Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Gerçek islam, İslam nedir?


vivavale

Öne çıkan mesajlar

siz bir şeyi tartışmıyorsunuz. önkabullerinizi, az biraz okuduklarınızdan aklınızda kalanları, kulaktan dolma lafları, hoşunuza giden zanları tahtanın üzerine koyup oklavayla yayıyorsunuz. arada bir iki fırlama da gelip hamurdan bi parça kopartıp birilerinin üzerine atıyor. hamur atılan kişi kendi hamurunu açmaya devam ediyor.

akledin, tartışın, sonuca varmaya çalışın. o oklavayı bi indirin önce, fırlamalar geldiğinde onlara vurursunuz illa kullanacaksanız.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

teorik olarak "gerçek islam nedir?" tartışmasını gayrimüslimlerle yapmak saçmalık.

islamı tanımlaması ve öyle yaşaması gerekenler, islamı benimseyenlerdir. bu topic o noktada patlıyor zaten.

pratik örnekle açıklamak gerekirse;
bugün ışid'in yaptıkları üzerinden "gerçek islam bu değil?" diyerek, gayrimüslimlere anlatma çabasını, kendini müslüman diye tanımlayan ve ışid'e sempati besleyen insanlara yöneltmek gerekir. zaten bu davranış islam toplumlarında genel geçer yer bulur ve tartışılmaya başlanırsa, islam kavramı, islamı aklamaya çalışan bireyin istediği eksene yaklaşır. gayrimüslimlere de davranış olarak kendi açıklamasını yapmış olur.

aslında dünyadaki ideolojik akımların peşinden giden kitlelerin hepsi için geçerli bu. iyi bir dünya oluştururduk o zaman.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Black-ice said:

Valla ben de rastlamadım zaten.
Deseler ne farkeder onu açıklıyorum sırf algıları açılsın diye.

O kadar yetersiz ve içi boş bir açıdan saldırdı ki ne yapacağımı şaşırdım. Keşke hiç cevap vermeseydim.


Ben rastladım.

Ayrıca yazdıklarımın hangisi saldırı oluyomuş anlamadım? Sıkıntım var, içim boş, algım kapalı vs demediğin kalmamış, sonra saldıran ben olmuşum.

Birbirine zıt iki önermeye, ikisi birden doğru olabilir demişsin bi de, komik diycem ama saldırmış olmiyim şimdi.
Aynı anda gerçek olması imkansız olan iki önermenin, dayanağı akıl/bilim olan insanlarca aynı argümanı desteklemek için nasıl savunulabildiği sorusu ağır geldi heralde ki cevap verdiğine pişman olmuşsun.
Ben gidiyorum, biraz da başkalarını aydınlatın, byby
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

aktiftablet said:

Birbirine zıt iki önermeye, ikisi birden doğru olabilir demişsin bi de, komik diycem ama saldırmış olmiyim şimdi.
Aynı anda gerçek olması imkansız olan iki önermenin, dayanağı akıl/bilim olan insanlarca aynı argümanı desteklemek için nasıl savunulabildiği sorusu ağır geldi heralde ki cevap verdiğine pişman olmuşsun.
Ben gidiyorum, biraz da başkalarını aydınlatın, byby


iş arasında yazarken ihtimalleri sıralarken onu da katıvermişim araya benim hatam. tabi ki öyle bir ihtimal yok. neyse artık pek bi önemi yok zaten.

yanlışlıkla onu yazmasam da yine bir şekilde sonsuz altta kalmama ve herşeyi açıklama sanatı olan din'i kullanırdın bir şekilde.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

scorch said:

e sonuçta en başa dönüyoruz, 50.000 şekilde anlam yüklenebilecek kelimelerle anlatılan bir kitabın kişisel tercihler/çıkarlar/dilin telafuzu ile birlikte değişmemiş olmasına inanmak ne derece gerçekçi olur bilmiyorum.


üzerinde yapılmış olabilecek değişiklikler konusunda sağlıklı yorum yapamam, net olarak bilmiyorum. ancak koca bir arap yarımadası edebiyatı bu kitap örnek alınarak şekillenmeye başladı, hem de hızlı bir şekilde. yazıya döküldükten sonra fazla bir değişme imkanı bulduğunu sanmıyorum. yani değişse değişse şurdan burdan cümleler çıkmış girmiştir. sıfırdan sallamasyon bir metni o bütünlükte o uzunlukta bir esere yediremezsiniz bence. zaten bunun yapılması için hepi topu 40 sene var.

tabi yazıya dökülmeden önceki ezber dönemde ne olmuş ne bitmiştir bilemem. orası hafızlara ve onlardan gelen bilgileri derleyen adamın insafına kalmış.

kuran-ı kerim in "yazıldığı" dönemde arap yarımadası edebiyatla hali hazırda haşır neşirdi. genel olarak şiir hakim döneme, yazılan şiirlerin duvarlara asılarak paylaşılması gibi gelenekler mevcut olduğu söylenir.(tabii şehirlilerden bahsediyoruz) kuran seci metin olma özelliğiyle dönemdaşlarının büyük çoğunluğundan ayrılıyor.

kullanılan vurgu sayıları, tek hece üzerinden yapılan saçma uzunlukta ama yine de ahenkli (şu ünlü taklit edilemezciler bu olayı örnek gösterirler metnin orjinal kaldığını kanıtlamak için. her babayiğidin harcı değil hakikaten.)seci ler direk o dönemin varolmayan kafiyeli nesir edebiyatının ortasında karmaşıklığıyla kabak gibi sırıtıyor gençler. ki daha birçok benzer teknik ve gramer ayrıntılar var dönemle hiçbir şekilde bağdaşmayan. hiç arapça bilmeseniz bile, sesli dinlediğinizde o dönemde yazılan şiirlerle kuran-ı kerim arasındaki farkı kulaklarınızla rahatlıkla ayırt edebilirsiniz.

hani edebiyatımızda işte ilk Mefâilün / Feilâtün / Mefâilün / Feilün aruz kalıbının kullanıldığı örnekler bilmemne diye övdüğümüz adamların yaptığı işten çok çok daha enteresan bir durum yani. Divan edebiyatının hakim olduğu bir dönemde birinin çıkıp rap yaptığını düşünün, öyle sırıtıyor.

klasik ferasat ve belagat nutuğunu çekmek istemiyorum ancak sonuçta her kim tarafından yazıldıysa da baya baya iyi düşünülmüş, eğer ilahi bir metin değilse sahibi kesinlikle bir edebiyat dahisiymiş.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi ama sorun şurda
ayetlerin inmesi ve ifade edilmesi tamam tek kişi
ama kağıda dökenler tek kişi değil
onlarca insan
said:
Ebu Bekir, Ömer b. el-Hattab, Ali b. Ebi Talib, Osman b. Affan, Amr b. el-As, Muaviye, Şurahbil b. Hasene, Muğire b. Şu’be, Muaz b. Cebel, Hanzele b. er-Rebi’, Cehm b. es-Salt, Huseyn en-Nemerî, Zubeyr b. el-Avvâm, Amir b. Fuheyre, Ebân b. Said, Abdulah b. Erkâm, Said b. Kays, Abdullah b. Zeyd, Halid b. Velid, Alâ b. el-Hadremî, Abdullah b. Revâha, Huzeyfe b. el-Yemân, Muhammed b. el-Mesmele

bööle bi ton insanın adı var
şimdi düşünün okumanız yazmanız yok, ve size geleni söylüyorsunuz birileri yazoıyor
ve tek bir harfi bile değişmemiştir
peki ya zaten "farklı" yazıldıysa ?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

işte o argümanı da kuran-ı kerim in içerik ve ahenk olarak bütünlüğü sorgulatıyor biraz. tonla adamdan baya baya değişmiş bir şekilde gelmiş metinler bir araya getirilip derlendiğinde bu kadar bütünlük oluşturması pek olası değil. elbette harfi harfine aynı değildir ama herkesin kafasına göre sallamış olması ihtimali de biraz zor. tonlarca sure boyunca giden ritim bütünlüğünü nasıl tutturacaksın öyle bir durumda?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hani şey var ya abi
kuran ebubekir zamanında musaf oluyo
yani toplanıp tek parça, kitap haline geliyo
hatta dur yazanıda byulam
said:
Kur’ân-ı Kerim’in mushaf haline getirilişi, Hz. Ebu Bekir (ra) zamanında Hz. Zeyd (ra) tarafından gerçekleştirilmiştir
Hz. Zeyd (ra) anlatıyor:
Hz. Ebubekir (ra) Yemame muharebesinden sonra beni çağırttı. Ömer (ra) de onun yanında bulunuyordu.
Ebu Bekir (ra) ve Ömer (ra) bana gelerek;
“Yemame gününde Kurân’ı hıfz edenlerin çok sayıda şehit düştüğünü, hafızların diğer yerlerde de şehit düşmeleriyle, Kurân’ın zayi olmasından endişe ediyorum.” diyerek, Kurân’ı cem’ etmekliğimi tavsiye etti.
“Sen ise genç, akıllı bir kişisin. Seni itham edecek bir söz de yoktur. Resul’e (asm) vahiy de yazıyordun. Kurân’ı tetebbu ederek topla.” dedi. (Müsned-i Ahmed)

zeyd yazıyo
tek kişi, her yazılanları tek tek toplayıp derliyo (bi nevi editör?) ve kitap çıkıyo
bilmiyom yani
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

navyamphs said:

bööle bi ton insanın adı var
şimdi düşünün okumanız yazmanız yok, ve size geleni söylüyorsunuz birileri yazoıyor
ve tek bir harfi bile değişmemiştir
peki ya zaten "farklı" yazıldıysa ?


allah da bi ton peygamber göndermiş abi.
sonuçta her şeyi önceden bilen bir güç, bu peygamber son diyorsa kitabın değiştirilmeyeceğindendir diye düşünüyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Tom holland'ın kitabı da iyiymiş bu konuda. Elle tutulur kanıtlanabilir islami ilk kaynaklar muhammedin ölümünden 60 yıl sonra başlıyor aradaki süreç sadece sözlü ve 100-150 yıl sonra yazılmış şöyleymiş böyleymiş şeklinde.

İslamın neden geri kaldığı belli, adamlar insanlık tarihinde geriden geliyor zati sdfds sözlü tarih ne lan o devirde. Sanarsın mağara hayatı... Oh wai islam dağa çıktığında gelmişti değil mi.

İlk kuralı "oku" olan bir dinin yazılı kaynak kullanması on yıllar sürmesi ilginç....
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...