Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Kadın Sürücü Kaza Sonrası Çıldırıyor


Legenden

Öne çıkan mesajlar

orda refleksli taksici es geçiliyor hep yıllardır sdf

ben trafikte kadınlara nasıl önyargılıysam taksicilerinde hepsine pro gözüyle bakıyorum hep

ikiside trafikteki yerlerini hakediyorlar bence.şimdi biri gelcek bütün kadınlar mı kötü.aga işte 3-4 tanesi iyi diye geri kalanı unutamayız.çok kötüler çok

ayna kullanmıyorlar bi kere ya.at gözlüğü ile araba kullanıyorlar
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bone said:

SeaGle said:

ama tabi kadın sürücü olduğu için faille bitmesi allahın emri zaten.


olay kadınlıkta erkeklikte değil, olay mallıkta

http://www.youtube.com/watch?v=FnUo8R8nmXQ


Trafikte,

0 < Mallık (M) < 100 olacak şekilde bir mallık sayısı kabul edersek, ve mallığın tersi olarak Normallik (N) şeklinde bir birim oluşturursak, N = 100 - M şeklinde ifade edilebilir. Bu N sayısı ise,


N = E + Ç + C + D şeklinde formülize edilebilir kabaca.

Burada;

E : Eğitim seviyesi,
Ç : Çevre faktörü,
C : Cinsiyet,
D : Deneyim'i belirtmektedir.


Belirli bir bölge içerisinde Eğitim seviyesi(E)'ni göz önüne alırsak, ehliyet kursları hemen hemen yakın kalitede eğitim verdiği için, genel olarak da Türkiye'de eğitim kalitesinin ortalamada çok fark etmemesinden dolayı, bu faktörün totalde N sayısında büyük bir etki oluşturmayacağı aşikar.


Çevre faktörü(Ç)'nü göz önüne aldığımızda ise, belirli bir bölge sınırları içerisinde çevre etkisini homojen kabul edersek, sınırlı bir alanda Ç faktörü sabit kalacaktır.


Gelelim kalan 2 can alıcı etmene.


Bunlardan ilki Cinsiyet(C). Objektif olarak trafik akışını incelediğimizde, cinsiyet başına düşen birim mallık (mallık/kişi sayısı, özmallık) kadınlarda daha fazladır. Bunu biraz daha açalım;

Trafikte erkeğin sayıca üstünlüğü olduğu göz önüne alınırsa ve kazaya karışan kişilerin cinsiyetleri düşünülürse erkeklerin daha fazla sayıda kazaya karıştığı görülebilir. Lakin belirttiğim gibi bunu daha faydalı bir kıyas parametresi olan özmallık şekline dönüştürdüğümüzde, erkek sürücü başına düşen kaza sayısının, kadın sürücü başına düşen kaza sayısından daha düşük olacağı aşikar.


Bu durumda kadınlarda özmallık parametresinin daha yüksek olduğu, buna bağlı olarak da Cinsiyet faktörünün o oranda düşüş göstereceğini söylememe gerek yok herhalde.


İkinci öenmli parametre de Deneyim(D). Tekrar objektif bir şekilde trafiğe göz atarsak, kadın sürücülerin trafik akışı içerisindeki korku içinde olmaları, çok zorda kalmadıkça çoğunun direksiyon başına oturmaya yanaşmamaları D parametresi bakımından bir hayli geride olduklarının kanıtı. Bunun yanında, trafikteki hemcinslerini düşünen erkek sürücülerin, sürücü ehliyeti sahibi olmalarına rağmen eşlerine/kız arkadaşlarına araçlarını kolay kolay teslim etmediğini göz önüne alırsak, bayanların trafikte geçirdiği sürenin azlığını, bunun da D parametresi üzerinde azaltıcı etkiye sahip olduğunu farkedebiliriz.


Böylece;

N = E + Ç + C + D şeklindeki trafik normallik sayımızın, E ve Ç sabit kabul edildiğinde bayanlarda bir hayli düşük olduğunu farkedebiliriz.


M = 100 - N olarak tanımladığımız M faktörünün bu nedenle kadınlarda daha yüksek olacağını görüyoruz. Bu da kadınların trafik düzeni içerisindeki sonsuz küçük etkilerinin dahi fail'e yakınsadığını bize kanıtlar niteliktedir.


Çok kaliteli sürücü olma özelliğine sahip birkaç bayanı, genel sayı içerisinde çok küçük bir miktar olmalarından dolayı ihmal ettik.


Dipnot: Ginaly reyiz'in affına sığınarak..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

taksicilerin neresi iyi sürücü abi?

ehliyeti olmayan pc'de bi iki simülasyon oynamış adamı koysan bir takici kadar araba kullanır

şehir içi trafikte en çok kaza yapan / kazaya sebebiyet verenler taksiciler ve dolmuşçular

en az 10 kez taksisine bindiğim taksicinin tüm taksicilere küfür ettiğine şahit olmuşumdur
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...