Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Oynayan Var mı?


boztu

Öne çıkan mesajlar

beta bitti. 48 saat kapalı serverlar. sonra release. kendin karar ver bak hakikatleri madde madde yazıyorum:

- warrior archer mage priest
- hp mana stamina. str int wisdom dex
- skill sistemi
- x tane skill. + her ability ayrı skill sayılıyor.
- skill cap yok
- crafting çeşitli
- birşeyler yapınca puan geliyor, istediğin skille veriyorsun
- open seamless world
- aim gerekiyor
- 5 senelik gibi duran grafikler
- bug falan gırladır diye tahmin ediyorum. content de az gibi
- pve patato. yani sırf drop olsun, ekonomi dönsün diye konmuş.
- pvp driven bir oyun. hatta spesifik olarak clan pvpsi. alan kontrolü falan. anladığım kadarıyla alan claim edip oraya housing yapıyorlar. harita böyle alanlarla dolu
- yeşil / safe alanlar var ama bunlar böyle newbie mekanı kıvamı ve az. hatta sanırım sadece başladığın yerde var?
- trader merchant crafter kafası da oynanır

özetlemek gerekirse UO gibi. eksik / sorun nedeniyle forumun 90%'ı beğenmez, pişman olur. ben 10%'um oynarım sdfsdf.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

screwy said:

mortis ve bingildak dısında birileri yorumlasın bakalım oyun nasıl. mortis mortis onlinedan mimli bingildakta da 2. azmo vakası seziyorum uahsduh


haha yok ya bu oyunu öle öveceğim bir tarafı yok

oyunun bir kere işçiliği genel olarak kötü.

benim pcim zaten iyi değil 20 fps max oynuom low'da, oyüzden maksimum crafting yapabilirim gibime geliyor.

oyun arcane'in dediği gibi, işte kendini savaşçı olarak bir şekilde geliştir, bir clana üye ol, hayvan gibi harita var bir sürü şehir var capture edeceğin bir yere yerleş kurul et sonra etrafındaki clanlarla kapış siege et vs şeklinde geçiyor

aslında oyun sistem olarak güzel de, polished değil hiç.

bir şey sorucam bingildak

bir sürü büyü skilli vardı betada sadece fire ve air görüdm bu kadara kısıtlamadılarh ehralde die düşünüyorum büyücülüğü? Beta diye böyledir di mi bunun earth ü vardı waterı vardı, ıvır zıvır böle adamları kaldıran uçuran skilleri vardı bir sürü şey vardı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

böyle bildiğin alpha stage bir oyun yani alırken ona göre alın sonra üzülmeyin.

bende 60+ fps highda. 660ti ile. çok oyuncu olan bir duruma giremedim. asıl önemli olan o zaten, optimizasyon falan orada belli olur. belli çünkü bu oyunun sisteminde pvpde kan çıkacak resmen ahah. laptopla kalabalığa girmeden oynanır. zaten kaç kişiyiz ki şu forumda toplasan 5 kişi oynar bu oyunu max eheuhe.

elementalisti bilmiyorum da primalist 2ye ayrılıyor life ve law diye. ikisi toplam 10-12 tane büyü var sanırım. tabii bunlar benim npclerden topladıklarım. başka bir yerden büyü düşüyorsa bilemem. ama yani bu büyülerin her biri skill sayıldığı için hepsini kullanabilmek için hayvan gibi oynamak lazım herhalde. yani ben bunda eve tier bir karakter progression sezdim kas kas bitmeyen.

yalnız prowess çok güzel sistem. sıkılmadan kasıyorsun. feat de aynı şekilde. muhtemelen eski darkfallcılara acayip casual gelmiştir, mantık olarak bana da çok ters geldi aslında. ama karakter gelişimi bariz daha keyifli olmuş. canın ne isterse onu yapabilmek bu tarz bir oyunda güzel bir hadise. mantığın koy mötüne eheh.

bu mastery muhabbeti ne asıl onu merak ediyorum bıngıldak biliyorsan aydınlat pliz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

oyun pvp seven insanları tatmin eder sadece. belki bir de craft seviyorsanız (ki o da solo yaparsanız gank manyağı olabilirsiniz). arcane'in dediği gibi oyunda pve sadece gereklilik icabı ve pvp'i desteklemek amaçlı var (insanları nerede bulacağını biliyorsun malum devasa bir dünya). ürün kalite olarak çok ama çok düşük. grafik optimizasyonu, animasyonlar, sesler. bunların hepsi C kategori. çünkü adamlar çok ufak bir stüdyo ve çok büyük bir işin altındalar. bunların da değişeceği gelişeceği yok yani. zaten oynayan oyuncularda kan efekti kötüymüş, sesler kalitesizmiş umurunda değil. adam grafik için oynuyorsan piyasa bir sürü oyun var, seç birini oyna diyor, bu kadar basit.

darkfall'un tek öne çıktığı ve bütün oyunlardan ayrıldığı nokta pvp, pvp, pvp. bu kadar. wow seven adama, gw2 oynayan adama hitap eden bir oyun değil yani. UO kategorisinde bir oyun (unofficial türk serverları gibi düşünün, buglı ama eğlenceli).

darkfall sana zevkli bir deneyim sunmuyor kısaca. sana platformu sunuyor, zevkli hale getirmek senin elinde. zevkli hale getiren bayılıyor, getiremeyen nefret ediyor. bu noktada oyuncunun ne istediğine ve kapasitesine bağlı tamamen. oyuna girdim, vendordan item alayım, tek tuşla arenaya gireyim, ah'den item alayım kredi kartıyla, tier kasayım armor alayım kafasındaki adamların var olabileceği bir oyun değil. bunu elitistlik olarak falan sakın anlamayın. yapı itibariyle böyle.

kısaca pvp'de darkfall nasıl öne çıkıyor onu kendi bakış açımdan özetleyim. aslında eve'i çok andıran bir sisteme sahip. open world, non instance, full loot en basitinden. gördüğün adam öldürüp donuna kadar lootlamakta özgürsün. pk'lık sistemi var. ikinci olarak kombat hızlı ve skill based.

skillin 100 olmuş, itemin en iyisi olmuş sen attığın spell'i target'a denk getiremiyorsan vurduğun damage : 0. yani kafamda düşündüğüm şey şu : senin bir player olarak değerin var. bu player değerini çarpan olarak kabul edin. item ve karakter skillin senin oyuncu olarak yeteneğin ile çarpılıp bir değere ulaşıyor. 100 değerlik gear çekmişsin, 100 değerlik skill kasmışsın, oyuncu olarak yeteneğin 0 ise sonuç yine 0 oluyor. diğer yanda adamın 50 değerlik gearı 50 değerlik kasılmış skill olsun oyuncu olarak yeteneği 2 ise seni eziyor. ben buna çok değer veriyorum.

no brainer arenaya girip X currency farmlayıp, ondan sonra en üst tier itemları giyerek target'ı seçerek 3 tuşa basarak adam öldürmüşsün benim için bir şey ifade etmiyor. haz vermiyor. gw2 bunu birazcık kırdı ama df ile kıyasladığında 10 a 1 bile olamaz pvp değeri.

bütün bunları bir tarafa koydum. clan / community bazlı dönüyor pvp. village/hamlet/city/ultimate city capture ve hold'a dayalı. gerçek bir siege deneyimi yaşatıyor en büyük scale'larda. lag olur mu? olabilir. sesler sapıtabilir mi? gayet sapıtabilir. optimize olmayabilir mi? son derece mümkün. bunları kabul edip, öyle değerlendirin.

bunların alayını kenara bırakın, benim için en büyük değer risk/gain olması. hiçbir oyunda artık eve dışında risk/gain kalmadı. diğer oyunlarda öldün veya öldürdün, meh. healerda spawn olup devam ediyorsun. darkfall'da öldün, bazen saatler bazen haftalarca emeğin gidiyor. darkfall'da öldürdün, senin haftalarca uğraşsan ulaşamayacağın ganimetleri lootluyorsun. bu haz benim için direk priceless. bilmiyorum belki UO'yu çok sevdiğim için benim için bu kadar değerli. yani ölmek veya öldürmek oyundaki bütün farkı yaratıyor. zerg yok mu? var. dengesizlik yok mu? her zaman yok. adil mi peki? değil. ama ne ise o. dün adamın biri zerg'den ağlıyordu forumda. çok güzel bir şey yazmış diğer bir oyuncu, df'de lootlayan ve lootlananlar vardır gerisi detaydır ve kimse umursamaz diye. son derece doğru.

kaybetmeyi sindiremeyen adam bu oyunu da oynamaz, kaybetmemek gibi bir şey yok hele ki yeni oyuncular için. DF oynayan adamların 80% ı hardcore pvp'ci, deneyimsiz adamı çıplak ezer. benim için oyunu değerli kılan şeyler bunlar. onun dışında production value, user friendly, graphics bunları aramıyorum.

oyunun daha beta seviyesinden çıkması için en az 6 aya ihtiyacı var. release edilebilir hale gelmesi için. yine premature release ediyorlar. denemek isteyen bunu bilerek denesin veya beklesin. ayrıca aventurine'i tanıyorsam, steam'de oyunu release ettikten sonra ne zaman ki oyun dediğim seviyeye gelir limited trial çıkartacaktır 7 günlük falan. riske girmek istemeyenler o zaman dener.

ben kimseye tavsiye falan etmiyorum. kendi fikrimi görüşümü belirtip tanıtıyorum sadece. alıp da şöyle çıktı böyle çıktı bingilda şöyle dediydi demeyin. başkasının şeyiyle iş yapmayın, açın, araştırın, bakının kendiniz.

edit : wot'u ılımlılaştırdım, beta izlenimlerimi de yazıcam akşama.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

şunu da belirtmek lazım pvpden kasıt öyle über mekanikler, gosuluklar, metagame falan değil yani. öyle bir gameplay yok. 20v20 dönüyorsa orada işler değişir tabii warhammera döner taktik organizasyon falan. ama 1v1 atayım video çekeyim tırt olur. bu böyle UO gibi işte keselim ceketini lootlayalım, keselim dalga geçelim ehueh. yani pvp de ekonomi, prestij bazlı olur.

siegede falan lag olmuyorsa, ki oluyordur, çok efsane grup combat döner gibi geliyor bana bu oyunda.

benim mmorpg tercihim skill sistemi + open world. o yüzden bana uydu darkfall. önceden dediğim gibi bunu 5 kişi falan oynar forumdan anca ehuehe. zamanla artar belki sular ısınırsa.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

betada çok vakit geçirmedim ama geçirdiğim kadarıyla izlenimlerimi paylaşayım:

ilk olarak pve'i kolaylaştırmışlar. en üst tier modu r0 itemlarla ve dolgun skillerle hiç rest yapmadan öldürebildik. önceye nazaran çok kolaylaştığını gösteriyor.

beni en çok etkileyen şey ise dünyanın tasarımı oldu. eskiden DF'de pek dünya tasarımı yoktu. öyle dağ bayır çimendi. dünyanın her bölgesine göre ambiyans yaratmışlar. mesela bir bölgeye giriyorsunuz, gökyüzü kararıyor sanki bir sis tabakası çöküyor, gothic bir ambiyans oluşuyor. ormana giriyorsunuz yerde otlar, bitki örtüsü, yıkılmış ağaçlar, ağaçların dallarının arasından kırılarak gelen ışık beamleri daha vibrant bir ambiyans oluşuyor falan. bu konuda ÇOK başarılı çalışmışlar. bu değerlendirmeyi yaparken grafiklerin kalitesi olarak yapmıyorum yanlış anlaşılmasın. önceki oyuna göre karşılaştırıyorum.

pvp mekaniği değişmiş (bu konuda bazı sorular olmuş) gördüğüm kadarıyla. doğrusu kombat mekanikleri değişmiş, pve'de etki ediyor bu değişiklikler. önceden darkfall pvp ve pve'si nasıldı? pve'de dakikalarca döver/ok atar/spell spamlardın. 10/15 dk'da bir transferler yetmez ve rest yapmak zorunda kalırsın. pvp'de de çok farklı değildi. skilleri ve statları oturmuş bir karakter dakikalarca hatta 1v1 değilse saatlerce rest yapmadan transferler ile idare edebiliyordu. stam / mana bitmesi major bir olay değildi. şimdi bu durum değişmiş. eklenen class skilleri çok ciddi stamina ve mana harcıyor. bunun yanında pool'lar küçülmüş. bunun yanında bir de transferler nerflenmiş. yani overall rest yapmadan kombat süresi eskiye nazaran ÇOK kısalmış. daha hızlı öldürüp, daha hızlı ölüyorsunuz. hem pve'de hem pvp'de. bu neden önemli. skill cap olamaması ciddi anlamda daha önemsiz. çünkü kombatta zaten mana/stam bitmeden kullanabileceğin skill sayısı belli. benim tahminim mana/stam bitene kadar transfer kullanırsan bu rakam 7-8'den fazla değil. sen oyundaki bütün sklilleri alsan da, sadece kendi class'ına ait skilleri alsan da kullanabildiğin skill sayısı değişmiyor. skiller durumsal olduğu için 2 elementalist, 3 skirmisher, 2 warrior kullanman ile 7 warrior kullanman arasında pek bir fark yok. hepsinde survival var, hepsinde movement var, hepsinde nuke var. tercih meselesi yani. eskisi gibi 20 skill'deki büyü patates, 90 skill'deki büyü imba, ben 5 tane okulu 90 yaparım, imba spelleri spamlarım tarzı bir şey ortada kalmamış benim gördüğüm kadarıyla.

olaya bir de diğer tarafından bakarsak, sana oyun her konuda özgürlük bıraksa da önceki gibi artık bir tarafa yatırım yapmazsan o taraftan verim alamıyorsun. mesela ben warrior ile r0 bow kullanarak 3.2 dmg vuruyordum. 2h axe ile 45 vuruyorum. eskiden archer kasardın, dex artardı. skill + master + stat kamyon gibi vururdun. şimdi eğer stat'a yatırım yapmazsan ranged hiçbir halt yiyemiyorsun. stat kendi kendine artmadığına göre paşa paşa prowess'ı basacaksın. stat cost'lar öküz gibi. sen str yerine gittin dex'e basmaya başladın e o zaman warrior olarak damage'ın düşüyor? seçim yapıyorsun yani, onu da kasarım, onu da kasarım, onu da kasarım tarzı bir şey yok. 80 str sonrası stat costu yanlış hatırlamıyorsam 5k falandı. mastery skill'i 5 prowess mi ne. hesabı yap işte. çok ciddi yatırım istiyor.

bu noktada benim skill cap'ın olmamasından dolayı bir sıkıntım yok.

benim asıl kafamda oluşan soru işareti şuydu : class seçimi ne halta yarıyor. anladığım kadarıyla, class seçimi sadece giydiğin armor tipi ve başlangıç statlarını ve pool'lara etki ediyor. ÇOK ciddi fark var. warrior elementalst'in neredeyse 2 katı hp ile başlıyor. ki bu rakamlar öyle katlana katlana gitmiyor. argoel str almadı mesela, primalist ile 280 hp'si vardı. ben str gittim 480 hp vardı. aşırı ciddi farklar ortaya çıkıyor. diyorsan ki cap yok ben hem skirmisher gider ranged yaparım hem melee takılırım. o zaman 300 hp ile closed combatta rezil olursun. bu kadar basit. çeşitliliği sunuyor ama risk ve handicap noktasında sunuyor.

bir de silahların primary stat requirement'ı var. ben 20 dex ile elime r70 bow alayım tekrar estireyim olayı tamamen yok olmuş. stat'a invest etmezsen high end itemları kullanamıyorsun.

mortis'in sorusuna gelince. classların 5'er tane school'u olacak denmiş. şu an sadece 2'şer tane var. bu da zaten beta halinde çıktığını gösteriyor oyunun yine. 5 school olunca senin dediğin gibi bütün elementler gelecektir. fakat 2 tane seçim yapıyorsun karakteri yaratırken bu seçim sanırım diğerlerinin ultimatelerini almana falan engel oluyor. pek emin değilim bu konuda.

http://www.darkfallunholywars.info/roles/

burada görünüyor diğer schoollar.

ps. eklemeyi unutmuşum mastery direkt olarak damage output'u arttırıyor. ondan aşırı değerli. oyunda 3 şey arttırıyor. primary stat, silah ve mastery. başka hiçbir şey damage'ı arttırmıyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya debug mode aktif falan diyor aventurine. bu performans sorunlarının biraz da sebebi o gibi fısıltılar dolaşıyor ama bir kesimde debug mode un yalan olduğunun ve oyunun optimasyonunun başarılı yapılamadığını söylüyor. aventurine olduğu için gerçeği öğrenmek imkansız. yarın görücez nasıl launch olacak.

said:
I made this post the last announcement in the Beta Announcement forum earlier today:

The beta ended today and the game went down during maintenance in preparation of launch on Tuesday.


Everyone that tried the game during beta helped us one way or another. Some of you, those who participated in these beta forums sharing your feedback with us and criticizing the game constructively are those who made the difference.


We would like to thank you for your dedication, your patience and your persistence. Especially those of you who labored through the first weeks of beta, through all the persistence issues; we know that it couldn't have been easy.


When we announced the game launch I explained that the game cannot go to the next level by keeping it in beta. Even so, we did dare to make some pretty dramatic changes, many after taking your feedback into serious consideration, especially the Prowess Point progression which pretty much changes the way the game is played.


We are still processing feedback from the beta forums, there's that much of it. There's also a lot of it that we agree with that has not been addressed yet, but will be at a high priority.


We're happy that our testers will also be our first players and we're happy that the game is about to get underway. This is where the game's evolution is going to begin and we hope we can depend on you for the same high quality professional feedback we enjoyed during beta.


This should be our last beta announcement. From now on we will be posting announcements in the public forums.


Thank you again, and we'll see you in-game.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bu arada yarın steam'i launchlıyorlarmış. kesin patlıycak yine. gerizekalı bunlar ya.

http://steamcommunity.com/workshop/filedetails/discussion/110245629/810921273999577324/


oyun şu haliyle steam'de release edilmemeli. F2P olsa anlıycam, hem 50 dolar para istiyorsun hem her ay 15 euro sonra da beta deneyimi yaşatıyosun. shitstorm patlıycak steam forumlarında. complaint üzerine complaint.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bingildak

hadi bana buradan

100-150 TL arası bir ekran kartı seç. Pahalı bişeye giremem çünkü tahminen anakartım ıvır zıvırıma uymaz.


şu an ki ekran kartım ATI HD 4600 series.

durumu kurtarmak amaçlı istiyorum. en azından lowda fpsem bi 50 olsun oynanabilir seviyelerde olsun. Grafik önemli değil akıcı olsun istiyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

GT630 serisine bak.

http://www.hepsiburada.com/liste/zotac-gt-630-synergy-2gb-128bit-gddr3-directx11-pci-e-20-ekran-karti-01-zot-016-02616/productDetails.aspx?productId=bd301113&categoryId=204&navq=fh_eds%3d%25c3%259f%26categoryid%3d204%26fh_view_size%3d12%26fh_sort_by%3d-order_stock_attribute_pl%252c-star_pl%26sc%3d16%26fh_secondid%3dbd301113%26fh_lister_pos%3d1%26fh_location%3d%252f%252fcatalog01%252ftr_TR%252f100.0%253cactual_price%253c250.0%252f499_dp%253d%257bpci2dexpress2022e0%253bpci2dexpress20x16%257d%252fbrand%253d%257bzotac%253bmsi%257d%252fcategories%253c%257bcatalog01_2147483646%257d%252fcategories%253c%257bcatalog01_2147483646_8%257d%252fcategories%253c%257bcatalog01_2147483646_8_204%257d%26fh_refview%3dlister

MSI da olabilir, RAM farkmaz ama 4GB olanı alma, işine yaramaz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Mortis said:

bingildak

hadi bana buradan

100-150 TL arası bir ekran kartı seç. Pahalı bişeye giremem çünkü tahminen anakartım ıvır zıvırıma uymaz.


şu an ki ekran kartım ATI HD 4600 series.

durumu kurtarmak amaçlı istiyorum. en azından lowda fpsem bi 50 olsun oynanabilir seviyelerde olsun. Grafik önemli değil akıcı olsun istiyorum.


ben donanım konusunda pek bilgi değilim ya, yanlış bilgi vermiş olurum. prensip gereği upgrade'de yapmıyorum zaten. canavar bir şey toplayıp, 2-3 yıl kullandıktan sonra satıp yeni sistem topluyorum sıfırdan. bunu da askerden gelince toplamıştım, 2011 sanırım. bir ekran kartı yandı onu up'ladım.

http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2383275,00.asp

kullanıyodum

https://www.asus.com/Graphics_Cards/GTX680DC2T2GD5/

upladım ama pahalı kartlar hep.

tek verebileceğim tavsiye nvidia al kesinlikle.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...