Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Grim dawn


The_Delucian

Öne çıkan mesajlar

  • 3 ay sonra ...
oyunun çıkışı gecikmiştir. geçen ay yapımcı ve baş tasarımcı arthur bruno şuradan okuyabileceğiniz bir post attı gecikme ile alakalı.

oyunun alphasını çok kısa bir şekilde değerlendirirsem; en başta şunu söyleyeyim, leziz bir oyun geliyor. küçük bir grup olmalarına karşı crate çok güzel hellediyor işleri.

oyun atmosfer (dark victorian era) vaadini yerine getiriyor. tüm çevrenin (npc'ler, düşmanlar, evler, yollar vs...) çağına uygun olması için uğraşılmış. yanisi sanat yönetimi çok güzel. grafikler titan quest'ten bir tık üstte olsa da gayet yeterli tür için. ara ara kastırıyor makineyi ama son patch ile bayağı düzelttiler onu da.

şu an alpha'da lvl25 cap, act1'in 1/3'ünü oynayabiliyoruz (yapımcılar öyle dedi). süre olarak tatmin edici. oyun bildiğim kadarı ile 3 act'ten (exp. hariç) oluşacak. eğer böyle olursa gerçekten uzun bir oyun bizi bekliyor da denebilir. act 1'in 1/3'ü lvl 18-19 civarı bitiyor aslında. türü bilenler açısından tahmin edileceği üzere 3 fazdan oluşuyor oyun. normal, epic ve legendary şeklinde. normali bitirince epic, epiği bitirince legendary mod açılıyor. tabii alpha'da biz sadece normal mod oynayabiliyoruz. oyunda elbette hardcore mod da sunuluyor. yani karakteriniz bir kere ölünce gidiyor. geri dönüş yok.

alpha süresince 3 class oynayabildik şu ana kadar. one-handed+shield tank class olarak soldier, ranged (tabanca, crossbow vs. kullanan) ünite olarak demolotionist ve summoner class olan occultist. ekim ayında (yani 1 ay içinde) nightblade isimli dual-wield class da eklenecek. oyunun tam sürümünde bir de saf elemental damager (wizard/sorcerer/mage) olarak da arcanist sınıfı eklenecek. yani oyun çıktığında elimizde soldier, demolotionist, occultist, nightblade ve arcanist olarak 5 sınıf olarak çıkacak. oyunun talent sistemi (titan quest'i bilenler için tanıdık) bunlardan herhengi iki tanesini harmanlamamıza izin veriyor. böyle bir çaprazlamada sınıfımızın da ismi değişiyor. örneklersem; soldier+demolotionist=commando, soldier+occultist=wicthblade gibi... skilleri de talent ağacında (ya da tablosunda) 1 puan basıp geçmiyoruz. onları da levelliyoruz puan vererek.

grim dawn arpg ya da hack n' slash hakkını veriyor. itemizasyon sıkıntı değil. oyun item çöplüğüne dönüşmüyor. elbbette işe yaramaz bir çok item düşüyor ama level aldıkça ve ilerledikçe karakterinizin tatmin edici derecede geliştiğini hissedebiliyorsunuz. e bir arpg'den de beklediğimiz zaten bu. item raritysi beyaz->sarı->yeşil->mavi->mor şeklinde sıralanıyor. sarı magic, yeşil rare, mavi epic, mor da legendary oluyor. alpha'da doğal olarak mor item düşmüyor. zaten bildiğim kadarı ile morlar endgame olacak. epic itemlar hem unique hem de set olarak ayrılmış durumda. epicler epic gibi valla. gayet ilginç olanları var. mesela bir epic bot buluyorsun, movement speed'i %25 arttırıyor ancak şansa bağlı olarak hasar aldığında hızını %75 düşürüyor. ben bunu sevmedimse de gene de ilginç. ya da kullandığım bir yüzük var; cooldown'a sahip ve arada bir yaratık summonluyor, yancı olarak. ve bu yancı'nın da kendine özel skilleri oluyor. sen kontrol edemiyorsun ama gayet iyi. bu berndeki yüzüğün yaratığı 9 metre içinde tüm düşmanların hasarını %10 düşürürken kendisi de ayrıca hasar veriyor. suffix ve prefix'e bağlı olarak bazı yeşiller epickerdan çok daha iyi olabiliyor. bu da oyunun itemizasyonunu zenginleştiriyor.

item enchanting/gem vs. gibi konularda ise oyunun gene tq'den gelme alışkanlığı devam ediyor. sağdan soldan düşen componentleri birleştirdikçe item enchanting malzememiz hazır oluyor. sallıyorum componentin bir parçası düşüyor (+60 hp) ve 3 parça istiyorsa bunu 3 parça halinde toplayıp +180 hp'li bir enchanting malzemesi yapıyoruz. ve önemli bir nokta hepsinin completed bonusu mevcut. bunlar belirlenmiş bir suffix lsitesine göre random düşüyor. +180 hp component'i tamamladığımızda biri %5 fizksel hasar artışı verirken, bir başkası %10 poison damage verebiliyor ya da %8 fire resist gibi... ve bu parçaların da raritysi farklı. bazıları vendorda bulunabilecek kadar çokkken bazıları oldukça düşük bir drop şansına sahip. ancak bunlar elbette çok güzel componentler oluyor. benim uzun uğraşlar sonucu elde ettiğim chest componenti şöyle; +%6 total damage, 28 armor, +%6 armor protection ve 22 physique. bonus olarak da +%10 fiziksel hasar veriyor.

statlar da basit. level aldıkça otomatik değil kendi elimizle veriyoruz puanları. cunning (fiziksel hasar+ofansif yetenek), physique (hp+defansif yetenek), spirit (mana+elemental hasar). bahsettiğim ofansif ve defansif yetenek olayı da şu: ofansif yetenek hit rating ve crit vuruş sağlıyor. defansif yetenek ise düşmanların crit vurma şansını azaltırken, alınan crit vuruşların da hasarını azaltıyor. ancak bu bölümler detaylı değil. yani yüzde kaç crit şansın var göremiyorsun. sadece karakter ekranında işte offensive ability 520, defensive ability 480 gibi görüyorsun. ancak vurduğun ve aldığın crit damageleri combat text halinde oynarken görebiliyorsun. oyunun resmi forumunda bununla alakalı bir istekte bulunmuştum. bu pencerelerin daha detaylı olması hakkında. umarım ileride bunu yaparlar.

crafting olacak ancak şu an için hazır değil, burasını da önemle bekliyorum kendi açımdan.

oyunun zorluğu iyi dengelenmiş. öyle çatapata hurra deyip gidemiyorsun kendi level bölgelerinde. hatta bazı gruplar oldukça zorluyor. random unique bosslar da mevcut oyunda. alpha'da görebildiğim kadarı ile 10-12 civarı random unique boss var. bunlar dışında elbette görevlerin sonunda ya da mecbur yol üstünde olan bosslar ve semi-bosslar mevcut. pot konusunda spam'a izin yok çünkü 12 sn. cd var potlarda. ama ilginç olan şu; healing tonic denilen hp pot'u tek bir tıkta canı tamamen dolduruyor. bu sebepten kritik anlarda pot kullanımına yöneltiyor oyun.

arpglerde pek görmediğimiz faction ve reputation olayı da var. alpha'da hiç işimize yaramıyor olsa da ileride farklı factionlar ile iletişime geçtiğimizde işe yarayacağını söylediler resmi forumda.

teknik sıkıntılar dışında oyunun gameplay'i olsun, grafiği, çevresi, yaratıkları olsun çok eksi bir tarafı yok. benien çok rahatsız eden kısmı karakterimizin hızı çok. oyunu mahvetmiyor ama beni rahatsız ediyor. bir de skill konusunda bazı can sıkıcı yanlar var. çok fazla skill seçeneği olmasını isterdim doğrusu. bir sınıf için aktfi olarak 5-6 tane skill var ve bu bana yetmiyor. yetmeme kısmı, oyuna yetiyor da ben biraz daha fazla atraksiyon seviyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 hafta sonra ...
  • 5 hafta sonra ...
oyun iyi abi şu haliyle bile inanılmaz sarıyor. zırh tiplerini sevmedim, birde büyücü class tırt, büyüleri inanılmaz bayık. ilk defa bi h&s de tüfek sıkarak ilerliyorum. animasyonlar güzel ki daha cilalayacaklardır, efectler güzel ama biraz daha çeşit lazım. şimdiden verdiğim parayı haketti abi ki titan questi fakir edition oynamıştım borçlu hissediyordum adamlara.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

aente said:

http://store.steampowered.com/app/219990/

gelmiş sitim'e. 30 dolar maalesef ya. karşısında poe varken biraz cesur bir fiyat. 10 dolar seviyesine düşerse denerim anca. yılbaşı indirimine kadar beklenir.

var mı, almış olan şu an, az bir yorum yapsın.


Bir önceki sayfada bayağı uzun bir yazı yamıştım geçen ay.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Rus olmana gerek yok, Ruslardan alıyorum ben region-lock olmayan tüm oyunları zaten :-)

Rus trader bulsan yeterli.

Yalnız bu oyunun indirime girmesine pek ihtimal vermiyorum ben, Early Access oyunlar ekstra indirime girmiyor diye biliyorum. Kickstartcılara zaten neredeyse tüm oyun yapımcıları yeterince kötü davranıyorlar, bir de daha oyun bile çıkmadan kickstarter ücretinin altına indirirlerse çook ayıp olur.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...