Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

yeni başlayanın noob soruları


Loex

Öne çıkan mesajlar

Spvp sadece 7vs7 değil.
1vs1, 2vs2,3vs3,4vs4,5vs5... Diye de bulabilirsin. Vendorla konuşurken filtre bölümünden istediğin tarzda oyun bulabilirsin. Sürelerinden bitme puanlarına, doğma sürelerine kadar. "Pub cs sunucuları" gibi düşünebilirsin :P.
Oyuncular da bunu açabiliyor. Yapmak istediğin şeylere sahip bir grup bulabilirsen, onların lobilerine şifrelerini öğrenip girebilirsin. Pratik yapmak için 1vs1-2vs2 oynayanlar var (sadece öldürmesine, görevleri yapmayarak)


O alanda turnuva içinde vendor var (üst menüden de görebilirsin). Oradan solo girebilir veya takımla 5vs5 e turnuva kurallarının geçerli olduğu modda oynayabilirsin.

Glory farm için normaline giriyorlar, ustalaşmak için turnuvaları tercih ediyorlar (dı şuanki durumu bilmiyorum).
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

80 olmak ilk amacın olsun işte. Haritaları takip edip, gittiğin her haritayı %100 bitirene kadar başkasına geçme. Bir de personal story'ni takip et işte. 2-3 güne 80'e gelirsin zaten. Ayrıca gathering/crafting ile de xp kazanıyorsun. Herhangi bir crafting profession'ı 0'dan 400'e çıkararak bonussuz 10 level atlayabilirsin galiba(bonuslu +2 ya da +3). 400-500 arası için iyi paran olması gerekiyor bir de birikmiş material'ın bu arada o yüzden o kısmı pas geçtim.

Daha sonraki amaçların da üstüne adam akıllı gear yapmak/bulmak olacak. Sonrasında da nasıl oynamak istiyorsan öyle oynarsın.

- İstersen world bosslar peşinde koşarsın. Bunun için timer siteleri var: http://us.gw2stuff.com/events/desolation (server adını değiştirip kendi serverının timerlarına ulaşabilirsin).
- İstersen SPvP'de takılıp rank farmlarsın.
- İstersen WvW'de takılırsın ki zaten şu an turnuvalar devam ediyor. Turnuva achievementlarını bitirirsen, turnuva sonunda server'ının performarsına göre kazancın olacak.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ya geçenlerde sPvP de bi engineera denk gelmiştim tek burst chainde 1v1 kime karşı gelse çok rahat indirebiliyordu. Zerk olduğu kesin de buildi ne olabilir hiçbir fikrim yok. spvpde hiç burst damage engineera denk gelmemiştim, buildleri de hiç bilmiyorum.
Bu tarzda engineer buildleri olarak neler var?

2-3 sn kilitliyordu, toplam 4-5 sn de de kesiyordu direkt. Pull filan da vardı bayağı ilginç geldi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ShadowFury said:

Ya geçenlerde sPvP de bi engineera denk gelmiştim tek burst chainde 1v1 kime karşı gelse çok rahat indirebiliyordu.


Evet genellikle rifle takılıyorlar o engiler. seni düsürdügü an ne var ne yok üstüne bosaltıyo. full berserk onlar

Spvp de oyuncuların traitlerine, gearlarına bakabiliyorsun, oyuncunun isminin üstüne tıklayınca sağ tarafınfa traitleri gösteren amblem var ona basarsan inceleyebilirsin.

Arkadaslar bu arada Seafarer serverinda 3 arkadas aktif olarak gang yapıyoruz. Commander arkasında gezmekten hoslanmıyorum diyenler varsa bekleriz. Mesmeralzâde ya da Eza Kadem den ulasabilirsiniz
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Engineer WvW için Grenader build yapıyorum. Gear için Berserker mı daha iyi, Rampager mı? Grenade skilleri condition ağırlıklı gibi gözüküyor ama #1 de berserkerla bayağı iyi dps yapıyormuş sağdan soldan okuduğum kadarıyla. Kime güveneceğimi şaşırdım.

(zerg vs zerglerden mümkün olduğunca uzak kalmaya çalışacağımdan soldiera knighta pek gerek yok diye düşündüm, 1500 range uzaktan hain düşman al sana bomba diye oynamak gibi planlarım var)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Berserker Grenade buildi çok sevdim. Biraz survivability (azıcık ta condition dmg) için trinketleri celestial aldım, gerisi berserker. Çok eğlenceli. Zerg vs Zerg kapışmalarında uzakta durup grenade sallayarak bayağı bag ve wp topladım ^^
Normal WvWde biraz zor, farkettikleri gibi AoE spamlamaya başlıyolar üstüme, o kadar hareketli kapışmalarda da grenade tutturmak zor zaten, ama Edge of the Mists tam bu build için yapılmış resmen. Dövüşler çok durağan olduğu için zergler aşırı güzel farmlanıyor. Roaming de ezik kalıyorum, ama onun için de engineerın knockback skilleri aşırı işe yarıyor edge te her yer uçurum olduğu için ^^

Tek problemim WvW Rankın karakterler arasında paylaşılmaması. sPvP Rank gibi yapsalar incileri mi dökülürdü sanki. Ability ler için 0 dan point mi kasmam gerekicek şimdi buna :/
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@Phoenixlin

Bunun artık yakındası filan yok. Ben biliyorsunuzdur diye yazmadım. Content harici oyunda temel değişikliklere gidecek patchler için living story sezonunun bitmesini beklediler. 15'inde geliyor hepsi.

- Megaserver

- Account Wide World Exp ve WvW Rankları

- Yeni Pvp ödül ve rating sistemi

- Ücretsiz trait sıfırlama ve repair

- LFG sistemi ve Guildlerde temel değişiklikler

- Account wide dyelar

- Yeni Wardrope sistemi

- Berserk metasında ve critical damagede temel değişiklikler

- Trait sisteminin baştan aşağı değişmesi ve yeni traitler

- Köklü balance, rune ve sigil değişiklikleri

Hepsi ve dahası salı günü geliyor...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Gelecek değişikliklerin hepsi bok gibi bence. Adam akıllı class balans ayarı çekselerdi yeterdi.

- Megaserver: Az insan olan server oyuncuları ağlıyor diye şimdi bütün serverları overflow'a atıyolar. Üstüne de boss timerların ırzına geçip "kesin" saatlerde spawn olmalarını sağlayacaklar. Yahu şu oyunun en güzel yanı zaten 2 saatlik vaktin varsa world bossların %80'ini en az çok rahat alabiliyor olmandı. Şimdi bir Karka Queen yapmak için hem belli bir saati bekleyeceksin hem içine düştüğün overflow'un adam akıllı insanlarla dolması için dua edeceksin üstüne hem de bir şey ters gidip de boss'u indiremezsen 8 saat bekleyeceksin. Bir de bana guildler istedikleri zaman boss spawn edebiliyor diye gelmeyin. O bosslara influence yetişmez.

- Account wide WXP bu patchte gelecek diye bir şey denmedi daha. Özellikle siteyi ve stream notlarının olduğu siteleri kontrol ettim, onlarda da böyle bir bilgi yok.

- Pvp ödül sistemi, pvp yapıp pve ödülü kazanmaktan başka bir şey olmadı. Ama rating olayı bak güzel oldu. 8 milyon rank point farmlamak işkence olurdu rank 80'e ulaşmak için(ki koca oyunda bunu yapabilen bir kişi var galiba).

- Ücretsiz trait sıfırlama/repair'ın karşısına waypoint kullanma ücretleri iki katına çıkardılar. Bunlar ücretli olsa da pahalı bir şey değildi zaten. Trait sıfırlamayı ücretsiz yapmak yerine aynı paraya her yerde yapabiliyor olsak (ki herkesin istediği zaten buydu) yeterdi.

- LFG ve guildde temel değişiklik yok. Hele guild için sadece "last seen" özelliği gelmiş o kadar.

- Account wide dye olayı yüzünden artık moblardan falan dye düşmeyecek. Sadece black lion chestlerden alabileceksin. Eski sistemin bence bir sıkıntısı yoktu ve üç-beş fakir ama şekilci aptal yüzünden gene bütün oyuncuları mağdur edecekler.

- Wardrope sistemi için bir şey diyemeyeğim. Alt karakter kasan bir insan olmadığım için bana giren çıkanı yok.

- Critical damage'daki temel değişiklik zaten critical damage'ın düşürülmesinden ibaret. Zerker metayı da bitirecek hali yok. Hala dungeonlarda falan en optimal gear zerker olacak. Holy trinity olmaması güzel bir şey ama karşılığında oyuna ekledikleri tek şey "boss seni öldürmeden en hızlı şekilde sen öldür".

- Gene alt kasan bir insan olmadığım için trait sisteminin değişmesi bana çok bir şey katmıyor. 3 tane level 80 karakterim var ama en çok elementalisti kullanıyorum. Ona getirdikleri 5 yeni trait'te birbirinden berbat ve kullanışsız. Doğrusu, arada belki duruma bağlı olarak kullanılabilecek bir tane vardı galiba (şu critical damage yemeyi önleyen); ama onu alabilmek için de ilgili kısma 30 tane trait point yatırmak mantıksız.

- Balance değişikliklerini görecez de pvp'de gene hambow warriorlar kral olmaya devam edecek. Wvw'de de melee trainlere karşı bir şey gelmiyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@Phoenixlin

Herşeyi kendine yorup kendi açından iyi veya kötü olarak değerlendiriyorsun. Sen bu oyuna yeni başlamadın veya sen alt karakter kasmıyorsun diye bu yenilikler kötü olmuyor kusura bakma.

- Megaserver olayı herhalde oyun çıktığından beri getirdikleri en iyi şey olacak. Sık sık alt karakter kasan ve Seaferer's Rest gibi en kalabalık serverlardan birinde oynayan biri olarak söylüyorum bunu ki şuan sıfırdan karakter kasmanın hiçbir eğlencesi yok ve leveling mekanlarıda çoğunlukla bomboş. Bu sayede leveling tekrar birşeye benzeyecek.

- Bu patchde gelecek.20 Mart'da 15 Nisan patchini duyurduklarında "“Between now and the April 15 release, we’ll announce and discuss each major feature…”" dediler. O zamandan beri duyurulan bütün yeniliklerde burda https://www.guildwars2.com/en/the-game/releases/feature-packs/ .

- Oyun çıktığından beri pvp diye wvw yapıp spvpye ısınamayan veya pvenin yüzüne bakmayıp sadece pvp yapan herkesin şikayet ettiği şey pvp ve pvenin birbirinden tamamen bağımsız olmasıydı. Adamlarda bunu düzeltiyorlar. İlk duyurulduğunda heryerde en olumlu karşılanan yeniliklerden de biriydi. Bunun haricinde rating sistemi gerçekten çok iyi olacak.

- E dediğin şey geliyor zaten. Trait sıfırlamak ücretsiz olacak ve artık hiçbir npcyi ziyaret etmek zorunda kalmayacaksın. Pvpde ki sistemi gibi karakter ekranından sıfırlayabileceksin.

- http://www.guildwars2.com/en/news/social-play-improvements/

- Dyelar düşmeyecek artık moblardan ancak sadece black lion chestlerden de elde edilmeyecek. Mystic forgeda dye yapabileceksin ve bunun yanında dungeon ve champion baglerden dye düşmeye devam edecek.

- Wardrope sistemi sadece alt karakter için gerekli olan ve işe yarayacak bir sistem değil. Oyunda elde ettiğin en ufak bir skin bile wardropeuna kaydolacak. Böylelikle sınırsız transmog şansına erişeceksin. Ne demek istediğimi anlamak istersen tam olarak Dc Universe'in transmog sistemini incele.

- Zerkeri nerflemekten öte çeşitlendireceklerini söylediler bir şekilde seçenek sunulacakmış oyunculara. Bu konuda pek bir bilgim yok o yüzden birşey söyleyemiyorum.

- Trait sisteminin değişmesi ki değiştiği şekli göz önüne alırsak bütün eski Gw1 oyuncularının hayalini kurduğu şey için bir adım. Ki bu yönde de geliştireceklerini ilerde çok daha rewarding ve challenging bir sistem halini alacağını söylediler. Biz ilk oyundaki gibi belli challengeları bitirerek skill ve trait elde etmek istiyoruz artık.

- Balance değişikliklerini görmeden birşey söyleyemem bu konuda.

Ben sadece bu değişiklikler için oyuna dönen ona yakın insan tanıyorum etrafımda. Ki bende 1 aydır bekliyorum ve takip ediyorum bu yenilikleri çıksın diye.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

- Leveling zevkli olsun diye bütün world bossları sadece belli saatlerde çıkacak şekilde sabitlemek ve o saatler dışında bu bossları yapamamak çok mantıklı gerçekten. Tekrar söylüyorum şu an 2 saatte bir Teqila/Wurm yapabilirken bu patch'ten sonra 8 saatte bir yapabileceğiz. Ve bu saatlerden biri kesinlikle oyuncuların büyük bir kısmının uyuduğu saatlere denk gelecek.
Şu an ki PvE'den WvW'ye kadar tonlarca negatif etkisi olacak vs.
Pozitif etki diyebileceğimiz tek şeyse leveling sırasında daha fazla oyuncu görmek+world bosslar için desolation'ı sömürenlerin bunu artık küfür yemeden yapabilecek olmaları.

- İyi kontrol etmemişim asdfsad. Hayır bi de okumuştum bu wxp postunu, unutmuşum.

- PVP'yle geri kalan her şeyin bağımsız olmasından rahatsız kitle zaten ömrünü Pve'de geçirenlerdi. PVP'nin daha basit sorunları* varken PVE kitlesini PVP'ye adapte ettirmeye çalışmak direk zaman ve para kaybı şirket için. Oyuna asıl para harcayan kitle PVE kitlesi onda sıkıntı yok da PVP'nin şu anki hali göz önüne alınırsa bunun için hiç kimse para harcamaz (custom arenalar bile gün geçtikçe azalıyor).
(* Örneğin herkes skyhammer'ı turnuva oyunlarından çıkarın derken raid of capricorn haritasını çıkarıyor zekiler. Bir zaman elementalistler kral diye 1 ay içinde ırzına geçtiler bu class'ın ama aylardır süregelen hambow üstünlüğüne dair hiç bir şey yapmıyolar. Bu patch öncesinde ezmode olan tüm buildler ezmode kalmaya devam ediyor. Domination dışında oyun modu yok).

- İstediğim şey geliyor da adamlar bunu getirirken şu an elinde olan imkanları da geri alıyor (bulunduğun yerden tüm haritalardaki contested wpleri görebiliyordun; bunu elinden alıyolar) ya da fiyatını arttırıyor.

- Hepitopu dile göre party ve wvw için borderland'e göre grup olayı gelecek (ki zaten okumasını bilen için party açıklamasına bunları yazabiliyodun =)). Bunları zaten hali hazırda yapılabiliyor diye LFG'de bir yenilik yok dedim.

- Bana en son bir dungeon ya da champ box'tan dye düştüğünde bu oyuna başlamamıştım (ki elimdeki legendary'inin precursor'ını de gayet mystic toilet'ten 30-40g arasına elde etmiş bir insanım yani oyundaki şansım çok da kötü değil). Dyeları mystic forge'dan almak için de gene absürd absürd şeyler isteyecekeler eminim. Chef olarak craft etmekten daha kolay olacak şekilde forge recipe'ı koyacaklarına inancım yok.
Forumda da BL chestlerden düşecek diyordu; ama ilgili konu sayfalarca uzadığı için en sonunda chestlerden düşmeyecek demiş olabilirler. Malum GW2'de casuallar ne kadar ağlarsa, istediklerini o kadar kolay elde ediyorlar.

- Skin olayına cidden takılan bir insan değilim. Hani çok sevdiğim bir skin bulduğumda paraya kıyıp alıyor(d)um; ama en son flamekissed armor'da yapılanlardan sonra gem store'a para kazandıracağıma paramı çöpe atarım daha iyi.
Milletin asıl derdi de bir skin elde edince onu tüm karakterleri için kullanabilmekti işte (bilhassa legendaryler ve gem store'dan alınan skinler). Sistem kötü demiyorum zaten de benim için çok da aman aman bir değişiklik değil.
Ama şu wardrope olayında transmutation stonelar falan kullanılacak yani sınırsız değil. İşin acı yani o post gelmeden bi akşam önce elimdeki 200 transmutation stone'u çöpe attıydım o kötü oldu :D

- Yeni çeşit dedikleri yeni bir 3'lü stat kombinasyonu (ki forumda zaten devler soruyodu yeni kombinasyon olarak ne görmek istersiniz diye). Şu an dungeon/fractal sistemini değiştirmedikleri müddetçe (ki yüksek level fractallar için bir şey diyemem hiç bulunmadım oralarda :D) zerker her türlü kombinasyonun eline veriyor nerflenmiş haliyle de. Oyunda tank/healer/dps mantığını işletebileceğin hiç bir boss yok. Zaten aggro olayı tamamen damage'a bakıyor ve bunu kontrol etmenin imkanı yok. O yüzden holy trinity yerine ölmeden öldür mantığı işliyor ve işleyecek de.

- Yeni trait sistemi 2 senedir oynayan adama hiç bir şey katmıyor ki hala. Karakterini kasan kastı zaten. Arada yeni trait sistemini denemek için alt kasan falan olur da yani aman aman bir devrim değil ki zaten eski oyuncular şimdi oyunun her alanında yenilerden daha üstün olacak. Bu trait/skill elde etmek ne kadar zor olur bilmiyorum da bunu dengeleyemezlerse yeni başlayanlar eksik traitler yüzünden sıkıntı yaşar gayet.

- Her class'a dair yapılacak değişiklikler vardı bir yerlerde. Öyle aşırı nerf ya da buff yok işte. Şu an PVP/WvW/PVE'de meta neyse patch sonrası da aynı kalacak. Ha elementalistlere hafif bi buff geliyor ama gene en yeto class biziz.

Oyuna uzun süreli ara veren insanlar için şu patch güzel gözükebilir de yeni sistemler için kasana kadar hali hazırda varolan ve ölümüne buglı/eksik şeyleri düzeltseler daha mutlu olurdum. Ne bileyim megaserver'a kasana kadar WvW'deki exploitleri engelleseler daha mutlu olurdum açıkçası.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...