crowfall var mesela. adamlar daha gritty cartoony bir stil belirlemiş onunla kendi yapabildikleri seviyede görsellik yaratmışlar. ki bu adamlar no-name proje ile neredeyse camelot kadar ks'de para topladılar. demek ki başka stilleri de taşıyor genre. diğer bir örnek albion işte oynadık ettik. tablet bile destekliyor ama adamlar styling ile kotarıyor işte - eksiklik gibi hissedilmiyor.
sen diyince baktım da CU, crowfall'ı kickstarter campaign'de geçmiş ama total funding'te crowfall ezmiş. 12m vs 4.5m. dediğin gibi no-name bi isim ile bu parayı yapmak kolay değil. ama adamlar yaptıkları progress ve updateler ile güven verdikçe bu para exponansiyel olarak artıyor. gerçekten kaliteli bi mmo yapma bütçesine yaklaşıyorsun bitirene kadar. CU tarafında ise adamlar bildiğin salmış.
isimli projeyi backlemek de beter bi hale geldi açıkçası, nostaljiyi sömürüp, updateleri keyfekeder yapıyorlar falan. hani ekibin gerçekten istekli olduğunu KS süresinde anlamak biraz şans işi tabi.
ama grafik konusunda da sıkıntılar var. pazara detaylı hakim olmayan adama tam anlamıyla graphics trap yapıyorlar. şu ashes of creation en büyük bi örneği. olmayacak hayali proje ile milleti düdüklüyorlar. adamlar bütün gücünü marketing'e harcıyor. her yerdeler. lazypeon'a, streamerlara falan KS öncesi hype yaptırdılar. şurada yazdım top comment olmuş. ceo'ları sharif bana cevap yazmış. adamlar her yerde abi. normalde iyi bişi olması lazım ama adamlara o kadar ithamlarda bulunmuşum yazdığı cevaba bakar mısınız ya. bana şöyle şöyle değerli işinin ehli devler, mmo advisorı büyük abiler falan var bizde dersin.
https://www.reddit.com/r/MMORPG/comments/6a7vj3/ashes_of_creation_creative_director_does_qa_with/dhcw7yq/?context=3
şu con-man'lik örneğine bakar mısınız abi? marketing dersi yemin ediyorum ya.
Öne çıkan mesajlar