Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Ehliyet alma


GERGE

Öne çıkan mesajlar

Sınav olarak kitaba çalışmak anlamsız. Çıkmış son 6-7 dönemin testlerini çözerek (3 tanesi maksimum yarım saat sürüyor) sınavdan yüksek puanlar alabilirsin.

Otomatik vitesin de zaten hiçbir zorluğu yok. Koltuğa oturan herkes sürebilir ancak aynaları kontrol etmeyi unutmamak ve trafikte sürebilmek için pratik yapmak gerekiyor. Direksiyon dersinde eğer hiç araba kullanmadıysan manuel vites biraz sıkıntı yapabilir. Kalkış, kavrama noktası ve vites değiştirmek biraz zor gelebilir. Başlarda fazla stop yapabilirsin ya da patinaj çektirebilirsin ama kullandıkça alışırsın püf noktalarını zaten eğitmen anlatıyor.

Direksiyon sınavında da daha önce sürdün mü, sürmeyi biliyor musun gibi sorulara evet diyerek daha kısa sürerek ehliyetine kavuşabilirsin. Ben ortalardaydım bana daha önce sürdün mü diye sorduklarında evet dedim herkes 12-15 dakika arası sürerken ben 3 dakika göbeği dönüp inmiştim ve 90 almıştım. Benden sonraki bazı öğrencilere de aynı şeyi yaptılar eğer sıra çoksa ortalara doğru bıkıp hemen geçiriyorlar. Direksiyon sınavında ilk başta yapman gerekenleri zaten eğitmen anlatacak arabaya arkadan geçerek binme, aynaları düzeltme, koltuk ayarlama, emniyet kemeri takma, debriyajı boşa alma, çalıştırmak ve el freni indirmenin de sırasını önemli sırayı doğru mu yazdım bilmiyorum.

Bunların dışında çalışan arabada marşa basmak, stop ettirmek ve patinaj çekmek, heyecan, vites değiştirirken vitese bakmak, direksiyon hakimiyeti ve şeritte gidememe gibi aksiliklerde de puan düşüyor.

Ha derslere katılmana da gerek yok bu arada verilen cd'yi bir kere izleyerek motor hakkında herşeyi öğrenmiş oluyorsun eğer cd vermezlerse youtube'da 1 saatlik anlatımlar mevcut. Trafik ve sağlıkta geçmiş dönemin sorularına bakarak çalışmak yeterli ben ezberlediğim soruların aynısını gördüğümde direkt soruyu okumadan şıkkı işaretliyordum. Şıkların yeri bile aynı oluyor. Motorda ise bilgi gerektiren öğeler olduğundan videoyu izlemek iyi olur.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

şu linkte son 6 sınavı hazirandaki sınav da dahil olmak üzere toplamıştım

https://www.dropbox.com/sh/j0i0alselyrn70n/dj80zNcWTR

sistem değişti şöyle ki
eski sistemde 3 ders ayrı ayrı hesaplanıyordu teker teker 70 alman gerekiyordu
yenisinde 3ü toplanıp 100 üzerinden 70 alman beklenecek
yani daha kolay oldu yazılı sınav. zaten kolaydı da işte

direksiyon sınavı ise daha zor olacak. park etme falan gibi şeyler de sorulşacakmış.

ben 3 ağustostaki direksiyon sınavına girdim 2 gün öncekine işte. emniyet kemerini unuttum. baya unuttum takmayı işte. yandan ehliyet kurs müdürü bağırdı ehliyet kemerini tak diye böyle.
onun dışında 10 dk sürdüm. değil geri vites veya rampa yukarı araba kaldırma bir trafik ışığı bile yoktu güzergahta. 10 dk da bitti. 3 ağustos akşamı aradım. 90 almışım böyle bi sınav işte.
birader de girdi o da 2 kere stop ettirdi arabayı çalıştıracakken eli falan çarpıp sileceği çalıştırdı. o d a90 aldı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

araba kullanmada olay direksiyon, direksiyona kısa sürede alışırsan diğer hiçbirşey problem değil. vitesmiş debriyajmiş basit şeyler hata kabul etmeyen tke şey direksiyon zaten. ona birkaç günde alış zaten sürmeye başlayınca insanalr nasıl kaza yapıyormuş trafikte diyeceksin.


sınava çalışmaya gerek yok zatne hiçbirşey okumasan ilkyardım'dan 100 alır, trafikten 70'i geçersin. motora biraz bakman gerekebilir ya da çıkan sorulara sonuçta mantıkla çözülebilen birşey değil biraz bilgi gerekiyor o kadar. otomatik vitese izin veriyorlar mı bilmiyorum ama kurs arabası ile pratik yap zaten kurs pratik yaptıracak.

ben zamanında sıfır bilgi ile sınavdan bi gün önce kurs arabasını sürüp sonraki gün sınava girip geçmiştim. düşün işte o kadar kolay, hiç zor birşey değil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sistem yeni değiştiği için baya bi kurban olacaktır bence. direksiyondan bırakırlar bir sürü insan. ki bıraksınlar. ben hatırlıyorum ehliyet alcağım zaman kızın biri el freni hangisi falan diye soruyordu sdfs. muhtemelen almıştır ehliyeti. kızlara direk veriyorlar.

ehliyet öyle böyle alınır da belli bir yaştan sonra ilk defa trafiği tecrübe etmek daha zor olur senin için.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

akşam geç saat ve sabah çok erkenden. akşam 01:00'den sonra ve denildiği gibi sabah saat 05:00 en güzeli. Ayrıca trafiğe iyice alışana kadar kısa yoldan değil bildiğin yollardan git. İstanbul içiyse sorun olmaz pek ama ışıksız kavşak kullanmamaya bak alışana kadar.

Sağa dönüşlerde sağ aynanı çok iyi kontrol et motorcular, bisikletliler nereden çıktığını anlamadan bitiyorlar dibinde alırsın birini altına aman diyim.

Fren yapmadan önce dikiz aynanı hep kontrol et. Sen durabilirsin ama arkandan gelen duramaz, takip mesafesini kontrol etmiyordur, kabaktır lastikleri, eski model araç kullanıyordur vs vs senin durabileceğin mesafede o adam duramayabilir bindirir arkadan.

Kamyonların özellikle sağ tarafında çok gitme, diplerine girme geçebiliyorsan geç geçemiyorsun arkalarından git.

Stop lambası yanmayan, arka camları, farları kirli arabanın çok arkasına girme.

Sıkışık trafikte sağdan sola, soldan sağa kaçmaya çalışıyorsan kendini göster ve yolu boşalt. Senin şerit dururken burnu sağa veya sola sokup o şeriti kitleme. Senle birlikte akan şerite müsait olduğun zaman gir. Kendini gösterdiğin zaman zaten durur gelen araç. Bunlara alışırsın 1-2 hafta içinde sıkıntı olmaz o yüzden acele etme asla. Emin olmadığın hiçbir işi yapma. En kötü ihtimal fren yap dur.

Tek şerit yollarda kapalı virajlarda korna çalman tavsiye edilir. Bunu uygula. Akşam vakitlerinde bu virajları almak daha güvenlidir zira karşıdan gelen aracın far ışığını görebilirsin. Aydınlatma olmayan yollarda uzunları kullanmayı öğren.

4 yol ağızlarında muhakkak dur. Yol geniş, görüyorum falan diye düşünme. İlla gün gelir biri fırlar bir yerden.

Yolcu indirip/bindiren, sağ tarafta durmuş otobüs, minibüs, kamyon gibi araçların sağından geçerken çooooooook dikkatli ol. Önünden bir yaya fırlayabilir ve göremezsin. O yüzden arkadan gelirken duran aracın altına bak gölge görürsen frenle ve çok yavaş geç. Bu işe çok dikkat et.

Ha ayrıca. Direksiyon başına geçtiğin zaman çok konuşma. İnsanın diline vurur ilk başlarda. Acemilik göstergesidir ve boş yere sinir stress yaparsın.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Genel Yönetici
Sagolun.

Son bir sey daha sorayim. Bu Hyundai ile calismamin direksiyon sinavi icin zarari olur mu? Bendeki otomatik, sinavdaki analog diyorsaniz?

Bir de iyi midir bu araba? Gidip secmedik, is iliskileri araciliyla geldi biraz da. ix20, 1.6, benzin diyor. 1.6 ne demek bilmiyorum ama 1.4'u varmis bir de.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yeni gireceklere uyarı olarak yazayım. sınav sistemi değişti. eskiden, direksiyon sınavında 70 üstü alanlara veriliyordu ehliyet ve puanlar da 5er 5er, max 10 filan düşüyordu.

yeni sistemde 1 sayfalık bir madde listesi var. bunların 8-10 tanesi dışında kalan maddelerden birinde hata yaparsan direk kalıyorsun, diğer o 8-10 maddeliklerde de 2 hata hakkın var. Maddelerin de ucu baya açık. heyecanlı olmak mesela direk kalma sebebi. adam heyecanlı olduğunu yanlış yorumlasa kaldın. tipini beğenmese bile araya bir maddeye uydurur illa ki.

eğer doğru uygulanacaksa güzel ama bizim ülkemizde bizim insanımız bunu asla tarafsız uygulayamaz bence.

hocana baya bir bağlı kısaca şu yeni durum.

ona göre mümkün olduğunca az hata yapmaya çalış sınavda. az derken 0a yakın ya da 1 filan. onu da yapınca yandaki hocana dua et de bırakmasın. esneklik sağlasın biraz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

GENCOSMAN said:

espirikçi bir hoca vermesinler, gördüğün üzere espirik ihtiyacını burdaki espirikçilerden karşılayabiliyorsun

Ben direksiyon sınavına girdiğimde yolun yanında bir trafik polisi durmuş öyle boş boş bakıyordu yanımdaki hoca da "Bu bizi şimdi çevirmeye kalkmasın!? Daha çocuk ehliyeti almadı !1!bir" gibi bir şaka yaptı sonrasını hatırlamıyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...