Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Hearts of Iron 4


Komutan

Öne çıkan mesajlar

Sam said:

ideal derken duruma göre değişen şeyler. ama tavsiyem 40 width yapın mümkünse support brigade'lerden tasarruf etmek ve general command limit için. front'lar 20'nin katları ama 20 width anlamsız israf bayağı gördüğüm.


Tam olarak açarmısın dediğini ben anlamadım?

combat zone genel olarak 80 width , senin tavsiyen division'ı mı 40 width yapmak yoksa company'i mi? bide support brigadeler zaten combat width kaplamıyor ki neyin tasarrufunu yapacak 40 yaparsa?

Kusura bakma baya baya kafam durmuş vaziyette , cok mantıklı birşey demişsende anlamamış olabilirim hatam varsa affola.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tavsiyem 40 width division. support brigade'leri 2 kere yapacağınıza 1 kere yapıyorsunuz. 20 width tavsiye ediyorlar da ben anlam veremiyorum. spart filan koyuyorlar ama bence çok yanlış spart 1936'dan sonra. hospital, maintenance, engineer, recon, logisctics company'ler çok önemli. signal'e bile yer kalmıyor yani.

20'lik yapınca iki kere koymanız gerekiyor aynı support'ları.

ha multi oynuyorsanız da maksimum firepower sıkıştırmaya çalışıyorsanız insan rakibe karşı o zaman tartışılır ama single oynuyorsanız bence böyle.

front eklendikçe +40 arttığı için 80 demiyorum mesela. bir de 80 olunca div sayısı çok azalıyor cephe tutmak için. 40 optimal gördüğüm. aynı yere 2 tümen koyacağınıza 1 tümen koymanın sakıncası yok cephede çoğu zaman.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

tavsiyem 40 width division. support brigade'leri 2 kere yapacağınıza 1 kere yapıyorsunuz. 20 width tavsiye ediyorlar da ben anlam veremiyorum. spart filan koyuyorlar ama bence çok yanlış spart 1936'dan sonra. hospital, maintenance, engineer, recon, logisctics company'ler çok önemli. signal'e bile yer kalmıyor yani.

20'lik yapınca iki kere koymanız gerekiyor aynı support'ları.

ha multi oynuyorsanız da maksimum firepower sıkıştırmaya çalışıyorsanız insan rakibe karşı o zaman tartışılır ama single oynuyorsanız bence böyle.

front eklendikçe +40 arttığı için 80 demiyorum mesela. bir de 80 olunca div sayısı çok azalıyor cephe tutmak için. 40 optimal gördüğüm. aynı yere 2 tümen koyacağınıza 1 tümen koymanın sakıncası yok cephede çoğu zaman.



tamam şimdi dank etti (:D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Minör ile başlayın, Türkiye çok güzel tam böyle arada derede olan bir ülke detay içinde boğulmadan yavaş yavaş gelişiyorsunuz. Tabi 1936 dan başlayın.

https://www.youtube.com/watch?v=PiGDxK8sIdE ben bunu izledim 1-2 bölüm kadar zaten mekanikleri kavrıyorsunuz. Tuto bile oynamadım, gErisi tooltip okuyarak, wiki ve paradox forum ile geliyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

türkiye olarak başlarken bir kaç str. tavsiye:

tank araştırın ve yapmaya başlayın, çevirme hareketleri için en az 3 tane bence olmalı, 3 süvari ile başlıyorsunuz zaten...

ilk olarak bulgaristana girilmeli, fazla dayanmıyor, tank ve süveri ile sofya üzerine yara yara gidin, faydası ise yunanistan saldırısı için cepheyi büyütüyor + medeni topraklar :) 2. olarak yunanistan thesseloniki üzerine vurucu gücünüzü yığın ve ve uygun yerden saldırın, yunan büyük güç ile şehri tutmaya çalışıyor çevreleyin ve şehirde imha edin, izmir ve midilli bölgesinde askeriniz olsun adalara çıkarsınız, mevcut donanmayı direk denize açın...

3. olarak yugoslavya, ben sofya bölgesinden ana taarruzu gerçekleştirdim, memnun kaldım, yunan sınırında kalan yugoslavya güçlerinin coğunu sıkıştırıp imha edebiliyorsunuz kalanı kıyıya kaçıyor, zaten ortalık açılıyor.

4. irak, fazla zaten bu zamana kadar ordu gelişmiş olması lazım, çok daha fazla tank yapmak lazım, böylece kısa sürede irak ilhak oluyor...

5. iran. dağlarda fazla dolaşmaya gerek yok, bütün mekanize gücünüzü ve hatırı sayılı bir piyade gücünü ve güney iran dağları için biraz dağcıyı bağdat civarı nehrin iran tarafına yığın ve oradan yardırın, bir kez açıldı mı tahra civarına kadar ilerleye biliyorsunuz, kuzey iran için ise 3 veya 6 dağcı ve 6-10 piyade yeterli geldi, geliyor zira 3 kere yaptım, tebriz kolay düşüyor, sovyet sınırından hazara hızlı yürümek de gerekiyor zira oradan tahrana saldırmak lazım. bence bir püf noktası ise boş dağları tercihen süveri, veya tank ile ele geçirmek, zira adam yerleştimi atmak zor oluyor.

böylece 40-42 arası bu toprakları ele geçirebiliyorsunuz, gözümün kaldığı yerler arnavutluk ve özelikle de romanya oluyor, çok çok hızlı hareket edilirse belki romanya alına bilinir, ama bu sefer yugoslavya veya yunanistan zaman yetmeye bilir.

son oyunda 43 nisanda kafkas dağlarını aşmış, taşkenten hazarın kuzeyine toprakları işgal etmiştim ama amerika ispanya üzerinden fransaya girince, almanlarda varşova hatında sıkışıp kalınca, yancı olarak öyle kaldım :)

bir önceki oyunda masa başı oyunu ile romanyanın iş yapan yerlerini ve bilek gücü ile de hindistan ve ve hindistanın kuzeyinden alma ata ve çevresini almıştım, alamlarda sibirya içlerine ilerliyordu, tarih 47...

gerçi bütün bunları kundağı motorlu tankları bilmeden yapınca eksik kalmış gibi geldi, sanki biraz daha çabuk olunabilirmiş ama sanayi yertmiyor,
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

birde bir şey merak ediyorum, neo ottoman ile oynuyorum, axis üyesiydim ama sovyetlere savaşa girmemiştim, ticaret falan yapıyordum birde almanların gazı ile olmayan orduyla sovyetlere karşı saldırmak genelde na hoş sonuçlar doğuruyor+ hindistanda savaşıyorum zaten draft insan kalmamış... neyse almanlar kafkasya sınırına dayanınca, ve moskova önlerine gelince bende savaşa gireyim dedim ama bu sefer ben dahil olunca, bütün axis closed economy geçtiler 270 birim çelik ihtiyacım ile ortada kaldım, buna bir derman var mı?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

auto değil de filonun ismini seç prod listesinde, öyle yapınca direkt gönderiyor filoya. bende benzer birşey olmadı öyleyken.

yamada iyi şeyler var ama ai için kafi gelecek mi onlar şüphel, almanya ile sınırlı değil çünkü sorunlar. 5 yaşında çocuğun yapmayacağı şeyler görüyorum her gün. bütün front'u bırakıp gidiyor ai bazen.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Feamer said:

onu bizim orduda yapıyor plan yapınca, plana göre oluşan safı tutmak için yayılıyor...

yayılma değil ya, daha dün gece japonlar şangay cebini bıraktı çekti gitti birden mançurya'ya, çin ordusunun çeyreğini sıkıştırmıştık. yokedecektik çekilmeselerdi. 10 bölgelik cep oldu 50 bölge, benim gönüllüler tek kaldı bir anda koca cephede.

almak için 1 yıl savaştığımız yerleri geri kaptırdık. bugün tekrar 1 yıl daha savaşmak gerekti o cebi sıkıştırıp kalanları yoketmek için. ai cephe tutamıyor zayıf bile olsa sıkça. kaçıp gidiyor başka yerlere.

sayısız defa oldu bu, her ülke yapıyor trilyon tane tümeni filan yoksa. sadece rusya, çin, abd filan yapmıyor yani.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yayılma derken şöyle: Yugoslavya ya Almanya ile saldırırken, samın dediği gibi uygulamasanız da plan yapın fikrinden yola çıkarak askerleri dizdim cepheyi belirledim, hedefi gösterdim ama uygulamadım, manuel saldırdım 15 birim adamı kuzey sınırında, 5-8 civarı da güneyde kıstırdım buraya kadar okey, devamlı hareket halindeyken sorun yok ama geriye adamları tutmak için bıraktığım adamları taaa ilk sınıra planın sınırlarını tutmaya gittiğini görünce direk iptal ettirdim buda 1 haftalık bir geçikmeye neden oldu. Birde adamları sevkiyat modu gibi bir şey var galiba onuda bilmiyorum gerçi- giderken bütün org. dibe geliyor. Derin cephelerde zorlanıyor çözmeye ai...

Bir başka, Türkiye ile oynarken Hindistan-iran sınır dağlara mevzilendik, karşı tarafta kalabalık Amerikalılar var. Yarmak çok zor zaten draft kalamış öyle duruyoruz, neden sonra bir baktım amerikalar gitmiş bir bastık bütün hindistan ve almaataya gittikten sonra adamlar teşrif etiler meğer moğolistanı işgal
etmişler...

Bir başkası rusyaya karşı asyada savaşıyoruz. 10 tank ile cephe tutuyorum, saldırsa yok edecek ama duruyor, sonra bir bakıyorsun adamların org. bitmiş vaziyette bir yerlere gidiyor...

Benim çıkarımım bu kendine göre taktik olarak hamle yapmak için konumlanıyor ai ama str. olarak gerekli ölçüm analiz ve öngörü yapamdığı veya hatalı codlanmasından ötürü hata yapıyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

front line'ı editleyin ilerledikçe eğer elle yapıyorsanız savaşı çünkü aksi takdirde öyle durumlar çıkabiliyor. istemediğiniz yerleri seçmezsiniz. gene sıfır sorunsuz değil maalesef ama %50-80 bonus öyle bir eziyor ki. nehirden dağa saldırtabiliyorum ilk defa bir hoi oyununda lol. majino hattı dışında zaptedemediğim yer olmadı terrain olarak. ne penalty varsa hepsini aşıyorsunuz, penalty yoksa eritiyorsunuz zaten direkt.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...