Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Oculus Rift


sabonis

Öne çıkan mesajlar

VR gimmick değil. En basitinden: gimmick olamayacak kadar sağlam giriş yapıyor VR.

Sadece 3 alternatif markadan bahsediyoruz: Sony, HTC ve Oculus. Halbuki 3-5 tane daha hatrı sayılır kalitede HMD üretmeyi planlayan küçük firmalar da var.

Grafik motorları, ekran kartı sürücüleri, SDK'lar VR destekliyor artık. Oyun üreticileri de VR desteği sunuyor yavaş yavaş. Gelecek oyunlarda da destek vereceklerdir.

Bunun haricinde Farklı deneyimler de çıkacak zaten. sinema salonunda film izleme, VR filmler, porn... Bu sektörlerde de heyecan var oldukça.

Ama şuan 600 dolar verdirecek content yok. Problem orda. 300$ olsa 3-5 oyun için alırsın ama 600$ için Battlefield bile plug&play olarak çalışmalı. Yoksa o parayı hak eden zenginlik yok henüz.

Diğer teknolojilerle, onların fiyatlandırılmalarıyla karşılaştırılacak bir şey değil bu. Ne smartphone piyasasına bakılabilir, ne konsol fiyatlandırılmasına bakılır. Kendine has verileri, istatistikleri var. iPhone'da 600$ demekle olmuyor, iPhone alıp yanından ayırmıyorsun, hayatının parçası oluyor. Konsol alıp herşeyi oynuyorsun, hayatının bir parçası oluyor. VR hayatın bir parçası olmayacak kısa vadede. Özellikle first generation cihazlar ile hiç olmayacak.

Bence yapmaları gereken 400$'a DK2'den biraz üstün bir şey çıkarıp, yanında da Advanced modeli olarak Rift'i çıkarmaktı. Kimse birşey demezdi, iki cihazda satardı.




Mide bulantısı olayı bence beklenenden çok olacak çünkü nedeni sadece HMD kalitesine bağlı değil. Deneyimlerime dayanarak VR nausea konusu çok daha bilimsel çalışma gerektiren bir konu diye düşünüyorum. Kişinin bilinci, zeka seviyesi, bilgi seviyesi, yorgunluk seviyesi gibi konular dahi etki ediyor.

Beyin o an VR içinde gördüklerini yorumlarken bir çok bilgiye danışıyor.

Uçak kullanılan bir oyun oynarken;
- Ekran teknolojilerini biliyorsan siyah çizgileri fark ediyor beyin, o anki değerlendirme de bu bilgiyi kullanıyor.
- olan aksiyonun vücut üzerindeki etkisini araştırıyor beyin. Uçağa binmemişsen daha önce vücuda uygulanan kuvvet hakkında bilgi olmayacağından beynin tepkisi farklı oluyor.
- Eğer biliyorsan beyin bu kuvveti bekliyor ve tepkisi farklı oluyor.
- grafik teknolojileri ile beyin "şu bulut öyle ışık vermez" diyorsa tepkisi değişiyor.

Beyin bunları çözmeye çalışırken mide bulantısı oluşuyor.
Araba demosu denemiştim mesela. Direksiyonu çevirir çevirmez başım dönmeye başlıyordu. Çünkü beyin vücuda bir kuvvet uygulanmasını bekliyor, olmayınca "bir dakika, bu işte bir gariplik var" diyordu.

Kimisi ise araba demolarında zerre etkilenmiyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

lath sende motion sickness var mı peki normalde hiç. arabada telefonla takılma, otobüs tren vs ters oturma, deniz otobüsü-vapur vs dalgalarında vs

bu arad abiraz bakındım da ilerde oyunlarda "burun on/off" opsiyonu koyarlar belki asdhufdhash
http://www.purdue.edu/newsroom/releases/2015/Q1/virtual-nose-may-reduce-simulator-sickness-in-video-games.html
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

iki satir bisey yazayim ben de. biz tum VR platformlarina hulu application'i cikariyoruz su anda, hem o sebepten hem de CES'te Oculus Crescent Bay, Gear VR, morpheus hepsini kurcalama firsatim oldu. Bi HTC + Valve'i denemeyedim.

ilk olarak soyleyeyim oyundan ziyade platform olarak degerlendiriyorum, ondan Valve'in urunu bu acidan limited olabilir gibi geliyor bana. HTC de donanim sirketi zaten.

Oculus Crescent Bay hayatimdaki en inanilmaz deneyimlerden biriydi acikcasi. Yukarida dedesi aglayan arkadasin dedigi gibi, crescent bay'le 10 dakika gecirdikten sonra beyniniz acilacak gelecege bakisiniz degisecek gercekten. guzel olacak demiyorum zira baya distopia'ya dogru gidiyoruz, ama cok, cok farkli olucak gunumuzden :) Ben ciddi ciddi bayiliyordum Empire State'in tepesine isinladiginda beni cat diye. Motion sickness yok crescent bay'de, onceki dev prototiplerinden biri var arkadasimda, onda baya vardi ama mesela.

Gear VR'da Oculus'teki gerceklik hissini bulamadim acikcasi. Bir de oculus'te baya iyi tracking var, bi kare uzerinde durdugunuzu dusunun, hareketleriniz sanal gerceklige yansiyor, egilip onunuzdeki masanin altina bakabiliyorsunuz falan. Benim kullandigim samsung note'un gecirildigi deneyimlerde boyle bi olay yoktu tabi haliyle. Genel olarak "disarida bir dunya yok, su an cidden baska bi gercekliktesin" hissi de yoktu gear VR'da.

morpheus baya sikko geldi bana. gozlugun alt tarafi acik, bundan miydi bilmiyorum, Oculus gibi baska dunya hissi yaratmadi. Salak bi yaris oyunu oynadim gerci morpheus'ta sadece. Goruntu kalitesi / gerceklik falan da baya farkliydi crescent bay'den.

Hepsini gectim, Oculus'un arkasinda FB olmasi, asil onu farkli kilacak olay. Donanimdan ziyade platform olarak dusunmekte fayda var olayi. FB'un 360 derece videolari gordunuz iste mobile'da. Cok acayip social applicationlar falan yapiyor herifler su anda VR icin.

Ben gordugum kadarindan yola cikarak Oculus siparis ettim, deneyimlerimi paylasayim dedim sizlerle de.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sabonis said:

lath sende motion sickness var mı peki normalde hiç. arabada telefonla takılma, otobüs tren vs ters oturma, deniz otobüsü-vapur vs dalgalarında vs

bu arad abiraz bakındım da ilerde oyunlarda "burun on/off" opsiyonu koyarlar belki asdhufdhash
http://www.purdue.edu/newsroom/releases/2015/Q1/virtual-nose-may-reduce-simulator-sickness-in-video-games.html


Bende zerre motion sickness yok gerçek hayatta. Ne arabada, ne denizde, ne havada.

Çook yorgun olursam ve kafayı eğip telefonla uğraşırsam belki.

DK1 haricinde Crescent Bay veya diğerlerini denemedim. DK1'de motion sickness olayı had safhadaydı yani. Belki benim deneyimlerimin büyük kısmı da DK1'den dolayı. Yenilerini denemek gerek.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Dusunuyorlar.

DK2 de 3 tip lens geldi, beraberinde lens lere gozluk numarana gore ince ayar yapabiliyorsun.

Negatif yanlari illa ki vardir eminim ama soylenilenlerin aksine (kisitli hedef kitle) hardware olabilecek en genis kitleye hitap edebilmek uzere tasarlanmis.

Release olacak olan rift de malzeme kalitesi ve yuze duzgun oturma dertlerini de cozmusler ise, 2. veyahut 3. iteration i beklemeyin direk alin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bu arada bu oculus muhabbeti ile tr de leş bi piyasa açmış
daha arka sayfalarda yazmıstım arkadasş ticari amaç için almayı düşünüyor bana bi sordu bakar mısın diye de
bi araştırayım dedim herifler beleş olan demo oyunları roller coaster falan ekstra para ile satmaya calısıyorlar.

öyle ilanlar var ki setup bile vermem diyo herifler teamwier ile ben kurucam diyo lel

edit:ekstrapara dediğim 300 500 lira fiyatlardan bahsediyorlar
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Penthesilea said:


Oculus Crescent Bay hayatimdaki en inanilmaz deneyimlerden biriydi acikcasi. Yukarida dedesi aglayan arkadasin dedigi gibi, crescent bay'le 10 dakika gecirdikten sonra beyniniz acilacak gelecege bakisiniz degisecek gercekten. guzel olacak demiyorum zira baya distopia'ya dogru gidiyoruz, ama cok, cok farkli olucak gunumuzden :)


abi çok gaza geliyorum şöyle yazılar gelince. ben de babama kullandırıp göstermek istiyorum. sence dk2 alayım mı su an yoksa yenisini bekleyeyim mi?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

dk1 ve dk2 aldım. KEsinlikle önermiyorum. Motion sickness var.
Ayrıca bazı siteler kolera tabakasına zarar verdiğine hatta beyne bile zararlı olduğunu yazıyor.

Ama yine de motion sickness olayı felaket. Belki düzenli bir motor sürücüsü iseniz 40 dakika kullanabilirsiniz.
Hive çıkmak üzere. Hive i görmeden bir karar vermemek gerek zaten.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...