arabadan sağ çıkmaya ve mümkün olduğunca faturayı az tutmaya bakarsın işte :p Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
manve Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 120km/s ile giderken eger 30metre mesafe ile takip ediyorsan, frenlerin seramik brembo olsa bile o kadar kisa mesafede duramazsin. Zaten 33.3m/s bir hizla gidiyorsun ve 1sn'den az bir suren var. goz gorecek de, beyine iletecek de sen de yusuflayin fren yapacaksin. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
senko Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 hatalı sensin takip mesafesi bırakman lazım. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Rasmon Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 durmaya çalışmak yerine hemen hızlı bi ayna kontrolle şerit değiştirmen gerekliydi. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
forgiver Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Baggio said: 1. Debriyaja frenle birlikte basılmaz, araba iyice yavaşladıktan sonra stop etmesin ve/veya stop etme sürecinde son 2-3 dişlide araba frene rağmen öne doğru öksürmesin diye basılır. O an kısa sürede vitesi küçültüp verimli bir motor freni yapamazsın zaten ama en azından debriyaja basmasan olurmuş. ani frende 2sine birden abanmıyor musun Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Quel-Thul Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 ehliyeti nerden aldın Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
forgiver Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 abs var Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Editor Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 fren + debriyaj lan ama aynı anda değil önce fren sonra debriyaj basılması gerek Yoksa stoplar araba Acil frenden bahsediyoruz normal fren değil onumu ayarlayacak "aa öksürüo dur debriyaj basim" Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
mani Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 el frni her koşulda gereksiz modern araçlarda. paramecium'un dediği gibi artistik bir şekilde 180 derece dönüp aksi istikamete tam gaz fırlamayacaksanız unutun aracı durdurma konusunda. tabi frene basarken şerit değiştirmek aracı devirmez diye bir şey de yok modern araçlarda. bu tamamen hız, yol durumu, hava durumu, lastik durumu vs bir çok etkene bağlı. yoldaki bir çukur siz şerit değiştirirken direksiyon kontrolünü kaybetmenize neden olur bırak arkadan gelenin şöför veya yolcu direğine girmesini sana takla attırır. Takip mesafesi + önündeki 2. aracın stop lambalarını kontrol etmek işte bu yüzden önemli. Hadi sen durdun arkandan gelen kuşsa ne yapacaksın ? Arka koltuğa gelir oturur valla sen farketmeden. Modern araçlar güven veriyor tabi de arkadan geleni asla unutmamak lazım. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
ginaly Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Öf nasil bir beceriksizlik. Nasil kaza yapiyorsunuz anlamiyorum. 110k lifetime kilometrem var, arabayi bir yere degdirmisligim yok. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
roket adam Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 el freni nasıl gereksiz modern araçlarda? park ederken nası park etcez mesela? bi de virajlarda kaydıra kaydıra nasıl dönülüyo bu elektronik el frenli arabalarda ya. ben çok seviyorum o hareketi. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
mani Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 aracı durdurmak için gereksiz. el freninin asıl amacı aracın hareket etmesini engellemek. http://www.chicagonow.com/god-running-partner/files/2014/04/FredFlinstoneBraking1.jpg > el freni Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Fistan Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 sanki modern olmayan arabalarda el freni ile duruyorduk Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cairne Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 http://www.brembo.com/en/Pages/default.aspx Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Marty Mesaj tarihi: Mart 26, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 26, 2015 "roket adam" said: el freni nasıl gereksiz modern araçlarda? park ederken nası park etcez mesela? bi de virajlarda kaydıra kaydıra nasıl dönülüyo bu elektronik el frenli arabalarda ya. ben çok seviyorum o hareketi. aralikta bir buz tuttu burda yerler, cumartesi aksamiydi. ciktim disari. 20km ile gidiyorum, her donuste kayarak donuyorum. istemesen de kayiyo zaten. acaip keyifliydi. butun aksam kaydirdim Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Baggio Mesaj tarihi: Mart 26, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 26, 2015 dana22 said: ilginc ama tourneo hic hissetmemis de golf dagitmis gibi duruyor Normal abi orası. Ağır fren durumunda arabanın önü yere yaklaştığı için vurunca tam tampon değil de neredeyse ön ızgara + radyatörle vuruyorsun, oranın dayanıklılığı daha düşük. Bir de ön tarafı özellikle tank gibi yapmıyorlar ki ciddi kaza yaparsan motor bloğu buruşarak momentum emebilsin, yoksa eylemsizlikten iç kanamadan ölürsün. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cthulhu Mesaj tarihi: Nisan 6, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 6, 2015 Bright said: Debriyaja basmayacan öyle bir durumda, sırf fren abanacaksın, yeterince yavaşlayınca da durmak için el freni çekilip direksiyon kırılabilir ama hakim değilsen arabana yapmamak lazm. Benzer durumlarda yana kırmak falan gerektiğinde (frenleyip duramayacağınız kesinse) freni bırakıp direksiyonu kırıp manevra yapın ki araba kontrolden çıkmasın. absnin en güzel olayı frene basılıyken manevra yapabilmen zaten niye bırakıyorsun freni. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bright Mesaj tarihi: Nisan 6, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 6, 2015 CthuLhu said: Bright said: Debriyaja basmayacan öyle bir durumda, sırf fren abanacaksın, yeterince yavaşlayınca da durmak için el freni çekilip direksiyon kırılabilir ama hakim değilsen arabana yapmamak lazm. Benzer durumlarda yana kırmak falan gerektiğinde (frenleyip duramayacağınız kesinse) freni bırakıp direksiyonu kırıp manevra yapın ki araba kontrolden çıkmasın. absnin en güzel olayı frene basılıyken manevra yapabilmen zaten niye bırakıyorsun freni. Belli bir hızın üstünde yapamazsın, kontrolden çıkar araba. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Nisan 7, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 7, 2015 Selam, O belli hız kavramı kaç? 150km/h ile giderken kazık fren ile manevra yaptım, sıkıntı yoktu da. Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Aluriel Mesaj tarihi: Nisan 7, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 7, 2015 Fren bas durar dendi mi? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
BabacumMostors Mesaj tarihi: Nisan 7, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 7, 2015 ödemeyiz Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Promenader Mesaj tarihi: Nisan 7, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 7, 2015 Hahahaha Babacum Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
kzpmaza Mesaj tarihi: Nisan 7, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 7, 2015 bence frene asılıp ayna kontroluyle sağ şeride geçmen gerekirdi eğer boşluk varsa. ama yine de ucuz atlatmışsın geçmiş olsun. 120 km ile giderken şehirler arası iki şeritli yolda, önümdeki doblo tarzı bi arabayı sollamak için sol şerite geçtim. doblo aşırı bi fren yaptı, hafif yüksek oldugundan da önünde bişey mi var göremiyorum tam olarak. ben sollamak için hızlandığım anda doblonun önünden köpek geçiyormuş. ben yanından geçerken köpek benim şeride geldi. ama sabit hızla hiç sagına soluna bakmadan gidiyor hayvan, gelin bana vurun gibi.sdfsdf ilk şehirler arası yolculugumda oldu bir de hafif frene dokunup sag-sol hamle yapıp sıyırdım köpeği. doblo da bi anda yavaşladıgı için sağ şerit de boşluk vardı. araç da peugeot 206 çarpsam takla falan atar araba heralde.sdfsdf Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
aktiftablet Mesaj tarihi: Nisan 7, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 7, 2015 ABS devrede fren yaparken el frenini çekip arka tekerlekleri kitlemek ABSnin hata vermesi ile sonuçlanabilir. Yani ön tekerlekler de kitlenebilir.. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar