Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

MMO Yok


nordlydian

Öne çıkan mesajlar

Warhammerdaki setler hiç bi oyunda yok herhalde :P. Ama ilk çıktığında millet garipsemişti. Oynadıkları orc ırkı için "giydiğim setler, üstümde emanet gibi duruyor. Sanki tencere kapağından shield ım var" felan diyorlardı. Alışmışlar yakışıklı orc karakterlere :P. Oysa şuradaki elbieselere bak ya..

Bir yayım vardı, böcek bacağından. Deri ile bağlanmış parçalar felan öf :D.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

biri çıkıp beyler ırkları kapatıyoruz dese bütün mmo alemi migros market olup lays falan satacak. şu orc ile elfin ekmeğini zamanında teoman dinliyorum diyen kesim bile yiyemedi ya.

neymiş dwarfmış. elalem tyrion lannister çıkarıyor gök yeleli prenslere krallara ayar verdiriyor. oyun alemi dwarf madencidir ehehehe. zonguldakdaki emekçiler dwarf mı abi.

fransız ihtilali olalaı kaç sene olmuş hala ırkçılık millyetçilik.

çok fitilim bu ırk olayına.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@Densiz

Orc dediğin çirkin olacak (:P).Ki kesinlikle en iyi orc tasarımı şu Warhammar'da ki gördüğüm.

@Ren

Irk çeşitliliktir her zaman. Bu bir oyun sonuçta. Kitap filan değil okuyup geçesin. O varlığı canlandırıyorsun e haliyle insan bir süre sonra farklılık istiyor. Irkta bu farklılığı sağlıyor her zaman.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bence mmorpg yapılacaksa, Insan ırkı içinde race seçimi olmalı. Mesela Highlander sectiğinde daha dirençli güçlü kaslı, zenci seçtiğinde daha az hp li ama cevik işte asyalı tipi sectiğinde innt yüksekv felan olmalı ve cok büyük farklar olmamalı aralarında. Bıktım cücelerden uzun kulaklı elflerden felan çok saçma gleiyor artık.


MMorpg yapabilseydim şayet Irk ve Classları kesinlikle değiştirirdim. Hep mage,Warrior,Archer kafası üzerinden gidiliyor. O kadar güzel klass isimleri varken 2013te hala MAGE WARRİOR çok :) meh
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hayır warner bros bile sikindirik anime sektöründen matrix diye yapıt çıkardı. oyun sektörü ne yaptı. oraya buraya atlayan makyajlı maymun gibi karakterler yarattı.

biz de burda hala grafik ui falan tartışıyoruz ya. lan mmorpg

massive multiplayer role playing game

üçyüzyıldır elf gözlerin görüyor mu legolas demekten sıkılmadınız mı ya. varsa yoksa ırkları yarat ayrıştır kapıştır. neyine rol yapacaksınız abi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Claiborne said:

rift baya kötü ve malesef "ateş fışkırtan gear sevenler anlamaz" diye savunulabilecek bi oyun değil

valla bir oyunu boş yere savunacak değilim ama wow'u severek oynamış birisinin rift'i oynayıp da sevmemesi zor gibi. videolara bakıp karar verirse bilemem.

onu o arkadaşa dememin nedeni başka bir forumdan kalma muhabbet. zaten kendisini de gw2 bölümünde arenanet'in hissedarı gibi görüyoruz. gw2'nin armor setleri de malum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@Khiran

Samet sende biliyorsun benim şu ana kadar oynayıpta ciddi zevk aldığım oyunları. Ki hiçbiride WoW gibi caf caflı götüne kadar skull desenli gereksiz copy armorlarla dolu değil. WoW'u o kadar yıl oynamamın nedenide armorlar değil zaten. Guild Wars 2 bölümüne konu açıp bilgilendirme yapmak haricinde cevap yazmıyorum. Bir tek Black denen bir şahısla çok uzun bir şekilde tartıştım ki orda da oyun dışı sebepler baş göstermişti. Ha Guild Wars 2'de ki armorlar söz konusuysa burda guardianımda kullandığım armor human cultural t3 ki onunda hiçbi tarafında caf caflık yok..;

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ren said:

hayır warner bros bile sikindirik anime sektöründen matrix diye yapıt çıkardı. oyun sektörü ne yaptı. oraya buraya atlayan makyajlı maymun gibi karakterler yarattı.

biz de burda hala grafik ui falan tartışıyoruz ya. lan mmorpg

massive multiplayer role playing game

üçyüzyıldır elf gözlerin görüyor mu legolas demekten sıkılmadınız mı ya. varsa yoksa ırkları yarat ayrıştır kapıştır. neyine rol yapacaksınız abi.


oha
quote of the year
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@Xenus

İnsanlarının sözlerini çok iyi başka yerlere çekebiliyorsunuz bravo. Bir an şaşırdım ben demem böyle birşey diyede baktım bi ne yazdığıma takas önermişim ve sende oyun daha o kadar ölmedi demişsin. Bende 30-40 liraya full exoticli account satılıyorsa ölmüştür piyasa fiyatları düşük demişim. Burdan oyun öldü lafını nasıl çıkarıyorsunuz şaşıyorum. Mecazi bir anlamla gerçeği birbirine karıştırmayın. Betadan beri hala oynadığım oyun ölse bilirdim heralde.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bingildak said:

ben olaya yatırımcı gözüyle bakmıyorum ya :)

eğer oyun sunduğu şeyi laiği ile oyuncuya sunabiliyor ve oyun "canlı" hissettirecek kadar oyuncuya sahipse benim için 7m ile 250 bin arasında fark yok. üreticiye yetiyorsa üretim veya servis yavaşlamıyorsa sorun yok.

darkfall pvp konusunda fazlasıyla tatmin ediyor, wildstar'da pve eksiğimi giderirse casual adam olarak mutlu mesut yaşarım.


bak bu adam o kadar haklı yazmış ki. sanki oyun şirketleri babasının malıymış gibi milyonlarca subber olmayan oyunlara kaka gözüyle bakılıyor.
ulen nebulayı 325 playerla oynuyodunuz
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya aslında su casual olayını cozmelerı lazım
mesela, ben beğendiğim bi oyunu oynayamıorm
beğenmediklerimde casual oluyorlar oynamıyorum
o yüzden single player paso.

halbuki, ingame time la değil de, ingame dışında iş yerinde falan procastination yaparken öğrenilen şeyler olsa ve bunlar oyunda etkili olsa
benim gibi casuallar için muhteşem olur
bi örneği birazcık eve var böyle, ama o da ingame çok zaman alıyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Mortis said:

UO zamanı tek mmo vardı bilinen, haliyle herkes onu oynuodu. Kimse şikayet etmez, deli gibi oynar.


o donemin uo cu gencliginin mmo yu sadece kendi oynadıkları uo dan ibaret sanması hep çok ilgimi çekmiştir. Hele memleketimin UO ile OSI de 1997 de degil, 2002 yılı sonrasında sanane.com onculugunde portlemeye baslayan free shardlarda tanıstıgı dusunuldugunde.

İlkel bir yapısı olması nedeniyle 96 çıkışlı meridian69'i bir koseye koyarsak eger, 97 çıkışlı UO nun aynı nesilden rakibi olan everquest (ki dunyayı olmasa da batı yı sallayan uo degil, odur) ve asherons call hic yokmus gibi davranılır hep.

siz freeshardlarda UO ya baslarken mmo dunyası coktan bir sonraki nesildeydi. tek oyun falan yoktu yani. UO, EQ, AC, Nexus, Lineage I, DAOC, AO, RuneScape vs vs vs. Bunlar turkiye freeshard UO ile ilk tanıstıgı gün olarak 2001 civarını baz alırsak,o sıralarda piyasada aktif olan ve binlerce subscriber ı olan MMO lar. Hakikaten freeshard UO gunlerinde UO bilinen tek mmo ymus.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Suark said:

2002 degıl yav 98 de vardı snn

yok muydu
ben 14 falan dım işte


ben universite cebellesiyordum snn launch ettiginde free shardı. kampus yeni tasınmıstı mecburen yurda girmistim. 99 da halen uni de oldugum dusunulduğunde,snn freeshardının launch civarı 2001 olması gerekiyor. sananenin kendisi zaten 1998 kuruluştur. UO serverini kurulduktan cok cok sonra açtılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

-Deno- said:

swg 2 gelene kadar mmo oynamicam galiba.


Valla doğru söze ne denir?

Namessar said:

Mortis said:

UO zamanı tek mmo vardı bilinen, haliyle herkes onu oynuodu. Kimse şikayet etmez, deli gibi oynar.


o donemin uo cu gencliginin mmo yu sadece kendi oynadıkları uo dan ibaret sanması hep çok ilgimi çekmiştir. Hele memleketimin UO ile OSI de 1997 de degil, 2002 yılı sonrasında sanane.com onculugunde portlemeye baslayan free shardlarda tanıstıgı dusunuldugunde.

İlkel bir yapısı olması nedeniyle 96 çıkışlı meridian69'i bir koseye koyarsak eger, 97 çıkışlı UO nun aynı nesilden rakibi olan everquest (ki dunyayı olmasa da batı yı sallayan uo degil, odur) ve asherons call hic yokmus gibi davranılır hep.

siz freeshardlarda UO ya baslarken mmo dunyası coktan bir sonraki nesildeydi. tek oyun falan yoktu yani. UO, EQ, AC, Nexus, Lineage I, DAOC, AO, RuneScape vs vs vs. Bunlar turkiye freeshard UO ile ilk tanıstıgı gün olarak 2001 civarını baz alırsak,o sıralarda piyasada aktif olan ve binlerce subscriber ı olan MMO lar. Hakikaten freeshard UO gunlerinde UO bilinen tek mmo ymus.


"Türkiye'de Mmoların kısa tarihi" konulu bu yazının amacını anlamadım. Bu konuda söylemek istediğim tek şey, Türkiye'ye internetin geldiği ve yaygın olarak kullandığı tarihe bakmak gerektiğidir. Sanırım bu yazıyı yazan arkadaş, "Peeeh siz UO oynarken millet aya çıkıyordu" demeden önce bunu da göz önüne almalı.

Neyse, polemiğe girmenin manası yok. Sonuçta öyle yada böyle, Türk insanı da mmolarla tanıştı ve yeterli söz söyleyecek kadar da oyun tecrübesi edindi.

Tekrar başlığa dönecek olursak...

Herkes sandbox'ı övüp duruyor. Sandbox olmadığı için oyun oynamadığını söylüyor falan. Haklı olabilirler. Ama bir iki kişinin de yazdığı gibi, kimsenin maçası da sandbox oynamayı yemiyor. Çünkü, mantalite yanlış. Çünkü, wow'un bize sunduğu fastfood'a alıştık. Hiç kimse (UO'dan yola çıkacağım kimse kusura bakmasın), UO'daki gibi bir skill artırmak için saatlerce kasmayı göze alamıyor. Aslında bunu göze alamazken şunu atlıyor. İşte zaten oyun bu. Oyun o skilli saatlerce, arkadaşlarınla güle oynaya muhabbet ederken kasmak. Ama wow, insanları, "Hemen sonuna ulaşmalıyım. Sonunu görmeliyim"e alıştırdı. yanı hızlı tüketime, pop kültürüne alıştırdı. Sanki sonuna ulaştığımızda çok büyük bir ödülle karşılaşacağımıza inandırdı bizi. Tabii wow ve clonlarında sonuna ulaştığımızda (yani son level, son armor v.s) aslında sonunda bir bok olmadığını gördük ve yine hüsran yine hüsran. Buradaki pek çok insana sorun. Çoğu, oyunun ilk levellarında daha çok eğlendiğini söyler.

Peki UO'yu bukadar olağanüstü ve inanılmaz kılan neydi? Sonu olmaması. Tıpkı Eve'de olduğu gibi. Yada Swg'de olduğu gibi. Level base olmayan tüm mmoalarda olduğu gibi. İstediğiniz an karakterinizi bambaşka bir kimliğe büründürebilirdiniz. mesela UO'da bir anda PK, Eve'de savaşçıyken üretimci, swg'de ise kendi halinde bir madenciyken bir anda jedi olabilirdiniz.

Bugün o çok allı pullu çok satan mmolarda bunların hangisi var? Hepsi popcorn gibi hemencecik tüketiliyor ve bir kenara atılıyor.

Peki o unutulmaz sandboxlarda başka ne vardı?

Elbette crafting? UO'da bilmem ne setini yapabilmek için günlerce maden kazardınız ve o setten daha iyisi bilmem hangi boss'tan veya mobdan düşmezdi. Aldığınız seti giyer. Paraya ihtiyacınız olduğu zaman da, başka bir oyuncuya satardınız. "Bind" olmazdı yani itemler.

Keza Eve'de, bir gemi üretebilmek için aylarca skilleri çalışmanız gerekir. Günlerce maden kazmanız gerekir.

Yine swg'yi bilenler craftingin nasıl olduğunu hatırlayacaktır.

Bakınız son dönem wow klonu oyunlara, crafting yapsanız ne olacak, yapmasanız ne olacak? Zaten sizin yaptığınız silah veya armordan daha iyisi, herhangi bir mobdan düşüyor.

Ha zevk için yaparsınız o ayrı ama bir amacı yok ki, craftingin. Sadece yapmış olmak için yaparsınız.

Ve bir sandboxın olmazsa olmazı full loot.

UO'da öldüğünüz zaman donunuzla kalırdınız. Bir kaç dakika önce bir sürü para vererek aldığınız armoru kapış kapış ederlerdi. Yenisi için yine günlerce çalışmanız gerekirdi.

Eve'de, en ucuz gemi, gerçek parayla 10-15 dolara geliyor. Titan'ın fiyatı neredeyse 5-10 bin dolar (gerçek para) civarında. Ve bir anda toz olabiliyor. Titan kaybedince oyunu bırakanların hikayeleriyle doludur Eve.

Peki bunlar ne anlama geliyor. Tabii ki sağlam bir ekonomi anlamına geliyor. Bir oyunda gerçek hayattaki gibi bir ekonomi yoksa at çöpe.

Bilmem kaç tier bilmem ne armor setini kaybetmeyeceğini bilerek, rahmetli dedem de pvp yapardı. İş, o seti kaybedeceğini bilerek titreyen ellerle pvp yapmak.

Ya da yapmamak... Evet, sandbox sadece pvp yapmak değildir. Hiç pvp yapmadan, hiç pve yapmadan da oyundan keyif alabilmektir. Sadece bahçende domates ekerek veya maden kazarak veya birşeyler alıp satarak da eğlenebilmektir.

Yani kısacası, oyunu haldır haldır oynamak yerine, her anından keyif alabilmek gerekir. Yani, unuttuğumuz şeyleri hatırlamamız gerekir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...