Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Dio UO (IPY-vari)


Artariel

Öne çıkan mesajlar

Suark said:

şöyle güzel,

magerynin şimdilik olmadığı ( büyü yok! )
shapeshiftin ve vampirliğin falan olduğu ( gerçekçi biçimde )
ve atlı ve atsız savaşmanın gerçekle benzeştiği,
statların
str - > can,stam
dex - > hız,dodge
pwr - > dmg
olarak değiştiği bi server olsa?

Çok şukela olmaz mı ya?


Game Designer kafası

bingildak said:

neden ki? ne alaka yani UO ile arzu ettiğin şeyler?

adamların hazırlamayı hedefledikleri dönem UO'nun en güzel dönemi.


Game Developer kafası
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Suark said:

ya abı mageryı yı sılcekler ıste
sora atlı atsız
kalkan yok zırh bonuslar eklıcekler :p
Artariel said:

suark, abi önerdiğin şeyin ultimayla alakası yok ki :( orc guild'i kurarım tarzı bir düşüncen olsa shapeshifting olayında anca o şekilde yardımcı olurum ama onun dışında core'u değiştir diyorsun.


Ultima Online zaten yarım kalan bir proje, ve bu yarım kalan proje o kadar değiştirildi ki artık orta da core'dan çok da eser kalmadı.

Suark'ın önerileri yenilikçi, combat ve ekonomi sistemini değiştirecek öneriler, bence güzel bir öneri çünkü örnek origin uo 'nun combat sistemi çok yavandı, silahı al vur herhangi bir özellik yok, bunu hikayenin dışına çıkmadan yapmak eğlenceyi artırmaz mı?

İkincisi de ekonomi sistemini oluşturdunuz mu?

Genelde Nebula gibi copy/paste sunucuların en büyük kaybı ekonomi sistemini boş vermeleri. Oyuncu grafik ivmesi ilk zamanlar yükselirken sonrasında dibe doğru iner. Bunun en büyük sebeplerinden biri ise ekonominin hiperenflasyona yenilmesidir. Ki bunu atlarsanız isterseniz blizzard olun, oyuncuyu kaybedersiniz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

osi'nin yavan bir combata sahip olduğunu düşünmüyorum. Aslında pvp'yi yavanlaştıran biraz da bizim millet, explosion potion kullansan "lan delikanlı gibi pvp yapsana" diye tepki veren insan var.

Nebula daha doğrusu sphereserver core'u ultimayı yavanlaştıran, monotonlaştıran bir etmen bence. Nebula klonlarının düşünerek adım attığını dahi sanmıyorum çünkü genelde mantık şu şekilde oluyor : oo şu sistem süper şunu ekleyeyim, bu da güzel bunu da koyayım, çok iyi şöyle bi script buldum bunu da koyayım... Yani sistem temelli, uzun vadede çöken bir yapıya sahip. Sistemler birbiri arasında tutarlı değil, düşünmek gerektirmeyen, oyuncuyu tek yola zorlayan sistemler. Nebula ve klonlarındaki ekonomi hacmini hızla büyüten şey unattended macro ile çok büyük paralar kaldırılabilmesi. Balığın, scrollun haddinden fazla para etmesi. Yani ekonomiye dıştan büyük para girişleri oluyorsa bu hep macro üzerine kurulu. Haliyle piyasada artık fiyatlar milyonlar üzerinde dönüyor, paranın değeri bile kalmıyor, e takas yapacak çok çeşitli büyülü veya koleksiyona değer eşya da yok. Oyun kilitlenip kalıyor, skillerin değeri bile yok çünkü değeri belli sınırlara çekip bırakmışlar "bunu giyeceksen 98.0 şuna ihtiyacın var". Oyuncuyu düşünmeye zorlamıyor.

Ultima sandboxtur, doğrudur ama hedef aldığımız core koca bir şirket tarafından planlanıp her şeyin birbiriyle tutarlı olması sağlanmış bir core ve ultimanın altın çağı sayılabilecek dönemler. Yani içinden bir şeyleri değiştirmek istersem her şeyin tekrardan tutarlı olmasını sağlamak zorundayım, bunun altından kalkmak çok zor, benim veya 3 kişinin yapacağı bir şey değil. Hepsini geçtim, oyunun artworkü bunun için dizayn edilmiş, grafiksel açıdan dinamik bir oyun değil. Suarkın dediği şeyler güzel şeyler olabilir ama planladığımız şeyin de bir yolu ve hedefi var en nihayetinde, yani böyle şeyleri ancak ayrı bir sunucu olarak düşünebilirim, hedeflediğim şeyin içinde değil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş


Artariel said:

osi'nin yavan bir combata sahip olduğunu düşünmüyorum. Aslında pvp'yi yavanlaştıran biraz da bizim millet, explosion potion kullansan "lan delikanlı gibi pvp yapsana" diye tepki veren insan var.

Nebula daha doğrusu sphereserver core'u ultimayı yavanlaştıran, monotonlaştıran bir etmen bence. Nebula klonlarının düşünerek adım attığını dahi sanmıyorum çünkü genelde mantık şu şekilde oluyor : oo şu sistem süper şunu ekleyeyim, bu da güzel bunu da koyayım, çok iyi şöyle bi script buldum bunu da koyayım... Yani sistem temelli, uzun vadede çöken bir yapıya sahip. Sistemler birbiri arasında tutarlı değil, düşünmek gerektirmeyen, oyuncuyu tek yola zorlayan sistemler. Nebula ve klonlarındaki ekonomi hacmini hızla büyüten şey unattended macro ile çok büyük paralar kaldırılabilmesi. Balığın, scrollun haddinden fazla para etmesi. Yani ekonomiye dıştan büyük para girişleri oluyorsa bu hep macro üzerine kurulu. Haliyle piyasada artık fiyatlar milyonlar üzerinde dönüyor, paranın değeri bile kalmıyor, e takas yapacak çok çeşitli büyülü veya koleksiyona değer eşya da yok. Oyun kilitlenip kalıyor, skillerin değeri bile yok çünkü değeri belli sınırlara çekip bırakmışlar "bunu giyeceksen 98.0 şuna ihtiyacın var". Oyuncuyu düşünmeye zorlamıyor.

Ultima sandboxtur, doğrudur ama hedef aldığımız core koca bir şirket tarafından planlanıp her şeyin birbiriyle tutarlı olması sağlanmış bir core ve ultimanın altın çağı sayılabilecek dönemler. Yani içinden bir şeyleri değiştirmek istersem her şeyin tekrardan tutarlı olmasını sağlamak zorundayım, bunun altından kalkmak çok zor, benim veya 3 kişinin yapacağı bir şey değil. Hepsini geçtim, oyunun artworkü bunun için dizayn edilmiş, grafiksel açıdan dinamik bir oyun değil. Suarkın dediği şeyler güzel şeyler olabilir ama planladığımız şeyin de bir yolu ve hedefi var en nihayetinde, yani böyle şeyleri ancak ayrı bir sunucu olarak düşünebilirim, hedeflediğim şeyin içinde değil.



Haklısın Artariel'cim, peki planladığınız şeyler arasında Warrior'lar mobları tanklayabilecek mi? Para kazanmak için Fisher, Inscription karakter açmak zorunda kalacak mı? Yoksa hazine peşinde koşarak onlar kadar zengin olabilecekler mi? Class dinamikleri ne kadar değişecek?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Lord_Argos said:

Haklısın Artariel'cim, peki planladığınız şeyler arasında Warrior'lar mobları tanklayabilecek mi? Para kazanmak için Fisher, Inscription karakter açmak zorunda kalacak mı? Yoksa hazine peşinde koşarak onlar kadar zengin olabilecekler mi? Class dinamikleri ne kadar değişecek?


Aslına bakarsan dediklerin birebir aynı olacak, armor ve combat sistemi dolayısıyla warriorlar çok iyi tank olacaklar, parrying ve resisting spellsin getirisi çok fazla olacak. Lockpicking en değerli ve en zevkli şeylerden birisi olacak ( [video]https://www.youtube.com/watch?v=qHBmqhER8CA?feature=oembed" width="459">

), bunun yanında remove trap ve detecting hidden işe yarar halde olacak, stealingin tek amacı oyunculardan çalmak olmayacak, fishing para kasmak için değil denizden treasure map veya message in a bottle çıkarmak olacak daha çok, inscription magery bonusu ve bildiğimiz spellbook runebook yazmak için olacak, darphane değil. Magical sistemi çok çeşitli olacağı için en iyi silah +15'tir veya en güzel silah katanadır durumu olamayacak. bindildak'in dediği gibi bard skilleri artık pvm templatelerine koyulabilen halde olacak.

Yani ekonomiye para girişi yapılan tek yer pvm ve kısmen pvp olacak. Lootlanabilecek maksimum para son seviye treasure chestlerde ve o da 5000 gold ve 25-30 magic item kadardır. Guild veya evler anlamsızca 5m gibi absürt fiyatlarda olmadığı için (guild : 15k, evler 40'tan başlayarak) ekonomiye giren parayla yapılabilecekler oldukça iyi bence. Craftlar için ise BOD eklemeyi planlıyorum craft ödülleri ve daha eğlenceli craft karakter oynayabilmek için
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Teşekkürler, asıl sorun şu ki milleti bu anlattıklarıma ikna etmem gerekiyor. Yoksa "ha precast mı var pff" denilip okumadan gider millet, dengeli olanın precast olduğunu anlatabilmem gerekiyor yoksa o kadar emek o anda çöp olur. Stratics tarzı bir şey hazırlıyoruz bu anlattığım tarzda şeyleri biraz da türk oyuncu ağzıyla anlatıp daha çok videoyla destekleyerek en azından anlatmaya çalıştığım şeyi okutmam gerekiyor. Karar vermek yine oyuncuya kalmış ama en azından okumuş, izlemiş olurlar. O yüzden insanları "özendirebilecek" videolar çekmek için bu videolarda bulunacak oyuncular lazım, botlarla çekmek bayık olur.

Yani en azından birileri mutlaka 12 senedir aynı monoton oyunu oynamaktan bıkmıştır diye düşünüyorum, sadelik diye diye içi bomboş sadeliğin yanından geçmeyen sunucular yaptı hep rantı, birçoğu da gerçek parayla rant sağladı kendine, parayla aslında bildiğimiz edit yapmayı normal hale getirdiler.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bingildak said:

BOD sistemini hiç karıştırmayın bence


BOD olayının amacı tamamen craftın da işin bir ucundan para ve pvm'de çıkmayan eşyalar kazanabilmesi amacıyla düşündüm. Yoksa runic toollar vs. zaten olamaz, magic imbuing planımda olan bir şey değil yani. Rewardları o dönemlere göre düzenleyip, sadeleştirip craft karakterlerin sıkılıp bankada sünmesini engeller diye düşünüyorum. +30 blacksmithing veren hammer veya colored anvil veya clothing bless deed veya colored clothların, sandalların oyunda core bir değişim olduğunu sanmıyorum. Vaktini sırf BODla harcamak isteyen insanlar olabilir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Muhtemelen BOD denilince aklına gelen türk runuo shardlarındaki milyarlarca BODcu accountu olmuştur, çünkü getirisi o kadar çok ki AOS'ta millet artık pvmyi falan bırakıp yüzlerce accountu sırf BOD alabilmek için açıyor. Dediğim gibi rewardları rare itemlar yapıp zorlayıcılığını ve delayini de bir miktar düşürürsem vakit geçirmelik bir şeyler olabilir. Rare item demişken stealingin işe yaradığı nokta günlük, haftalık veya aylık bazı noktalarda spawn olan rare itemları çalabilmesi olacak, rare item ne dersen tamamen dekoratif amaçlı ama oyunda yalnızca tek bir yerden elde edilebilen item oluyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ondan bahsetmeyi unutmuşum, evet o şekilde ayarlı combat, magery ve resisting spells. Lockpicking de macroyla 92.0 civarına kadar çıkabiliyor oradan sonrası dungeonlarda sık sık bulunabilen chestlerle tamamlanabiliyor.

edit : Herkesin bir anda GM olması çok mantıklı değil zaten, younglık ve günlük PH olması aniden GMliğe fırlatmak yerine adept seviyelerden sonra yine bir zorlaşma var.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Aslında macroya imkan vermeyecek ama kolay gain alınan bir sistem ne güzel olur.

Mesela dövüş skilleri sadece mezarlıklarda ve dungeonlarda olsa ama hızlı olsa. Hani o alanlar dışında hiç gain gelmese. Macrolanamaz olur böylece. Atıyorum 0 - 50 arası mezarlık, 50 - 60 bir dungeon, 60 - 70 bir digeri... fln.

Konunun başını kaçırmış olabilirim, böyle bir sistem olacaksa ve ben atladıysam kafa dolgunluğuma verin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

olması gereken o zaten. hiç skill gelmemesi değil fakat kombat skillerinin makroda atıyorum dungeon'da moblara karşı geldiğinden 10 kat yavaş olması gibi. makroyu tam olarak engelleyemezsin, engellesen çok itici olur, millette makro kültürü var hehe. önemli olan nokta insanları makro yapmak yerine (işi gücü olan adam makro ile uğraşmak zorunda kalmasın, geri kalmasın) dungeonlarda aktif oynayarak gelişim sağlamayı teşvik etmek.

2 saat makroda 2.0 skill aldıysan,
dungeonda 15 dk'da 2.0 skill gelsin mesela.

pasif kasmak isteyen adam yine kassın ama aktif ve casual adam geride kalmasın.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Demek istediğim o tarz şeyler zaten, ne kadar zorlanırsan o kadar gain alırsın bu zorlanma tabi zaman anlamında değil. Yani düz playera vurmak veya dümdüz zombie'ye vurmak 100'e kadar giden bir yol değil. Nasıl ki mageryde seviyesine göre büyü atarak ilerleniyorsa aynı zorluğu combat ve craft skilleri de kapsıyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...