Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Fallout 4


Feamer

Öne çıkan mesajlar

soru sormak diye birşey yoktu zaten. legion topic'i vardı, npc'ler race'ine göre filan değişik birşey diyordu genelde. 2-3 npc değişik birşey söylüyordu ancak.

"eski oyun daha iyi daha iyi" deyip sonra "eski oyunla kıyaslama ama haksızlık" demeyin bari.

zaten en son yaptıkları skyrim'de senin istediğin gibi sabit skill check şeklinde çalışıyor persuasion filan, neyin kavgasını veriyorsun onu da anlamadım hala.

zor alanın da değeri yok, onu da ezip geçiyorsun. new vegas'da 1-shot ata ata gittim endgame dlc'lerinde. oblivion'da düzgün yapılmamıştı ama o zamandan bu yana düzelttiler zaten. skyrim'de gayet iyi scaling sistemi. daha da iyileştirmemeleri için sebep yok geçmiş karnelerine bakınca.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

skill check her durumda var zaten, roll ise "abi speech'i 75'e getir bırak" gibi komik gamey durumlar yaşanmasın diye vardı. 25-25 kademelere göre yapılınca gördük insanlar nasıl oynuyor oyunu.

level scaling hiç olmayan bir oyunda challenge devam edemez, oyunu bitirip kapatırsın, sonra "ne basit oyun yapmışlar" diye gelip forumda yine yakınırsın. oyuncunun deneyimine göre değil de excel tablosuna göre oyun yapınca esas oyun alanının %90'ı kolay non-lineer oyun çıkıyor ortaya.

ya da koridor rpg'si olacak.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

NV'da speech checkini 30 isteyen dialogda var, 95 isteyen dialogda var. 25-25 geyiği tamamen uydurma. Bunun yanında skilller dialoglara ek seçenek vermenin yanında perklerin açılmasını da sağlıyor. Kullanılan yetenekler için başarı şansını da etkiliyor. Öyle 50'ye getirip bırakayım diye bir şey yok. Karakterin o skill'i 50 puan öğrense yetiyorsa bırakacak tabi ki. Bethesta oyunu gibi tüm skilleri 100'e çekip birbirinin aynısı karakter yaratmaya çalışmanın manası yok.

Skilli bir şey için kullanmak farklı, skill her puan atladığında hazırladıkları tabloya göre %1lik dilimde fark yaratması farklı bir şey. Skrim'de bile bariz tabloya göre hasarlar yüzdelik dilimde arttığı için düşük zorluklarda eğlence haricinde hasar büyülerinin manası olmuyordu. Neyse ki perk denen şeye kafaları basmaya başladı da bütün karakterler kalan bütün oyunlarındaki gibi nasıl oynarsan oyna aynı şekildeki karakterlere dönüşmesi olayı bitmeye başladı.

Dialoglarda perklerin etkili olması hala yalan tabi. Conjurer çıkarsa karşına conjure'da ileri seviye olduğun için ek dialog kurabilirsin gibi şeyler aşırı teknoloji gerektirdiği için hala bin sene ilerimizde(veya 20 sene gerimizde). F3'de bir kısım skill için koydular. Yüzdelik şans sistemi sağolsun skill eşiğini %3 şans için paso load etmeye çevirmekten başka bir fayda sağlamadı. NV'da bile f2'deki skill kullanım çeşitliliğine kıyasla çok az şey var. En azından daha geniş bir skill yelpazesini insanlarla etkileşime geçerken kullanma imkanı sağlamışlardı. Skyrim ise tam bir yalan yine. Göya role play oyunu. İki, üç tane statik karakterin dialogunun bir yerinde [korkut], [ikna et] dialogu var. Haa bi de random encounter skooma dealer'da var işte.

Konuşma üzerine hiç çalışmamış karakterimle riften muhafızının konuşma checkini pass'lamaktan ne anladım? Oyun çeşitliliğine bu durum ne kattı? Hasar büyüleri level scale'i yakalayamıyor, skillerden alternatif dialog seçenekleri verilmiyor, o zaman en zor seviyede git sneak artı okçu aç. Yakına girerse balta sallarsın. Hep aynı karakter. 100 küsür saatin üstünde oynadım Skyrim'i ama hep aynı karakter. Perk eklemeye uyanmaları kurtardı oyunu resmen.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Redeagle said:

%13 ihtimalle makineyi tamir edebilirsin maskaralığının, bütün skilleri hırsızlığa çevirip on kere load yaptırmaktan başka işe yaramadığının ve anayolun ortasına boss spawnlamanın yaşayan dünya iddiasıyla uzaktan yakından alakası olmadığının muhasabesini daha fazla yapmayacağım, evet.

Sam said:

"skill check eşiğine kadar getir bırak" çok daha kötü bir sistem. 100 puanın anlamı yok, 4 puan olsa skill aynı hesap.


Hangi oyun kastediliyor? Fallout 3?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

fallout serisini niye seviyoruz?

yardımcı olmak için çemberi biraz daraltalım

a-anlatığı hikaye yüzünden,
b-hikaye anlatımı yüzünden,
c-her ikisi yüzünden!

şüphesiz serinin efsane olmasının nedeni, güzel bir hikayeyi güzel bir şekilde sunabilmiş olmasıdır, ama ben anlatılan hikayeyi ve kurgulanan gelecek 150 yıl ve sonrası tarihi daha çok seviyorum ve bu sevgiden yalnız olmadığımı düşünüyorum.

bu yüzden f3 çok başarılı buluyorum, araştıracak öğrenecek, evrene derinlik kazandıracak bir çok konuya değindiler, f4 ise beklendiği gibi mit ve benzeri konular ile fallout evrenini daha fazla çatalandıracak ise başımın üstünde yeri var,

zira ben bos olup mutan öldüreceğim başarılı bir hikaye anlatımı yerine, post apo ayrıntılı bir 3d haritada, bilginin ve arka planın dibine vurup, tamamen yeni şeyler anlatan vasat bir falloutu terçih ederim.

dialog yok, skill yok gibi eleştiriler ise, oyunun yaratığı dünyaya gire biliyorsan yine benim için bir manası yok, çalışan mekaniği kullanırım işime bakarım,

f3 misal, yukarında anlatğım hususlar için oynadım, bir aksilik olmaz ise f4 u yüzden oyanayacağım, zira skyrimi dağ taş gezmek için oynuyorum, adamlarda bu yüzden yapıyorlar zaten oyunu, dialog istersen yapan firmalar var veya vaat edenler var onlardan bu ihtiyacınızı giderebilirsiniz,

20 senedir adamlar oyun yapıyor ve çizgisi belli olan, belli bir geleneği olan bir firma adamlar, halla adamların daha önce hiç yapmadıkları bir iş için eleştirmek de saçma. bethesta eskiden beri, "ben everini tasarlarım, sizide içine atarım ne halt yiyorsanız yiyin diyen bir firmaydı, bazen konuyu güzel kotardılar bazen beceremediler ama adamlar bu yolu izlediler
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Feamer said:

fallout serisini niye seviyoruz?


Çıktığı dönemde crpg anlayışını değiştirip yeni standartlar koyacak kadar iyi olduğu için.

15 yıl sonra hala kendini oynatabilecek kadar kaliteli olduğu için.

Fallout adı altında aynı hikayeyi anlatan bi aksyon oyunu çıksaydı bu kadar sevmeyecektik, rpg olduğu için bağrımıza bastık.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

arcane said:

feamer itiraf et ilk fallout oyunun fallout 3.


alakası yok, ve alakasız oyunlar, farklı tatlar

bağnazlıkta dincileri aratmıyorsunuz gerçekten, ilgili konuda bir iddiam vardı, herkesin ateist olduğu bir toplumda onlarında köktencileri olur, insanlar değişmiyor zira...

neyse anlamadığınız husus, tolkien nin dediği gibi frp rpg falan filan insanların kaçış ve sığınma ihtiyaçları için gelişen geliştirilen ve oynanan türler,

insanlar türlü türlü olduğu için, farklı farklı şeylerden tat almaları.

misal ilk falloutları oynarken, 1 kere o da bitirmiş olmak için ana konuyu bittirmişdir, onun dışında onuna başlar başlamaz californiyaya gidip silah ve power armor alıp ondan sonra kafama göre takılan bir adam olduğum için, bütün elder scroll serileri ve f3 ve sonrsı oyunlarda, amaçsızca oradan oraya gezmek, önüne gelen zindana girmek bunları yapmaktan hoşlanıyorum ve oyun bana ve bir çok kişiye bu zevki veriyor. veriyor ki, aynı firma 20 seneye yakın aynı oyunları yaparak hala çalışıyor...

önceki sayfalarda eleştimişsiz, şöyle söyliyeyim o anlatıklarınız benim için bir şey ifade etmiyor, çünkü o şekilde yaklaşmıyorum ben oyuna, o oyunu da severek oynadık, bu oyunu da severek oynadık, farklı zevkler aldık işimize baktık

oyun koşarak easy moda bitiyormuş, bana ne? niye böyle birşey yapmak istiyeyim?

o skill bilmem neymiş, bu bilmem neymiş, ya arkadaşlar o oyunu zaten oynadık iki kere hemde aynı oyunu, aynı mantık ile aynı yerde oynadık ve adamlar bir çok efsane oyun yapmalarına rağmen battılar ve o seriler boş boş duruyor şu anda

oyun bu adı üstünde, şunlara mekanik yaklaşmayın, mühendis kafası ile üzerlerine çullanmayın

ben şahsen yatırımcı olsam, ps oyunları ile alakam olmasa ve bir pazar araştırması yapsam bu haterlık yüzünden hiç bir fallout projesine para mara yatırmam
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Şu gerizekalı dialoglar yüzünden badhesda gibi firmaların fallout adını kirletmesini istemiyoruz.

http://img.photobucket.com/albums/v616/axedice/Fallout3/ScreenShot127.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v616/axedice/Fallout3/ScreenShot76.jpg

O yüzden çiçekler böcekler sevgi içerikli mesajlarınızı gidin official forumlarda dev. billurlarına atın oralar parlasın
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...