Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Razer Hydra (PC için motion controller)


LathspeLL

Öne çıkan mesajlar

Mayıs'ta çıkıyormuş. Daha önce portal 2 ile demosunu yapmışlardı fuarlarda falan. Enteresan birşeye benziyor.

http://www.razerzone.com/minisite/hydra

http://www.youtube.com/watch?v=dXLC15I-koA&feature=player_detailpage

http://www.youtube.com/watch?v=78Fsks9ZRNU&feature=player_embedded

http://www.youtube.com/watch?v=7_1Ao2cd5BM&feature=player_embedded
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 1 yıl sonra ...
Olayı bilmiyorsunuz tabi :)

Razer, Oculus Rift'in dağıtımı şerefine indirime gitti. Amaç tamamen piyasaya yayılmak.

Hydra fail değil, ama kullanım alanı yoktu şuana kadar. PC'de klavye + fare varken kimse Hydra'nın yüzüne bakmaz doğal olarak.

Ama işler değişti. Oculus Rift'in 15.000+ sipariş alması ile Razer Hydra satışları patladı direk. Şuan Razer Store Avrupa'da Hydra'lar tükendi bile :D

Şuan Hydra harici alternatif yok Rift için. Özellikle Rift sahipleri için extra motion imput gereksinimi olduğundan millet Hydra alıp modifiye ediyor.

http://www.youtube.com/watch?v=hj6ERrbovBw

Hydra'nın hayat bulacağı platform VR'dı, Rift ile bu ortam oluştu. Hayat bulmasının nedeni:

http://www.youtube.com/watch?v=07IwxUD8N8E


Türkiye'de ne yazık ki indirim geçerli değil, Razer'ın patron ile aramız iyiydi seneler önce, bana concept çalışmalarını bile atıp fikir sorardı adam, ama şimdi takmadı bile. "yurt dışına gidip alsan daha ucuza gelir" dedi, kestirip attı. Ronaldo ve Sabri gibi oldum.

Burda 400₺ (yaklaşık 220$) fiyatı var, korkunç.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Firmalar ve konsollar şuan Rift'in başarısını gözlüyor. Eğer ilgi böyle devam ederse Rift daha consumer product'ını ortaya çıkarmadan kendi cihazlarını duyururlar.

Bundan önce ki modellerin bir sürü problemi vardı, hem grafikler kötüydü, VR için uyumlu değildi; hem de vücut hareketleri yeterince "responsive" aktarılmıyordu.

Ayrıca Rift'in görüş alanı çok daha geniş, diğerleri hep önünde dev ekran varmış hissi veriyordu, Rift direk seni oyunun içine alıyor. 98'de amerika'da denemiştim ve idare eder bir etkisi vardı.

Ve hala Rift'in hala test aşamasında. Oyunlara nasıl uygulanacak hala belli değil. Valve baya üzerinde kafa patlatıyor. TF2 için bile test olarak 7 farklı control scheme koydular ve Rift sahiplerinin test etmesini istiyorlar, feedback backliyorlar. Hangi yöntem optimum etkileşim ve rahat kontrol sağlar belli değil henüz.

Aynı şey Razer Hydra içinde geçerli. Klavyve + mouse ve gamepad'lerin daha kolay olduğu bir yerde Hydra çok gelişemedi. Gelişse de kullanım alanları zaten normal monitörler değiller, özgürlüğe ihtiyacı var. Hype devam ederse Hydra parlayacaktır ve aynı zamanda hemen demode olacak. Diğer firmalarda rakip ürünlerini çıkaracaklardır.

CES'te Hydra'ya Reactive grip diye bir mod gösterdiler mesela.

http://www.youtube.com/watch?v=uD3hhIYr1f4

http://www.youtube.com/watch?v=610iTKlYBVM

Çok başarılıymış bu mesela. Şimdi Razer şimdiden "Hydra 2'yi çıkaralım, wireless yapalım, reactive grip ekleyelim" demişlerdir bile.

Yani sonuç olarak büyük firmalar değişime ön ayak olmak isterler fakat yatıracakları parayı geri kazanabileceklerse bu işe girişirler. Eskiden bütün VR girişimleri patladı. Sony'nin son HMZ serisi bile son derece limitli sayılarda üretiliyor, sony'de reklamını bile yapmıyor aletin.

Rift bunu değiştirdi, sundukları çözüm başarılı oldu. Hydra gibi cihazlarda bir anda önem kazandılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

el kol yorulması = #1 immersion killer

mouse/klavye demiyorum zaten, onların başarısı diyorum. yeni input aygıtı tasarlarken bunu gözönüne almayan 2 yılda unutulacak gimmick alet tasarlamaya mahkum.

vücudun çalışma şeklinde eller önde havada ağırlık taşıma olayı yok, bunu 5-10 dk'dan fazla efektif bir şekilde sürdürmek mümkün değil. move/wii vs'de bunlar tekrar tekrar görüldü. artık kafalarına dank etmiş olması lazım 2013'te.

etmemişse fail'e devam aynen. 5 saat kullanılabilen input vs 5dk kullanılabilen input şekilnde devam eder bu iş.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam'den yine sert, dediğim dedik ama tabi yanlış doğrultuda bir mesaj.

Yahu VR'ın ve sağladığı immersion'ın rakibi bahsettiğin 5 saat sürecek session'lar değil.

Move, wiimote veya diğerlerinin amacı "sen koltuğunda kıpırdamadan otur, aman yorulma" değildi hiçbir zaman. Daha aktif olmanı sağlamaya çalışıyorlar.

VR'ın amacı ise immersion'dı daima. Şimdi ikisini birleştirip hem aktif olmanı sağlamak hem de VR'ın sağladığı gerçeklik ile daha gerçekçi motion imput sağlamak yani.

Bunca yıllık hardcore oyuncuyum mesela, artık bana mouse + klavye yük geliyor. Evet, hala en precise input kendisi ama yetmiyor artık.

Motion input olayını başarsınlar, umurumda değil 1 saat sonra yorulmuşum falan.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bir diğer "sam'in ismi üzerinden konuşayım da belki tribünler sahaya iner" mesajı? (:P)

5 saat sürsün değil olay zaten, 5dk'de performansın düşüp kontrolde saçmalamaya başlanmaması. 15dk'de "kollarım koptu kapatayım tv seyredeyim" denmemesi. 10dk'lik gimmick oyun veya eş-dostla salonda sırayla konsol gimmick oyun oynanmıyorsa bütün olayın batması.

öyle cod, l4d oynayayım filan deniyorsa direkt çöp. l4d'de session bitiremezsin. cod'da 1, bilemedin 2 map oynar kaparsın.

move/wii vs'nin amacı gimmick, EMERSHUNZ pazarlamasıyla kısa dönem alet ve 3-5 gimmick oyun satmak. uzun dönemde yine başarısız, bkz wii. olmaz çünkü, kontrolör bile havada tutularak oynanmıyor. insanlar ellerini/kollarını kucağına dayayıp oynuyor. tembel oldukları için değil, vücudun işleyiş sistemi böyle. buna ters giden input tasarımı insanlara hareket kazandırmak değil, oyun oynamalarını baltalamak.

"arabalar bizi hareketsizliştiriyor" deyip gaz pedallarının yerine bisiklet pedalı konan araba nasıl olmuyorsa, bu input üzerinden hareket kazandırma iddiası da o kadar saçma. sonuçta olan tek şey oyun seanslarının kısalması.

precision'da bitmiyor olay işte. bunu anlamadıkları için böyle fail kontrol tasarımları hala tekrarlanıyor. fare/klavye aynı zamanda vücudun doğal hareket şemasına uygun.

1 saat havada tutamazsın bu dalgayı. çok net.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

VR'a gimmick diyebilirsin, surround audio ile 3d gaming de gimmick aynı mantıkla. bence desteklenmesi gerekiyor. sonuçta sen misal skyrimde 5 saat tık tık basıp oynarsın ama rift ile hydra yada daha gelişmiş bir modeli ile birlikte oynarsan bu süre 30dk olur maksimum, yorulursun sıklıkla mola vermek gerekir. ancak oynarken alacağın zevk katlanıyor. oyundaki karakter yorulmuyor ama sen yoruluyorsun o konuda yapıcak birşey yok. istersen klavye, mouse'a geçebilirsin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Böyle bir kontrolör 5 saatlik oyun süresini nasıl yarım saate çekebilir ki? Hadi abartı süre azalmasını geçtim, konvansyonel yöntemlere göre sürede herhangi bir azalmayı sağlayacak olan ne?

VR dediğin full body supportla olacak bişey, mecha gibi girip oynayacaksın, en azından bi çeşit destek gerekiyor samin de belirttiklerinden dolayı. Yapılsın tabi yapılmasın değil de, çıkacak oyunların kontrolör streamliningine kurban gitmesine neden olur. Ayakta kalma sürelerinden dolayı ben eldiven benzeri bi sistemin bile ergonomik olacağını sanmıyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

vr'a genel olarak demiyorum ki, EMERŞUNZ kafasıyla, gerçek hayatta nasıl kullanılacak düşünülmeden, yanlış tasarlanmış input aygıtına gimmick diyorum. ne 3d ile ne de surround audio ile alakası yok çünkü onlar oyuncunun deneyimini kısıtlamıyor EMERŞUNZ yapacağız diye.

30dk de olmaz, 30dk boyunca elinizde hafif dambıl kıvamında aygıtı havada tutabilmeniz, bu esnada "öeh durun arkadaşlar, director zombi wave yolluyor ama benim kollar koptu, benim EMERŞINZIM için ölün" dememeniz mümkün değil.
axedice said:

Böyle bir kontrolör 5 saatlik oyun süresini nasıl yarım saate çekebilir ki? Hadi abartı süre azalmasını geçtim, konvansyonel yöntemlere göre sürede herhangi bir azalmayı sağlayacak olan ne?

"oyun daha hızlı bitecek" anlamında denmedi o. gorilla arm sendromu nedeniyle kollar kopacak ve oyuncu mecburen bırakmak zorunda kalacak oyunu çok daha kısa sürelerde. move ile bu olayın yaşandığını bizzat gördüm, oyuncu ne kadar zinde olursa olsun.

bu dediğim olay da benim kafamdan uydurduğum birşey değil zaten, yıllardır bilinen ve aklı başında tasarımcıların kaçındığı olay. ipad alıp ipad'inin arkasına destek diye koyan insanların nedeni. sonuçta tablet dedikleri olay da arkasında destek aparatı olmadan kullanılamaz hale geldi bu nedenle. insan fizyolojisine aykırı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...