Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Torment: Tides of Numenera


Ardeth

Öne çıkan mesajlar

Abi immersion olmuyor. Karsimdaki npc yi 30 satirla anlatmaya calisiyor ne kadar iyi olsada anlatim, bir goruntu video animasyon kadar olmuyor tabii. Karakterlere baglanamiyorum ben ayrica piti piti ilerleyen tipler.

Yani tabii alakasi yok ama ornegin

Last of us in son bitisi misal hadi yaziyla anlat ve oyle etkile.. Ya da w3 deki gorsele dagin tepesinden bak gor etkilen ya da bunu textle anlat.

Turu bu yapacak sey yok diyeyim kapiyim derdimi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kanuni said:

W3 gibi torment olsa :(

Tabii bos bir wish...


Hikaye anlatımı açısından dediğine katılıyorum. Fakat oyunlarda hikaye dışında başka faktörler de var. Witcher 3 sistemi grup yönetmeye, taktiksel combata uygun değil.

Tabii ikisinin arası bir yöntem düşünülebilir. Konuşmalarda izometrik perspektif yerine daha yakına gidilir mesela. Gerçi böyle bir yaklaşım da oyunun görsel bütünlüğünü zedeler.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kanuni said:

ansiklopedisi varken belgesellerede gerek yok..

okuyalim hep.


İşte kanuni bizim böyle bi talebimiz beklentimiz yok, witcherı da gayet severek oynuyoruz izometrikleri de. Belgeselle ansiklopedide olduğu gibi ikisinin de yeri ayrı, ikisi de iyi. Sen ansiklopedi okumaktan sıkılıp yeaaa bunların hepsinin belgeselini çeksinler yeaa diyen tipsin.


Ha bide işin kalitesizlik bacağı var. Ansiklopedi yerine 50 shades of gray, belgesel yerine acun firarda yapıp rpg adı altında satanlar mesela. Ne yazık ki güzide forumumuzda o tür kalitesiz işleri beğenenler de var.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kanuni said:

Abi immersion olmuyor. Karsimdaki npc yi 30 satirla anlatmaya calisiyor ne kadar iyi olsada anlatim, bir goruntu video animasyon kadar olmuyor tabii. Karakterlere baglanamiyorum ben ayrica piti piti ilerleyen tipler.

Yani tabii alakasi yok ama ornegin

Last of us in son bitisi misal hadi yaziyla anlat ve oyle etkile.. Ya da w3 deki gorsele dagin tepesinden bak gor etkilen ya da bunu textle anlat.

Turu bu yapacak sey yok diyeyim kapiyim derdimi.


aslında doğrusu bu, daha doğrusu daha sağlıklı ve güzel bir anlatım ve canlandırma yöntemi, tabi parantez açmak gerekirse, bazı şeylerin canlandırılmasını oyuncunun hayal gücüne bırakmak bazen daha doğru olabiliyor

eskiden hiç bir imkan yoktu, masa başında hayal ediyordun, biraz imkanlar gelişti, bilgisayarda piksellerin arasında dolaşıyordun, şimdi her imkanlar daha da bir gelişti, ama imkansızlık zamanlarımızın özlemini çekiyoruz...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kanuni said:

Abi immersion olmuyor. Karsimdaki npc yi 30 satirla anlatmaya calisiyor ne kadar iyi olsada anlatim, bir goruntu video animasyon kadar olmuyor tabii.


şimdi bunda bir nebze haklısın da, atladığın bazı noktalar var.

diyelim ki planescape torment'te bir description çıktı, "odaya girdiğinde yarı açık pencereden esen rüzgarın, meşe odunundan yapılmış masanın üstündeki kitabın arasındaki sayfaları uçuşturduğunu gördün. sayfalar mermer zemin boyunca dağınık bir biçimde serilmiş vaziyette".

bunun şöyle avantajları oluyor:

1- LOTR gibi romanlarda yer alabilen detaylı betimlemeleri oyuna "animasyon" olarak yerleştirmen çok zor. nesnelerle tıklım tıklım dolu bir odayı yirmi sayfa betimleyebilirsin. ama bunları modellemeye kalkarsan çok uzun iş ve fazla masraf anlamına gelir. hem her birini, betimleme tadını verecek kadar animasyon eklemek, 5GB'lık oyunun 50GB'dan fazla tutmasına neden olur. olay ilkel oyun tasarımı değil, text işi kısa ve öz tutar. Bethesda oyunlarında lore'u kitaplara yüklüyor olmasının nedeni biraz da bu.

2- bahsettiğim odaya oyuncuyu soktuğun zaman ilk gözünü atacağı şeyler "loot var mı chest var mı gidip bişileri öldüreyim, item çıksın" felan gibi şeyler olacaktır. ancak description text'i, oyuncuyu belirli bir hikaye anlatımına yönlendirmeyi sağlar. bazen oyunu hazırlayan ekibin oyuncuların ilgisini çekmesini istediği detayları önplana çıkarmayı sağlar, bazen de bir bulmacada veya hikayenin gidişatında önemli olabilecek işaretleri görmemizi sağlar. Hideo Kojima, bunu kendi MGS oyunlarında sinemanın temel tekniklerini kullanarak hazırladıkları cinematiclerle yapıyor mesela. ancak RPG oyunundan bahsediyorsak, oyuncunun o cinematicleri izlemektense hikayeyi değiştirebilir olmayı tercih edeceğini de gözönüne almak lazım. bu yüzden description ve text'ler, oyun tasarımcısı için önem taşıyor.

3- description yazıları, oyuncuya sanki bir masaüstü pnp oyununun içindeymiş de, o yazıları GM söylüyormuş edasıyla hissetmesini sağlar. bir hanın içindeki insanları tek tek gösteren bir cinematic koymakla, "hana girdiniz, içerde yoğun pis gibi bir koku var, müşterilerin çoğu üçkağıtçı tiplerden oluşuyor" benzeri bir betim yapmak arasında fark var o yüzden.

tl;dr: daha uzatmıyım, tamamen oyuna ve içeriğe bağlı konular bunlar. birisi diğerinden üstü veya "teknolojik olarak gelişmişi" ya da yerine geçmesi gereken yenilik felan değil yani...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben oyniyim sen oku bana :)

Okumak degildi meselem ya neyse.. Text ile anlatilan iyi hikayeli guzel bir oyunun sahsim adina w3, last of us gibi bir yaklasimda cok daha etkileyici olabilecegi idi. Ya da dragon age 1 misal o da izometrik falan yani.

En buyuk baslica neden gunumuzde, maddi yetersizlik bence..

Birde feamer tercuman olmus bana ;)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kanuni sana artık okuma gözlüğü lazım diye izometrik oyunlarda IMMERSHUNZ YOK demeye getiriyorsun ama text adventurelardan da keyif alıyoruz biz, tam tersine W3 benzeri bi yola girseler etkileyiciliklerini kaybederler.

Bilinçsiz obur tüketici olarak ketçapla haydariyi favayı karıştırmak derdindesin, rica ederim rakı masamızın nezihliğine #YOLO zihniyetinle gölge düşürme.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...