Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

TPS FPS'nin yerini alabilir mi?


LathspeLL

Öne çıkan mesajlar

Son yıllarda gelişen karakter animasyon kalitesi, mocap'in kullanımının artması TPS oyunlarının cazibesini arttırdı. Zamanında FPS oyunları kötü olan iskelet animasyonlarını gizlemenin en iyi yoluydu. Şimdi ise oyunları daha cazibeli hale getiriyor. Aslında Uncharted ile "aha olmuş" denilip, ayni kaliteyi diğer büyük oyunlara adapte etmekte geç bile kaldılar.

Baktığımızda belli çekirdek FPS oyunların haricinde büyük iş başarabilecek yeni bir oyunun çıkması zor gibi.

Sizce TPS yeni kral mi? FPS'nin yerini alabilir mi?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tps oynanış max payne gibi filmatik içerikli oyunlarda güzel bir görsellik sonuyor.
fps'de ise iyi bir korku atmosferi sağlamış oyunlarda sizi koltuktan zıplatabilecek durumlarda yaratabiliyor.

tps'de görüş açısı daha fazla olduğundan çevrede neler oluyor; ağır çatışmada bir köşeye sinsek bile görebiliyoruz. fps'de böyle bir durum olmadığından ya seslere göre yada cover'dan kafamızı kaldırıp çevreye bakıyorduk.

ayrıca tps oyunu oynamak daha kolay.Konsollar artık oyun sektörüne yön verdiğinden şirketler kolaya kaçmaya başladılar.

Gear of war ve rainbow6 vegas ile başlayan; duck and cover tipi tpsler baya yangınlaşmaya başladı
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yeni tpslerin hiçbirini oynıyamıyorum ben acıkcası, hemen hemen hepsi sol omuz hizzasından , batmani falan zar zor oynamıstım, aşırı rahatsız ediyor beni görüş acıları. yukarı bakmak istesen kamera zoom yapıyor yer hizzasını geçmemek için, ekranın yarısı sırt göt falan.

bir diger bakımada consollarda fps kocaman ekranlarda minimal fovlarla oldukça rahatsız edici, burdada tps daha rahat heralde. birşey digerinin yerini almazda unreal motoruyla tps yürüdü gitti zaten. bi sonraki motorlardada bunu baz alıp calısıcaklardır gene.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

LathspeLL said:

Son yıllarda gelişen karakter animasyon kalitesi, mocap'in kullanımının artması TPS oyunlarının cazibesini arttırdı. Zamanında FPS oyunları kötü olan iskelet animasyonlarını gizlemenin en iyi yoluydu. Şimdi ise oyunları daha cazibeli hale getiriyor. Aslında Uncharted ile "aha olmuş" denilip, ayni kaliteyi diğer büyük oyunlara adapte etmekte geç bile kaldılar.

Baktığımızda belli çekirdek FPS oyunların haricinde büyük iş başarabilecek yeni bir oyunun çıkması zor gibi.

Sizce TPS yeni kral mi? FPS'nin yerini alabilir mi?


alakası bile yok, bunu senden duymuş olmak da utanç verici. ^^

animasyonlar her zaman döneme göre tatmin edici olmuştur.

TPS oyunları platform oyunlarını 3D'ye taşımak için kullanılmıştı. örneğin croc, gex, tomb raider, perfect weapon, jedi knight gibi bir sürü oyun var bu tarzda.

öte yandan, FPS oyunları, shoot 'em up oyunlarını 3D'ye uyarlama sırasında çıkıp meşhur bir hadise. örnek olarak descent, quake, shogo değişik çapta fps oyunları.

tps oyunlarının cazibesi arttıysa, amerika piyasasının sadece konsoldan ibaret olması ve amerikan oyuncularının doğru düzgün fps oynamasının imkanı olmamasından dolayıdır. FPS'nin yerine geçebilecek bir tür olmasından değildir.

zaten TPS hep konsollarda ideal tür konumundaydı (rachet & clank, super mario 64, banjo kazooie, crash bandicoot, jak and daxter, crash bandicoot...)
konsollara FPS oyun yapmak daha zor, o yüzden daha az popüler isim var konsollarda FPS olarak.
gerçi son yıllarda aynı tarzı kopyala yapıştır olarak kullanım imkanı sayesinde konsollarda da FPS artışı mevcut.

FPS oyunları, TPS oyunlarının sunmadığı bir olay sunuyor, First Person görüş açısı. bunu küçümsemeyelim, bulunduğun odayı kendi gözünden görebilmenin büyük avantajı oluyor.
örneğin TPS oyunlarda kamera biraz geriden takip ediyor, karakterini görebiliyorsun.
bunun platformlar üstünde atlamakta faydası oluyor.
ama bir Thief oyunundaki gibi mesafe algılayıp düşmanlarını takip etmen kolay olmuyor.
ya da bir Half-Life oyunundaki gibi nişan alıp düşmanı tam olarak hedeflemek.
kendi gözünden görürmüş gibi bir karakteri kontrol etmenin kolaylığı oyuna da yansıyor.
bunun gibi sebepler yüzünden FPS'nin kendine has kullanım alanı her zaman olacaktır.

FPS oyunları kısır döngüye girmiş gibi gözükebilir, ama yine oyun piyasasının suçu bu, oyun türünün değil.
Modern Warfare 1 tutunca aynı oyunu her sene tekrar piyasaya atıyorlar, satış rekorları kırıyor vs.
oysa FPS ile yapılabilecek Descent gibi uzay savaşları, MechWarrior gibi robot savaşları mümkün.
çeşitlilik arttırmaları lazım, FPS türü bunu adamlara sunuyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Artıları eksileri yönünden bakarsak FPS hala "kendimiz" olduğundan ve daha dinamik hareket sağladığından tabi ki daha iyi. Ama yukarda denildiği gibi konsolda FPS zorluğu, yeni neslin konsol odaklı olması endüstriyi TPS'ye itiyor. Gelişen teknolojide bunu handikap olmaktan çıkarıp, cezbedici hale getiriyor.

Yeni nesil kontrolörler ile FPS keyifli olabiliyor açıkçası. Killzone gayet zevkliydi Move ile ve mouse hissini veriyordu. Ama bu yine alışma süreci gerektiriyordu ve millette uğraşmadı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Alirsa tamamen konsollarin oyun piyasasini kontrolu yuzunden alir. Konsollarda FPS oynamak catalla corba icmeye benziyor hala, en iyi oyuncu bile kb+mouse'un yakinindan gecen bir performans saglayamiyor gamepadle.

TPS'lerdeki cover mekanikleri kismen bayik birsey ama konsol oyuncularinin daha efektif olmasini sagliyor ve basari hissi yaratiyor kisilerde anladigim kadariyla. Bu acidan cok daha fazla TPS gorecez gibi gelecekte, ama PC'nin kb+mouse ortamina keyifli bir TPS cikabileceginden supheliyim (multiplayer olarak).

ps. Bu yorum shooterlar uzerine tabi, diger tarz oyunlarda TPS ile ilgili bir sorun gormuyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...