Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Dio UO (IPY-vari)


Artariel

Öne çıkan mesajlar

Suark said:

oha detective güzelmiş

gerçi ben yazsam git burdan derdiniz =(

bunun jaile atmak yerine .kill versionu olsa nolur yanı


sen bu kadar detaylı sistem yazaydın iyiydi.

sana göre ben gidip birine "suark ı" öldür diyorum mesela artariel e, o da senin yanına gelip use skill hide ve .backstab yapıp dönüyor.

asdsaşda
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

size bıraktıydım gerisini

al o zaman yazıyorum:

Önce sistem
sonra örnekli anlatım.

Sistem :

--Lonca
Kiralık katiller loncasına bir dizi quest chainle üye olunur. Bu quest chainler sonunda kişiye özel hançer üretebilme yetisi bahşedilir karaktere. Ve tabiki bu quest chainleri yapabilmek için, stealth hiding lockpick gibi skillerin de olması lazım.

loncaya üye olduktan sonra kiralık katil görev verilmesini bekler.

--Görev vermek

X kişisi, belirli periyodları aşmamak üzere, Y kişisi üzerine headhunt koyabilir. Konan paranın %30 u guardlara sus payı, %30 u loncanın %30 u da kiralık katilindir ve minimum 50k para konabilir.

--Görev almak
birine görev verildiği zaman backpackte bir parşömen ( notepadde olur ) belirir. Parşömende verilen fiyat ve hedef yazar. eğer katil kabul ediyorsa .kabul yazar ( ilk yazan kabul etmiş olur ). Ve müşterinin belirttiği zaman diliminde işlemi yapması gerekir

--Öldürme
görevi aldıktan sonra ilk iş kişinin adına bir dagger yapmaktır. Loncadan alınan yetenekle, kişiye özel dagger yapılır.

Hedef aranmaya başlanır, hedef bulununca, yapılan daggerla; hedef war mode da değilken, stealth biçimde arkadan saldırınca hedef ölür.Cesette parçalanır.
Hedef öldükten sonra karakter crim olmaz ancak gri olur, yani herkes saldırabilir. ( zaten çoğunlukta gri takılıcak bu agalar etrafta, disguise olmadan gezemicekler ).
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Suark said:

öyle bir durum var eğer bilmiyorsan,
gri lord bile olabiliyorsun crim olmadan.

kill sayın belirli sınırın üstüne çıkmadıkça, eğer fame'in yüksek ve karman "-" se crim olmadan gri lord bile olursun.


karma "-" iken yalnızca sphereserverda criminal gözükürsün, dünyanın en garip sistemi. Necromancy kasan durduk yere criminal oluyor falan, baya fantastik.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Suark said:

size bıraktıydım gerisini

al o zaman yazıyorum:

Önce sistem
sonra örnekli anlatım.

Sistem :

--Lonca
Kiralık katiller loncasına bir dizi quest chainle üye olunur. Bu quest chainler sonunda kişiye özel hançer üretebilme yetisi bahşedilir karaktere. Ve tabiki bu quest chainleri yapabilmek için, stealth hiding lockpick gibi skillerin de olması lazım.

loncaya üye olduktan sonra kiralık katil görev verilmesini bekler.

--Görev vermek

X kişisi, belirli periyodları aşmamak üzere, Y kişisi üzerine headhunt koyabilir. Konan paranın %30 u guardlara sus payı, %30 u loncanın %30 u da kiralık katilindir ve minimum 50k para konabilir.

--Görev almak
birine görev verildiği zaman backpackte bir parşömen ( notepadde olur ) belirir. Parşömende verilen fiyat ve hedef yazar. eğer katil kabul ediyorsa .kabul yazar ( ilk yazan kabul etmiş olur ). Ve müşterinin belirttiği zaman diliminde işlemi yapması gerekir

--Öldürme
görevi aldıktan sonra ilk iş kişinin adına bir dagger yapmaktır. Loncadan alınan yetenekle, kişiye özel dagger yapılır.

Hedef aranmaya başlanır, hedef bulununca, yapılan daggerla; hedef war mode da değilken, stealth biçimde arkadan saldırınca hedef ölür.Cesette parçalanır.
Hedef öldükten sonra karakter crim olmaz ancak gri olur, yani herkes saldırabilir. ( zaten çoğunlukta gri takılıcak bu agalar etrafta, disguise olmadan gezemicekler ).



Böyle anlatınca güzel
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Artariel said:

Bezerye said:
...


güzel sistemler. Statloss olayı hep üzerinde düşündüğüm bir şey çünkü insanları pk olmaktan inanılmaz caydıran bir olay. IPY'de ya da UOF'de kelleyi götürüp guard'a verdiğinde pk statlossa uğruyordu, eski OSI'de ölüp canlanınca statloss oluyordu, bir başka sunucuda statlossu geçici yapmışlardı. Tam bir karar veremiyorum bu konuda.


OSI stili iyidir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

mage combatlarında 4-5 spell domine ediyor kalan 60 spelli.
buna engel olmak için bi planın var mı?

yani vurulan damage ve cast time dışında, farklı özellikler ekleyebilir misin büyülere?

Mesela armora göre zarar verme ( corp por gibi? )
poison gibi alev dotu atma, ama işte üzerine alev hasarı verilirse dmg arttıran büyüler.
hedefin kalan hpsinin %'sine göre vuran buyuler olabilir.
farklı kombinlere açık olası lazım

bide şu paralyze atıp duvar koyma zırvasından da kurtarabilir misin? duvar atınca çok hafif dmg alması sağlanabilir playerların.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Duvar durationı oldukça kısa olduğu ve fire field damage'i fazla olmadığı için, ayrıca duvar genişliği 3 kare olduğu için hem duvar arasına almak zor hem de içeride tutmak.

magic damage'i yalnızca magic resistance savunabilir. mind blast ise fiziksel bir damage olduğu için istisnadır. OSI spell delay ve damageleri biraz farklı olduğu için farklı spell kombinasyonları mutlaka gerekecek. Bir de meditasyon daha önce de dediğim gibi sphereserver sunucular gibi uçarak regenerate etmediği için bir büyüye kolayca 30-40 mana harcamak için zor durumda olmak lazım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

6.5-7 saniyede bir vurabilen bir silah zaten. Bir de combat mekanikleri sayfasında armorun ne denli önemli olduğu görülüyor, bir vuruşta indirme durumu olamaz bile. Bir de bowlarda accuracy bonus tactics yerine archery verdiği için bu silahın +25 archery vermesi yalnızca vuruş şansını artırır. Bir de bulması en en zor silah olması da cabası. Paralyze şarjları normalde 20-25 kadardır screenshotu aldığım silahın şarjlarını test için artırmıştım. Bir kişiye vurabilme şansı, hasarı bir ton aşamadan geçtiği için öyle vurdu mu yok eden silah kolay değil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Artariel said:

- Vendor olayı.
Nebula-vari npc vendor olayını tam anlayamadım, kastettiğin şey sanırım npclerde hiçbir şey satılmaması olabilir. Böyle bir durum yok merak etme çünkü vendorlarda satılan her şey low quality, yani normal kalite bir platemail totalde 30 armor veriyorsa, low quality daha daha az verir. Craftların bu noktada önemli olduğu konu ise exceptional itemlardır. Exceptional bir armor +7 armora sahiptir, exceptional bir silah +4 damage'e sahiptir. Bu verdiğim değerler düşükmüş gibi algılamayın, henüz combat sisteminin detaylarını anlatmadım, yazdığım zaman ne kadar değerli olduğunu anlayacaksınız. Aynı şekilde renkli ore'lar ile yapılan armorlar en fazla +15 armor veriyor (valorite) ama yine de en çok armor veren şey ise invulnerability yani magic itemlar oluyor yine (+25 armor), deri setler için ise spined horned ve barbed derileri koymaya karar verdim UO:Renaissance'da eklenen bir şeydi bu. Barbed'i valorite gibi düşünün, o da +8 armor. Özellikle blacksmithy çok değerli bir skill, tailoring ise bu setler için değerli. 1 armor bile çok değerli, sphereserver combatı sanmayın, ilgili dökümanı yazdığımda linklerim.



Zamanında bir çok sunucunun Ar-Ge grubu yöneticiliğini yapmıştım. Orada 5-10 kişiye combat sistemlerini test ettirir o arada notlar çıkartırdım.

Gözlemlerim, aslında CLASSLAR arasında büyük bir dengesizlik vardı;

1) Ekonomik Dengesizlik
En güçlü mage karakterin tüm eşyalarının toplamı 100k ise;
En güçlü warrior karakterin tüm eşyaların toplmaı 1m 'di (nebula fiyatlarına göre konuşuyorum)

Bu ekonomik yöndeki dengesizlikti

2) Güç Dengesizliği
Ortalama bir mage Deri Zırh giyip, Koruma Büyüleri altında;
Ortalama bir warrior ile aynı DEFANS seviyesine sahip oluyordu.

Warrior'ların tek bir avantajı vardı; Parrying (Aslında bana göre combat sistemini bozan bir sistem. Damage'i %100 engelliyordu ve defansif gibi gözüküyorlardı.)

Sistemi baştan kurguladım, sorunu kökünden temizlediğim bir sistem ortaya çıktı:

"Magical Mage Robe Sistemi"

Kurgu: Sunucunun isteğine göre düzenlenebilir. Örneğin Ancient yaratıklardan çıkan magical scroll'lar toplanarak, büyü bilen terziler tarafından bu rûnler dikilebilir.

Sistem¹: +3 +6 +9 +12 +15 'e kadar (warrior zırhları gibi) çeşitlenmiş koruma yetisine sahip robe'lardır. +12'nin yapılma zorluğu, bir blackrock set'in çıkması ile aynı zorluktadır.

Sistem²: Magery kullanabilmek için zırh olarak sadece kumaş giyilebilmektedir.

Dipnot: Bu sistemden sonra Deri zırh; Hiding/Stealth karakterler tarafından daha ağırlıklı kullanılacaktır.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...