Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Uçak korkusu


paspatur

Öne çıkan mesajlar

paspatur said:

Uçak korkumu yenebineceğim bilimsel makaleler, telkinler istatistikler falan paylaşabilirseniz belki bu korkumu hafifletmeme yardımcı olur. Bi de anket ekledim kişisel görüş ve önerilerinizi bekliyorum paticanlar.


bayan yanı iste fotoğrafını falan çekersin, unutursun korkmayı
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Benim de uçak korkum 5 yıl önce onur air ile uçmam ile başladı. Felaket bir türbülans yaşamıştık. yılda 10 kere filan binmeme rağmen hep bi tirsma yasarim. Simdi yine alıştım da o günden sonra çok feci korkuyordum.

THY dısında hiçbirini kullanmıyorum artık ahah. THY daha bi guven veriyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bittus said:

Benim de uçak korkum 5 yıl önce onur air ile uçmam ile başladı. Felaket bir türbülans yaşamıştık. yılda 10 kere filan binmeme rağmen hep bi tirsma yasarim. Simdi yine alıştım da o günden sonra çok feci korkuyordum.

THY dısında hiçbirini kullanmıyorum artık ahah. THY daha bi guven veriyor.


thy'lerde türbülans savar sistem var çünkü.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abi en az kaza yapan, ölüme sebebiyet veren taşıma aracı uçak. Otobüsle İstanbul-İzmit arasını gitmek uçakla Amerika'ya gitmekten daha riskli. Korkmayın o nedenle.

Bir de uçak hariç bir taşıma aracıyla ciddi kaza yaparsanız büyük ihtimalle sıkışır vs. can çekişirsiniz bir şekilde. Uçak düşerse tertemiz oluyorsunuz. Kötürüm kalma ihtimaliniz falan yok, temiz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ufak araba kazası falan var ama işte. Arkadan tampona azcık değdirirsin geçer falan, arabanın motoru durdu mu mesela sağa öçekiyosun, uçağın motoru durdu mu gg. Kurtulma şansın yok yani o yüzden çok stres, evet nadir oluyor ama uçak fobisi olan insan o cenabet azınlığa dahil olduğunu düşünüyor direk :D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

nileppezdel said:

Ufak araba kazası falan var ama işte. Arkadan tampona azcık değdirirsin geçer falan, arabanın motoru durdu mu mesela sağa öçekiyosun, uçağın motoru durdu mu gg. Kurtulma şansın yok yani o yüzden çok stres, evet nadir oluyor ama uçak fobisi olan insan o cenabet azınlığa dahil olduğunu düşünüyor direk :D

arabaya 5 yılda bi bakım yaptırıyolar genelde
uçağa her uçuş öncesi kontroller
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

dasaaa said:

Bittus said:

Benim de uçak korkum 5 yıl önce onur air ile uçmam ile başladı. Felaket bir türbülans yaşamıştık. yılda 10 kere filan binmeme rağmen hep bi tirsma yasarim. Simdi yine alıştım da o günden sonra çok feci korkuyordum.

THY dısında hiçbirini kullanmıyorum artık ahah. THY daha bi guven veriyor.


thy'lerde türbülans savar sistem var çünkü.


ahaha ne alaka abi, thy'yi tercih etmemin sebebi daha deneyimli/profesyonel olmalari ve ucaklarinin eski ve kiralik ucak olmamalari. daha bi guven veriyor dedim zaten, daha guvenli demedim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ucagi %95 bilgisayar yazilimi kullaniyor, o yuzden dusme ihtimali, hava sartlari okyanus arasi olmadigi surece cok az, yani durup dururken bilgisayarin mavi ekran vermesi gibi kadar az ki ucak software larini microsoft yapmadigi icin epey bir sanslisin.

otobus yolculunda senin soforun 1 gece once karisiyla kavga edip icki icip uykusuz kalmasi bile sakata gelmene neden olabilir,
yada karsidan gelen uyuyan kamyonda cabasi. her viraj ayri bi terane.

o yuzden gogo ucak.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Mahidevran said:

Bittus said:

yılda 10 kere filan binmeme rağmen hep bi tirsma yasarim.


Sair burda cok ucaga bindigini ima etmis ama ben akilliyim yemem. Iste kaniti.

10 kere ucaga binmek demek 5 seyahat demek.. Bu cümledeki filan sözcügünün kattigi +1 bonusu da cikartirsak senede 4 seyahat eder. Hicte cool degilsin Bro!!!


ahah. bu arkadasa sherlock title'i verilsin.

ayrica ucaga binmenin coolluk parametresi oldugu zamanlar cok eskide kaldi. ama binememek fakirlik parametresi hala.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

dasaaa said:

teknoson said:

balon said:

md-80 tipi uçaklar. Sattı onları onur =) Enteresan uçak onlar. Gerçi kaza oranları da çok düşüktür onların.


Sürekli motor arızası gibi rahatsız edici bir ses veriyordu ha düştü ha düşücek diye korkmuştum :D


baba onların ve o tip uçakların sıkıntısı sadece ses alması değil ki, küçükler, rüzgarda sağlam savruluyorlar. bi de adfsfsafdsf kalem gibiler lan. ötekilerde uçak dönerken falan millet iplemiyor, bu gibi uçaklarda acaip bi heyecan gözlemliyorsun adamlarda.


777 tipi bir uçağın kalkışının akabinde bir Boeing 738 ya da 734 kaldırmayı dene, ki bunlar da o kadar küçük uçak sayılmazlar 180 yolcu alırlar, top gibi oynatır.

Veyahut kuyruğu 777'nin apronda 738'e çarpsın diyelim. Böyle 2 tur attırır yani.

Bir keresinde Singapur Airlines pilotu yanaştıracak körüğe uçağı. Yanaştırırken adam gazı bir açtı, taksi yolunun öbür tarafındaki park pozisyonundayız biz. Merdiven falan var uçakta. Arabalarda bagajlar. Hepsi fırladı, merdivenden ben de uçuyodum. Deprem oluyo sanıp kendimi şanslı bile ilan ettim bi an.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bilmiyorsanız, cahilseniz veya işletmeciyseniz uçak dünyanın en rahat aleti. Ama az çok du lan bu nası çalışıyo diye araştırdıysanız, üretim süreçlerini falan araştırdıysanız, her uçağa bindiğinizde popitinizden terler akar, kalkıştan önce 2 bira yuvarlar, üstüne yemekte şarap açarsınız.

%99 doğrulukla çalışan bir üretim prosesi dünya çapında günde 4 kaza demektir mesela, bu derece "hata kabul etmeyen" bir sistem var ortada.

Eski uçak kazalarını açın, izleyin, o kadar ufak detaylar ki... Bir de, işin kötü yanı, mühendisler kaza olana kadar o "detayı" keşfedemiyorlar, yani havacılık "kazalardan ders çıkara çıkara" ilerliyor :)

Eğer tatmin etmediyse şu El cezire belgeselini lütfen bir izleyin derim, sonra benim gibi psikopat olursunuz.
http://www.youtube.com/watch?v=IaWdEtANi-0&feature=player_embedded

(Boeing'in üretim prosedüründe yaptığı akıl almaz "bilinçli" hatalar, bu Boeing üretim kısmından bir sürü insanın "etik" istifasıne neden oluyor falan)

Diğer yanda ise "motorlarının tamamı durmuş bir biçimde" yüzzlerce mil gittiği ve sağ salim yolcuların vardığı bi bölümü vardı air crash investigation'un, uçağın altından bi pervane çıkıyormuş zor durumlarda, motorlar durmuş olsa da, benzin olmasa da rüzgar enerjisiyle alet elektrik üretiyor, süzülerek inebilecek kadar rehberlik sağlıyormuş falan. Bulamadım şimdi.

Off çok psikopat bir şey.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...