Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Star Citizen


jagd

Öne çıkan mesajlar

Bright said:

Öyle abi çünkü, p2w değil oyun. Bunu anlamadığın sürece BF2'yle karşılaştırıp tripten tribe girersin yani.



ya abi ben bu konuda gerçekten rahatsızım. çünkü neyin p2w neyin olmadığı konusunda manasız bi anlaşmazlık var. Şöyle ki;

genel yanılgı; eğer in-game currency ile ulaşabiliyosan o "şey"e, gerçek para ile satılması sorun değil, p2w değildir.

hayır abi bu yanlış bi önerme. nedenini de açıklayayım. Elimde X combat gemisi var, ama Y Combat gemisi daha avantajlı. X combat gemisi 30 dolar, Y Combat gemisi 100 dolar. Ben oyunu X ile oynarken Y ile oynayan birine denk geldim. Benim o savaşı kaybetme olasılığım epey yüksek. E bu durumda adamın benden daha fazla para vermiş olması dolayısıyla ona bir avantaj sağlıyor ve bu pay2win'dir. Benim o gemiye in-game currency ile ulaşabiliyor olmam durumu değiştirmez. Ben o currency'i biriktirene kadar 3 gün 5 gün 10 gün kaç gün geçiyorsa, o kadar gün boyunca o adamın benim üzerimde pay2win etkisi devam edecek.
Ha 10 gün sonra Y gemisini aldım, bu sefer 5000 dolarlık Z capital ship'i yicek beni. Yine aynı süreç. Ha biz burda ne dedik, pahalı gemilerin upkeepi var, handlingi zor iyi kötü dengeliyor bi nebze de olsa, e bi de funding lazım. varsın bu kadar p2w olsun dedik.

ama şimdi gelip land claim satıyorsun. Yarın in-game currency'i satmayacağın ne malum o zaman? Ha bi de sen o gün de gelip "abi in-game currency'i satması pay2win değil çünkü in-game currency'e in-game ile ulaşabiliyosun" dersin bu mantıkla lel
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Öyle değil ama o olay işte.
Upgrade'li X gemisi düz Y gemisini dövebilir
X gemisi Y gemisinden kötü olsa da X gemisinin pilotu daha iyi oynuyorsa Y gemisinin pilotunu dövebilir.
X gemisinin pilotu Y gemisiyle angajmana girmeyip kaçabilir.

Satılanlar düz X ve düz Y gemileri. Upgrade'li X/Y gemisiyle düz X/Y gemisi arasında da fark olacak.

Bunu geçersek X'ten Y'ye lineer bir progresyon olmadığı için ben X gemisine kasarken adam Y gemisine kastı, benden önde diye birşey yok.

Ayrıca combat için tartışılıyorsa ucuz/ufak gemileri satin almak da zaten kısa sürecek(sub 200$), o gemilere pledgelemenin de o açıdan çok büyük bir avantajı yok. Oyundaki averaj pledge miktarı da 75$ civarı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

In-game currency zaten satılacak, bu açıklanalı baya oldu, kotası olacak ama account başına.

Daha büyük gemi =/= daha güçlü değil, şunu anlatamadık.
Sen capshiple ve bütün kankalarınla gel, adamlar stealth dropshiple heavy armor squad olarak işgal ederler gemini, bridge'de pilot suitle gezenlerin üstünden geçip gemiye el koyarlar yani.

veya alternatif senaryo
Capshiple gelirsin adamlar da stealth bomber squadronu olarak gelir, torpido salvosuyla instagibler senin capship'ini.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bright said:

Öyle değil ama o olay işte.
Upgrade'li X gemisi düz Y gemisini dövebilir


bu senaryonun tersini söyleyebilir misin bana peki? pilotluk kabiliyetlerinin aynı olduğunu varsayarsak? yani Upgrade'siz X gemisi, Upgrade'li Y gemisini dövebilir.

Tabii ki ihtimaller dahilindedir ama ne derece? Bi de bana capital shipler küçük gemileri yutmayacak, hepsinin purpose'u var falan gibi şeyleri anlatmana gerek yok, bilincindeyim hepsinin fakat overallda birbirimizi kandırmamıza gerek yok, kimse Aurora ile cap ship dövebileceğini düşünmüyor herhalde? dünyanın en iyi pilotu ol istersen.

Kaldı ki bu senaryoların hepsini ben kabul etmişim zaten. Senin söylediklerinden de oyunun p2w olmadığından ziyade "çok p2w değil" sonucu çıkıyor, aslında temelde aynı şeyi söylüyoruz, kabul edilebilir, tolere edilebilir ölçüde bir avantaj sağlama durumu var. Sinir bozan kısım bunun gittikçe artıyor olması. Bu kadar körlemesine savunmayın abi, kefenini giyip mi oynucan oyunu nedir bu fanatizm ya sdfg

upgrade'ler önemli diyosun, ama parayla in-game currency satılacak diyosun mesela. upgradeleri currency ile alacağımızı düşünüyorum, hem avantajlı gemiyi $'la alabiliyorum, hem ona yine $ ile upgrade basabiliyorum. yani bunda p2w'lik hiçbişey olmadığını bana nasıl savunabilirsin ben şok ben iptal.

aynı şeyleri battlefront için de söyleriz o zaman. upgrade'siz chewbacca upgrade'li vader'ı dövebilir, kişinin yeteneği önemli, o yüzden parayla vader unlock ve upgrade edinebiliyo olmak p2w değil.


ha bi de ben de sana bi türlü şunu anlatamadım;

Bright said:

Sen capshiple ve bütün kankalarınla gel, adamlar stealth dropshiple heavy armor squad olarak işgal ederler gemini, bridge'de pilot suitle gezenlerin üstünden geçip gemiye el koyarlar yani.


benim capship'im varken adamın stealth dropship'i olamayacak zaten ben onu anlatmaya çalışıyorum sana sabahtan beri. O adam dolar basamayıp o dropshipi alamamışsa ama ben o capshipi almışsam burada bi sorun var. o parayı basamayan adam day-1'dan nereye heavy armor çekiyor üzerine? sen hala herkeste her gemi varmış gibi yazıyosun kafanda senaryoları. ben 2 tane para basan adamın kapışmasını karşılaştırmıyorum, verenle vermeyeni karşılaştırıyorum. ha bu anlattığın senaryolar release'den 2-3 ay sonra geçerliliğe sahip olacak kıvama gelebilir. ama en az 2-3 ay boyunca ağır p2w'ler dönecek.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Stealth Dropship'in fiyatı capship'in yarısıyla 1/5'i arasında değişiyor. Adamın capship'i varken senin stealth dropship'inin olması oldukça normal.

X-Y arasındaki denge gemilere bakar.
Hani stock Aurora'yla çok iyi oynasan da full SH'ı döverken sıkıntı yaşayabilirsin ama pilotluğun daha iyiyse stock Buccaneer'la full'ün full'ü SH'ı döversin ki Bucc'un fiyatı gene SH'ın yarısı civarı, yüksek ihtimal ilk birkaç hafta içinde edinilebilecek bir gemi.

In-game currency'de kota var dediğim gibi, öyle gemi upgradelenebilecek miktarda satın alınamayacak.
Ha bunun etrafından oynamak isteyen adam gene 10 account açıp 10 kere in-game currency satın alır ama o da çok para ister muhtemelen.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bu arada heavy armor, piyade silahları falan süper ucuz olacak gemi parçalarına göre, IRL'de araba-silah gibi düşünün fiyatlandırmayı.

Day1 0$ harcayarak heavy armor ve istediğin piyade ekipmanını çekersin muhtemelen.
Heavy armor'un dezavantajı fiyatı değil yani, stamina, görüş açısı vs.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

EU, US, Asia falan ayrı olacaktır diye tahmin ediyorum, zaten şu an da ayrılar Alpha'da.

Bölgesel kapasiteyi arttırmaya çalışıyorlar ama muhtemelen gene kalabalık zone'larda, portlarda falan instancing olur. Zaten PvE/Pvp slider da koyacaklar da işte herşey optimizasyona bakıyor.

Instance/server jumping olur. Amerikalılar invite attığında o servera muhtemelen geçersin.

Öyle portlar, şehirler harici instancing çok gerekmeyebilir, zaten oynanabilen alan saçma sapan büyük olacak. Hani 5-7 sistem koysalar oyuna bir tarafından öbür tarafına QT'de gitmek herhalde 8-15 saat sürer. Hani bir sistemi boydan boya QT'de gitmek 45 dk sürüyor diyorlardı tek jump'da ama o kadar uzun yolu tek jump'la katetmek mümkün olmayacak muhtemelen.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bir de in-game currency satılmasın subs olsun argümanı çok geçerli değil çünkü in-game currency'i CIG satmazsa gold sellerlar zaten satacak, o açıdan CIG'nin in-game currency satmamasının pek bir anlamı olmaz.

Ufak boyutlardaki gemileri, starter gemileri de oyun çıktıktan sonra parayla satmaya devam edeceklerdir benim tahminim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Tam Eve modeli kasabilirler bence abi. O çok mantıklı oluyor. Hem düzenli revenue, hem ingame return. En mantıklısı o bence.

Server mevzusunda da aynı yerde 50 gemi bile nasıl olabilecek çok merak içerisindeyim ya. O kadar optimize edilebilir mi bilmiyorum fazla detaylı geliyor bana gemiler texturelar falan. Biraz geri çekseler güzel olur bence.

Yoksa 2025'te falan kasmıcak bu oyun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Vulkan'la cayır cayır multithreaded olur zaten oyun, yeterli drawcall üretilince bir iki sonraki nesil ekran kartları da kaldıracaktır sorunsuz diye tahmin ediyorum.

Hani offline açtığında oyunu zaten 1080p'de 1080 tarzı bir kartla 120-150 FPS rahat alınıyordu ultra'da.

Şimdi 3.0'da optimizasyon/netcode ayarları falan yeni yeni başladı, performansı görürüz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Diğer türlü düşün,
diyelim ki parayla satılmıyor gemiler.
X oyuncusu mesaisi olan bir adam, y oyuncusu kolay bir bölümde okuyan öğrenci.

y oyuncusunun vakti çoook fazla olduğu için, x oyuncusundan daha iyi gemilere binecek, e nerde adalet? neden oyunu daha iyi oynayan değilde daha çok oynayan kazanıyor?

bu seferde t2w yani time to win veya farm to win olacak.

Xenocide said:

Bright said:

Öyle abi çünkü, p2w değil oyun. Bunu anlamadığın sürece BF2'yle karşılaştırıp tripten tribe girersin yani.



ya abi ben bu konuda gerçekten rahatsızım. çünkü neyin p2w neyin olmadığı konusunda manasız bi anlaşmazlık var. Şöyle ki;

genel yanılgı; eğer in-game currency ile ulaşabiliyosan o "şey"e, gerçek para ile satılması sorun değil, p2w değildir.

hayır abi bu yanlış bi önerme. nedenini de açıklayayım. Elimde X combat gemisi var, ama Y Combat gemisi daha avantajlı. X combat gemisi 30 dolar, Y Combat gemisi 100 dolar. Ben oyunu X ile oynarken Y ile oynayan birine denk geldim. Benim o savaşı kaybetme olasılığım epey yüksek. E bu durumda adamın benden daha fazla para vermiş olması dolayısıyla ona bir avantaj sağlıyor ve bu pay2win'dir. Benim o gemiye in-game currency ile ulaşabiliyor olmam durumu değiştirmez. Ben o currency'i biriktirene kadar 3 gün 5 gün 10 gün kaç gün geçiyorsa, o kadar gün boyunca o adamın benim üzerimde pay2win etkisi devam edecek.
Ha 10 gün sonra Y gemisini aldım, bu sefer 5000 dolarlık Z capital ship'i yicek beni. Yine aynı süreç. Ha biz burda ne dedik, pahalı gemilerin upkeepi var, handlingi zor iyi kötü dengeliyor bi nebze de olsa, e bi de funding lazım. varsın bu kadar p2w olsun dedik.

ama şimdi gelip land claim satıyorsun. Yarın in-game currency'i satmayacağın ne malum o zaman? Ha bi de sen o gün de gelip "abi in-game currency'i satması pay2win değil çünkü in-game currency'e in-game ile ulaşabiliyosun" dersin bu mantıkla lel
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Suark said:

Diğer türlü düşün,
diyelim ki parayla satılmıyor gemiler.
X oyuncusu mesaisi olan bir adam, y oyuncusu kolay bir bölümde okuyan öğrenci.

y oyuncusunun vakti çoook fazla olduğu için, x oyuncusundan daha iyi gemilere binecek, e nerde adalet? neden oyunu daha iyi oynayan değilde daha çok oynayan kazanıyor?

bu seferde t2w yani time to win veya farm to win olacak.




(facepalm) abi içinde progression olan bütün oyunlar böyle değil mi zaten ne manasız bi önerme...

gerçek hayatta bile durum farklı değil. ben piyano öğrenmek istiyorum, günde 4 saat çalışırsam haftada 2 saat çalışan birine göre daha çabuk öğrenirim tabii ki.

Zamanı olmayan adamla zamanı olan adamın arasındaki adaletsizliği para ile kapatmak istiyorsan, boost token falan satarsın. 2x UEC kazandırır, leveling sistemi falan olacaksa 2x xp kazandırır vs. Direk oyunun içindeki metayı satmazsın.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

e aynı şey oluyor oda?
ben içinde farming olan oyunları oynamıyorum bu sebeple, o yüzden online oyun oynamayı bıraktım
eve bitter vet olma durumum var yani.

bu oyunda aynısına dönüşmesin
çok oynayacak insan mecburiyetten değil keyfen çok oynasın.

tabi tamamen kişisel tercih, ama farmera bağlatacaksa beni oyun (ki eve aynen bunu yapıyordu) oturur youtube videoları izlerim daha iyi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...