Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Saeros said:

neutrino said:

Yazmayı unutmuşum dün oynarken yangın çıktı taş binalardan birisinde, ev köprünün yakınında, köprünün hemen diğer tarafında da kuyu vardı hiçbir işe yaramadı. Kuyuyu nereye yapmak lazım, kuyudan suyu yangına kim taşıyor?


bunun cevabını bilen var mı, tırstım lan evlerim yanmasın.


" had a house catch fire RIGHT NEXT TO A WELL. Adding a bunch of people to the laborer profession didn't help- people continued to walk by the well, ignoring the inferno. (Maybe they didn't like their neighbors.) "

eheh steam'de başlık var "Fire, and noone cared." diye
Mesaj tarihi:
Namessar said:

Divin said:

Ev yaparken, 2 adult için bir ev yapın. Ev sayısını arttırırsanız diğer evlerde çift olmamış adultlar aile olup kendi içlerinde üremeye başlıyorlar.


ha ben nufus arttıkca eyvah kısın dısarda kalacaklar ıs gucu kaybı olacak dıye ev basıyordum. loopa sokuyordum food olayını. sebep belli oldu.


bende fazla ev yapmadığım için üreyemeden hepsi yaşlılıktan öldüler ahah
Mesaj tarihi:
bi kac mekanik:

yeni aile kurulması icin yeni ev kurmanız lazım. yani baby boom un sebebi genc nufusun yeni bos evlere girip kontrolsuzce sevismeye yonelmesi.

ikinci olarak da yeni ev kurdunuz, o ev amerikalı davranıyo stock unuzdan kendi evinin saklama yerlerini agzına kadar dolduracak sekilde yemek yakacak alıyor. komsum ac/soguk ben nası yatarım demiyor.

bi de tas ocagında tas bittiginde orası oyle kalıyor yıksanız bile.


oyun genel olarak kontrollu expansion oyunu. yemek yakacak ve giyecekleri yeterince bufferlayarak ilerlediginiz surece faillamanız zor. ha tabi bi de insanların isi ve evi aynı yerde olmalı ki terzi marketten yunu alsın diksin aksam evine donsun bunları yaparken az yurusun. yurume isini olabildigince laborerlar yapsın(saga sola tasıma gibi)
Mesaj tarihi:
ilgiçn denedim demin, işçiler boşa çıktı, removal işareti geldi madenin üstüne. O yüzden öle yazdım. Ama yıkılamıyomuş demek.

baktım şimdi bir daha yıkılınca öyle kayaya dönüşüyormuş ve tekrar aynı yere maden kurulamıyo bitmemiş olsa bile.
Mesaj tarihi:
zipzip said:

bu gathererlar köyden çok uzaklara gidip açlık ve soğuktan ölüyolar.oysa dibimde ağaç da var demir de taş da, neden yapıyo bunlar böyle?


Gathererların topladığı kök, mantar vs. yaşlı ağaçlara yakın yerlerde çıkıyor. Eğer yakınında yaşlı ağaç yoksa o yüzden gidiyor olabilirler.
Mesaj tarihi:
abi ilk village acliktan gitti
digerinde baya zaman gecti 25 kisi oldu ama cocuk yok
ciftlesmeyi biraktilar. Olen cocuk falanda olmadi.
galiba bos ev olmayinca cocuk yapmiyorlar. Oylece kurudu.
diger son actigimda 40 sene dayandim ama insanlar acliktan oldu yav...
oyun cidden guzel bu sirada. Modlarini deli gib bekliyorum
Mesaj tarihi:
neutrino said:

zipzip said:

bu gathererlar köyden çok uzaklara gidip açlık ve soğuktan ölüyolar.oysa dibimde ağaç da var demir de taş da, neden yapıyo bunlar böyle?


Gathererların topladığı kök, mantar vs. yaşlı ağaçlara yakın yerlerde çıkıyor. Eğer yakınında yaşlı ağaç yoksa o yüzden gidiyor olabilirler.


Evet, forester ile yakın yaparsanız gatherer ve hunter'ı sıkıntı yaşamazsınız. Foresterlar alanı hem ağaçlandırıyorlar hem de yaşlı ağaçları keserek odun topluyorlar.
Mesaj tarihi:
Gatherer'la forester'ı yakın yapmak hata olur bence. Forester yaşlı ağacı kesiyor, gatherer'la herbalist de yaşlı ağaçtan faydalanıyor.

O yüzden gatherer+herbalist yaşlı bir ormanda iyi bi ikili. Onların erişim sınırlarının dışına da forester konulabilir.

Forester'ı zaten çorak araziye dikip sadece ağaçlandırma şeklinde çalıştırırsanız dönem dönem o ağaçları laborerlara kestirip bolluk içinde yüzebilirsiniz. Yoksa sadece foresterın kesip getirdiği senede 20 log yetmiyor hiçbir şeye.
Mesaj tarihi:
Tüm araziyi laborerlar ile temizletmeyi oyunun en başı haricinde hiç kullanmadım. Ağaçlık bir alanın ortasına forester, hunter ve gatherer dikip yiyecek, hide, log ve berry stoğunda hiç sıkıntı yaşamadım.
Foresterın amacı boş alanı ağaçlandırmak değil ki zaten, oradaki ağaçları ve ona bağlı resourceları sürdürülebilir şekilde kullanmak.
Mesaj tarihi:
Divin said:

Tüm araziyi laborerlar ile temizletmeyi oyunun en başı haricinde hiç kullanmadım. Ağaçlık bir alanın ortasına forester, hunter ve gatherer dikip yiyecek, hide, log ve berry stoğunda hiç sıkıntı yaşamadım.
Foresterın amacı boş alanı ağaçlandırmak değil ki zaten, oradaki ağaçları ve ona bağlı resourceları sürdürülebilir şekilde kullanmak.


Bende 4 tane forester %50 kapasiteyle yetmedi log ihtiyacına. Ağaçlandırıp ağaçlandırıp kesmek daha pratik geldi.
Mesaj tarihi:
tek bir forester binası 150'den fazla log üretiyor yılda, ki bayaa yürüme mesafesi var şehre. Odun ihtiyacını karşılayabiliyorsun.

Bu arada map'i büyüttükçe oyun kolaylaşıyor.
Mesaj tarihi:
Köy büyüdükçe ilk başta gelen resource limitlerini yükseltin. Binaların üzerinde limite yaklaştıkça limit ikonu belirir ve üretimi yavaşlatır/durdururlar. Bazen kaynaklar yetmiyor gibi geliyor ama limite takıldığı için artmıyor olabilir.
×
×
  • Yeni Oluştur...