LathspeLL Mesaj tarihi: Haziran 8, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 8, 2012 Son yıllarda gelişen karakter animasyon kalitesi, mocap'in kullanımının artması TPS oyunlarının cazibesini arttırdı. Zamanında FPS oyunları kötü olan iskelet animasyonlarını gizlemenin en iyi yoluydu. Şimdi ise oyunları daha cazibeli hale getiriyor. Aslında Uncharted ile "aha olmuş" denilip, ayni kaliteyi diğer büyük oyunlara adapte etmekte geç bile kaldılar. Baktığımızda belli çekirdek FPS oyunların haricinde büyük iş başarabilecek yeni bir oyunun çıkması zor gibi. Sizce TPS yeni kral mi? FPS'nin yerini alabilir mi? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Myshkin Mesaj tarihi: Haziran 8, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 8, 2012 pazar payını arttırabilir de yerini alamaz asla. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
hikayeci51 Mesaj tarihi: Haziran 8, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 8, 2012 tps Half Life oynadığını düşün ve bu soruyu kendine bir daha sor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
lord_gorthaur Mesaj tarihi: Haziran 8, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 8, 2012 tps oynanış max payne gibi filmatik içerikli oyunlarda güzel bir görsellik sonuyor. fps'de ise iyi bir korku atmosferi sağlamış oyunlarda sizi koltuktan zıplatabilecek durumlarda yaratabiliyor. tps'de görüş açısı daha fazla olduğundan çevrede neler oluyor; ağır çatışmada bir köşeye sinsek bile görebiliyoruz. fps'de böyle bir durum olmadığından ya seslere göre yada cover'dan kafamızı kaldırıp çevreye bakıyorduk. ayrıca tps oyunu oynamak daha kolay.Konsollar artık oyun sektörüne yön verdiğinden şirketler kolaya kaçmaya başladılar. Gear of war ve rainbow6 vegas ile başlayan; duck and cover tipi tpsler baya yangınlaşmaya başladı Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
BonePART Mesaj tarihi: Haziran 8, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 8, 2012 hayır alamaz Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
LathspeLL Mesaj tarihi: Haziran 8, 2012 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 8, 2012 "Belli çekirdek FPS oyunlar haricinde" dedim yukarda. Hatta bu oyunlarin sayisini bire indirsek TPS olamayacak tek oyun Half-Life'tır heralde. Ama butun yeni oyunlar TPS olmayi tercih ediyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
jonq Mesaj tarihi: Haziran 8, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 8, 2012 Konsollar = TPS, Konsolların oyun piyasası üzerindeki etkisini de göz önüne alırsak, kısaca evet TPS daha bir öncelik kazanacak FPS oyunlara göre.. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Daesu Mesaj tarihi: Haziran 8, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 8, 2012 yeni tpslerin hiçbirini oynıyamıyorum ben acıkcası, hemen hemen hepsi sol omuz hizzasından , batmani falan zar zor oynamıstım, aşırı rahatsız ediyor beni görüş acıları. yukarı bakmak istesen kamera zoom yapıyor yer hizzasını geçmemek için, ekranın yarısı sırt göt falan. bir diger bakımada consollarda fps kocaman ekranlarda minimal fovlarla oldukça rahatsız edici, burdada tps daha rahat heralde. birşey digerinin yerini almazda unreal motoruyla tps yürüdü gitti zaten. bi sonraki motorlardada bunu baz alıp calısıcaklardır gene. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cuce Mesaj tarihi: Haziran 8, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 8, 2012 shootersa tps sınır edici bişey. gameplay acısından anlamlı gelmiyor hiç. kafa göz girmeli oyunsa eyvallah ama shooterda ı ıh. ayrıca koca fps aleminide animasyon gizlemye yormamak lazım. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Haziran 8, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 8, 2012 farklı durumlarda avantajları var. oni gibi hem yakın hem shooting olunca tps kral. gene tes serisinde yay kullanacağım zaman fp, melee yapacağım zaman tp kullanıyorum. almaz kısacası, salt shooting için neredeyse her zamandaha iyi fp. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Fistan Mesaj tarihi: Haziran 8, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 8, 2012 alabilir ya da alamaz Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Tatar Ramazan Mesaj tarihi: Haziran 8, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 8, 2012 TPS'lerin artması grafiklerin gelişmesinden değil konsolda FPS oynaması zor olduğundan dolayı, sonuçta artık oyun piyasasının dümeni konsollarda Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bone Mesaj tarihi: Haziran 8, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 8, 2012 LathspeLL said: Son yıllarda gelişen karakter animasyon kalitesi, mocap'in kullanımının artması TPS oyunlarının cazibesini arttırdı. Zamanında FPS oyunları kötü olan iskelet animasyonlarını gizlemenin en iyi yoluydu. Şimdi ise oyunları daha cazibeli hale getiriyor. Aslında Uncharted ile "aha olmuş" denilip, ayni kaliteyi diğer büyük oyunlara adapte etmekte geç bile kaldılar. Baktığımızda belli çekirdek FPS oyunların haricinde büyük iş başarabilecek yeni bir oyunun çıkması zor gibi. Sizce TPS yeni kral mi? FPS'nin yerini alabilir mi? alakası bile yok, bunu senden duymuş olmak da utanç verici. ^^ animasyonlar her zaman döneme göre tatmin edici olmuştur. TPS oyunları platform oyunlarını 3D'ye taşımak için kullanılmıştı. örneğin croc, gex, tomb raider, perfect weapon, jedi knight gibi bir sürü oyun var bu tarzda. öte yandan, FPS oyunları, shoot 'em up oyunlarını 3D'ye uyarlama sırasında çıkıp meşhur bir hadise. örnek olarak descent, quake, shogo değişik çapta fps oyunları. tps oyunlarının cazibesi arttıysa, amerika piyasasının sadece konsoldan ibaret olması ve amerikan oyuncularının doğru düzgün fps oynamasının imkanı olmamasından dolayıdır. FPS'nin yerine geçebilecek bir tür olmasından değildir. zaten TPS hep konsollarda ideal tür konumundaydı (rachet & clank, super mario 64, banjo kazooie, crash bandicoot, jak and daxter, crash bandicoot...) konsollara FPS oyun yapmak daha zor, o yüzden daha az popüler isim var konsollarda FPS olarak. gerçi son yıllarda aynı tarzı kopyala yapıştır olarak kullanım imkanı sayesinde konsollarda da FPS artışı mevcut. FPS oyunları, TPS oyunlarının sunmadığı bir olay sunuyor, First Person görüş açısı. bunu küçümsemeyelim, bulunduğun odayı kendi gözünden görebilmenin büyük avantajı oluyor. örneğin TPS oyunlarda kamera biraz geriden takip ediyor, karakterini görebiliyorsun. bunun platformlar üstünde atlamakta faydası oluyor. ama bir Thief oyunundaki gibi mesafe algılayıp düşmanlarını takip etmen kolay olmuyor. ya da bir Half-Life oyunundaki gibi nişan alıp düşmanı tam olarak hedeflemek. kendi gözünden görürmüş gibi bir karakteri kontrol etmenin kolaylığı oyuna da yansıyor. bunun gibi sebepler yüzünden FPS'nin kendine has kullanım alanı her zaman olacaktır. FPS oyunları kısır döngüye girmiş gibi gözükebilir, ama yine oyun piyasasının suçu bu, oyun türünün değil. Modern Warfare 1 tutunca aynı oyunu her sene tekrar piyasaya atıyorlar, satış rekorları kırıyor vs. oysa FPS ile yapılabilecek Descent gibi uzay savaşları, MechWarrior gibi robot savaşları mümkün. çeşitlilik arttırmaları lazım, FPS türü bunu adamlara sunuyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
BonePART Mesaj tarihi: Haziran 8, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 8, 2012 tpsnin fpsye gore atısı olacagı iki durum var biri melee combat diğeri platformun gerisinde her turlu fps daha etkili Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
LathspeLL Mesaj tarihi: Haziran 8, 2012 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 8, 2012 Artıları eksileri yönünden bakarsak FPS hala "kendimiz" olduğundan ve daha dinamik hareket sağladığından tabi ki daha iyi. Ama yukarda denildiği gibi konsolda FPS zorluğu, yeni neslin konsol odaklı olması endüstriyi TPS'ye itiyor. Gelişen teknolojide bunu handikap olmaktan çıkarıp, cezbedici hale getiriyor. Yeni nesil kontrolörler ile FPS keyifli olabiliyor açıkçası. Killzone gayet zevkliydi Move ile ve mouse hissini veriyordu. Ama bu yine alışma süreci gerektiriyordu ve millette uğraşmadı. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bone Mesaj tarihi: Haziran 8, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 8, 2012 yeni halo ve modern warfare çıkıyor mu, bunlar first person olmaya devam ediyor mu? tamam o zaman konsollar açısından bir sorun yok. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Oski Mesaj tarihi: Haziran 9, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 9, 2012 enlemesine alır Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bright Mesaj tarihi: Haziran 9, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 9, 2012 Alirsa tamamen konsollarin oyun piyasasini kontrolu yuzunden alir. Konsollarda FPS oynamak catalla corba icmeye benziyor hala, en iyi oyuncu bile kb+mouse'un yakinindan gecen bir performans saglayamiyor gamepadle. TPS'lerdeki cover mekanikleri kismen bayik birsey ama konsol oyuncularinin daha efektif olmasini sagliyor ve basari hissi yaratiyor kisilerde anladigim kadariyla. Bu acidan cok daha fazla TPS gorecez gibi gelecekte, ama PC'nin kb+mouse ortamina keyifli bir TPS cikabileceginden supheliyim (multiplayer olarak). ps. Bu yorum shooterlar uzerine tabi, diger tarz oyunlarda TPS ile ilgili bir sorun gormuyorum. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Genel Yönetici GERGE Mesaj tarihi: Haziran 9, 2012 Genel Yönetici Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 9, 2012 RPG'ler için her zaman FPS'den daha iyi oldu bence. Dark Messiah dışında iyi yapabilen görmedim. Skyrim filan elinden oku bırakınca bozuyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
gecko Mesaj tarihi: Haziran 9, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 9, 2012 ALAMAZ. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar