Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Total War: Rome 2


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
yemek olayını güzel yapmışlar bu sefer, eskisi gibi "tarlayı yap bırak" olmaması iyi olmuş, başka binalarda yemek kullanıyor, 8 tip (askeri olanlarıda katarsanız daha çok) bina var ama 6 slot var, düzgün seçmek ayarlamak gerekiyor -ye düşmemek için.

her provincede aynı değil, birinde 1 ilçe, birinde 4 ilçe falan hepsine değişik düzen gerekiyor.

yemek bitince 1000lerle ölmeye başlıyor adamlar ordular asd
Mesaj tarihi:
ben shogun 2 de cok hayal kırıklıgına ugramıstım. o yuzden onun ardından gelince bunda bir tepki oluşmadı bende. eglenerek oynadım dun gece. bir de bunun keyini 37 dolara aldığım için benim için 59 dolara alandan haklı olarak cok daha az hayal kırıklıgı da yaratmıs olabilir.

su anda ben eglenıyorum oyunda sahsen. hatta shogun 2 den cok daha fazla eglendıgımı soyleyebilirim. bir sure beni oyalar.

muhtemelen bir ay oynar sonra shogun2 de oldugu gibi, medieval2 ve empire ikilisine doner oyunun yuzune bir daha bakmam.

bakalım zaman gosterecek.
Mesaj tarihi:
gelişip şehir zenginleştikçe artıyor o kendisi,

kültürel farklılıklar, aşırı köle olması vb de etkiliyor, bide bir province in tüm şehirlerinin sizde olması ile gelen bonuslar vb var, ordu varsa şehirde ordanda düzen geliyor eskiden olduğu gibi, generalin skilllerinden falanda buna bonus koyabiliyorsunuz o açıdan baya detaylı.
Mesaj tarihi:
"Tatar Ramazan" said:

Tarladan veya Çiftlikten gelen -4 Asayiş Bozukluğunu niye yapmışlar yahu, onu nasıl engelleyecez?


roma da "köle" (slave), "asker" (sonraki donemlerinde paralı asker, lejyon), "vatandas (citizen)", "ozgurleştirilmiş koleler" (freedman) ve aristokrasi sınıfları bulunur.

tarım romada en tutulan mesleklerden birisiydi. topragının olması yetmiyordu, onu calıstırmak topraktan daha pahalıydı. o nedenle kucuk toprak sahibi "citizen" lar topraklarını aristokrasiye satarlardı. aristokratlar farmlara ugramazlardı, zira senator, general vs olarak faaliyet gosterirlerdi. toprakta koleler calısırdı, citizen lara ve freedmen e onların basında durmak uzere maaş verilirdi.

bu yapı zamanla roma da aristokrasinin toprağın büyük bir kısmını ele geçirmesi ile sonuçlanır.

ayrıca toprak sahibi olmayanların kullanabileceği "public" alanları da aristokratlar zamanla satın almaya kalkısınca roma nın bilinen en büyük sınıf sürtüşmeleri yaşanmıştır. Ekilebilen toprak roma da gücün sembolüdür, dolayısı ile toprak için ayaklanma, öldürme vs normaldir. ekilebilen alanlar arttıkça huzursuzluk artmaktadır.
Mesaj tarihi:
"Tatar Ramazan" said:

Tarladan veya Çiftlikten gelen -4 Asayiş Bozukluğunu niye yapmışlar yahu, onu nasıl engelleyecez?


İlk aklıma gelen asayiş veren binalar dik.
Mesaj tarihi:
Cuce said:

ai cok kötü.
her zaman cok kötüydü, ama artık yeter valla

su oyununda empire total war motoruyla yapılmıs olmasının mazur görrülücek bir yanı yok


Bende almayayım o zaman ya. Zaten elde para yok. Olanla da rezilliğe gerek yok.
Mesaj tarihi:
valla mis gibi oynuyoruz, verdiğim her kuruş helal olsun. 60$ versem gene üzülmezdim. bunun yanında hilkat garibesi kalan oyunlara verdim o parayı.

bende oyun 1.0 sürümü gözüküyor, yama gelince yazarız patch notes filan önemli ne düzeldi.
"Tatar Ramazan" said:

Tarladan veya Çiftlikten gelen -4 Asayiş Bozukluğunu niye yapmışlar yahu, onu nasıl engelleyecez?

public order veren binalar var city center, temple vs. en baştan onlardan da dik. 100'e vurunca happiness zaten growth ve tax bonus da çoşuyor.
raider said:

Rome I de, Barbarlarla "warcry" attığın zaman, silehlarıyla kalkanlarını birbirlerine vurup bağırıyorlardi. Bu sefer skillere efekt koymamışlar sanırım. biraz atmosferi bozmuş.

evet, sanırım o animasyon yüzünden dayak yemesin diye birimler çünkü almanlar warcry animasyonu bitene kadar pilumları yiyip yerlerine oturuyorlardı. :p ben de olsun isterdim ama zor bir ikilem.
Feamer said:

yaw, brakın bu işleri ya, şu oyunun 5 de 1 bitmemiş halini bile 2-3 ay önce çıkar biz oynayalım diye kampanya yapsaydı, tr bile 1000 tane adam taksime çıkardır, yok bitmemiş, yok olmamış,

10 saat kadar mütavezi bir oyun yaptım partlar ile "zor" zorluk düzyeinde 20 şehir aldım, hala oyunu olumsuz etkileyen bir şeyle karşılaşmadım,

en önde pankart taşırdım ne diyorsun ehu

ben de 25 saat oynadım, hala ne gameplay ne de grafik bug'ı görmüş değilim. bir tek ai bazen anlamsız şekilde garip hareket ediyor, bug olsa gerek ki in ca i trust.
Mesaj tarihi:
total war seven adamsanız bunu da seveceksiniz. bildiginiz total war iste. gayet eglenceli. serinin öncesine gore dusus var, ama bence gene shogun2 den iyidir.

hic total war oynamadıysanız bununla baslamayın.
Mesaj tarihi:
serinin öncesine göre derken? empire ve napoleon serinin dip noktası zaten. herkeste line infantry, karşı karşıya durup ateş ettirmekten ibaret oyunlar. bütün fransa tek region, paris'i alınca fransa yokoluyor filan komedi. shogun2 dersek iyi ama herkes samurai herkes aşigaru, ahmet klan samurai, mehmet klan aşigarusu bütün fark. işte rome ve medieval2 var zaten ondan önce. onları da açıp oynayın 2-3 saat, şehirlerden adam taşımaktan yorulunca haber verin. :p 3 gün oynadım işte rome çıkmadan önce, bomba oyunlar ama yeni mekanikler getirdiklerinin yanında çok ilkel kalıyorlar artık maalesef.

şu oyun 2-3 yama yiyince herkesi tatmin edecek hale gelir bence.

rome 2'nin "düzgün streamlining nasıl yapılır" diye strateji tasarımı okullarında okutulması lazım. saçmalamadan, sulandırılmadan, basitleştirmeden oynanışı kolaylaştırmak işte böyle yapılır. tek tek adam taşımak yok, transport'a indir bindir yok, bunları değiştirirken "ya bu iş böyle saçma olmuş" dedirtecek bir şekilde de yapılmıyor.
Mesaj tarihi:
bence seride, rome dan sonra çıkan en düzgün oyun, graksel sorunlar var evet, ben karşılaşmadım ama ai sorunları var mış ama oyun düzgün ve makul ve ince gidiyor
Mesaj tarihi:
game dev story'de gördük işte, bir milyar feature olunca buglar trilyon oluyor, onları düzeltmek için daha çok zaman vs. "olsun o kadar" demiyorum ama önemli olan şirketin ne kadar çabuk hareket ettiği düzeltmek için. medieval2 zamanında bir yama için 3 ay bekletiyorlardı "quality assurance devam ediyor bekleyin 1 ay daha" deyip. onun yerine paldır küldür hemen çıkarmaları daha iyi eski paradox stili.
Mesaj tarihi:
düşmanlar ilginç,

bi şehirde kaos varsa tam siz dalıp alacakken yandan hop atlayıp o işgal ediyor arada.

bide kendi şehrinde gene kaos varsa ordu yolluyor hemen varsa diğer şehrinden
Mesaj tarihi:
yalnız campaign görevleri dört dörtlük, tarihi yeniden uygulama şansı veriyor. isimlerdeki göndermelere kadar adamlar tarih meraklısına yönelik düşünmüşler. eski oyundaki spartacus kafası yerine bu oyunda gladiator mantığı görmek gözlerimi yaşartıyor.

europa barbarorum 2 çıkmadı ama bu oyun kurtardı, artık medieval2 motoruyla oynanmaz o, (grafik değil de tek tek adam taşımak çekilmez şu saatten sonra) portlamaları lazım heh.
Mesaj tarihi:
benim 29 tane trade agreement'ım var şu anda. non-aggression pact ile beraber önerirseniz büyük çoğunluğu direkt kabul ediyor. ya da 400-500 gold ile ki onu amorti ediyorsunuz 10 turn'de filan, sonrası cebe zaten.

baştan yapmıyorlardı ama, sanırım güvenilirlik seviyesinin artması da etkili oldu. sağa sola dalmadım 15-20 turn, o arada yaptım anlaşmaları hep.

bu arada en çok army limit konusunda endişleiydik ama hiç sorun değilmiş, hemen 6'ya çıkıyor zaten limit ve donanma da ayrı. rahat rahat takılıyorum limit yokmuş gibi.
Mesaj tarihi:
oyun gayet oynatıyo kendını ole oynamıycak rezil falan deilü ama single odaklı grand strategy oyunu, oyunu yarısı rtt combat ve 10. oyunlarımı ne bu hala adam etmediler ai'yı.

motor konusunda ayıp.

ha güzelmi gayet güzel
Mesaj tarihi:
Oynanıyor tabi, ben eğleniyorumda. Cumaya çıkacak yama daha çok optimizasyon ile ilgili olarak ve oyun göçmelerine yönelik olacak bakalım stratejik map lagını önleyecebilecekler mi ?
Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...