Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

The Division


Khiran

Öne çıkan mesajlar

Dün aquila ile oynadık. gruba geldi. selam ben karadavut dedim. gruptan gitti. 3 sn falan. çok güzeldi. sağol aquila

ayrıca, bence oyun gerçekten kendisinden beklenen her şeyi veriyor. Atmosferi çok çok iyi, cover mekanikleri, çatışma hissi vs. kendini tekrar ediyor dmiş arkadaş ama, aynı görevleri başka arkadaşınla tekrar oynarken bile ben çok eğlendim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Xenocide said:

photographer said:

ee olmadı o zaman ocak ayında aldıysak ekran kartını ve hiçbişey vermediyse yanında ne olacak?


18-21 mart arasında mı ne geçerliymiş öle bişey.


Nerden aldığını bilmiyorum ama ben Kasım 2015'de aldığım GTX980Ti Classified'ım için herhangi bir promosyon olmamasını bahane ederek, türlü leşliklerle Amazondan The Division PC sürümünü bedavaya aldım.

PS4'de oynuyorum şimdilik.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

benimde herhalde 20 saat falan doldu, bi 60 saatte kenardan stream izlemişimdir çalışırken.

anasını bacısını korur gibi aldığı oyunu savunma ihtiyacı duyan kitle bir yana, iki centimi paylaşayım.

adamlar projede bazı şeyleri çok başarılı yaparken bazı şeyleri çok başarısız yapmışlar. başarılı taraflara örnek olarak şehir tasarımı, haritalardaki detaylar, ambiyans, ışıklandırmalar inanılmaz. hani bu oyunla kıyaslayabileceğimiz sadece destiny vardır bu konuda. destiny'e göre daha iyiler bu konuda çünkü destiny işin kolayına kaçarak yapıyor.

bu kadarı cepte. adamlar işin bu tarafını mükemmel yapmışlar.

gelelim başarısız kaldığını düşündüğüm alanlara:

karakter ve oyuncu

oyuncuya ait karakterin bir kişiliği yok. oyuna girdiğiniz andan itibaren oyunda bir dekor gibisiniz. karakter customization'ın ne kadar kötü olduğu bir yana, karakterin sesi yok ve asla konuşmuyor, dahil olmuyor. bu sürekli olarak dışarıdan izleme hissiyatı veriyor. oynadığın karakter kişiliğe bürünmüyor. bu durum seçim yapma opsiyonunun olmamasıyla perçinleniyor. ne yaparsan yap aynı sonuçlar ortaya çıkıyor. farklı bir approach yapmana bile izin vermiyor. basma kalıp ilerliyor.

oyuncu karakterle bağlantı kuramayınca oynadığı karakter eline aldığı silahlardan ibaret hale geliyor. oyunda bence en basit gözden kaçan şeylerden biri bu. customization ekranını gördükten sonra diğer konulara girmek anlamsız zaten. adamlar bu konuda hiç ama hiç emek harcamamışlar. rpg derinliğinde bir yaklaşıma gerek yoktu, karaktere ses, dialoglara katılım ve bazı noktalarda aynı duruma farklı yaklaşımlar sunabilirlerdi. sen yine gidip o tankları patlatırdın ama cleaner kanalından yürürdün, jtf kanalından yürürdün veya covert yapardın falan falan.

ikinci konu oyunun oyuncuyu çok izole etmesi. main story ve base of operations sırasında oyuncu fazla izole oluyor. destiny'de olduğu gibi instancelarda neden oyuncular birlikte olamıyor ben anlamadım. neden mahalle ortasındaki çatışmaya yoldan geçen diğer random oyuncu ile katılamıyorum ki? destiny'de en sevdiğim olaylardan biriydi mesela. rastgelen denk geldiğin adamlarla bir şeyler yapmak, anın akışıyla hareket etmek falan.

base of operations yapısı tam bir wow - garrison kafası. yapıldığı zamanda iyi bir fikir olduğu düşünülmüş olabilir ama pratikte ne kadar kötü bir fikir olduğunu çoğumuz deneyim etti. oyuncuyu anlamsız şekilde izole ediyor. eğer base of operations'ı sosyal bir hale getirirlerse ve customization verirlerse, ne ala, yapsınlar tabii ama bu haliyle yapacaklarına gidip social hub koysunlar daha iyi. en azından "şehre" döndüğümüzde iki insan görür wow effect yaşarız gearlarına falan bakarken, ağzımız sulanır. iki sosyalleşiriz.


düşman kurgusu

üçüncü konu ise düşman kurgusunun ne kadar kötü olduğu. inanılmaz kötü düşman kurgusu. factionlar var. ben bir tek cleaners'ı biliyorum, onlarda da flame thrower var bi tek o. oyunun 30 saatte yarattığı villian kurgusu bu. factionlar kim, liderleri kim, amaçları ne, adamlar nasıl temizlikçi olmaktan bir gecede flamethrower ile sorgusuz sualsız insan yakar hale geldiler. flamethrowerlar nereden geldi. support hatları nereden geliyor, base of operations nerede, liderlerinin amaçladıkları ne, karakter flawları ne... diye liste uzuyor.

düşman kurgusunun derinliği simulatorde deeps test etmek için eklediğin dummylerden daha derin değil. bu oyuncunun oyunun içine girmesindeki en büyük engellerden biri. named 1-2 tane düşman figürü görüyoruz bunlarda saçma sapan generic konuşmalar ve sonra kombat sırasında ölüyor. cleanerlar şöyle yaptı, böyle yaptı diye anlatıyor ama o kadar yapmacık ki. herkes evine ailesine dönebilirdi ama onlar kalıp hastalığı yok etmeye seçti. yani rastgele temizlikçi adam ailesini terk edip, eline havadan gelen flamethrower'ı alarak yolda gördüğü adamlara püskürtmeye başlıyor.

http://45.media.tumblr.com/01224bf4834e4020bc2e90ba763c9561/tumblr_ntg4u4PJyk1u38djvo1_250.gif


combat

sonuncu ve en rahatsız eden şey ise kombatın cover sistemi altında patatese dönüşmesi. normalde görev yaparken, her şey patır kütür ölüyor. coverdan çıksan cezalandırılıyorsun ama kurtarılamaz bir şey olmuyor. tactical hiçbir şeye ihtiyacın yok, sadece cover'a gireceksin, karşı tarafın ateş etmesini bekleyeceksin, sonra sen ateş edeceksin. in a nutshell kombat bundan ibaret. normalden hard a geçiyorsun, kombata derinlik gelsin diye, gelen tek derinlik mobların daha fazla dmg vurması ve sayılarının artarak bullet sponge'a dönüşmeleri. tactical olarak hiçbir şey değişmiyor, normaldekinin aynısını gearın iyiyse aynı şekilde yapıyorsun, iyi değilse süper yavaş ama aynı şekilde yapıyorsun.

cover dışında layer denebilecek bir tek grenade var. o da cc sağladığı için. onun dışında abilityler süreci hızlandıran ve kolaylaştıran şeyler ama taktiksel hiçbir derinlik eklediğini ben görmedim.

her şeyin cover'a bağlı olması, cover'dan çıktığında eğer uber duper gearlı değilsen 1-2 mermide 0 hp e düşüyor olması baya sıkıcı. positioning mi yani burada taktiksel derinlik veren?

level 13 mu 14 mu ne oldum, tek öldüğüm senaryo elinde shotgun olan yellow targetın bullet sponge olarak üzerime koşarak coverın arkasına geçerek ateş etmesi. (td)

oyunun daha başlarında sayıldığım için gördüğüm kadarı bu, belki endgame şaşırtır. grup içi sinerji yapan silah-buidler ilgimi çekti mesela. onları merak ediyorum.


repetitive

yukarı yazdığım her şey benim için kabul edilebilir seviyede. bazı durumlar aldığım zevki biraz frenliyor ama olsun varsın, gamebreaker değil hiçbir. game breaker nitelikte olan ve yapımcıya küfür ettiğim konu repetitive olan alanlar. tamam anlıyoruz, her yeri main story gibi detaylı yapamazsınız. bu granted. benim kızdığım olay madem oyunun kabaca 80% i repetitive olacak, ulan o zaman oyun sektöründe repetitive olan aspectler nasıl eğlenceli hale getirilir bir araştır değil mi? oyundaki repetitive side mission, encounter ve diğer şeyler o kadar sıkıcı ki. yani cidden yapmak istemiyorum. yeni bölgeye gidiyorum, side mission geliyor "pfff" yapıyorum. çünkü bir önceki bölge ile aynı, ondan önceki bölge ile aynı. tek değişen şey summon olan mobların levelları. EN UFAK bir değişkenlik yok. ulan eşşek kadar şehir yapmışsın, bu kadar repetitive contenti içine serpiştirmişsin random elementleri, parametreleri eklesene içine. oyuncuyu şaşırtsana. random encounterlar, mini bosslar, zamanlı challengelar, factionlar tarafından gönderilen suikastçiler. o kadar fazla örnek var ki çalınabilecek bu konuda. bu konuda bu kadar tembel olmalarını ve oyunun bu tarafına hiç emek sarf etmemiş olmalarını ben anlayamıyorum.

insan şaşırıyor.



uzun lafın kısası adamlar çok sağlam bir temel atmışlar. temele deli gibi kaynak ayırmışlar ama temelin üzerine inşa ettikleri şeylerde çok fazla malzemeden çalmışlar. oturup düşündüğünde iyi bir temel en önemli şey. diğer eklentiler dlc ile exp ile yapılır. yavaş yavaş eklenir. şu haliyle çok bayağı kaldığı konular var. yine de güçlü olduğu taraflar oyunu alıp deneyim etmek için yeterli.

ps. davut ekle akşama oynayalım pampa
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Dün üzerimiz morlar ile doluyken şansımızı Challenging ile deneyelim dedik (Rus Konsolosluğu). Açıkçası başlangıçtan adamları gördüğümüz anda bize wipe çekmeleri başta bir üzdü :D Assault moblar çok güçlü, 55k hp olmasına rağmen üzerine koşup 1, bilemedin 2 direct hit ile indiriyorlar. Çok sağlam vur kaç yapmak lazım. Sonra dikkatli oynayınca epey ilerledik, yarısına kadar başardık. Ama grubumuzdan biri düşünce mecburen yarım bıraktık.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben mob keserken düşük dz'lerde genelde mavi düşüyor boss değilse. ama yüksek dzlerde daha çok mor var. ayrıca dz exp'de daha fazla veriyor doğal olarak lvl yükseldiği için. landmark'larda daha iyi bosslar var ve düşük dzlerdeki bosslara göre lootları daha iyi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...