Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Assassin's Creed: Syndicate


progamer

Öne çıkan mesajlar

Milletin bilinçlenmesi benim pek umurumda değil ya. Ben alışveriş yaptığım yeri seçerken bile 10 tl fazla verip müşteriye hizmet vereni seçiyorum. Bright a yanıt vermiyorum zaten okumadan yazmış yine. Kanunun noktasında herhangi bir eleştiri yok zaten. Ne ise o.

Kendi işimde de doğru olduğuna inandığım şeyi yapıyorum. Son kullanıcıdan aldığımız geri bildirim seçtiğimiz yolun doğru olduğunu gösteren nitelikte zaten. Gün geçmesin ki DH zihniyeti şansını denemesin, avukat özel muamele istemesin. Onlara ayrı operasyon yürütüyoruz hehehhe.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

GokTuRK said:

yazılımda bug olduğunu müşteri nereden bielcek yada müşterinin problemi mi abi? şirketin yazılımı?

ttnet de de bug yada arıza oluyor internetim gdiiyor sistemle alakalı zart zurt sorunu diyor ben ama o gün internet yüzünden önemli maili kaçırmamdan dolayı bi iş kaybedersem tazmiant davası açabiliyorum ttnet e. o zamano da mı aynı şey bug oldu yazık o adamın suçu ne mi yani?

ben müşteriyim abi banane ttnetin yada d6r nin yazılımından bug ından o bana bunu sunmakla yükümlü nası yaptığı beni bağlamaz sorunsuz sunacak kendi sorunlarından dolayı bana sunduğu şeyden sorun yaşıyorsa bunun sorumlusu neden ben oalyım ki yada bu yüzden aldığım bişey niye iptal olsun vs vs.


taktın sen müşteri hizmetlerine o biraz insanların kültürü ile de alakalı ahahha bizdeki toplumsal yapı da o kadar bilinçli değil ne kadar uğraşırsan uğraş evet bilinçlensin de ama dediğin şey çok garip bug mug banane abi ben müşteriyim benim sorunum değil d6r nin sistemindeki bug. olaamz bunu bana bahane olarak sunamaz.

EDIT: aşağısı için +1 bright


Bu DH, Türk kafası işte. Elin 1000 tl alan adamı hata yaptı diye 100bin tl zarar mı etsin şirketler?

Benim yukarda verdiğim Update edilmemiş etiket ayrı, 1 TL'ye bilgisayar veya 8de 1 fiyatına oyun ayrı.

Hayır bi de çok defalar dediğim gibi, insan olmadığımız için 1 tane alıp geçmiyoruz. 30 tane alıyor adam, ben bunu okuturum 100 TL'ye diye.

İnternette bildiğim kadarıyla zorunda değil şirketler. Zira saçma bir şekilde çabuk yayılıyor olay. Binler onbinlerce 1 TL'ye bilgisayar satılıyor gecenin köründe bi anda.

Bi sürü oyun satan sitede oldu bu olay, reddit'te hemen yayıldı falan. Steam geri falan almadı satışları mesela, gamersgate 1 kere keyleri gönderdi, 1 kere göndermedi bildiğim, bi de compusa'de olmuştu, göndermediler key diye biliyorum.

Kimse de kalkıp buradaki gibi çirkefe yatmadı. Biliyorlardı çünkü saçma sapan fiyatlar olduğunu
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bingildak said:


Bu örnekte olay iş hayatının acımasızlığından çok müşterilerin bilinçli olması konusu. DNR tarafında hata yapılır, şansını denersin, iptal ile havuç verilir konuyu kapatırsın. Bir de DH veya avukatım ben tipleri var işte. İşletmenin müşteri ilişkileri policylerinde değişiklik yapma gereği doğuran. Bu insanların 'hakları' yüzünden işletmelerin genel operasyon anlayışları değişiyor ve şekilleniyor. Olay müşteriye en iyi hizmeti sunmak yerine işletmenin sürekli götünü kollamaya çalıştığı bir çıkmaza giriyor. Tanınan inisiyatifler kaldırılıyor, kişiye göre yaklaşımlar ortadan kaldırılıyor. Amazonda gördüğümüz ve şaşırdığımız fevkalade hizmet kalitesi olgunlaşamıyor.

Dün teknosada 1 yıllık office365 sub gördüm 2 adet 99 tl. Aldım kasaya götürdüm. Çocuk baktı etti falan fark etti hata olduğunu. Bende hiç ses etmedim. Beyefendi böyle bir hata olmuş bu ürünlerden biri 99 tl dedi(ki o bile çok iyi fiyat). Tamam bir tanesini verebilirsin dedim geçtim.

Bu senaryoda DH zihniyeti etiket rerero yapıp ürünü alabilirdi ve kendini çok matah bir şey yapmış gibi böbürlenirdi. Bilinçli alışveriş yapmış olurdu. Ben bunu leş yiyicilik olarak görüyorum. Mevzu daha da ucuza almak değil hata olduğunu bile bile sömürmeye çalışmak ve bunu oradaki kişi iyi niyete sığınarak hatayı belirttiği halde yapmak gereği hissetmek. Adam zaten indirim yapmış. Zaten alacağın bir şeyi çok daha cazip fiyatta sunmuş. Bunun üzerine hatasını yakaladım deyip 2. de orada 1200 tl maaşla çalışan adamı suçlu konumuna düşürerek almayı kişi kendine hak görüyorsa bence trdeki leş müşteri hizmetlerini hak ediyor demektir. Yasal dayanağının olup olmaması önemli değil.

Müşteri her zaman haklı değil ne yazık ki. Müşterinin fedakarlık etmeden iyi niyetli olmasının hiçbir zararı yok genele vurulduğunda çok yararı var. Ha AKP gibi bir zihniyetin olduğu düzende bunları ummak çok abes zaten.

Etiket hatasından 'hakkını' kullanmadığını söylesen enayi olursun veya 1 TL pc aldığını anlatsan insanlar alkışlar. Ülkede çap bu ne yazık ki.




simdi olay zihniyet farki tamamen, ticaret "goodwill" uzerine kuruludur, modern pazarlama anlayisi zaten win/win uzerine oturtulmustur artik, iyiniyet ile hem kullanici, hem isletme hariket ederse zaten amazondaki gibi tikir tikir sorunlar cozulur, firmanin DH mezarcilari gibi tipler yuzunden musteri dusmani kesilmesi olmaz

turkiyede ticaret olsun, siyaset olsun, sport olsun hersey ama hersey kazan/kaybet uzerine oturtulmus. taraflardan biri sorumsuzca ustunlu ksaglarken oburu itin poposuna itiliyor, ticaret algisi bu yuzden sakat. benim annem madame cocoda reyonda yere dusmus seyleri toplayip yerine koyarken yandaki kadinin acilmisi oldugu halde nevresim takimini acip yere atmasi ve diger acilmisi gosterip indirim yokmu acilmis bu diye kekolamaya calismasi gibi. sonra musteri her zaman haklidir diyorlar

musteri ancak iyiniyetli yaklasirsa her zaman haklidir, goodwill ile hariket eden musterinin altina altin haliyi serer taparsin ama bu gibi mezarcilar direk herseyin icine ediyor iste. gittigidiyordan brisey satmaya korkuyor insan, bir donem acikarttirma manipulasyonu yapiyorlardi, o duzeldi sonra "kontrol" bahanesi ile ayakkabi alip, nisana giyip olmadi diye geri yollama donemi basladi. pacani kaptirsan bacak gidiyor bu mezarcilara, comara comar muamelesi yapana itiraz yok hani

D&R bu konuda haksiz, elemana yansitsin veya mezarcialra oyun yollasin demiyorum ama hazir yilbasi 50tl harcamaya 25tl hediyeceki vs gibi bisi gonderebilir kalp almak icin vs cunki yasal olarak sakat zeminde duruyor iste
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sabonis said:

Şu an fiyatları biraz uydurmasyon yazıcam da:

Ben migrosta normalden 40 tl ucuza Macallan viski buldum, fiyat artışlarında onun etiketi değişmemiş net belli. Götürdüm kasaya. 190 tl dedi. Dedim orada 150 yazıyor ne iş. "Aaa bi dakka kontrol edelim" falan dediler. Gösterdim elemana etiketi, evet doğru dedi, götürdü kasaya. 2 dakka bekleyin dediler, başka bi eleman geldi, siz ödeyin aradaki farkı size nakit ödeyeceğiz dedi. Ödedim kartla, 40 tl mi ne nakit verdiler, geçtim gittim. Hiç itiraz etmeme falan gerek bile kalmadı yani. Şanslılarmış ama 5 tane olsa, 5 tane ile kasaya gidecektim, sadece 1 tane vardı :D

Sonra öğrendim ki avukat arkadaştan, etikette ne ise o fiyattan vermek zorundalar. Ama internette bu kanun geçerli mi bilmiyorum, mantıken geçerli olmaması lazım çok daha müsait çünkü hataya, hack'e, bilmemneye.


sabonis said:

aha dh apaçisi geldi, I'm out.



lol
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sabonis said:

Şu an fiyatları biraz uydurmasyon yazıcam da:

Ben migrosta normalden 40 tl ucuza Macallan viski buldum, fiyat artışlarında onun etiketi değişmemiş net belli. Götürdüm kasaya. 190 tl dedi. Dedim orada 150 yazıyor ne iş. "Aaa bi dakka kontrol edelim" falan dediler. Gösterdim elemana etiketi, evet doğru dedi, götürdü kasaya. 2 dakka bekleyin dediler, başka bi eleman geldi, siz ödeyin aradaki farkı size nakit ödeyeceğiz dedi. Ödedim kartla, 40 tl mi ne nakit verdiler, geçtim gittim. Hiç itiraz etmeme falan gerek bile kalmadı yani. Şanslılarmış ama 5 tane olsa, 5 tane ile kasaya gidecektim, sadece 1 tane vardı :D

Sonra öğrendim ki avukat arkadaştan, etikette ne ise o fiyattan vermek zorundalar. Ama internette bu kanun geçerli mi bilmiyorum, mantıken geçerli olmaması lazım çok daha müsait çünkü hataya, hack'e, bilmemneye.



sabonis said:

aha dh apaçisi geldi, I'm out.


Lol ahahhaa lectre headshot hayır bide bana dh apaçisi diyor dh ile alakam yok hadi tartışamıyosun bari ad hominem yapma di mi lol


Tam da diyecektim ki kendi başına gelse affetmez burda marjinal takılıyor aklı sıra diye ki yanılmadığımı gördüm. LoL
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

göktürk'ün dediği temelde doğru. o senin tüketici hakkın. o hatayı o şirket yaptıysa sonuçlarına katlanacak. meblanın önemi yok.

ama pratikte normalde x saat çalişmasi gereken ama x+29323 saat çaliştirilan düşük ücretli bir adamın elinde patlicak. büyük ihtimalle de patlamıştır zaten.

şirket yöneticileri falanda olaydan bihaber mutlu mesut yaşamaya devam edecekler
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sabonis said:

idrak kabiliyetsizliği çok zor iş ya.

ağzından sadece "Bunun etiket fiyatı 40 TL daha ucuz" cümlesi çıkması ile
1 tl'ye bilgisayar almak veya 10'da 1 fiyatına oyun almak ve üstüne mahkeme ile bunu takip etmek ve bunu savunmak

aynı şey. harikasınız.


Ya hadi şu lectrenin örneğinin dh deki ile örtüştüğü kısmını geçiyorum, ad hominemini de geciyorum o senin yetersizliğin de söyle bana ben vatan da 5000 tl lik pc yi 1000 tl ye yada hadi 900 tl ye buldum aha fiyata bak dedim aldım. Hoop satış iptal dedi yada ger 5000 tl çekti yanlışmış fiyat dedi baktım ana fiyat 5000 tl ye düzeltilmiş. Sistemde hata var vs vs. Şimdi ben burada bunun için yasal yola başvurunca yanlış mı yaptım yani savunulamaz mı bu. böyle sığ bir anlayış olabilir mi ? Burada temel sorun ve sığlık 1. İnsanların herhangi bir şey için yasal yola başvurmasına leşçilik ölücülük çirkeflik diye bakılması 2. Şirket açısından düşünüp ne yani zarar mı etsin şirket diye bakılması. Banene şirketten? Ben yanlış ödesem şirket alacak di mi benden düşünmeyecek. Ben niye şirketi düşüneyim. Yasa var kanun var uyacak. Onu geçtim yasal yola başvurulmasına hak aranmasına "bu yapılır mı yea savunulur mu yeaa" demek. Sanane abi isteyen 15 tl için hakkını ara isteyen 1500 tl için hak haktır kime kaldı bunun eleştirisini yapmak? Hakkını arayanı miktarı ne olursa olsun desteklemek gerekirken (haksız sa zaten ortaya çıkacak) leş bu yea gibi sığ tavırlar sadece saten kimsenin hakkını arayamadığı çekindiği özellikle de insanların hak aramasının engellendiği bu memlekette daha da bunjn önüne geçer. Ama kime anlatıyosun tabi. 190 tl lik viskiyi 150 lira diye görüp alınca iyi 150 tl lik oyunu 25 tl ye alan kötü ahahha bi git işine ya harbi trajikomik. İnsanlar kredi çekip bankanjn aldığı haksız masrafları da alıyor 350 tl bile olsa o da leş o zaman bu sığ zihniyetle. Komik gerçekten.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sabonis said:

idrak kabiliyetsizliği çok zor iş ya.

ağzından sadece "Bunun etiket fiyatı 40 TL daha ucuz" cümlesi çıkması ile
1 tl'ye bilgisayar almak veya 10'da 1 fiyatına oyun almak ve üstüne mahkeme ile bunu takip etmek ve bunu savunmak

aynı şey. harikasınız.


şirketten ürün alırsın, göndermez şirket kendini savunur bir şekilde vs.

şirkette ürün bilgisini yanlış giren elemana yansıtılıp yansıtılmayacağı tartışılır vs.

senin örneğinde direk çıkarıp ceplerinden para vermişler sana orada 1000 lira maaşla çalışan adamlar sende yüzsüz yüzsüz almışsın, üstüne gelip burada sanki yaptığın çok etik bir şeymiş gibi savunuyorsun.

haklı olmak ayrı bir şey, kendini demi-god görüp insanlara laf söylemek farklı.

psikolog öneriyorum baya acil, sevgili bilal.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Lectre said:

senin örneğinde direk çıkarıp ceplerinden para vermişler sana orada 1000 lira maaşla çalışan adamlar sende yüzsüz yüzsüz almışsın, üstüne gelip burada sanki yaptığın çok etik bir şeymiş gibi savunuyorsun.

haklı olmak ayrı bir şey, kendini demi-god görüp insanlara laf söylemek farklı.


mal olmak çok zor iş ya. he ceplerinden verdiler, migros policy'si diil... ahaha muhteşemsin. lectre zaten ne bekliyorsak.

GokTuRK said:

Ahaha tabi argüman kalmayınca en çok başvurulan yol 2 tane biri ad hominem diğeri beni anlamıyorlar ağlaklığı sen ikisini de yapıyorsun lol ;) neyse daha fazla derail olmasın konu. Daha ne kadar olacaksa.


argüman kalmaması değil, karşı tarafın dediğini idrak edemiyorsan dert anlatılamıyor, basit.
son kez deniim. tek dediğim şey fiyat düşükse almayı deneyebilirsin ve müşteri memnuniyeti için kabul ederlerse eyvallah. ama kabul etmezlerse oturup çıngar çıkarmaya, mahkemeye vermek, senelerce "hata yaptınız, 100binlerce dolar zarar edin bana ne" demek DH apaçiliği.

kapiş? he canım
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya efendiler, kanunen bir şekilde haklı olabilir, veya mevzuattan ötürü haklı duruma geçebilirsiniz ama bütün bunlar sizin "hak" -adalet- aramanızı gerektirecek durumların meydana geldiği manasına gelmez.

özetle, gerçekten mağdur olduğunuz bir konu yok ise, çeşitli açıkları arayarak kâr etme gayreti içinde olmanın bütün dillerde karşılığı olduğunu düşünüyorum.

ha, bir iş veren olarak, çalışanların götü başı oynamasın, düzgün iş yapsınlar diye, migros örneğinde olduğu gibi -size müşteri memnuniyeti gibi geliyor, özünde patronları koruyor :) - kurallar koyabilir ve bunların cevval müşteriler tarafından sınanması, işveren olarak benim çalışan mekanizmamın ne derece sağlıklı olduğu, yapmaya yükümlü oldukları iş karşılığında maaş ödediğim adamların, üzerlerine vazife olan işleri ne derece yaptıklarını falan anlamış olurum... veya olmam, cebinden para gidecek adam kendi kendini kontrol eder veya bana yansımadan zarar çalışanlardan çıkar.

sonuç olarak aradığınız hakkın mahiyeti bu şekilde oluyor.

gerçekten yaşadığınız maddi veya manevi bir mağduriyet yoksa, bu işlerin kovalanmasını doğru bulmuyorum, ha, "işlerini doğru yapsın ibneler" de diyebilirsiniz, buna da saygı duyar desteklerim, ama bunun vicdani sağlamasını tüketici hakları vb. şeyler üzerinden yapmayı da doğru bulmuyor
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yoo, aslıda böyle ticarette kırk tilki gücünde cevval müşterilerin olması, kurallar dahilinde çalışan geniş ticari organizasyonlar için bulunmaz nimet, bedava tester gibi bir şey. ama burada kırmızı kurnaz tilkilerin göz ardı etikleri nokta, daha doğrusu görmezden geldikleri nokta, karşılarına kendileri kadar kurnaz bir tacir çıktığında onu haklı bulmaktan çok yaygara koparmaları. tipik köylü psikolojisi ve ülkenin satıcısı da, alıcısı da köylü alt benliği ile dolaşanlardan oluştuğu için ülkece sağlıklı bir ticari ortama sahip olamıyoruz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sabonis said:

Lectre said:

senin örneğinde direk çıkarıp ceplerinden para vermişler sana orada 1000 lira maaşla çalışan adamlar sende yüzsüz yüzsüz almışsın, üstüne gelip burada sanki yaptığın çok etik bir şeymiş gibi savunuyorsun.

haklı olmak ayrı bir şey, kendini demi-god görüp insanlara laf söylemek farklı.


mal olmak çok zor iş ya. he ceplerinden verdiler, migros policy'si diil... ahaha muhteşemsin. lectre zaten ne bekliyorsak.

GokTuRK said:

Ahaha tabi argüman kalmayınca en çok başvurulan yol 2 tane biri ad hominem diğeri beni anlamıyorlar ağlaklığı sen ikisini de yapıyorsun lol ;) neyse daha fazla derail olmasın konu. Daha ne kadar olacaksa.


argüman kalmaması değil, karşı tarafın dediğini idrak edemiyorsan dert anlatılamıyor, basit.
son kez deniim. tek dediğim şey fiyat düşükse almayı deneyebilirsin ve müşteri memnuniyeti için kabul ederlerse eyvallah. ama kabul etmezlerse oturup çıngar çıkarmaya, mahkemeye vermek, senelerce "hata yaptınız, 100binlerce dolar zarar edin bana ne" demek DH apaçiliği.

kapiş? he canım


evet migros policysi yanlış basılan etiketin ücretinin müşteriden tam tahsil edilip farkın kasadan ödenmesi? çünkü migros direk düşük fiyatı senden talep edip çalışanına not düşüremiyor üzerine değil mi? gitmiş birde mal falan demiş, acınası.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...