Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Shroud of the Avatar: Forsaken Virtues


Silphatos

Öne çıkan mesajlar

ben artık uo'yu richard'ın yapmadığına inanmıyorum.

nasıl ki mısır piramitlerini yapanların kimler olduğu tam olarak açıklanamıyor uo nun yapım sürecinde de gizli bir el yardım etmiş olmalı. hatta richard yeni uo yu yapabilmek için uzaya bile çıktı!

şu anda o kadar teknolojik imkan var, senaristler, grafikerler, coderlar elini atsan çarpıyor ama uo nun onda biri yaratıcılığa sahip bir oyun çıkmıyor.

richard uo dan sonra elini neye attıysa batırdı. tabula rasa'yı yaptı ekibindeki neredeyse herkes rpg alanında deneyimliydi, shooter deneyimleri ellerinde patladı. starr long gibi bir adamı heba ettiler.

portalarium'un kickstarter açması bende en başından beri şüphe uyandırıyordu. bu adamlar origin'i ea ye sattılar en başından orada çok para kazandılar. daha sonra ncsoft a dava açtılar orada 28 milyon dolar gelir elde ettiler. kickstertar'dan sonra 2.5 milyon dolar daha para geldi.

sonuç olarak eldeki verilerle richard'ın bir bok yapabileceğini düşünmüyorum. şu an ortadaki oyun da hiçbişeye benzemiyor. bir yanda milyoner richard'ın yaptığı 2000lerin başı tarzı rpg bile denmesi güç bir oyun, öbür tarafta sıfır sermaye ile yapılan mortal online gibi en azından bir yaratıcılık içeren oyunlar.

ayrıca oyun daha alpha, ileride grafikler değişecek diyorsunuz ancak kickstarter sayfasında yazılana göre release tarihi ekim 2014 ü işaret ediyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

unity, unreal'dan daha iyi optimizasyona sahip denilmiş, yanlış.

milyon dolarları kaldırıp hala daha oyuna adam akıllı bir content ekleyememek, hepsini geçtim yere bakarak bile koşsanız birçok kaliteli oyunu 50 fps'de çalıştıran bilgisayarlarda bile maksimum 20 fpsyi görmek hiç akıl karı bir iş değil. content eklemiyorsun bari development kısmını becer bu kadar parayla. bir de bu oyunun yarı mmo olduğu düşünülürse artık 4-5 player gördüğün anda bilgisayarı eline alırsın.

unity güçlü bir engine değil arkadaşlar, iki klikle asset storedan dünyaları çekmeniz ve oyunu bitirmeniz engine'in güçlü olduğu anlamına gelmiyor, sadece kolayca oyun yapabiliyorsunuz anlamına geliyor. general purpose engine diye bir şey olamaz, oyunun ihtiyaçlarına göre engine'de en core dizaynları bile değiştirmek durumunda kalabilirsin. unity gider entity-component kullanır ama cache'i öldürmekten başka işe yaramıyor da olabilir, sadece developmentı hızlandırır. e unityle oturup pong yapmayacağına göre AAA klasmanına en azından yaklaşabilmek için çok ciddi değişiklikler gerekiyor. bu gidişle milliyet.com haberlerinde 12 yaşında oyununu yaptıdan öteye geçemez bizim millet.

youtube'da bulduğum rastgele unity mmolar bile şu an sotadan çok çok daha güzel. ancak bu videoların hepsi çok sağlam pclerle kaydediliyor ve oyunda 2-3 kişiden fazla oyuncu bulunmuyor. hala daha sağlıklı bir veri yok ortada.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 1 ay sonra ...

oyun içinden bildiriyorum. herşeyi maksimum hale getirince görünen grafik bu.



naptın be biritiş? oyunu sevenler gücenmesin ama kötülerin kötüsü bir oyun olmuş bu. item giyiyorsun üstünde belirmiyor, ai çok mantıksız davranıyor bir geyik izledim yanına yaklaşıyorum hiç takmıyor beni aynı route üstünde ileri gidip, geri geliyor. aynı şekilde oyun içinde npclerin hiçbirisi takmıyor. uo da bile en azından bir npc nin yanına yaklaştığında selam veriyordu, gidince hoşçakal diyordu.

zone tasarımları inanılmaz kötü. kutu kutu tasarlamışlar sınırların arkasına duvar koyup, üstüne jpg ekleyip önüne ağaçlar koymuş.



bölgeler arası loading var. bir kasabadan çıkıldığında map görünüyor mount&blade gibi gideceğin yere map üstünden ilerliyorsun.

müzikler desen aynı şekilde birbirini tekrar eden tınılardan meydana gelmiş. kulağa keyifli gelen bir yanı yok midi stones un on adım gerisinde kalmış. bir tek login ekranındaki müzik güzel onun dışında insan kapatma ihtiyacı hissediyor. lolo neden böyle yapmış onu anlamadım.

http://www.youtube.com/watch?v=Gr5KTdtM3I4

videonun 2. dakikasına getirin biraz dinleyin sonra 4 veya 5 e getirin, daha sonra 12. dakikaya getirin ne demek istediğimi anlayacaksınız.

bunlar da herkesin bildiği 98 yılında bestelenmiş midiler.

http://www.youtube.com/watch?v=2mDcGDx4QyA

http://www.youtube.com/watch?v=ufwoVqH5T7Q&index=12&list=PL907E279DCB623334

http://www.youtube.com/watch?v=3xU0otxdjt0&list=PL907E279DCB623334&index=13

http://www.youtube.com/watch?v=u9U2bGWeph0&index=19&list=PL907E279DCB623334

yani cidden aklım almıyor. modern mmorpglerin atası sayılacak ve dönemine göre inanılmaz yaratıcı bir oyun yaptıktan sonra aynı grup nasıl böyle birşey ortaya çıkartabiliyor. sen bunu yapacağın yerde deneyim sahibi olduğun izometrik bir oyun yapsan belki hiç böyle olmayacaktı.

gece olduğunda gökyüzünde parçalanmış bir ay görüntüsü var paketinden parçalanmış çıkan magnum gibi. sonuç olarak elle tutulur tek birşey bulamadım.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

aslında alpha bile değil prealpha bu demektir ki söz verdikleri tarih olan 2014 e yetiştiremeyecekler son sürümü. ancak oyunun genel yapısında ileride de değişmeyecek sıkıntılar var. engine i ne şekilde kullanabildikleri ortaya çıktı eğer gizli bir şekilde inanılmaz bir çalışma gizlemiyorlarsa ortaya çıkacak bunun bir-iki adım daha iyisi olacak. hiçbir oyunda alpha ve release arasında uçurum farkı olan grafik değişimleri görmedim. ayrıca kutu kutu zone tasarımı 2014 yılında kullanılmaması gereken bir konsept çünkü mekanlarda gezerken bir kutunun içinde dolaştığın hissinden kurtulamıyorsun. gökyüzünde uçan kuşlar bile 2d ve 15-20fps alıyorum. optimizasyonu sorunlu arma3'te bile 60fps alırken bunda böyle olması çok garip. optimizasyon betadan olsun ve ileride düzeltirler diyelim ama geri kalan ne derece değişebilir orasından emin değilim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi şu projeye inancı olan herkesi kutluyorum ya. şunun bir yere varacağına inanan bence herşeye inanabilir. 4 post önceki karakter animasyonlarına bakın lan, runescape yıl 2005 hallice. o motordan bir cacık olmaz. hangi akla hizmet böyle bir motorla yola çıktılar, millet nasıl bunu bu haliyle fund etti, adamlar bir de yıllarca bu motorla devam edecekler falan, üzerine paketler falan gelecek aynı motorla hahaha, insan şaşırıyor.

adamı seviyoruz, inanıyoruz falan da, dün doğmadık anasını satayım.


http://www.youtube.com/watch?v=49HGs4aKDdM



AHAHAHAHAHAHHAA
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 hafta sonra ...
önceki videolar daha prealpha, alpha bile değil, son benim attığım mesela baya texture farkı var, pelerin de oynuyor, ışıklarda iyi ki daha alpha süreci olcak, beta olcak. müzikler falan baya toparlar.

starcitizen 50 milyon para topladı ortada daha düzgün oyun yok, bu gene iyidir
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

grafik değil abi olay, oyun direkt kötü yani. 9 release oldu sanırım şu ana kadar, 9unu da oynadım. pvp açıldı bir release'de yok yani o bile kurtarmadı, her türlü kötüydü. ben artık şundan eminim, ultimaları richard garriott yapmış olabilir ama uo'yu richard garriott falan yapmadı, uo'yu uo yapan adam o değildi, eminim abi. adamın uo'dan sonra iki projesi de tamı tamına epic fail oluyorsa bu adam mastermind olamaz uo'nun arkasındaki. adama saygım tamamen sona erdi.

communitysine gelirsek, hani şu zoe quinn olayındaki SJWler var ya, kitle adeta onlardan oluşuyor. lanet olsun hayatımda bu kadar casual bir kitle görmedim, forumun her bölgesinde open pvpye karşı durup "ben bunun için fund etmedim kickstarterda, uo2 değil bu" diye alttan tehdit mesajını verip duruyorlar. çıldırırsınız ya gerçekten leş bir community, sırf bu yüzden bile bir halt olmaz bu oyundan.

game engine desek, ati hd7850 ile 15-20 fps desem yeterli. lanet olsun oyun dünyasının kanseri haline gelen saçma sapan engine'lere.

sistemsel açıdan oyunun hedeflediği şeyler çok yeto. ay işte crafting ekledik, materyal ekledik, yeni housing duvarları ekledik... bu değil abi olay, bunlar hiçbir şey değil ki. özünde bölgeler arası loading olan, pvp sistemi yugioh kartları gibi dövüştürmeli olan, open pvp'den, loottan ve riskten uzak bir sistem var. yani sen buna crafting gibi şirinlikler eklesen ne olur, uo'nun asıl olayı bu tarz sisteme odaklanmak değil, tam aksine hiçbir şeye odaklanmayıp özgür bırakarak insanlara milyonlarca seçenek bırakmaktı.

konsepte gelirsek wow/knight online karışımı, 3d'nin nimetlerini klişeleşmiş mmorpglerdeki gibi dümdüz fps/tps kamera koyarak köreltmişler. wow istesem wow oynarım, ko istesem ko oynarım anasını satayım. single ultimalardaki kamera açısının özgünlüğüne bak, sota'daki klişeliğe bak. kişi richard garriott olunca farklı bir şeyler bekliyorsun, bunda bile ayrı bir devrim yapar diyorsun. konsept zaten ölü doğmuş arkadaşlar, 5 milyon dolar toplayıp bu kadar boktan bir şey yapma gibi bir lüksünüz yok ya haksızlık resmen, o kadar paraya sağlam kadro tutabilecekken gidip tırt bir engine kullanıp minimum masraflı aptal saptal işler yapıyorlar.

yukarıda hep mmo dedim mmo dedim de oyun mmo bile değil, oyun bittiğinde sadece "görmemiz gerekenleri" görecekmişiz oyunda. pvp yapmayı seviyorsak pvpcilerle eşleşicekmişiz, madende noob basma lüksümüz veya denizlerde korsanlık yapıp balıkçı avlama gibi bir lüksümüz yok yani. neden adamlar "pvp istiyorum" diye bir seçeneği işaretlesin dimi? işaretleyenler de muhtemelen dueller kafasında tipler olur, pvpyi pvpciler seçer al sana bir başka sıkıcı olay.


bu oyuna 25$ veren kafama sıçayım, keşke bu parayı çekip shards online'a yatırabilsem, adamlar uo'nun eski devleriyle müthiş bir şey çıkarıyorlar, gayet tematik duruyor. ne yazık ki yine o aptal engine'i kullanıyorlar ama bütçelerine göre olması gereken o duruyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...