Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Dio UO (IPY-vari)


Artariel

Öne çıkan mesajlar

Suark said:

öle deil işte, hadi başka bi oyun olsa, eve gibi falan herşeyi playerlar yapsın ok.
çünkü erişebildiğin bi market var

bu oyunda o yok, vendor vendor geziosun, fiyatlar zaten saçma sapan farklı birbirinden, bir vendorda bulsan diğer tüm vendorlara bakıosun ki en ucuzu olsun.

deri setsiz geziyorum mage im de mesela?
neden?
satan yok çünkü!
basit deri set satan adam yok. Vendorlarda yok, hiçbi yerde yok.

peki silah?
iron silah satan kaç tane bs var?
adamla aynı anda aynı şehirde olucanda yell den bulucan
yoksa tek bi silaha tek bi zırha mahkusun.

saçmalık yani cidden. Alt yapıyı kurmadan, üst yapıda devrim yapmaya çalışmak tutmazki. İron silah için bs açtım ben, ondan transfer ediyorum mesela. E ne gerek var oyuncuları buna mecbur etmeye?

2 tane ok atıcan, hadi diyelim rastlantı oldu buldun ok satan bi adam oyunu oynadıgın zamanda. Adam diyoki 131412431 tane ok satıyorum 1 tane aşşa olmaz.
e ben 2 tane atıcam ama?
olmaz

sie diyip kendi karakterini açıosun.
1 karakter için 4 tane support karakter açılır mı yaw?
patide craft karakteri olmayan var mı nebulada su anda mesela?
yok
nedne? mecbursun çünkü.


Abi, bundan 10 küsur sene önce de UO buydu, şu anda da bu. UO bu yani. Yersen oynarsın. Yemezsen cidden kasma git modern bir oyun oyna.

Yahu biz oynarken herkesin evinin önündeydi vendor. Öyle vendor vendor gezip best price bulayım fln yalandı direk. Şehir yakını evlerdeki vendorlar EŞŞEK yükü pahalı satardı mesela. Ama satardı.

Düz silah yapmak düz deri set yapmaksa derdin, gel bu gece gezip farmlayalım. Yapayım sana 10 15 set, 30 40 silah. Ama düz silahla ne yapıosun ki?

PVP desen düz silah taşıyacağına hiç PVP yapma. PVM desen undead için silver diğerleri için de magical şart.


PS: UO da support karaktere zaten hep mecburdun. Eğer bir guild ile oynamıosan veya tamer kasıp deli para yapmadıysan.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Suark said:

böyle oyuncuyu limitleme, bi taraflara zorlama
ekonomiden anlamayan adamların "arz talep olcak ağbi" fikirlerine de hastayım yani.
arz dayatması bişey var, o unicorn 1m ye satılır gene.
Çünkü asosyalin biri çıkar, gider kasar parayı alır.

aynı şey mesela türkiyede geçerli.
bir ev locate et mesela, fiyatını sor şimdi.
Bütün diğer değişkenlerden bağımsız, 2 ay sonra evin fiyatını sor 20k artmış olucak.
öle art-talep deil işte olay. Adam tok satıcı zaten, dayatıyor arzı, talep yerse.

Bence oyuncuyu diğer oyunculara mecbur etmek yerine, diğer oyuncularla kapışmaya zorlamak daha mantıklı ve güzel.


Bu arada, o unicorn u 1m e alan kişi olur çünkü o zaman değerli olur o. vendorda shire fiyatına unicorn satarsan bir anlamı kalmaz. adam için gösteriş ürünü çünkü o. snob effect işte
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

10 yıl öncede böyleydi dediğin, senin oynadığın versiyon 10 yıl önce böyleydi. Ben daha önce böyle bir şeyle karşılaşmadım, saçmalık zaten. Alt yapıyı kurmadan üst yapıya istediğin değişikliği yap, tutmaz.

ki o zamanki zamanımın ve enerjimin %20 si var su anda.
O zamanlar bile, craft karakter açmadım ben.
iron silahla ne mi yapıyorum?
kullanıyorum?
bu oyun sadece "pvp" veya "pve" değil. Sandbox demedik mi?
neden illa kısıtlıyoruz? bırakalım free market aksın, sorun ne?

naparsam yapayım, ben istiyorum ki elimde war hammerla gezeyim zikko mace yerine.
neden illa ibiş gibi gezmemek için craft açmak zorunda kalayım?

ayrıca, neden bu akşamımı farma harcıyorum 10 tane deri set için? vendorda olsun işte, farm yapmak yerine oyunu oynayayım.

Oyun anlayışlarımız farklı.
Grindi ve farmı ve skill kasmayı ben oyundan saymıyorum maalesef. Onlar ne kadar mecbur edilirse o kadar uzaklaşıyorum ve soğuyorum.

Hayır o zaman madem, bu npc vendor dayatması mantıklı, hadi o zaman şöyle yapalım.

Tamamen kaldıralım npc vendoru.
regleri de, farmerlardan almak zorunda kalsın insanlar.
hı?
reg crystal olmasın mesela, regler yaratıklardan düşsün.
olta olmasın mesela vendorda, veya skininng knife, bs lere falan muhtaç olalım.
nolcak vendorlara koyarlar, istedikleri fiyatlara satarlar nede olsa?

zorlayalım oyuncuyu, ömrünü çürütelim ki "eski 10 sene öncesinde benim oynadığım versiyonu olsun oyun"
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Suark,

sorular süper, çoğuna da seveceğin cevaplar olabilir.

- Macro olayı
Her ne kadar unattended resource gathering olayına tamamen karşı olsam da resourceları NPC'lere satamadığınız için ekonomiye bir darbe vuramaz bu yüzden çok üstünde durmuyorum. Ticaretin tamamen oyuncular arasında olmasından yanayım. Paranın macroyla kasılması çok kabul edilebilir bir durum değil, zaten NPClerin satabildiği en değerli eşya 900k'dan fazla bile değil. Macroyla ekonomiyi silip süpürmek oyun içi bütün ticareti bozuyor, nebulada senelerce görüldü bu. Yani alakasız eşyaya 1m fiyat biçmek tamamen paranın bolluğuyla alakalı. NPClerde o yüzden gidip guild stone fiyatı 4m oluyor, e yeni başlayan oyuncu nasıl böyle bir para yapsın ki ? Şu an guild fiyatı 15k, her türlü eve kurulabiliyor yani 38k'ya da small house alıp herkes kolayca guild kurabilir.

Olay tamamen para etrafında dönmüyor, alım satımdan ziyade takas da önemli bir etmen. Bir de oyunda magic item bolluğu olacağı için -ki gerçekten bolluk olacak- kaybetmekten korkmadan değerli sayılabilecek eşyalarla gezinebilirsiniz. Önceki postlarımda dediğim gibi lootlayabildiğiniz en büyük altın miktarı treasure chest level 5, o da 5k kadardır. İnan paraya bu denli ihtiyaç duymayacaksınız bir yerden sonra.

Macro ile skill kasmak zaten mümkün, sadece skill gain magery gibi, zorluk seviyelerine göre yapılan iş tekrar değişmeli. Mesela stealth kasılacaksa bir yerden sonra üzerinizdeki armor miktarını artırmanız gerekiyor ki daha çok zorlanıp daha kolay gain alabilesiniz. Veya lockpicking kasarken tinkerların yaptığı kilitlenebilir kutuları anahtarla kitleyip lockpicklerle açarak kasabilirsiniz, buradaki zorluk ise kasayı yapan tinker'ın tinkering skilli oluyor ve en fazla 95.0'e kadar gidebiliyorsunuz, buradan sonrası dungeonlar ve treasure mapler, dediğim bolluk dungeon chestlerde de mevcut, her yerde kasa var neredeyse ve bu yüzden de lockpicking en çok getirisi olan şey olabilir. Çünkü remove trap, lockpicking, hiding, stealth ile bütün dungeonı hiç gizlilikten çıkmadan gezinebilirsiniz, stealthin çalışma mekanizması farklı çünkü (skill / 10 adım atıp skilli tekrar çalıştırarak tekrar skill / 10 adım daha kazanabiliyorsunuz, skill kullanım delayi 10 saniye ve max adım 10 oluyor ve bu adımlar garanti). Remove trap bir dungeonı hiding ile silip süpürmeniz için inanılmaz gerekli bir skill olacak. Detecting hidden da trap detect edebilmek için inanılmaz gerekecek zira tek trap chestlerde yok, dungeonlar türlü trap ile dolu, kimisi gerçekten çok hasar veriyor ve görebilmek için buna ihtiyacınız olacak. Stealing ise dungeonlardaki çalınabilir rare'lar için lazım olabilecek.

Yani macro zaten serbest, unattended resource gathering kısmen serbest ama para getirisi pvm ağırlıklı, pvp ve player arası ticaretle alakalı olacak. Yani sıkıcı sanıyorsunuz ama bu oyunu oynamanız için 100.0 skille ihtiyacınız yok, expert veya adept seviyede bile bir karakter çok çok iş görebilir, illa her şeyin en ustası olup en üst seviye işler yapacaksınız diye bir kaide yok, herkes skill seviyesine göre işler yapabilir. Yapar çünkü oyunda limitleyici, kısıtlayıcı etmenler yok "bunu yapabilmeniz için 98.0 X'e ihtiyacınız var" gibi. Herkes skilline göre işe yarar ve her seviyede eğlenebilir.

- Vendor olayı.
Nebula-vari npc vendor olayını tam anlayamadım, kastettiğin şey sanırım npclerde hiçbir şey satılmaması olabilir. Böyle bir durum yok merak etme çünkü vendorlarda satılan her şey low quality, yani normal kalite bir platemail totalde 30 armor veriyorsa, low quality daha daha az verir. Craftların bu noktada önemli olduğu konu ise exceptional itemlardır. Exceptional bir armor +7 armora sahiptir, exceptional bir silah +4 damage'e sahiptir. Bu verdiğim değerler düşükmüş gibi algılamayın, henüz combat sisteminin detaylarını anlatmadım, yazdığım zaman ne kadar değerli olduğunu anlayacaksınız. Aynı şekilde renkli ore'lar ile yapılan armorlar en fazla +15 armor veriyor (valorite) ama yine de en çok armor veren şey ise invulnerability yani magic itemlar oluyor yine (+25 armor), deri setler için ise spined horned ve barbed derileri koymaya karar verdim UO:Renaissance'da eklenen bir şeydi bu. Barbed'i valorite gibi düşünün, o da +8 armor. Özellikle blacksmithy çok değerli bir skill, tailoring ise bu setler için değerli. 1 armor bile çok değerli, sphereserver combatı sanmayın, ilgili dökümanı yazdığımda linklerim.

Yani NPCnin sattığı, player'ın yaptığı ve magic itemlar arasında çok farklar var.

Oyun içi ekonomiye çok karışamam, daha doğrusu player ekonomisine. Ama muhtemelen böyle bir para sisteminde kalkıp kimse unicorna 1m koyamaz gibi. Tabi bir de üst seviye hayvanlar normal oyunculara verilemez, nedenini açıklayacağım. Hiç taming ve lore skilli olmayan bir kişinin kontrol edebileceği en üst hayvan ostarddır. Dragon tamelenebilir (100.0 iken bile inanılmaz zordur) ama kontrolü sadece taming ve lore'u çok yüksek olanlar sağlayabilir. Taming bu durumda inanılmaz değerli bir skill oluyor, tamerlar da pvm için ap ayrı bir class oluyor yanında bard skilleriyle beraber. Sistem OSI'de de bu şekilde işler, 2000'de de, şu an da.

- Zırh olayı
Üstte yazdığım birçok şeyden çıkarmış olabilirsin, +1 armor bile çok değerli, düz platemail giymek -renkli dahi olsa- kişiyi robocopa çevirirken -20 dexterity'e de sebep olur. O yüzden bir warrior düz platemail giymek yerine minimum dex penalty ile parça kombinasyonları yapmalı. Bazı plate helm çeşitleri dex düşürmez, chainmail tunic hem gövde hem kolları korur ve az dex düşürür gibi. Zaten status'te yazan armorun çok bir değeri yok, önemli olan hangi uzvunuzu hangi armor parçası koruyor. Çünkü combatte %40 ihtimalle gövdeye, %8 ihtimalle kafaya, %28 bacaklar ve kollar diye gidiyor, o an vurulan bölgenizi hangi armor koruyorsa hesaplamalara o girer. Meditasyon dolayısıyla magery ile armor birbirine tamamen zıttır, platemail ile büyü atabilse bile en ufak ağır bir parçayı giydiği anda pasif aktif her türlü meditasyon tamamen kesilir, 10 saniyede 1 mana alır. İlla düz yaylada pvp yaparmışçasına düşünmeyin çünkü mage karakterler de line of sight gücünü arkasına alabilir, ki zaten precast ile ve düşük cast timelar ile armor giyememenin verdiği dezavantajı bu avantajlarla bastırabilir, magery akıllıca kullanılmalıdır yani zira meditasyon biraz farklı olduğu için her bir mana kullanımı değerli olacak.

- Okçuluk
Heavy crossbow, oyunun en yavaş silahıdır, maksimum 6.5 saniyede bir atış yapılır ancak oyunun en çok vuran silahıdır aynı zamanda. Şimdi böyle bir oku vanquishing ve spell imbued düşünürsek bir de missleme ihtimalini atlattığını varsayarsak kişiyi adeta komaya sokar. Ama tek başına okçu olmak pvpde çok işe yaramayabilir. Prehit gibi ilk vuruşun instant olması avantajı olsa da arada geçen süre içinde karşı taraf zaten kendini tamamen iyileştirmiş olabilir. Bow ve crossbow ise daha hızlıdır ama damage aralıkları çok geniş olduğu için ne vurulacağını kestirmek zordur. O yüzden grup halinde archer olmak büyük ihtimalle (karşı taraf ağır zırh giymediği sürece) karşı tarafa ölümcül darbeler verebilir, damage aralıklarından ve missleme şansının bol olmasından dolayı bu garanti edilemez ama oyunda gruplaşmaya teşvik eder. Yine de archery de magery gibi line of sight avantajından çok iyi yararlanır. Yani bir yaratığı yamacın yukarısından güvenle oklayabilir, gemiden ok atabilir, pencereden ok atabilir. Archeryi bir yan skill olarak kullanıp kullanmamak size kalmış ama dediğim gibi delayi uzun, en sert vuran silahlar da olsa poison süremezsiniz, prehit sayesinde koşup 0.1 saniye durarak atış yaparsınız, line of sight avantajını da alırsınız ama tamamen karşı tarafa bağlı her şey.

-AI
AI, runuo core'unda oldukça gelişmiş ve insanı çıldırtmayan güzel bir pet aisine sahip. Komutlar gerçek anlamıyla çalışıyor, "all guard me" all follow me + kill karışımı bir komuttur mesela, hem takip eder, hem saldıran olursa otomatik savunmaya geçer. Pathfinding düzgün olduğu için taşa toprağa takılmadan düzgünce takip eder.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Suark said:

10 yıl öncede böyleydi dediğin, senin oynadığın versiyon 10 yıl önce böyleydi. Ben daha önce böyle bir şeyle karşılaşmadım, saçmalık zaten. Alt yapıyı kurmadan üst yapıya istediğin değişikliği yap, tutmaz.

ki o zamanki zamanımın ve enerjimin %20 si var su anda.
O zamanlar bile, craft karakter açmadım ben.
iron silahla ne mi yapıyorum?
kullanıyorum?
bu oyun sadece "pvp" veya "pve" değil. Sandbox demedik mi?
neden illa kısıtlıyoruz? bırakalım free market aksın, sorun ne?

naparsam yapayım, ben istiyorum ki elimde war hammerla gezeyim zikko mace yerine.
neden illa ibiş gibi gezmemek için craft açmak zorunda kalayım?

ayrıca, neden bu akşamımı farma harcıyorum 10 tane deri set için? vendorda olsun işte, farm yapmak yerine oyunu oynayayım.

Oyun anlayışlarımız farklı.
Grindi ve farmı ve skill kasmayı ben oyundan saymıyorum maalesef. Onlar ne kadar mecbur edilirse o kadar uzaklaşıyorum ve soğuyorum.

Hayır o zaman madem, bu npc vendor dayatması mantıklı, hadi o zaman şöyle yapalım.

Tamamen kaldıralım npc vendoru.
regleri de, farmerlardan almak zorunda kalsın insanlar.
hı?
reg crystal olmasın mesela, regler yaratıklardan düşsün.
olta olmasın mesela vendorda, veya skininng knife, bs lere falan muhtaç olalım.
nolcak vendorlara koyarlar, istedikleri fiyatlara satarlar nede olsa?

zorlayalım oyuncuyu, ömrünü çürütelim ki "eski 10 sene öncesinde benim oynadığım versiyonu olsun oyun"


Yahu skinning knife ile deri seti bir tutman epic cidden.

ben deri set, evet düz deri set yapıp satarak para yapıyorum. ne zaman brit e gitsem birileri "deri set 7k" vs diye bağırıyor oluyor.

craft char açma diyorum. gördüğünde beni yapayım sana 500 600 ingotluk silah, takıl diyorum. eskiden de böyleydi evet. eskiden reg stone da yoktu gayet. o da olmasa olur bence. trapped pouch bile yoktu bir ara (eğer yamulmuyorsam).

eskiden olan fark raw mat çok daha fazla ve kolay ulaşılabilir olduğu için fiyatlar daha düşüktü.

hadi deri seti vendor satsın. e bu sefer gelip "mage robe u da vendor satsın düz robe bulamıyorum" diyecek misin?

nereye kadar kolaylık olsun oyunda istiosun? "ben gireyim pvp mi yapıp çıkayım" dersen benim bildiğim herşeyi kolayca alabileceğin pvp based serverlar da var.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Suark,
Vendorda basic itemlar var yalnızca, onlar da low quality, craft her türlü daha değerli oluyor, piyasa ve ticaret her türlü player üzerinden.

Stealth armorla yapılırsa büyük ihtimalle fail olur, garanti stealth yapmanın tek yolu armorsuz olmak. Hidingin çok armorla ilgisi yok, hiding daha çok çevredeki etmenlerle alakalı. Sana saldırmakta olan biri varsa ve göz önündeysen hide olamazsın gibi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yok abi kıyaslama iyidir.

Trapped pouch dediğin gibi yoktu ama paralyze denen şey, sphereserver gibi karakteri taş kesmiyordu yani elin uzanabiliyordu bazı şeylere. O yüzden mage karakterler magic trap ile pouch traplıyordu, trapped pouch muhabbeti oradan geliyor aslında. Magic trapin trap damage değeri en fazla 2-3 olduğu için poucha tıklayıp paralyzedan kurtuluyordu millet. Benim anlamadığım senelerce türk serverları üşendiğinden mi eksik büyüleri ve skilleri implement etmedi yoksa böyle kalsın mı dedi bilmiyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi istediğiniz sistemi yapın toplaşıp aksiyon yapacak insan bulamadıktan sonra bir anlamı yok.

uo'nun olayı buydu. eski nebula'yı hatırlayın. baskını, pususu, genki bitmezdi. bi tane rotten kesmek ve chesti açmak için 5-6 kişi dancında takılırdık iki saat. alakalı alakasız yerlerde anlor bekler pusu kurardık. metalon'un falan aksiyonu bitmezdi. brit o/c aksiyonu olurdu sırf.

bunları yapacak hevesi arzuzu olmayan adamlara ne sistem yapsan maks 1 hafta sdfs
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

e tamam olsun en azından
kötü kalite olsun ama olsun.
Artariel said:

Suark,
Vendorda basic itemlar var yalnızca, onlar da low quality, craft her türlü daha değerli oluyor, piyasa ve ticaret her türlü player üzerinden.

Stealth armorla yapılırsa büyük ihtimalle fail olur, garanti stealth yapmanın tek yolu armorsuz olmak. Hidingin çok armorla ilgisi yok, hiding daha çok çevredeki etmenlerle alakalı. Sana saldırmakta olan biri varsa ve göz önündeysen hide olamazsın gibi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@artariel

peki assasin karakter gibi bi imkanımız olucak mı?
mesela belirlenen bir hedefi, gz içerisinde hızlıca öldürebilmek gibi.

bir locaya falan üye olunabilir bunun için, quest zinciri bile olabilir.
ama .backstab tarzı bişi yapılabilir mi?
karakter hide ken, diğer karakter sabitken, arkasından yaklaşıp - eğer üstünde zırh falan yoksa - temizlemek mümkün olsa nasıl olur?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

işte! işte bu duymak istediğim.
Aynı şekilde, npc vendorda ok satılmalı, bandaj satılmalı ve low quality silah satılmalı
bingildak said:

suark içindeki developer'ı ortaya koymaya çalışıyor ama baya pratikten uzaksın abi. dediğin şeyler olmaz. reg vendorda satılmazsa insanlar nasıl oyunu oynayacak. adam dungeon'a gidip mob kesmek için, recall olmak için reg satan/yetiştiren adam mı arayacak. kimse mage oynamaz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Suark said:

@artariel

peki assasin karakter gibi bi imkanımız olucak mı?
mesela belirlenen bir hedefi, gz içerisinde hızlıca öldürebilmek gibi.

bir locaya falan üye olunabilir bunun için, quest zinciri bile olabilir.
ama .backstab tarzı bişi yapılabilir mi?
karakter hide ken, diğer karakter sabitken, arkasından yaklaşıp - eğer üstünde zırh falan yoksa - temizlemek mümkün olsa nasıl olur?

hayır olamaz. teoride güzel fikirler gibi ama pratikte sadece insanların tansiyonunu artıracak fikirler. assassin karakter istiyorsan bir nevi simülasyonunu yapabilirsin, 3-4 arkadaş toplanıp heavy crossbowlarla stealth halde bekleyip indirebilirsin, oyundaki olanakları kullanmaya bakın.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi adamlara kendi fantezilere göre yön vermeye çalışma lütfen, git nebulaya falan tavsiye et bunları :)

hazırlamak istedikleri dönem güzel bir dönem UO için. UO oynamak isteyen adamlar için hazırlıyorlar. senin gibi farklı fantastik şeylerin alternatif oyunların peşinde değiller. kasaba terzilik yaptırma.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Suark said:

@dworgian

diyorum ki, hiçbir item npc vendorda satılmasın madem. regler bile.
hepsi oyuncular tarafından üretilsin, ne güzel olur dimi aynı mantıkla?
20 nightshade 2k diye dolaşırlar bankın etrafında =)


sana anlatmaya yetemedim cidden. akşam aldığım ilacın etkisi var sanırım feci uyuşuğum şu an.

dur özetleyeyim.

1) sen şu an "abv nbl niye böyle" diyorsun ama nbl 2 3 minor difference dışında hep buydu zaten.

2) para ödemeden aldığın bir hizmet var

3) bu hizmeti farklı kişilere hitap edecek farklı şekillerde veren başka yerler var

sen 10 sene önce de nebulada şikayet ediyor muydun bu kadar onu anlamadım ki?

@artariel, hatırladım ya pouch traplemeyi peh peh
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Red said:

hype olsa da farketmez. hala alışkanlıktan ve yeniliğe kapalı olmaktan fifa yerine pes oynayanların dünyası bu. ismi olan nebula bu boktan sistemle bin kişiye oynar hala. ama başka server zor.


yok abi türkiye'de tek kitle nebula kitlesi değil ki. 200'den fazla runuocu insan var. nebuladan bıkanı da var gerçi onlar nebuladan şikayet eder gider aynı mantıktaki başka bir pvp serverında oynarlar ama tutabildiğimiz kardır şu an. biz yapabildiğimizi yapalım da.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...