Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Overwatch


Cuce

Öne çıkan mesajlar

yani ow2'ye geçişte değiştirebilirlerdi işte onu dedim ben de. yapsalardı tam olurdu dedim de oradan çıktı sohbet.

xunn'un dediğine göre 2,5 yıl gitmiş 6 tane aynı hero olayı. benim haberim bu ow2 çıktıktan sonra oldu hatta.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

https://overwatch-archive.fandom.com/wiki/Hero_stacking

  November 15, 2016 Patch: Quick Play matches are now restricted to one of each hero per team

  July 19, 2016 Patch: Competitive Play matches can now only have one of each hero per team

—-

Beta sürecinde muhtemelen kalmıştır belki de xunnun bahsettiği 2,5 sene odur? Ne kadar sürmüştü betası?

-Bonesoul- tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yani open beta çok kısaydı, closed olduysa ne kadar olmuştur bilmiyorum. o yazarken discord'da o muhabbetteydin zaten görmüşsündür. başka birşeyi mi kastetti bilmiyorum da o context'te benim anladığım oydu. 2016 kadar erken değiştirdilerse gene iyi çabuk akıllanmışlar.

neyse bedava nasılsa, biraz oynayıp hevesimi alırım. bastion'ı yürür hale getirmişler, onu unlock edeyim de sonra hero seçme anlayışım mamuttur yapayım. ?

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

2 saat önce, Sam dedi ki:

bu türde gördüğüm BÜTÜN oyunlarda fix hero. ama yok bilizort kesin daha iyi biliyordur.

 

abi bu türde bir oyun yok ki piyasada?

DOTA'yı mı diyorsun? DOTA'yı örnek vereyim. diyelim ki ben Witch Doctor ile başladım oyuna. ilerledim ilerledim ama düşmanlar beni ezip geçiyor. oyun sana item satın alma şansı veriyor ve karşıdaki düşmanların avantajını dezavantaja çevirecek bir takım itemlar bulabilirsin.

Valorant'ı mı diyorsun? CS'yi mi diyorsun? mesele her el rifle alıyorsun, düşmanları bir türlü durduramıyorsun, ve düşmanlar seni rahatça geçebiliyor. çat, yeni round başında sniper rifle al, düşmanın göremeyeceği bir yere git ve pus.

Paladins'i mi diyorsun? Kart sistemi var, item shop var, yine bir ton seçenek var.

Burada bunlardan hiçbiri yok. Heroyu seçiyorsun, oyuna başlıyorsun. Haritanın sonuna kadar aynı leveldasın, aynı itemlarlasın, aynı skillerlesin, aynı silahlarlasın.

"Ay düşman çok zorladı, shotgun alayım tek indireyim" diyemiyorsun ki. Bilizort'un kesin daha iyi bilmesi felan değil mesele. Karşıdaki taktiğe karşı taktik de mi üretmeyelim Sam? oyun başında seçtiğimiz karakter yanlış çıktı diye oyunun sonuna kadar boşu boşuna mı oynayalım?

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

char değiştirmek bambaşka birşey, itemla/silahla yapabileceğin değişiklikle alakası yok. herşeyi değiştirmiş oluyorsun tümden. tanka silah aldın diye sniper'a dönüşmüyor. paladins'te hele hiç öyle bir durum yok, archetype'a ve düşman karşıda kimse ona göre fix alınır. etkisi de azdır bir karşılaşmada. e'ye basıp bütün ranged dmg'yi düşmana yansıtmak gibi şeyler yapılamıyor bu saydığın oyunların hiçbirinde item/silah vs alınca.

yok bayağı bayağı diyorsun, nasıl diyemiyorsun? karşıdaki etkin adamın antisini seçip girebiliyorsun ölünce. char seçimi taktik değildir, taktik dediğin oyun oynanırken elindeki imkanlarla yapabildiklerin. "adam tank almış ben ölünce helikopter alayım" demek taktik değil. "pusacak yere geldik hadi sniper'a geçeyim" de taktik değil. taş-kağıt-makas tarzı.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi kusura bakma ama ya trollüyorsun ya da oyunu hiç oynamamışsın.

"arkadaşlar Age of Empires oynayacağız ama herkes sadece tek bir tür asker üretebilecek... sen infantry seçtin ama düşman archer mı seçti? şansına küs dostum, oyunun sonuna kadar böyle oynayacaksın" demekten farksız bir şey bu savunduğun.

 

4 saat önce, Bone dedi ki:

"Ay düşman çok zorladı, shotgun alayım tek indireyim" diyemiyorsun ki.

 

4 saat önce, Sam dedi ki:

yok bayağı bayağı diyorsun, nasıl diyemiyorsun? karşıdaki etkin adamın antisini seçip girebiliyorsun ölünce.

 

e tamam sen diyorsun ki "karakteri asla değiştirme, hep onunla oyna, bir kere hata ettiysen ona mecbur kal".

CS olsun, Valorant olsun ben oyunda istediğim silahı kullanabiliyorum. eğer düşman yakın dövüşte seni zorluyorsa, alıyorsun sniperı uzakta bekleyip "sniper class" haline geliyorsun. eğer düşmanlar 5 kişi grup halinde ilerliyorsa, bomba satın alıp aralarına bir bomba atıyorsun, "grenade class" haline geliyorsun. felan filan.

senin savunduğun şey ise silah sistemlerin Overwatch'ta karşılığı olan heroların değişiminin engellenmesi ve "tüm oyunlarda böyle ki" diye iddia etmen.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

senin anlattığın da rise of nations “adam tankla geldi helikopter bas, uçak bastı roket bas, bilmemne bastı onun counterını bas” kafası, en kötü kafa. bunu diğer şirketler de görmüş, gidip onların oyunlarını oynayan insan olarak kafalarının basmadığını söylüyorsun efektif olarak. ow dışında birşey oynamaman lazım bu kadar önemliyse bu mesele.

hata etme yok, takımı birbiriyle sinerjili yaptıysan, haritayı da düşünerek seçtiysen zaten çalışır. archetype sayı olarak dağılımı sabit gördüğüm. karşı taraf da kendininkini seçer, sonra iş bu sınıfların ne kadar düzgün oynandığına kalır. eğer şirket düzgün dengeli charlar yaptıysa zaten ‘hata’ diye birşeyin bahsi olmaması lazım.

cs bahsi abes bir kere uzaktan yakında alakası yok, onu geçelim. valorant hibrid ama onda da ne silah seçersen seç gene abilityler oyunu önemli ölçüde etkiliyor.

r6 siege var gene böyle ama onlar da akıl edememiş herhalde bu dahiyane fikri.

benim dediğim bu konseptte ha babam class değiştirmenin gameplayi olumsuz etkilediği. ama yok herkes salak bir bilizort akıllı, ama ow oynamıyoruz o diğer salakların oyunlarını oynuyoruz nedense. neyse uzun uzadıya tartışacak kadar önemsediğim bir oyun değil, gene benim aykırılığım olsun hadi madem.

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

back to basics: her heronun bir antisi var aynı class olmasa bile takım içi konuşarak(iletişim önemli) kaybederken bile oyun çevirilebilir. tank'ın bir anda ergen gibi offense'e geçmesinden bahsetmiyorum, biraz zaman geçiren anlamıştır zaten, burada shotgunmış tüfekmiş muhabbeti yapanla hiç tartışmaya girilmemeli abi. asıl mesele queue azaldı mı onu yazın, ona göre alalım canım çekti 4 sene olmuş oynamayalı

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

9 saat önce, Sam dedi ki:

setupların önemi yok çünkü ha babam kendine yeni deste kar. o köşeyi döndün şuna geç, adam şunu seçti, şunu seç. karakteri iyi kullanmak mı olay yoksa ha babam line-up mı değiştirmek?

 

bu arada şunu yazarken epey abartmışsın. tamam oyunda counter-pick var da, bu kadar da abartı değil. bir ara Deno'yla çok oynardık mesela, adam iyi Reinhardt oynuyordu. sadece Reinhardt'la bile oyunu kazanıyordu. eğer karakteri düzgün oynarsan ve takım arkadaşların da sana destek veriyorsa, "her köşe başında yeni karakter seçmek" gibi bir zorunluluk yok.

 

9 saat önce, Sam dedi ki:

çünkü oyunda bariz belli charlar belli charları kitliyor, belli harita noktalarında belli charlar önde.

 

eh, bu her oyunda var. mesela CS'de arkadaşlar yüzünden sürekli dust2 oynamak zorunda kalıyorum ve takım koordinasyonsuzluk yüzünden (Terrorist tarafındayken) uzundan girmek istediğinde düşman sniperı tarafından çok rahat avlanabiliyor. belirli noktalarda belirli silahlar bariz avantajlı. e ne yapacaksın abi, tüm silahları aynı güçte aynı özellikte yapmalarını mı bekleyeceksin? mecburen flash atıyorsun smoke atıyorsun, rakibi bloke edip girmeye çalışıyorsun. bunun için de illa koordineli takım lazım.

Overwatch için de bu söylediğim geçerli. belirli charlar belirli charları kitliyor, ama bunu yapabilen oyuncular lazım. taş-kağıt-makas var diye "i win butonu" olmuyor, o karakteri seçen kişi otomatik olarak kazanmıyor. haliyle düşman da farklı bir taktik izleyip, karakter değiştirmeden de bu counter-pick'i altedebiliyor.

çok gördüm oyunda sadece Genji ve sadece Doomfist seçip smurflük yapan oyuncuları. Mei seçtiğinde mala bağlıyorlar ve düşmanda smurf olmasına rağmen kazanabiliyorsun. ama her Mei aynı değil ya da her Genji aynı değil. eğer Genji senden uzakta takılıp takımındaki diğer oyuncuları harasslamaya başlarsa yine kaybetme riskin var. Mei'nin akıllı oynayıp takımıyla birlikte oynaması gerekiyor.

bilmiyorum çok fazla gereksiz yere yazıyorum belki ama olsun.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

2 saat önce, Sam dedi ki:

senin anlattığın da rise of nations “adam tankla geldi helikopter bas, uçak bastı roket bas, bilmemne bastı onun counterını bas” kafası, en kötü kafa.

 

e ne yapalım Sam o zaman? oyun boyunca tek bir taktikle "her zaman kazanılabilecek" bir oyun mu yapalım? hele "e-sports iddiası" olan bir oyunda? hiçbir şey yapmayayım, hiç taktik üretmeyeyim ama her zaman kazanayım...

 

2 saat önce, Sam dedi ki:

cs bahsi abes bir kere uzaktan yakında alakası yok, onu geçelim.

 

nesi abes Sam? Dota mı çok alakalı yoksa? Dota'yla mı kıyaslayacağız? lane'lerden sürekli mob akan, level atlayıp karakteri güçlendirdiğin ve item satın aldığın bir oyun Dota. bunların hiçbirinin olmadığı Overwatch'ı Dota ile kıyaslayabiliyoruz da CS mi bu kadar problem oldu?

2 saat önce, Sam dedi ki:

r6 siege var gene böyle ama onlar da akıl edememiş herhalde bu dahiyane fikri.

 

CS uzaktan yakından alakası yok, ama R6 Siege birebir Overwatch'a benziyor. Hmmm mantıklı ?

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

devam ettirmeyecektim ama inat ettin bone. ? anektodal "falancanın ihtiyacı yok" demenin bir anlamı yok, oyun tasarımı mevzubahis. yapılabiliyor mu yapılamıyor mu olay bu. yoksa ben de tek heroyu değiştirmiyorum maç boyunca. ama yapmanın avantajı bariz, öyle olmasa iki sayfadır "oyunun tek esprisi bu zaten" diye sefere çıkmazdınız.

bak gene cs'e gitti. geç cs'i, alakası yok.

yok bayağı bayağı counterpick'in baskın olduğu bir oyun. öyle olduğunu sen de düşünmesen demin "hata yapıp maç boyunca aynı chara hapis kalmak" gibi şeyler yazmazdın kendin. öyle ya, madem o kadar önemli değil, neden böyle wot'lar yazıp savunuyorsun? kaldırırlarsa bana etkisi yok, sen kaldırılmasın diye cansiperane savundun ama bir yandan da olmasa da olurmuş gibi anlatıyorsun. "istemem yan cebime koy" oluyor sanki biraz. ?

"tek bir taktik" ne demek? sanki bir charın tek bir olayı varmış, envanterinde başka birşey yapamıyormuş gibi anlatıyorsun. takımda 5 kişi var, bunların beraber hareket ederken ortaya koyabileceği tonla çeşit taktik var duruma, haritaya, kendi tarzlarına göre. ve bak gene kendinle çelişiyorsun, "deno tek charla kazanabiliyor ama sen tek charla kazanmak istersen bu yanlış" diyorsun. ha bir de e-sports demişsin, bak bakalım e-sports olarak ow'den çok daha popüler oyunlarda değiştirilebiliyor mu charlar:

lol - hayır

dota2 - hayır

r6 siege - hayır

valorant - hayır

hots - hayır

apex - hayır

daha sayalım mı? ve evet cs alakası yok, r6 siege en yakın oyunlardan biri char sistemi olarak çünkü bütün skill, loadout vs chara spesifik. "hmm tüfek var bunda da tüfek var" diye bakmıyorsun olaya umarım, fps piri adam leb demeden çorum'u anlaması lazım bu konuda. ?

bak gene diyorum, "sam gene kendi kafasına göre birşey istiyor" yaz geç diğer arkadaşlar gibi sen iyisi mi. ben de kurtulayım. ? 

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

origin.jpg?width=757

Alıntı

The Anglo-Saxon Chronicle has it that a giant Norse axeman (possibly armed with a Dane Axe) blocked the narrow crossing and single-handedly held up the entire English army. The story is that this axeman cut down up to 40 Englishmen and was defeated only when an English soldier floated under the bridge in a half-barrel and thrust his spear through the planks in the bridge, mortally wounding the axeman.

ingilizler ranged heroya switchleyememiş.

neyse gidip biraz oynayayım da bastion açmaya yaklaştım.

BASTION_RECONFIGURE.jpg

yürüyebiliyor artık ya çok iyi. ?

main-qimg-8ca5f10a153ba13089da528923eb73

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...