axedice Mesaj tarihi: Ekim 12, 2015 Mesaj tarihi: Ekim 12, 2015 Yeni alpha footage ve crisise farklı yaklaşımlar http://www.youtube.com/watch?v=WU-Hi7xHnSk
Black-ice Mesaj tarihi: Ekim 12, 2015 Mesaj tarihi: Ekim 12, 2015 inşallah çıkmaz ya bu oyun. aylarca nasıl beğenmediğinizi falan anlatıp durucaksınız sonra.
bingildak Mesaj tarihi: Ekim 12, 2015 Mesaj tarihi: Ekim 12, 2015 1997 aradı, arayüzünü geri istiyormuş
Kanuni Mesaj tarihi: Ekim 12, 2015 Mesaj tarihi: Ekim 12, 2015 Ooo text text moar text.. Axedice korkumdan pillars (meh) aldim bitirdim de bunda korkmuyorum artik.. Once tormenti torrent begenirsem alirim anca..
bingildak Mesaj tarihi: Ekim 12, 2015 Mesaj tarihi: Ekim 12, 2015 dreagloth said: temporary UI oh iyi bari grafik çok dert değilde, UI sıçtı mı oynanmıyor rpg
Bone Mesaj tarihi: Ekim 12, 2015 Mesaj tarihi: Ekim 12, 2015 bingildak said: 1997 aradı, arayüzünü geri istiyormuş oysa bu oyunu the order 1886 gibi yapsalar nasıl iştahla oynardık...
bingildak Mesaj tarihi: Ekim 13, 2015 Mesaj tarihi: Ekim 13, 2015 arayüzle grafik birbirinden farklı şeyler
Kanuni Mesaj tarihi: Ekim 13, 2015 Mesaj tarihi: Ekim 13, 2015 Aslinda grafikte 1998 e geri donebilir yani :)
bingildak Mesaj tarihi: Ekim 13, 2015 Mesaj tarihi: Ekim 13, 2015 arayüz iyi olduktan sonra önemi yok, izometric rpg'de grafik ne kadar iyi olabilir ki zaten.
Kanuni Mesaj tarihi: Ekim 13, 2015 Mesaj tarihi: Ekim 13, 2015 W3 gibi torment olsa :( Tabii bos bir wish...
bingildak Mesaj tarihi: Ekim 13, 2015 Mesaj tarihi: Ekim 13, 2015 zoom yapmadan detay görünmüyor ya hiçbir türlü.
Kanuni Mesaj tarihi: Ekim 13, 2015 Mesaj tarihi: Ekim 13, 2015 Abi immersion olmuyor. Karsimdaki npc yi 30 satirla anlatmaya calisiyor ne kadar iyi olsada anlatim, bir goruntu video animasyon kadar olmuyor tabii. Karakterlere baglanamiyorum ben ayrica piti piti ilerleyen tipler. Yani tabii alakasi yok ama ornegin Last of us in son bitisi misal hadi yaziyla anlat ve oyle etkile.. Ya da w3 deki gorsele dagin tepesinden bak gor etkilen ya da bunu textle anlat. Turu bu yapacak sey yok diyeyim kapiyim derdimi.
axedice Mesaj tarihi: Ekim 13, 2015 Mesaj tarihi: Ekim 13, 2015 said: Game of thronesun kitabını yazmaya ne gerek vardı dizisi her şeyi gösterdi zaten ^_^
Kanuni Mesaj tarihi: Ekim 13, 2015 Mesaj tarihi: Ekim 13, 2015 ansiklopedisi varken belgesellerede gerek yok.. okuyalim hep.
Komutan Mesaj tarihi: Ekim 13, 2015 Mesaj tarihi: Ekim 13, 2015 Kanuni said: W3 gibi torment olsa :( Tabii bos bir wish... Hikaye anlatımı açısından dediğine katılıyorum. Fakat oyunlarda hikaye dışında başka faktörler de var. Witcher 3 sistemi grup yönetmeye, taktiksel combata uygun değil. Tabii ikisinin arası bir yöntem düşünülebilir. Konuşmalarda izometrik perspektif yerine daha yakına gidilir mesela. Gerçi böyle bir yaklaşım da oyunun görsel bütünlüğünü zedeler.
Kanuni Mesaj tarihi: Ekim 13, 2015 Mesaj tarihi: Ekim 13, 2015 abi zaten ben bos bir wish ile baslayip keskelerle bitirdim serzenislerimi :D
axedice Mesaj tarihi: Ekim 13, 2015 Mesaj tarihi: Ekim 13, 2015 Kanuni said: ansiklopedisi varken belgesellerede gerek yok.. okuyalim hep. İşte kanuni bizim böyle bi talebimiz beklentimiz yok, witcherı da gayet severek oynuyoruz izometrikleri de. Belgeselle ansiklopedide olduğu gibi ikisinin de yeri ayrı, ikisi de iyi. Sen ansiklopedi okumaktan sıkılıp yeaaa bunların hepsinin belgeselini çeksinler yeaa diyen tipsin. Ha bide işin kalitesizlik bacağı var. Ansiklopedi yerine 50 shades of gray, belgesel yerine acun firarda yapıp rpg adı altında satanlar mesela. Ne yazık ki güzide forumumuzda o tür kalitesiz işleri beğenenler de var.
Feamer Mesaj tarihi: Ekim 13, 2015 Mesaj tarihi: Ekim 13, 2015 Kanuni said: Abi immersion olmuyor. Karsimdaki npc yi 30 satirla anlatmaya calisiyor ne kadar iyi olsada anlatim, bir goruntu video animasyon kadar olmuyor tabii. Karakterlere baglanamiyorum ben ayrica piti piti ilerleyen tipler. Yani tabii alakasi yok ama ornegin Last of us in son bitisi misal hadi yaziyla anlat ve oyle etkile.. Ya da w3 deki gorsele dagin tepesinden bak gor etkilen ya da bunu textle anlat. Turu bu yapacak sey yok diyeyim kapiyim derdimi. aslında doğrusu bu, daha doğrusu daha sağlıklı ve güzel bir anlatım ve canlandırma yöntemi, tabi parantez açmak gerekirse, bazı şeylerin canlandırılmasını oyuncunun hayal gücüne bırakmak bazen daha doğru olabiliyor eskiden hiç bir imkan yoktu, masa başında hayal ediyordun, biraz imkanlar gelişti, bilgisayarda piksellerin arasında dolaşıyordun, şimdi her imkanlar daha da bir gelişti, ama imkansızlık zamanlarımızın özlemini çekiyoruz...
Bone Mesaj tarihi: Ekim 14, 2015 Mesaj tarihi: Ekim 14, 2015 Kanuni said: Abi immersion olmuyor. Karsimdaki npc yi 30 satirla anlatmaya calisiyor ne kadar iyi olsada anlatim, bir goruntu video animasyon kadar olmuyor tabii. şimdi bunda bir nebze haklısın da, atladığın bazı noktalar var. diyelim ki planescape torment'te bir description çıktı, "odaya girdiğinde yarı açık pencereden esen rüzgarın, meşe odunundan yapılmış masanın üstündeki kitabın arasındaki sayfaları uçuşturduğunu gördün. sayfalar mermer zemin boyunca dağınık bir biçimde serilmiş vaziyette". bunun şöyle avantajları oluyor: 1- LOTR gibi romanlarda yer alabilen detaylı betimlemeleri oyuna "animasyon" olarak yerleştirmen çok zor. nesnelerle tıklım tıklım dolu bir odayı yirmi sayfa betimleyebilirsin. ama bunları modellemeye kalkarsan çok uzun iş ve fazla masraf anlamına gelir. hem her birini, betimleme tadını verecek kadar animasyon eklemek, 5GB'lık oyunun 50GB'dan fazla tutmasına neden olur. olay ilkel oyun tasarımı değil, text işi kısa ve öz tutar. Bethesda oyunlarında lore'u kitaplara yüklüyor olmasının nedeni biraz da bu. 2- bahsettiğim odaya oyuncuyu soktuğun zaman ilk gözünü atacağı şeyler "loot var mı chest var mı gidip bişileri öldüreyim, item çıksın" felan gibi şeyler olacaktır. ancak description text'i, oyuncuyu belirli bir hikaye anlatımına yönlendirmeyi sağlar. bazen oyunu hazırlayan ekibin oyuncuların ilgisini çekmesini istediği detayları önplana çıkarmayı sağlar, bazen de bir bulmacada veya hikayenin gidişatında önemli olabilecek işaretleri görmemizi sağlar. Hideo Kojima, bunu kendi MGS oyunlarında sinemanın temel tekniklerini kullanarak hazırladıkları cinematiclerle yapıyor mesela. ancak RPG oyunundan bahsediyorsak, oyuncunun o cinematicleri izlemektense hikayeyi değiştirebilir olmayı tercih edeceğini de gözönüne almak lazım. bu yüzden description ve text'ler, oyun tasarımcısı için önem taşıyor. 3- description yazıları, oyuncuya sanki bir masaüstü pnp oyununun içindeymiş de, o yazıları GM söylüyormuş edasıyla hissetmesini sağlar. bir hanın içindeki insanları tek tek gösteren bir cinematic koymakla, "hana girdiniz, içerde yoğun pis gibi bir koku var, müşterilerin çoğu üçkağıtçı tiplerden oluşuyor" benzeri bir betim yapmak arasında fark var o yüzden. tl;dr: daha uzatmıyım, tamamen oyuna ve içeriğe bağlı konular bunlar. birisi diğerinden üstü veya "teknolojik olarak gelişmişi" ya da yerine geçmesi gereken yenilik felan değil yani...
Kanuni Mesaj tarihi: Ekim 14, 2015 Mesaj tarihi: Ekim 14, 2015 Ben oyniyim sen oku bana :) Okumak degildi meselem ya neyse.. Text ile anlatilan iyi hikayeli guzel bir oyunun sahsim adina w3, last of us gibi bir yaklasimda cok daha etkileyici olabilecegi idi. Ya da dragon age 1 misal o da izometrik falan yani. En buyuk baslica neden gunumuzde, maddi yetersizlik bence.. Birde feamer tercuman olmus bana ;)
axedice Mesaj tarihi: Ekim 14, 2015 Mesaj tarihi: Ekim 14, 2015 Kanuni sana artık okuma gözlüğü lazım diye izometrik oyunlarda IMMERSHUNZ YOK demeye getiriyorsun ama text adventurelardan da keyif alıyoruz biz, tam tersine W3 benzeri bi yola girseler etkileyiciliklerini kaybederler. Bilinçsiz obur tüketici olarak ketçapla haydariyi favayı karıştırmak derdindesin, rica ederim rakı masamızın nezihliğine #YOLO zihniyetinle gölge düşürme.
Öne çıkan mesajlar